aA
„Regitros“ duomenys rodo, kad lietuviai domisi benzininiais automobiliais ir ilgamečius įpročius, kai dauguma nuperkamų tiek naujų, tiek naudotų automobilių buvo varomi dyzelinu, keičia nauji – norima varomų alternatyviais degalais, arba benzininių. Tačiau Vismantas Baršys, Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas, akcentuoja, kad realybė ne visai tokia, kaip statistika – dyzeliniai automobiliai pirmiausia norimi dėl galimybės sutaupyti.
Spūstys Vilniuje. Asociatyvi nuotr.
Spūstys Vilniuje. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

„Žmonės renkasi tą, kuris naudoja mažiau degalų. Tai ir moka 2-5 tūkst. eurų, įsigyja maždaug 12 metų amžiaus automobilius. Paprasčiausiai žmonės negali sau leisti mokėti 20-30 proc. brangiau už degalus“, – laidoje „DELFI Diena“ sakė V. Baršys pabrėžęs, kad būtent degalų sąnaudos yra pagrindinė priežastis, kodėl Lietuvoje nuperkami naudoti automobiliai 7 atvejais iš 10 yra varomi dyzelinu.

Anot eksperto, skirtingomis degalų rūšimis varomų modelių kainų atotrūkis nėra tiek ženklus, kad lietuviai būtų motyvuoti pirkti benzinu varomus automobilius. Šiandien, minėjo V. Baršys, 500-1000 eurų kainų skirtumas paprasčiausiai ištirpsta įvertinus automobilio degalų sąnaudas.

Jo nuomone, naudotą benzininį automobilį šiandien renkasi tie, kurie per metus nuvažiuoja apie 15 tūkst. kilometrų – jei metinė rida didesnė, išlaidos degalams priverčia suabejoti, ar sprendimas pirkti benzinu varomą automobilį buvo išmintingas.

Tiesa, V. Baršys neneigia, kad benzininių automobilių pasiūla menkesnė, kaip ir sudėtinga rasti gerą naudotą elektromobilį ar hibridinį automobilį. Tiesa, svarstydamas, kodėl hibridiniai automobiliai taip trokštami, jis gūžčiojo pečiais.

„Kartais neįsivaizduoju, kodėl žmonės moka tiek pinigų už hibridą. Visi testai, bandymai rodo, kad sutaupyti pavyksta tik esant tam tikroms sąlygoms, kitu atveju automobilis tiesiog turi benzininį variklį ir naudoja benziną“, – akcentavo jis pridūręs, kad taupyti galbūt pavyksta tik taksi bei pavežėjams, kurių hibridiniai automobiliai dar turi ir sumontuotą dujų įrangą.

Vismantas Baršys
Vismantas Baršys
© DELFI / Andrius Ufartas

Koks automobilis lietuviškas?

Kalbėdamas apie tradicinį lietuviško automobilio paveikslą, V. Baršys minėjo, kad dažniausiai tai – dyzeliniu varomas vokiškas arba japoniškas, 5-6 tūkst. eurų kainuojantis, maždaug 10 metų amžiaus automobilis. Reali jo rida siekia 300-400 tūkst. kilometrų, tačiau prietaisų skydelyje dažniausiai šviečia mažesni skaičiai.

„Mokesčiai dyzeliniams automobiliais skatintų rinktis naujesnį, mažiau taršų transportą, tačiau tokiu atveju nukentės mažiausias pajamas turintys žmonės. Nežinau, kuris Seimas ryžtųsi tokiam sprendimui“, – gūžčiojo pečiais „DELFI Dienos“ svečias.

Pasak jo, mokesčių neišeitų susirinkti ir apmokestinus dyzelino, mat tuomet naštą pajustų krovininis transportas.

„Galbūt, jei būtų mokesčiai dyzelinu varomiems automobiliams, sumažėtų tų, kurie nusiperka dyzelį už 500 eurų ir važinėja iki išmetimo, tačiau tai nebūtų reikšminga dalis“, – akcentavo V. Baršys.

Anot jo, realių transporto parko pokyčių Lietuvoje galima tikėtis po 5-7 metų, kai vairuotojai supras, jog vietoje seno automobilio mieliau mokėtų per mėnesį kelis šimtus eurų ir nesuktų galvos dėl remontų, gedimų ir kitko.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(196 žmonės įvertino)
3.1786

„Renault“ švenčia ypatingo modelio jubiliejų – tokį keliuose išvysti jau sunku

Prancūzijos „ Renault “ mini „Spider“ modelio 25-ąjį jubiliejų. Pristatytas 1995 metais...

„Audi“ parodė, kaip atrodo koncepcinis „Q4 Sportback e-tron“ (1)

„Audi“ pristatė „Q4 e-tron“ modelio kupė versiją „Q4 Sportback e-tron“. Ir nors iš...

Kauno centre tęsiamas atnaujinimas: startuoja remonto darbai dar vienoje gatvėje (5)

Šiuo metu Kauno centre tvarkomos infrastruktūros sąrašą papildė L. Sapiegos gatvė. Iki vasaros...

Apskaičiavo: elektromobilio nuvažiuojamą atstumą lemia ne tik baterijos dydis (29)

Vis labiau pripažįstami ir plačiau pritaikomi elektromobiliai privers vartotojus keisti naujos...

Vairavimo instruktorius apie naują eismo tvarką Senamiestyje: spūsčių gali atsirasti ir kitose gatvėse (41)

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigia palankiai vertinantis Vilniaus miesto...

Top naujienos

Slaptoje partijos analizėje – netikėti rinkimų baigties scenarijai ir keistos koalicijos (1)

Artėjant Seimo rinkimams partijos aktyviai tyrinėja ne tik jų pačių, bet ir galimų partnerių ir...

Atgauti pinigus už neįvykusias keliones nepadeda net oficialūs sprendimai

Seimas apsisprendė, kad dėl pandemijos į suplanuotas keliones negalėję išvykti asmenys...

Europai tęsti paramą verslui reiks ilgiau nei tikėtasi: perspėjama dėl finansinių burbulų pūtimosi

Europos vyriausybės greitai suprato, kad, siekiant neleisti ekonomikai nugarmėti nuo skardžio, joms...

Sąmokslų kūrėjai nerimsta: nors karantinas baigėsi, skelbia apie vergiją ir karą (337)

Kovo viduryje Lietuvoje įvestas karantinas, o birželio 17-ąją atšauktas. Ir nors netyla...

Ineta Stasiulytė: pavydas vyro buvusiajai – duobės sau kasimas (81)

Viena talentingiausių Lietuvos teatro, kino bei televizijos aktorė Ineta Stasiulytė , regis,...

Amy Mackinnon

Kas iš tiesų vyksta rusų šnipų padalinyje, kurio agentus nuolat pričiumpa?

GRU padalinys Nr. 29155 susietas su daugeliu liūdnai pagarsėjusių Rusijos nuotykių užsienyje...

Palangos poilsiautojų rankose – naujas desertas, dėl kurio pasaulis eina iš proto (119)

Palangos verslininkas Laurynas Rimavičius kiekvieną žiemą keliauja po skirtingas pasaulio vietas...

Natalija Bunkė – apie sudėtingą laiką, kai į ją aplinkiniai žiūrėjo su gailesčiu: atrodžiau nesveikai, tiek sverti negalima (151)

Nesibaigiantys koncertų užsakymai, namų dekoracijų gamyba, puoselėjama namų aplinka ir laukiamos...

Orai: prieš pat savaitgalį – malonūs pokyčiai (7)

Ketvirtadienį Lietuvos orus lems žemesnio slėgio laukas. Dangų dengs nepastovus debesų sluoksnis....

Atsispyrę vilionėms Grigonis ir Lekavičius lieka „Žalgiryje“ (54)

Kauno „Žalgirio“ komanda išsaugojo du svarbius krepšininkus – artėjančiame sezone žalius...

|Maža didelių žinių kaina