Besiskundžiantieji vairavimo egzaminų laikymu „Regitroje“ galėtų pamėginti laikyti egzaminą su egzaminuotoju iš Skandinavijos, siūlo VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas. „Siūlau padaryti eksperimentą: galime pakviesti bet kurį egzaminuotoją iš Skandinavijos. Pažiūrėsime, kiek liks jūsų išlaikančiųjų. Galiu pasakyti, kad neliks nė pusės, kiek išlaiko pas mus. Ten yra kur kas aukštesni reikalavimai“, – interviu LRT.lt teigia S. Šuminas.
© DELFI

B kategorijos praktikos egzaminą pirmuoju bandymu 2013 m. išlaikė 40,34 proc. vairuotojų, o 2014-aisiais – 39,52 proc. Ką geriausiai mokiniai išmoksta vairavimo mokyklose, o ko dažnai neišmoksta?

Mokyklos koncentruojasi į primityvius transporto priemonių valdymo įgūdžius. Svarbesni aspektai, tokie kaip rizikos suvokimas ar situacijos įvertinimas, yra silpnoji pusė. Tam, žinoma, reikia pakankamai laiko – kur kas daugiau nei praleidžiama vairavimo mokyklose. Reikia sugebėti įvertinti, kas gali nutikti eisme. Pavyzdžiui, eismas vyksta ratu ir yra trys eismo juostos, kurios leidžia įvažiuoti į žiedą. Patyręs vairuotojas žino, kad tuomet, kai jis važiuoja iš vidurinės eismo juostos, didelė tikimybė, kad tas, kuris išvažiuoja iš žiedo būdamas kairėje eismo juostoje, įvažiuodamas į žiedą gali įvažiuoti į kito eismo dalyvio juostą. Tokias situacijas patyręs vairuotojas išmano, o jaunas gali net nesužiūrėti.

Yra atlikti tyrimai, kurie rodo, jog tam, kad jauni vairuotojai objektyviai pradėtų vertinti situaciją, reikia nuvažiuoti ne mažiau kaip 1500 km. Kažkada bandėme skaičiuoti, kiek jie nuvažiuoja per privalomas 30 valandų vairavimo mokyklose – apie 400 km. Be to, užsienyje per tokį valandų kiekį nuvažiuojama daugiau nei pas mus. Mes galbūt per daug laiko praleidžiame aikštelėse, per daug koncertuojamės į pratimus, kuriuos būtų galima padaryti mieste. Man atrodo, kad svarbūs kilometrai – reikia kuo daugiau važiuoti.

Bet juk daugelis besimokinančių vairuoti sako, kad vairavimo mokyklos daugiausiai laiko skiria maršrutams, kad būtų išlaikytas egzaminas.

Tai – rinkodarinė apgaulė, kad pavažinėsime maršrutais, ir jums bus lengviau išlaikyti egzaminą. Iš tikrųjų kiekvieną dieną, valandą situacija yra skirtinga tame pačiame maršrute. Saviapgaulė, kad neva žinau maršrutą ir bus lengviau. Tam tikra prasme taip, bet situacijos yra skirtingos.

Kuriuo metų laiku patartumėte laikyti egzaminą?

Mes nesame pastebėję didelių skirtumų. Jei vertiname tokius dalykus kaip ištisinės linijos kirtimas ar persirikiavimas, tai, pavyzdžiui, kai yra daug sniego, tai sąlyginai lengviau, nes niekas nevertins, kad po sniegu guli nubrėžta linija. Taip pat jei kelio danga yra šlapia, eismo sąlygos – sudėtingos, atitinkamai tikimės ir mažesnio greičio. Jei kam nors egzaminą laikyti lengviau važiuojant lėčiau, tai gelbsti. Bet nemanau, kad yra labai didelis skirtumas. Galime kalbėti ir apie eiles norint laikyti egzaminą – jos šiuo metu yra didelės. Pavyzdžiui, sausį ir vasarą pas mus ateina mažiausiai žmonių. Galbūt egzistuoja mitas, kad žiemą labai sudėtinga laikyti egzaminą, tačiau kai slidu – ir greitis mažesnis.

