aA
Nuo gegužės pradžios Lietuvoje įsigaliojusi naujovė, reiškianti, kad kiekvienas šalyje perkamas ar parduodamas automobilis privalo turėti savininko deklaravimo kodą (SDK), labai greitai apkarto daugumai „Regitros“ klientų. Procedūros, iki šiol įvykdavusios per kelias minutes, dabar trunka po pusdienį ar net ilgiau, o kartais – apskritai neįvyksta ir laukti tenka kelias dienas. Su tokia padėtimi susidūręs „Delfi“ skaitytojas siunta – galimybės užregistruoti sandorį laukia jau savaitę, „Regitra“ savo ruožtu prašo kantrybės.
„Regitros“ klientai nevilty: automobilių užregistruoti nepavyksta ir savaitę, įmonė prašo kantrybės
© Anželika Stackevič

„Noriu informuoti, kad nuo praėjusios savaitės šeštadienio, gegužės 1-osios, neįmanoma registruoti automobilio pirkimo-pardavimo sandorio „Regitroje“ - guodėsi „Delfi“ parašęs skaitytojas.

Pasak jo, į „Regitros“ sistemą suvedus pirkėjo duomenis, sistema juos užfiksavo klaidingai: vietoje pirkėjo buvo rodomi pardavėjo duomenys. Tai yra, pardavėjas tapo ir pirkėju.

„Pardavėjas užklausą atšaukė. Tačiau naujos sutarties „Regitros“ sistema neleidžia įkelti, nes neanuliuota pirmoji. Ir ji „pakibusi“ iki šiol. Per stebuklą prisiskambinome į „Regitros“ klientų aptarnavimo skyrių, žadėjo, kad viskas bus netrukus sutvarkyta ir galėsime iš naujo užregistruoti automobilio pirkimą-pardavimą. Tačiau ir vėl tas pats, o galiausiai – prisiskambinti į „Regitrą“ neįmanoma, o į laiškus atsakyti žadama per penkias darbo dienas“, – apmaudo neslėpė vyras.

Didžiausias pokytis per 30 metų

Kaip „Delfi“ aiškino „Regitros“ Komunikacijos skyriaus vadovės pareigas laikinai einanti Emilija Bardauskienė, paleista naujoji sistema neveikė balandžio 30-gegužės 1 dienomis, mat buvo vykdomi planiniai darbai, tačiau apie tai „Regitros“ klientai buvo informuoti iš anksto.

„Nauja sistema pradėjo veikti gegužės 1 d. po pietų. Nuo to laiko ji yra pasiekiama, tačiau veikia su sutrikimais. Tai bene didžiausias pokytis transporto priemonių registracijos srityje per pastaruosius 30 metų, kuomet iš esmės keičiasi beveik visi procesai. Tad, deja, bet tam tikrų nesklandumų neišvengta. Komanda aktyviai dirba ties trikdžių šalinimu, todėl tikimės, kad esminiai sutrikimai bus pašalinti artimiausiomis dienomis. Kitų rečiau pasitaikančių trikdžių šalinimas, panašu, gali užtrukti ilgiau“, – perspėjo specialistė.

E. Bardauskienė pabrėžė, kad pildantys deklaracijas internetu, turėtų būti atidūs ir duomenis suvesti kuo tiksliau, pavyzdžiui, transporto priemonės VIN numerį. Mat netikslumai gali būti viena priežasčių, kodėl SDK negalės būti suteikiamas sklandžiai.

„Jei klientas sistemoje mato, kad deklaracija atmesta dėl trūkumų, tuomet reiškia, kad problema yra užfiksuota ir bus sprendžiama. Tokiu atveju kviečiame klientą pabandyti vėliau pateikti deklaraciją pakartotinai bei patikrinti, ar tikrai visi duomenys buvo suvesti teisingai“, – akcentavo žinovė.

Pasak jos, jei šiuo metu nėra būtinos transporto priemonių registracijos paslaugos, rekomenduojama jas atidėti vėlesniam laikui.

„Pavyzdžiui, jei turite neregistruotą transporto priemonę, kuriai reikia gauti SDK, primename, kad Jums taikomas pereinamasis laikotarpis ir dėl kodo gavimo galite kreiptis iki liepos 31 d.“, – sakė specialistė.

Išdalino 2 mln. SDK

E. Bardauskienė pasakojo, kad gegužės 1 d. visoms iki šios datos Lietuvoje registruotoms transporto priemonėms, kurių yra apie 2 mln., SDK buvo suteiktas automatiškai ir nemokamai. Taigi, jų savininkams daryti nieko nereikėjo.

„Kitais atvejais, kai transporto priemonė yra dar neregistruota, jos savininkas dėl SDK gavimo turi kreiptis savarankiškai. Tam numatytas pereinamasis laikotarpis iki liepos 31 d. SDK reikia gauti greičiau, t. y. nelaukiant nurodyto termino, tik tuo atveju, kai nusprendžiama ją parduoti ar registruoti“, – pabrėžė žinovė.

SDK galima gauti internetu elektroninėje transporto priemonių registravimo sistemoje pateikus įgijimo deklaraciją. SDK gavimas – automatinis procesas. Užpildžius ir pateikus įgijimo deklaraciją, įprastai, t. y. kai sistema veikia be trikdžių, SDK yra sugeneruojamas per keletą minučių. Taip yra dėl to, jog, pateikus prašymą gauti SDK, tikrinama įvairi informacija apie transporto priemonę, pavyzdžiui, ar ji nėra ieškoma, ar jai nėra taikomas areštas ir pan.

E. Bardauskienė sakė, kad dėl įsigaliojusių naujovių nuo gegužės mėnesio yra ilginamas informacijos centro darbo laikas. Nuo šiol „Regitros“ klientams konsultacijos bus teikiamos ilgiau pirmadieniais-ketvirtadieniais, t. y. nuo 8.00 iki 18.00 val.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(34 žmonės įvertino)
2.4412

„Jaguar Land Rover“ elektromobilio „I-Pace“ baterijoms suteikia antrą gyvenimą

„Perėjimas prie elektrinės ateities, kai bus gaminamos vien elektra varomos transporto priemonės,...

Naudotų automobilių trūkumas fiksuojamas ir elektromobilių rinkoje

Su naudotų automobilių trūkumu susiduriantys Lietuvos gyventojai vis dažniau žvalgosi į...

Tyrimas parodė, kokie automobiliai nuvertėja labiausiai: mokėję daugiausiai nebūtinai parduoda brangiausiai (1)

Vos išvažiavęs iš salono naujas automobilis iškart praranda nemažą dalį savo mažmeninės...

Ekspertai dalijasi įžvalgomis: ar lietuviams tikrai verta rinktis hibridinį automobilį?

Paprastai kalbant, jei elektromobilis kainuotų tiek pat, kiek lietuvių pamėgtas dyzelinis...

Kibernetinis automobilių saugumas: įsilaužėliai darbuojasi be poilsio dienų

Internetas – neatsiejamas mūsų palydovas beveik kiekviename žingsnyje: pradedant darbu, baigiant...

Top naujienos

Ekspertai: Putino paskelbti planai yra apgaulė (1)

Vakarų sankcijos kelia grėsmę iki 40 proc. Rusijos BVP , o Vladimiro Putino pareiškimai apie...

Verslas PliusKristina Pocytė, laida „Iš esmės“

Iš ekspertų – perspėjimas dėl kilusio „Perlo energijos“ skandalo: dabar kitos išeities nebėra

Skandalingas „Perlo energijos“ sprendimas kelia aistras. Nukentėję klientai liko nežinioje,...

Karo ekspertai: rusai atkeršijo taip, kaip moka (1)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertų teigimu, Ukrainos...

Generalinis štabas: apie 13 tūkst. baltarusių sutiko dalyvauti kare prieš Ukrainą (6)

Apie 13 tūkst. dabar tarnaujančių ir buvusių Baltarusijos kariškių sutiko dalyvauti Rusijos...

Ketvirtas kontrolinis testas Vilniuje: Lietuva – Suomija

Europos čempionatui besirengianti Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė ketvirtadienį Vilniuje...

Transliacija / Sporto bare – žavingos paplūdimio tinklininkės ir Europos čempionato iššūkis

Sporto bare apsilankė žavingos Lietuvos rinktinės paplūdimio tinklininkės Monika Paulikienė ir...

Karas Ukrainoje. Analitikai: Rusijos kariai jau žino, kas nutiko Krymo bazėje, Maskva – sutrikusi Kyjivas: naujausias Zaporižios AE apšaudymas apgadino radiacijos matuoklius (2)

Amerikos Karinių tyrimų instituto (ISW) apžvalgoje šį kartą didžiausias dėmesys skiriamas...

Pajūryje laisvų vietų beveik neliko: kambarių kaina gali atimti žadą

Geriems orams viliojant į pajūrį poilsiautojus, rasti laisvą kambarį beveik neįmanoma, savo...

Delfi PliusToma Miknevičienė

Nupasakojo, kokie žmonės dažniausiai nugrimzta į alkoholizmą: ar taurė vyno per vakarienę – jau rimtas signalas?

Lietuvoje alkoholizmo problema, nors pamažu ir mažėja, tačiau vis dar yra didžiulis skaudulys. Su...

Šarūnas Jasikevičius su šeima mėgavosi išskirtinėmis atostogomis Tanzanijoje: sugrįžo čia po penkerių metų

Dar liepos mėnesį Sicilijoje atostogavusi krepšinio trenerio Šarūno Jasikevičiaus šeima išvyko...