aA
„Regitros“ duomenys rodo, kad lietuviai domisi benzininiais automobiliais ir ilgamečius įpročius, kai dauguma nuperkamų tiek naujų, tiek naudotų automobilių buvo varomi dyzelinu, keičia nauji – norima varomų alternatyviais degalais, arba benzininių. Tačiau Vismantas Baršys, Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas, akcentuoja, kad realybė ne visai tokia, kaip statistika – dyzeliniai automobiliai pirmiausia norimi dėl galimybės sutaupyti.
Spūstys Vilniuje. Asociatyvi nuotr.
Spūstys Vilniuje. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

„Žmonės renkasi tą, kuris naudoja mažiau degalų. Tai ir moka 2-5 tūkst. eurų, įsigyja maždaug 12 metų amžiaus automobilius. Paprasčiausiai žmonės negali sau leisti mokėti 20-30 proc. brangiau už degalus“, – laidoje „DELFI Diena“ sakė V. Baršys pabrėžęs, kad būtent degalų sąnaudos yra pagrindinė priežastis, kodėl Lietuvoje nuperkami naudoti automobiliai 7 atvejais iš 10 yra varomi dyzelinu.

Anot eksperto, skirtingomis degalų rūšimis varomų modelių kainų atotrūkis nėra tiek ženklus, kad lietuviai būtų motyvuoti pirkti benzinu varomus automobilius. Šiandien, minėjo V. Baršys, 500-1000 eurų kainų skirtumas paprasčiausiai ištirpsta įvertinus automobilio degalų sąnaudas.

Jo nuomone, naudotą benzininį automobilį šiandien renkasi tie, kurie per metus nuvažiuoja apie 15 tūkst. kilometrų – jei metinė rida didesnė, išlaidos degalams priverčia suabejoti, ar sprendimas pirkti benzinu varomą automobilį buvo išmintingas.

Tiesa, V. Baršys neneigia, kad benzininių automobilių pasiūla menkesnė, kaip ir sudėtinga rasti gerą naudotą elektromobilį ar hibridinį automobilį. Tiesa, svarstydamas, kodėl hibridiniai automobiliai taip trokštami, jis gūžčiojo pečiais.

„Kartais neįsivaizduoju, kodėl žmonės moka tiek pinigų už hibridą. Visi testai, bandymai rodo, kad sutaupyti pavyksta tik esant tam tikroms sąlygoms, kitu atveju automobilis tiesiog turi benzininį variklį ir naudoja benziną“, – akcentavo jis pridūręs, kad taupyti galbūt pavyksta tik taksi bei pavežėjams, kurių hibridiniai automobiliai dar turi ir sumontuotą dujų įrangą.

Vismantas Baršys
Vismantas Baršys
© DELFI / Andrius Ufartas

Koks automobilis lietuviškas?

Kalbėdamas apie tradicinį lietuviško automobilio paveikslą, V. Baršys minėjo, kad dažniausiai tai – dyzeliniu varomas vokiškas arba japoniškas, 5-6 tūkst. eurų kainuojantis, maždaug 10 metų amžiaus automobilis. Reali jo rida siekia 300-400 tūkst. kilometrų, tačiau prietaisų skydelyje dažniausiai šviečia mažesni skaičiai.

„Mokesčiai dyzeliniams automobiliais skatintų rinktis naujesnį, mažiau taršų transportą, tačiau tokiu atveju nukentės mažiausias pajamas turintys žmonės. Nežinau, kuris Seimas ryžtųsi tokiam sprendimui“, – gūžčiojo pečiais „DELFI Dienos“ svečias.

Pasak jo, mokesčių neišeitų susirinkti ir apmokestinus dyzelino, mat tuomet naštą pajustų krovininis transportas.

„Galbūt, jei būtų mokesčiai dyzelinu varomiems automobiliams, sumažėtų tų, kurie nusiperka dyzelį už 500 eurų ir važinėja iki išmetimo, tačiau tai nebūtų reikšminga dalis“, – akcentavo V. Baršys.

Anot jo, realių transporto parko pokyčių Lietuvoje galima tikėtis po 5-7 metų, kai vairuotojai supras, jog vietoje seno automobilio mieliau mokėtų per mėnesį kelis šimtus eurų ir nesuktų galvos dėl remontų, gedimų ir kitko.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(196 žmonės įvertino)
3.1786

„Bentley“ atnaujino „Flying Spur“: tobulindami pasitelkė gausybę technologijų (1)

Atnaujintas „Flying Spur“ modelis tapo dar geresnis. Nuo šiol 2022 metų modelio standartinėje...

Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Porsche 911 GT3 Touring“ (2)

„Porsche“ pradeda prekiauti šių metų pradžioje pasirodžiusio sportinio 911 GT3 naująja...

Lietuvoje debiutuos įkraunamas hibridas „Wrangler“

„Jeep“ pasaulyje debiutuoja su galingiausiu, ekologiškai ir techniškai pažangiausiu, hibridine...

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Neseniai Lietuvoje demonstruotas „ Jaguar XE SV Project 8“ – vienas iš viso labo trijų...

Rudenį pasirodys naujasis „BMW 4 Gran Coupe“

Prieš 7 metus pristatytas pirmasis BMW 4 serijos „ Gran Coupe “ modelis išplėtė BMW modelių...

Top naujienos

Vairuotojas skaudžiai pamokė bendrovę, į kurios aikštelę po avarijos policija uždarė automobilį (10)

Po avarijos apgadintą automobilį griovyje palikusio ir iš eismo įvykio vietos pasišalinusio...

Nidos verslininkas: po Mindauginių pamatysite tikrąjį Nidos vasaros sezono veidą (1)

Nidos verslininkai, prekiaujantys žuvimis, nuomojantys butus, dviračius, paspirtukus ir užsiimantys...

LGBT bendruomenės narė kreipėsi į Nausėdą: pasikalbėkite ir su mumis (448)

Socialinių mokslų daktarė, tarptautinės teisės tyrėja, feministė Laima Vaigė penktadienį...

Šventosios verslininkai bando atlaikyti dar vieną iššūkį: dalis pateko į statybų epicentrą (8)

Pagaliau Šventosios uoste aiškiai matyti – artėja permainos. Visa uostelio teritorija aptverta,...

Sniego pilys | D+

Rusų oligarchų žmonų gyvenimas – „tremtyje“ prie jūros: už prabangą turi užsimerkti ir duoti vyrams laisvės

Nicoje, Kanuose, Monake, Sen Tropeze vasaras leidžiančioms oligarchų šeimoms VIP konsjeržo...

Pasiklydusios jūroje graikiškos atostogos

Vos taškelis žemėlapyje, bet jame telpa ir kalnai, ir tūkstančius metų skaičiuojantys...

Testas: ar išlaikytumėte 2021 m. matematikos egzaminą? (9)

Šių metų egzaminą dalis abiturientų įvertino kaip lengvesnį už pernai metų. 2020 m. egzaminas...

Žmonėms plūstant į kurortus pareigūnai stiprina pajėgas: kai kur – triskart daugiau pareigūnų žmonės įspėjami saugotis (89)

Poilsiautojams užplūdus kurortinius miestelius, nesnaudžia ir ilgapirščiai. Vagys šluoja viską,...

Europoje mažėja šalių, iš kurių atvykus taikomi ribojimai: išbraukiama 10 šalių ir 3 salos (9)

Reikšmingai pagerėjus epidemiologinei situacijai dešimt Europos šalių ir trys salos yra...

Dalia Plikūnė. Laiškas „marširuotojams“ ir politikams: pagalvokite dar kartą (94)

Mieli marširuotojai, aš suprantu, kad jei skaitote, tai manimi turbūt nepasitikite. Nebūtinai...