Eksperimentui atrinkti dalyviai turėjo atitikti tam tikrus kriterijus – dirbti, mokytis ir (arba) gyventi Paryžiaus-Saclay studentų miestelyje ir sutikti pasinaudoti paslauga bent 8 kartus per visą 4 savaičių eksperimento laikotarpį.

Siekiant užtikrinti įvairesnę patirtį, naudojami du skirtingi „Renault ZOE Cab“ prototipai.

Pirmasis „ZOE Cab“ su didelėmis priekinio sparno durimis, išplečiančiomis ZOE vidų ir leidžiančiomis greitai atsisėsti į priekines bei galines sėdynes; nuo automobilio salono atskirta dalimi, skirta saugos darbuotojui, kad keleiviai galėtų pažvelgti į autonominio judumo ateitį kai automobilyje nėra nei operatoriaus, nei vairuotojo; sėdynėmis su įmontuotais atskirais ekranais, kolonėlėmis ir USB jungtimi, kad kiekvienas keleivis galėtų sukurti savo privačią aplinką.

Antrasis „ZOE Cab“ su didesnėmis galinėmis durimis, kad būtų lengviau įsėsti į automobilį. Durelės yra dešinėje pusėje, kad būtų galima saugiai ir lengvai įlipti bei išlipti iš automobilio (tik šaligatvio pusėje); modifikuotu salonu, kai priekinė keleivio sėdynė nukreipta atgal, kad keleiviai važiuotų vienas priešais kitą; ekranais, įmontuotais automobilio viduje, kad visi keleiviai galėtų matyti ir naudotis kelionės metu.

„ZOE Cab“ viduje galima rasti jutiminius ekranus, padedančius keleiviams jų kelionės metu. Keleiviai gali stebėti savo kelionę realiu laiku, reguliuoti temperatūrą bei muziką, kuri, priklausomai nuo „ZOE Cab“ prototipo, skambės per automobilio garsiakalbius arba muziką pasirinkusio keleivio galvos atloše. Tokiu būdu garsai artimi natūraliai klausai, atkuriamas tikslus garsų perteikimas, kad jie būtų kuo tikroviškesni ir keleivis visiškai į juos pasinertų. Galimos trys programos: aktyvi, norint išbudinti mieguistus keleivius; pogulio, kad keleiviai galėtų pailsėti ar net nusnausti; raminanti, kad padėtų atsikratyti įtampos.

Šiam „ZOE Cab“ eksperimentui pritaikyta išmaniųjų telefonų programėlė „Marcel Saclay“. Programėlė suteikia galimybę sekti savo kelionę, taip pat iškviesti automobilį arba rezervuoti jį iš anksto. Vartotojams tereikia nurodyti savo buvimo vietą, kelionės tikslą bei keleivių skaičių, o programa nukreips į artimiausią susitikimui tinkamą vietą ir pateiks numatomą atvykimo laiką. Šia paslauga siekiama užtikrinti, kad būtų apimtas visas studentų miestelis, o tam naudojama 12 įlaipinimo/išlaipinimo taškų, pasirinktų pagal labiausiai lankomas vietas.

Prancūzijai siekiant tapti pirmaujančia šalimi autonominių transporto priemonių kūrime, vykdoma novatoriška eksperimentų programa, kurioje dalyvauja ir „Renault“ įmonių grupė. „Renault“ ir „Nissan“ su „Waymo“ 2019 m. birželio mėnesį pasirašė išskirtinį susitarimą dėl autonominių judumo paslaugų Prancūzijoje ir Japonijoje. Paryžiaus regionas ir „Renault“ įmonių grupė taip pat ieškos būdų kaip įgyvendinti autonominio judumo paslaugą nuo „Roissy-Charles de Gaulle“ oro uosto iki Paryžiaus verslo centro „La Défense“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją