aA
„Renault“ grupei priklausanti „Dacia“ švenčia 50-ties metų jubiliejų – pirmasis gamintojo modelis „Dacia 1100“ nuo konvejerio nuriedėjo 1968 m., kai tais pačiais metais Rumunijoje buvo atidaryta pirmoji lengvųjų automobilių gamykla.
© DELFI (R.Pletkaus nuotr.)

Per penkiasdešimt metų įmonės automobiliai pasikeitė neatpažįstamai. Šiandien „Dacia“ siūlo „Renault“ grupės sprendimus ir platformas, skelbiama ženklo pranešime žiniasklaidai. Bet „Renault“ ir „Dacia“ bendradarbiavimas siekia kur kas senesnius laikus – tiesą sakant, pirmieji šiuolaikiniai rumuniški automobiliai ir buvo kuriami pasitelkus prancūzų patirtį ir modelius.

Sutartis su „Renault“

Ten, kur dabar šalia Piteščio (Rumunija) miesto yra automobilių gamykla, gamybinės patalpos įrengtos dar 1943 metais – tuomet čia ketinta rinkti lėktuvų variklius, po karo buvo gaminamos sunkvežimių ir traktorių dalys.

Praėjus dviem dešimtmečiams buvo nuspręsta su užsienio gamintojų pagalba pradėti nacionalinio lengvojo automobilio gamybą. Buvo deramasi su keliomis Vakarų Europos kompanijoms, kol galiausiai 1966 m. pasiektas susitarimas su „Renault“ bei pasirašyta 10-ties metų bendradarbiavimo sutartis.

1968 m. iškilo ir nauja gamykla. Kadangi pagal licenciją numatytas gaminti „Renault 12“ dar nebuvo debiutavęs net Prancūzijoje, pirmuoju modeliu tapo licencinė „Renault R8“ versija, iš kurios gimė „Dacia 1100“. 1969 metais pasirodė itin šiuolaikiškas „Dacia 1300“ (licencinis „Renault 12“), kuris buvo eksportuojamas ir į kitas Rytų Europos šalis.

Kasdien po 300 „Dacia“

1976 m. baigėsi dešimties metų sutartis su „Renault“ ir buvo deramasi dėl naujo kontrakto bei pažangaus licencinio „Renault 18“ gamybos. Deja, bet sutartis taip ir nebuvo pasirašyta, o gamykloje buvo tęsiama „Renault 12“ – „Dacia 1300“ gamyba.

Ir nors tuo metu šalies ekonominė situacija tik blogėjo, o automobilių kokybė – prastėjo, Piteščio gamykloje dirbo daugiau kaip 20 tūkst. žmonių, kurie kasdien surinkdavo daugiau kaip 300 automobilių. Čia buvo tęsiama atnaujinto „Dacia 1310“ gamyba, kuri turėjo ir sportišką trijų durelių versiją, taip pat 1983 m. debiutavo pirmasis pikapas „Dacia 1304“.

Po 1989 metais šalyje įvykusios revoliucijos buvo gaminama daug skirtingų modelių – gamą papildė „Dacia 1325 Liberta“, komercinis „Dacia 1309“, kuris net buvo eksportuojamas į Kiniją. 1995 m. pasirodė visiškai naujas „Dacia Nova“ – nors pastarasis modelis buvo labiau šiuolaikiškas, į jį vis dar buvo montuojamas prieš ketvirtį amžiaus sukurtas variklis.

Sumokėjo 50 mln. JAV dolerių

1999 metais buvo pasirašyta sutartis su buvusiais partneriais „Renault“. Grupė už 51 proc. įmonės akcijų sumokėjo 50 mln. JAV dolerių, o „Dacia“ tapo prancūzų grupės dalimi. Be to, naujieji savininkai įsipareigojo iki 2004 metų pradėti 5000 eurų kainuojančio automobilio gamybą, taip pat į gamyklos atnaujinimą ir procesų modernizavimą investuoti 219 mln. JAV dolerių.

„Logan“ – šis šiandien puikiai žinomas automobilis debiutavo 2004 metų birželį ir buvo tas pažadėtasis, 5000 eurų kainuojantis naujasis „Dacia“. Modelis sulaukė tokios didelės sėkmės, kad jau pirmaisiais metais gerokai viršijo pardavimų planus, o „Renault“ priėmė sprendimą juo prekiauti ir Vakarų Europoje.

2006 m. debiutavo vienatūris „Logan MCV“, po metų – komercinė jo versija, taip pat pikapas. 2008 m. pasirodė pirmosios kartos „Sandero“ hečbekas – dėl didelės sėkmės Vakarų Europoje jis greitai tapo populiariausiu Rumunijos eksportiniu modeliu. O 2010 metais pasirodęs SUVDacia Duster“ akimirksniu virto visų laikų populiariausiu „Dacia“, kurio pirmą kartą buvo pagaminta daugiau kaip 1 mln. automobilių.

