1977 m. liepos mėn. nuo Dieppe įsikūrusios „Alpine“ gamyklos surinkimo linijos nuriedėjo 6 892-asis ir paskutinis Prancūzijoje pagamintas „Berlinette“ modelis. Įdomu tai, kad jis nebuvo mėlynos – ikoninės, ilgai su „A110“ asocijuotos spalvos, o metalinio blizgesio žalia versija.

Mažais kiekiais „Berlinette“ taip pat buvo gaminamas Brazilijoje, Meksikoje (apie 300 automobilių), Bulgarijoje (apie 200 vnt.) ir Ispanijoje, „FASA“ gamykloje (apie 1 500 vnt.). Iš viso 1963-1977 m. nuo konvejerių nuriedėjo daugiau nei 7 500 „A110“ automobilių.

„Renault“ pabrėžia, kad tai buvo automobilis entuziastams, pirmiausia sukurtas tam, kad laimėtų automobilių sporto varžybas.

„Berlinette“ automobilių sporte

- 1963 m. „Rallye des Lions“ José Rosinski su „A110“ pasiekė pirmąją pergalę.

- 1967 m. „Alpine“ tapo „Alpine-Renault“. Prie komandos prisijungė nauji vairuotojai: Gérardas Larrousse'as, Jeanas-Claude'as Andruetas ir Jeanas-Pierre'as Nicolas, o privačioje klasėje – ir Bernardas Darniche'as.

- 1968 m. Pirmasis laimėjimas Prancūzijos ralio čempionate
Po G.Larousse pergalių „Neige et Glace“ ir „Rallye de Lorraine“, J.C.Andruetas užsitikrino Prancūzijos čempiono titulą dėl bendro taškų skaičiaus, gauto už keturias pergales, pasiektas per sezoną.

- 1969 m. Dideli pasiekimai
Jeanas Vinatieras ir J. C. Andruetas buvo sezono žvaigždės, o pirmasis metų pabaigoje tapo Prancūzijos ralio čempionu.

- 1970 m. Europos ir Prancūzijos čempionų titulai
„Berlinette 1600S“ buvo patvirtintas „Group 4“, galų gale leidusios automobiliui beveik lygiomis teisėmis varžytis su galingesniais konkurentais. J. C. Andruetas, kuris tapo atsargesnis po kelių garsių avarijų, buvo tituluotas Prancūzijos ir Europos čempionu.

- 1971 m.: „Berlinette“ dominuoja Monte Karlo ralyje
Dar vieni geri metai. Ove'as Anderssonas laimėjo Monte Karlo ralį. Thérieras finišavo antras, o Andruetas – trečias. Anderssonas taip pat pasiekė pergalę Italijoje prieš „Fiat“ ir „Lancia“ automobilių flotilę, atsiųsta jam nugalėti. Vėliau jis triumfavo Austrijos Alpių ralyje ir Akropolio ralyje, laimėdamas „Alpine“ tarptautinį čempiono titulą. Jeanas-Pierre'as Nicolas laimėjo Prancūzijos čempionatą.

- 1972 m. Neišvengiamai artėjanti šlovė
1 600 kub. cm variklis buvo pakeistas galingesniu – 1 800 kub. cm. J. C. Andruetas dominavo „Tour de Corse“. Metų pabaigoje Darniche'as tapo Prancūzijos čempionu, o J. L. Thérier, vairuodamas 1 600 kub. cm versiją su turbokompresoriumi, laimėjo „Rallye des Cévennes“. Tai buvo pirmi technologijos, kuriai buvo lemta milžiniška sėkmė, pasirodymai.

- 1973 m. Eros kulminacija
Įsivaizduokite geriausius eros vairuotojus iš Prancūzijos: Andruetas, Darniche'as, Thérieras, Nicolas ir Piotas, kuriems padeda patyręs Anderssonas. Ir dar mechanikų, atiduodančių savo širdį ir sielą, komandą bei automobilį, aukščiausiame jo vystymo taške. Sezonas prasidėjo Andrueto pergale Monte Karlo ralyje, kurią pasekė keturi kiti „Alpine“. Portugalijoje Thérieras ir Nicolas laimėjo iškart vienas po kito. Maroko ralyje nepralenkiamas buvo Darniche. Likęs sezonas buvo toks pat. „Alpine“ laimėjo įžanginį Pasaulio ralio čempionatą, o Jean-Luc Thérier tapo Prancūzijos čempionu.

- 1974–1975 m. Darbų eros pabaiga
Nicolas laimėjo „Rallye du Maroc“ ir finišavo antras „Tour de Corse“. Tai buvo „Berlinette“ gulbės giesmė ir metai, atnešę paskutinę didelę „A110“ pergalę „Critérium des Cévennes“ vairuojant Jacques Henry.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją