aA
2017 m. rugsėjo 1 diena taps dideliu iššūkiu visiems automobilių gamintojams. Tą dieną įsigalios nauja automobilių taršos matavimo metodika RDE (Real Driving Emissions), kuri bus atliekama realiomis važiavimo sąlygomis. Kadangi dabar laboratorijose išmatuojama azoto oksido emisija ir realiomis važiavimo sąlygomis gaunami taršos rezultatai itin skiriasi (ypatingai automobiliuose su dyzeliniais varikliais), vis daugiau bandymų atliekama vadovaujantis nauja metodika, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vandeniu aušinamas SCR vožtuvas
© Gamintojo nuotr.

Ja rėmėsi ir Vokietijos automobilininkų žurnalas „auto motor und sport“, kuris išbandė keturis, o Vokietijos aplinkosaugos asociacijos atstovai – net 36 naujus modelius su dyzeliniais varikliais. Beveik visi bandyti dyzeliniai varikliai viršijo numatytas maksimalias važiavimo realiomis sąlygomis testo azoto oksido (NOx) taršos normas (168 mg/km), kurios įsigalios jau 2017 metais.

Tačiau testai atskleidė, kad rinkoje jau siūlomi ir itin mažai aplinką teršiantys dyzeliniai varikliai. Pavyzdžiui, „Audi Q2“ modelis su 2.0 TDI varikliu abiejuose testuose realiomis važiavimo sąlygomis parodė itin gerus rezultatus, o variklio azoto oksido emisija buvo beveik 50 proc. mažesnė nei laboratorijos sąlygomis atliekamų bandymų reikalaujama maksimali leistina 80 mg/km tarša.

Tokios itin žemos taršos pavyko pasiekti ir dėl ypatingai efektyvaus išmetamųjų dujų neutralizavimo. Testuose geriausius rezultatus parodęs modelis turėjo sumontuotą „Continental“ sukurtą „AdBlue“ dyzelino priedo dozavimo sistemą, pirmą kartą debiutavusią šiame automobilyje.

„Mes ypatingai džiaugiamės, kad prisidėjome prie šių revoliucinių naujos kartos variklių šeimos kūrimo, – sako Wolfgangas Breueris, „Continental“ Transmisijos padalinio Variklių sistemų skyriaus vadovas. – Realiomis važiavimo sąlygomis gauti rezultatai akivaizdžiai atskleidžia, kad dyzelinių variklių technologijos ir jų maža CO2 emisija gali turėti itin svarų vaidmenį mažinant šiltnamio dujas, kai yra derinama su efektyviu išmetamųjų dujų neutralizavimu“.

Teste nugalėjusio modelio keturių cilindrų dyzelinis variklis naudoja selektyviosios katalitinės redukcijos (SCR – Selective Catalytic Reduction) technologiją, skirtą išmetamųjų dujų apdorojimui. Jos metu į išmetimo sistemą įpurškiamas „AdBlue“ karbamido tirpalas, taip katalizatoriuje aktyvuojant cheminį procesą – selektyvinę katalitinę redukciją, kurios metu itin sumažinama azoto oksidų emisija.

Tirpalo jutiklis
Tirpalo jutiklis
© Gamintojo nuotr.

„Continental“ naujai variklių šeimai tiekia visą „AdBlue“ dozavimo sistemą. Jos pagrindiniai komponentai yra purkštukas, bakelyje tvirtinamas modulis, kuriame sumontuotas siurblys, ir atskiras elektroninis valdymo elementas. Šis elektroninis valdiklis susietas su variklio valdymo bloku, ir ne tik kontroliuoja purkštuką, bet ir siurblio slėgį, taip pat matuoja „AdBlue“ talpos užpildymo lygį.

„Ši sistema yra viena pirmųjų automobilių pramonėje, kuri matuoja ir bake esančio karbamido tankį. Dėl čia sumontuoto karbamido koncentracijos jutiklio, sistema nustato, kada talpa užpildyta netinkamu tirpalu arba jo koncentracija yra per maža“, – aiškina dr. Markusas Distelhoffas, Transmisijos padalinio Degalų ir išmetimo sistemų skyriaus vadovas.