Pakeitė platformą

2012 metais ankstesnės „X90“ kartos modelius pakeitė naujos „X52“ platformos automobiliai, taip pat buvo atidaryta gamykla Tanžere (Marokas), kur surenkami „Dokker“, „Dokker Van“ ir „Lodgy“. 2016 m. visiškai atnaujinta „Dacia“ automobilių išvaizda, o „Logan“, „Logan MCV“ ir „Sandero“ pradėti komplektuoti su automatine pavarų dėže.

2017 m. pabaigoje debiutavo naujasis „Dacia Duster“ – antroji milžiniško populiarumo sulaukusio SUV karta, kuriame gamintojas pirmą kartą „Dacia“ modeliuose pasiūlė tokią pažangią įrangą kaip aplinkinio vaizdo kameras, automatinę klimato kontrolę ir žymiai pagerino salono apdailos kokybę.

Faktai apie „Dacia“:

  • „Dacia“ automobilius gamina 10 Europoje, Azijoje ir Pietų Amerikoje esančių gamyklų;
  • Nuo 2004 m. parduota daugiau nei 10 mln. „Dacia“ automobilių;
  • „Sandero“ – populiariausias 2017 m. „Dacia“ modelis Europoje;
  • „Dacia Duster“ – nuo 2011 m. parduota daugiau nei milijonas šių kompaktinių SUV;
  • Iki 2022 m. kasmet bus parduodama daugiau nei 2 mln. „Dacia“ automobilių.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobilių dizaineris apie šiandienos automobilius: sunku atskirti, kuris yra kuris (1)

Šiais laikais, kai pramonė nužengė taip toli, kai automobiliai patobulėjo tiek, kad blogų jau...

Vyras įsigytą mašiną iš salono vadina „kate maiše“, pardavėjai ginasi parašais ant sutarčių (318)

Arūnas iš Klaipėdos įsigytą „Ford Grand C-Max “ vadina „kate maiše“, nors automobilį...

„Toyota“ gamins hibridinį „Corolla“ modelį – žada itin mažas degalų sąnaudas (6)

Nusprendę, kad nebenori tęsti „Auris“ modelio gamybos, „ Toyota “ koncernas praplėtė...

Lietuvos automobilių parko paveikslas kone nesikeičia – į šalį plūsta seni „dyzeliai“ (166)

Dauguma varomi dyzelinu ir maždaug 11,3 m. amžiaus – toks yra į Lietuvą atvežamų naudotų...

Kaip automobilį renkasi šeimos: pirmiausia rūpi kaina, tada – saugumas (6)

„Lietuvos metų automobilį 2019“ renkančios komisijos nariai sutinka, kad vieno recepto renkant...

Top naujienos

Ukrainos kariuomenės karininkas: rusai į Ukrainą važiuoja kaip į safarį – pašaudyti į „chacholus“ (163)

Atskridus į Kijevą tai, kad šalis kariauja, galima įtarti dėl sugriežtintos patikros oro uoste...

Stulbinantis atsitiktinumas: lietuviai sutrumpino darbo laiką – pelnas išaugo kartais (15)

Dvi Lietuvos įmonės „Engineer“ ir „Valandinis“, veikiančios statybų srityje, nuo rugsėjo...

Įstrigusi auklėtinių pažanga Jasikevičiaus mintis sugrąžino į vasarą (49)

„Aš jau kartosiuosi“, – pats žurnalistus perspėjo Šarūnas Jasikevičius. Kauno...

Orai: nesušalkite, atkeliauja šlapdriba (4)

Po žiemiškos šeštadienio nakties kuklios 7 °C šilumos įdienojus sulauks tik pajūrio...

Sunkiai suvokiamas atvejis: penkiametė tapo mama (68)

1939 metais Liną Mediną motina nuvežė į Peru esančio Pisko miesto ligoninę. Iš atokiame...

Apmaudus vakaras Kaune: pratęsimą išplėšęs „Žalgiris“ jame nesulaikė Pangoso ir krito prieš „Barcą“ (592)

Penktadienio vakarą kovos lauke Nemuno saloje susigrūmė dvi šlovingą istoriją turinčios...

Visi rodikliai – į vieną pusę: kodėl moterys Lietuvoje nebenori gimdyti (575)

Visame Vakarų pasaulyje moterys ryžtasi gimdyti vis vėliau. Ne išimtis ir Lietuva . Pernai...

Unikauskas rekomenduoja: valgykite šią košę kasdien – kilogramai tirps, sveikata gerės (123)

Ir žmonės, sergantys virškinimo trakto ligomis, ir moterys, norinčios numesti svorio, ir kareiviai...

Po žvėriško „bachūrų“ išpuolio Alytuje – dar daugiau detalių: kas iš tiesų įvyko kalėjime (114)

Laikinasis Alytaus pataisos namų direktorius neigia, kad kaliniai žiauriai sumušė ir perpjovė...

Pešičius atskleidė, kuriuos „Žalgirio“ žaidėjus medžiojo labiausiai

Atrodė, kad Svetislavui Pešičiui nuo krūtinės nusirito akmuo – į spaudos konferenciją po...