aA
Futuristai pranašavo, kad jau 2025-aisiais žmonės galės nebevairuoti – automobiliai viską darys patys. Minėta data artėja sparčiai, bet ženklų, kad tokia vizija bus įmanoma, dar nematyti. Ir tai, tikina Susisiekimo ministerijos ekspertai, normalu, mat norint išleisti į kelius autonominius automobilius, reikia nemažai pokyčių. Visų pirma – infrastruktūros, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Ramiai laukti autonominių automobilių negalime – reikės pritaikyti netgi kelių ženklus
© Stop kadras

Susisiekimo ministerijos Kelių ir transporto politikos grupės vadovas Vladislav Kondratovič kalbėdamas pirmą kartą Lietuvoje surengtoje automobilių technologijoms, inovacijoms bei automobilių pramonei skirtoje konferencijoje „Plug-in 2022“, akcentavo, jog reikia ne vieno sprendimo, kad savivaldžiai automobiliai galėtų važiuoti šalies keliais.

„Pirmiausia reikia kalbėti apie išvystytą ir saugią infrastruktūrą. Būtina, kad ji būtų pritaikyta tokiems automobiliams ir su jais suderinta. Įsivaizduokite, net kelio ženklai yra problema: šiandien galime nuvažiavę į tam tikrus miestus Lietuvoje pamatyti kelio ženklus, kurie nėra standartizuoti ir nenaudojami Kelių eismo taisyklėse (KET). Mes paišome visokius ženklus, statome lenteles, o jeigu nebus vienos sistemos, autonominis automobilis to nesupras – jis sustos ir toliau nevažiuos“, – aiškino V. Kondratovič.

Anot jo, būtinybė standartizuoti naudojamus kelio ženklus ir kelių eismo taisykles apima ne tik Lietuvą, bet ir visą Europos Sąjungą, mat, akcentavo specialistas, vargu ar galima tikėtis, kad automobilių gamintojai kiekvienai šaliai kurs atskirą duomenų bazę su naudojamais ženklais.

„Jeigu mes nevystysime infrastruktūros ir suprasime kelią kaip asfalto, šviesoforo ir kintamosios informacijos kelio ženklo kombinaciją, tai su savivaldžiu automobiliu tikrai niekur nevažiuosime. Todėl svarbu projektuoti kelius autonominiams automobiliais, o taip pat svarbu ir tai, kad kelių savininkai suvoktų, jog kelias nėra tik asfaltas“, – „Plug-in 2022“ dalyviams pasakojo Susiekimo ministerijos atstovas.

Klausimų labai daug

V. Kondratovič teigimu, kelių valdytojai turės suteikti patikimą informaciją apie kelią, skaitmeniniuose žemėlapiuose reikės pažymėti visus kelio ženklus ir koordinates, ribas.

„Reikės pateikti informaciją ir apie darbus, kurie padaromi per naktį, ar atsiradusius naujus ženklus, nukreipimus. Reikės rasti sprendimą, kaip visa ta informacija turės atsirasti žemėlapiuose, kad būtų galima autonominiu automobiliu važiuoti saugiai“, – kalbėjo apie kylančius iššūkius specialistas.

Klausimų, į kuriuos dar kol kas nėra atsakymų, yra ir daugiau. Pavyzdžiui, dar nėra aišku, kaip važiuos savivaldžiai automobiliai tuneliuose, ar jiems bus reikalingas palydovinis signalas. O galbūt, svarstė specialistas, tuneliuose reikės įrengti kišenes, kuriose tokio automobilio valdymą galėtų saugiai perimti žmogus.

Anot V. Kondratovič, klausimas, į kurį reikia atsakymo, yra ir apie kelius – ar jie reikalingi tokie platūs, kaip dabar.

„Autonominiai automobiliai leidžia sumažinti atstumus tarp transporto priemonių, kas reiškia, kad padidėja ir kelių pralaidumas. Yra apskaičiuota, kad jis galėtų didėti 30-40 proc.“ – sakė žinovas.