Kiek mažiau nei prieš mėnesį žiniasklaida skelbė, kad „Regitros“ filialus visoje Lietuvoje užplūdo vairuotojo pažymėjimą norintys gauti žmonės, ir vairavimo egzamino esą tenka laukti iki dviejų mėnesių. Eilės susiformavo, nes daugelis mokėsi vasarą vairuoti?

Taip, visuomet vasarą turime paūmėjimą: baigiasi abitūros egzaminai, be to, pavasarį prasideda motociklų sezonas. Beveik trečdaliu išaugo A kategorijos egzaminų poreikis. Daugiau Lietuvos gyventojų nori įgyti teisę vairuoti motociklus. Tai mums buvo siurprizas, nes nebuvome pasiruošę, neturėjome jokių galimybių nuspėti tokių tendencijų. Šiemet nuo sausio iki rugpjūčio, palyginus su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, A kategorijos egzaminus išlaikė net 35 proc. daugiau gyventojų. Tuo metu resursus turime tuos pačius. Planuojame padidinti darbuotojų kiekį, bet juos reikia apmokyti mažiausiai 3 mėnesius. Kitam sezonui būsime pasiruošę, o šis yra toks, koks yra.

Taip pat toliau stabiliai žemas B kategorijos vairavimo egzamino išlaikymas. Eilių susidarymą siečiau ir su laiku, praleistu vairavimo mokykloje – žmonės nepersistengia. Pavažinėja 30 valandų ir galvoja, kad galbūt pasiseks išlaikyti egzaminą.

Vairavimo mokyklose dėl neišlaikytų egzaminų keikiami „Regitros“ darbuotojai.

Tokia mūsų dalia. Juk iš dalies vertiname jų darbą, tai viešojoje erdvėje turime 300 oponentų, kurie visuomet „nurašys“ viską ant mūsų. Kova viešųjų ryšių prasme nelygi ir nesąžininga, nes visuomet būsime pozicionuojami iš blogesnės pusės. Su mumis žmogus praleidžia valandą, ir mes jį dar vertiname, o su instruktoriumi – 30 valandų. Kas prisiims kaltę? Žinoma, kalti bus tie, kurie egzaminuoja. Siūlau padaryti eksperimentą: galime pakviesti bet kurį egzaminuotoją iš Skandinavijos. Pažiūrėsime, kiek liks jūsų išlakančiųjų. Galiu pasakyti, kad neliks nė pusės, kiek išlaiko pas mus. Ten yra kur kas aukštesni reikalavimai. Man atrodo, kad viskas susiveda į pinigus, nes mokytis vairuoti yra brangu, o 30 valandų mokytis yra minimumas.

Komentaruose dažnai žmonės skundžiasi, kad, „atėjus į praktikos egzaminą ir atsisėdus prie vairo, iš egzaminuotojo jaučiamas spaudimas“. Egzaminuotojas esą ateina piktas, susiraukęs ir tik laukia progos, kol tu suklysi. Kodėl dažnai atėjusiems laikyti egzamino nesiseka bendrauti su egzaminuotojais?

Formuojamas įvaizdis, kad neva mums apsimoka, kai žmonės neišlaiko egzaminų. Mes neva pinigaujamės. Tai apibūdinčiau vienu gražiu lietuvišku žodžiu – kliedesiai. Esu labai didelis konspiracinių teorijų priešininkas. Turiu pasidaręs 8 metų egzaminų išlaikymo grafiką: išlaikymo procentas ir žmonių kiekiai. Jame aiškiai matosi koreliacija – kuo mažiau žmonių ateina pas mus laikyti egzaminų, tuo daugiau išlaiko. Ir atvirkščiai – kuo daugiau ateina, tuo mažiau išlaiko. Tai, remiantis konspiracinių teorijų logika, kad mums apsimoka uždirbti, tai lyg turėtų apsimokėti, kai mažiausiai žmonių ateina, tuomet reikia daugiausiai pajamų, todėl turėtų būti atvirkštiniai rodikliai. [...] Pas mus turbūt 10 metų įkainiai nesikeitė, nors viskas brangsta. Jie nesikeičia vien dėl to, kad kiti prastai laiko egzaminus. Bet jei ateis diena „X“, kai visi pradės laikyti 80 proc. vietoj 40 proc., tai labai atsakingai galiu pasakyti, kad įkainio tokio tikrai nebus – bus kur kas brangesnis egzaminas. Taip aš noriu išsklaidyti abejones, kad nėra ryšio tarp to, kiek kartų išlaikė ar ne.

Jei kandidatas į vairuotojus nesutinka su egzaminuotojo praktinio egzamino įvertinimu, jis turi teisę pateikti apeliaciją, kodėl nesutinka su praktinio egzamino vertinimu. Ar žmonės dažnai dėl to kreipiasi?

Gauname apie 80 kreipimųsi per metus. Kai egzaminus laiko apie 100 tūkst. žmonių per metus, tas skaičius – nedidelis. Dabar matome paūmėjimą, kurį siečiau su eilėmis. Kai yra ilga eilė ir sunku gauti vietą laikyti egzaminą artimiausią mėnesį, kodėl gi nepabandžius apskųsti rezultatą ir tokiu būdu išsispręsti problemą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Nissan“ stabdo gamybą Japonijos rinkai

Japonijos automobilių gamintojas „Nissan“ pranešė stabdantis gamybą vietos rinkai. Antras...

„Daimler“ montuos autobusuose automatinio pėsčiųjų atpažinimo sistemas

„Daimler“ koncernas pranešė, jog pirmą kartą pasaulyje į turistinius autobusus pradės...

„Auto Bild“ paskelbė didžiojo žieminių padangų testo rezultatus (5)

Vokietijos „ Auto Bild “ žurnalo atliktuose bandymuose „Continental“ žieminių padangų...

LG Lenkijoje statys didžiausią Europoje baterijų gamyklą (11)

Pietų Korėjos bendrovė „ LG Chem“ planuoja pastatyti džiausią ličio jonų baterijų...

Elektrinis „Renault Zoe“ jau Lietuvoje (7)

„Renault“ atstovai Lietuvoje „Sostena“ savo salonuose siūlo išbandyti naująjį...

Top naujienos

Šokiruojantys viduramžių gydymo metodai (1)

Viduramžių gydytojus Vakarų Europoje galima skirti į dvi labai aiškias kategorijas: kaimo...

Beprotiškai augančio Vilniaus rajono gyventojai šiurpsta nuo blogėjančio gyvenimo (160)

Vieno iš tankiausiai užstatytų Vilniaus miesto kvartalų – Perkūnkiemio – gyventojai mėgina...

Vargo Lietuva: vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines bėdas (90)

Vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines požiūrio į vaikų psichikos...

Nelaimė užlietose Šilutės r. pievose – apvirto valtis su žmonėmis, vienas žuvo (15)

Ketvirtadienio vakarą, apie 19 val., Šilutės r. Sausgalvių kaime, vandeniu užlietoje...

Maskvoje pakeliui į ketvirtfinalį R. Berankis sustabdė karjeros aukštumas šturmuojantį serbą (14)

Rusijos sostinėje Maskvoje vykstančio Teniso profesionalų asociacijos ( ATP ) 250 serijos turnyro...

Netiki A. Verygos pažadais: atlyginimus jau galėtume didinti 400 eurų, tačiau ir toliau skatiname emigraciją (156)

Seimas pradeda svarstyti žymiai didėjantį kitų metų PSDF biudžetą, kuriame nemažą dalį...

Rinkimų prievaizdai iškasė duobę liberalams: R. Šimašius užsiminė apie atsistatydinimą (189)

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ketvirtadienį nusprendė, kad teisėsaugos įtarimų sulaukęs...

Žvilgsnis į „Islamo valstybę“ iš vidaus: konfiskuotas kompiuteris atskleidė pikantiškų detalių (6)

Pareigūnai Rakoje konfiskavo vieno „ Islamo valstybės “ džihadisto nuotakos kompiuterį, kuris...

Parduotuvės atidaryme žinomi svečiai mėgavosi išskirtiniu dėmesiu (1)

Ketvirtadienio vakarą namų jaukumo ir kosmetikos prekių tinklo „Rituals“ parduotuvė...

Įdomi detalė: kokias fantazijas labiausiai mėgsta Lietuvos vyrai? (8)

Ar esate atkreipę dėmesį į vyrų švarkuose esančias nosinaites? Taip, tai tikrų tikriausia...