Selektyviosios katalitinės redukcijos sistemos modulis yra sumontuotas prie variklio, taip užtikrinant optimalią darbinę temperatūrą išmetamųjų dujų apdorojimui. Šis purkštukas turi veikti aplinkoje, kurios temperatūra siekia 200 °C ir dar aukštesnėje, todėl čia panaudotas pirmasis vandeniu aušinamas „AdBlue“ įpurškimo vožtuvas, kurį sukūrė „Continental“.

Be to, dozavimo sistema yra apsaugota ir nuo užšalimo. Dėl to, kad karbamido tirpalas užšąla esant žemesnei kaip – 11 °C temperatūrai, bakelio modulis ir purkštukas yra sujungti su šildymo gija, kurią taip pat sukūrė ir tiekia „Continental“ „ContiTech“ padalinys.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelininkai pradeda žiemos sezoną: sandėliai užpildyti smėliu ir druska (3)

AB „Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos...

Griežtėjantys taršos reikalavimai keičia „premium“ automobilių rinką: privalumų turi viena grupė (13)

Nuo 2018 m. rugsėjo visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai turėjo atitikti ne tik...

Nauji automobiliai lietuviams vis patrauklesni: jų pardavimų augimas šalyje – sparčiausias ES (12)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per devynis šių metų mėnesius buvo sparčiausias...

„Volvo Cars“ pristatė pirmą savo elektromobilį „Volvo XC40 Recharge“ (11)

Ateityje „Volvo“ pirkėjai turės apsispręsti – ar jie nori iš elektros tinklo įkraunamo...

„Renault“ į miesto gatves paleido autonominį „ZOE Cab“ – siūlo pavežėjimo paslaugas

„Paryžiaus-Saclay autonominė laboratorija“ skelbia, kad nuo spalio 14 d. iki lapkričio 8 d.,...

Top naujienos

Naujų technologijų era: piršto antspaudu ar veidu atrakinami išmanieji telefonai – kiek tai saugu (1)

Šiandien jau nieko nestebina, kad pirštų antspaudu ar savo veidu galite atrakinti išmanųjį...

Sutampa net aplinkybės: Karbauskiui teko savo kailiu pabūti Pranckiečio vietoje (42)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) pirmininkas Ramūnas Karbauskis patekęs į...

Zelenskis negrąžins didžiausio šalies banko savininkui: gresia rimtas konfliktas su buvusiu partneriu (18)

Ukrainos prezidentas pareiškė, kad jo vyriausybė negrąžins didžiausio šalies banko...

Gaisras Alytuje: dūmai nusisuko nuo miesto Prognozuoja, kada gaisras bus užgesintas. Papildyta 21:03 (479)

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Užkalnis: kuo kvepia laukinė laisvė ir runkeliai iš kioskų?

Bjaurieji amžiai, dar žinomi, kaip pirmasis nepriklausomybės dešimtmetis, viskas, kas prasideda...

Apie troleibusą svajojo nuo vaikystės: kai atlyginimas – 500 eurų, jauni darbuotojai čia neužsibūna (22)

Vilniaus miesto gatvės neįsivaizduojamos be troleibusų. Vieni jų nemėgsta dėl prasto...

Mitybos specialistė Tulčina perspėjo kavos mėgėjus ir įvardijo, ko pati niekada nevalgo (91)

Jei norite būti sveiki, kiekvieną rytą valykite dantis su soda, išgerkite stiklinę šilto vandens...

Ekspertas: Šiaurės Korėja situacijos nebekontroliuoja, gresia badas (102)

Oficialiais duomenimis, Rytų Azijoje siaučiantis kiaulių užkratas praktiškai aplenkė Šiaurės...

Balsavimas: kuri pora pirmoji turėtų palikti projektą „Šok su žvaigžde“? (4)

Šis šeštadienio vakaras LRT projekto „Šok su žvaigžde“ dalyviams taps rimtu išbandymu. Jei...

Istorijos mokytojas nusprendė dirbti kitaip: savęs be socialinių tinklų neįsivaizduoju (2)

Nuolat ieškantis originalių būdų sudominti mokinius, nepasitenkinantis vien sausa teorija,...