Vladislavas Kondratovičius
Vladislavas Kondratovičius
© DELFI / Domantas Pipas

Žinos net apie pėsčiuosius perėjoje

V. Kondratovič teigimu, yra keturi skirtingi lygiai, kaip informacija apie tai, kas vyksta keliuose, pasieks savivaldžius automobilius. Pirmojo ir antrojo lygmens darbus, tai yra, kelio ženklų „pririšimą“ prie žemėlapių, galima daryti jau šiandien.

Ateityje, sakė specialistas, į tokius skaitmeninius žemėlapius turėtų ateiti informacija ir apie kelyje esančius šviesoforus bei jų reguliavimą. Ketvirtas lygmuo – kai į skaitmeninius kelių žemėlapius pateksianti informacija bus tokio detalumo, jog autonominis automobilis bus perspėjamas apie tai, kad prie pėsčiųjų perėjos ateina pėstysis.

„Kalba eina apie mikromobilumo elementus, pasiekiančius automobilį realiu laiku, suderintus su informacija iš kelių valdytojo, kitų kelyje esančių automobilių. Visam tam reikia laiko“, – tikino V. Kondratovič.

Nuo idėjos iki rezultato – mėnuo

Paklaustas, kiek reikia laiko, kad savivaldžiu automobiliu Lietuvos keliuose būtų galima važinėti legaliai, V. Kondratovič akcentavo, jog, visų pirma, visi į kelius galintys automobiliai yra legalūs ir sertifikuoti, kad klausimas – ne apie legalumą.

„Esame skaičiavę, kad per maždaug mėnesį galima atėjus su idėja pradėti važinėti Lietuvoje autonominiu automobiliu, jeigu mes kalbame apie bandymus. Jei kalbėtume apie normalius savivaldžius automobilius, jis į kelius išriedėtų jau sertifikuotas, tad klausimas tik, kokio lygio infrastruktūrą mes jam suteiksime“, – tikino Susisiekimo ministerijos atstovas.

Renka „Metų automobilį“

Pirmą kartą Lietuvoje surengtą automobilių technologijoms ir inovacijoms skirtą konferenciją „Plug-in 2022“ organizavo Lietuvos žurnalistų autoklubas, rengiantis „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkursą.

26-erius metus Lietuvoje vykstančiame konkurse ieškoma geriausio šiemet rinkoje debiutavusio naujo automobilio. Šiuo metų į „Metų automobilio 2023“ titulą pretenduoja septyni skirtingi modeliai:

Kuris iš šių modelių pelnys garbingą titulą, paaiškės lapkričio 25-ąją, kai vyks konkurso „Lietuvos metų automobilis 2023“ finalas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Tauta pasirinko: Lietuvos metų tautos automobiliu tituluota naujoji „Alfa Romeo Tonale“

Visą lapkričio mėnesį kompetentinga dešimties žurnalistų komisija testavo ir rinko geriausius...

„Metų automobiliu“ išrinktas „Citroen“: paaiškino, kuo pralenkė kitus dalyvius

Daugiau nei mėnesį trukęs baigėsi „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkursas. 27 automobilius...

Oro kokybė salone: kodėl vieni automobiliai užtikrina malonesnį aromatą nei kiti?

Išvyka į užmiestį atpalaiduojamai veikia iki tos akimirkos, kai įveikiant kaimo vietovę...

Keliuose esama slidžių ruožų, naktį eismo sąlygas sunkins plikledis ir rūkas

Šeštadienio vakarą keliuose esama slidžių ruožų, naktį eismo sąlygas sunkins plikledis ir...

Patikrino esminę naujų automobilių ypatybę – saugumą ekstremalioje situacijoje

Paklausti, kodėl renkasi naują, o ne pavažinėtą automobilį, vairuotojai bene dažniausiai...

Top naujienos

Žiniasklaida: Putinas 2021-aisiais ruošėsi pulti kitą šalį (24)

Rusija 2021-ųjų vasarą rengėsi užpulti Japoniją, bet vėliau Maskva persigalvojo ir surengė...

Karybos ekspertas neabejoja: Baltarusijos užsienio reikalų ministras likviduotas Kremliaus nurodymu analitikai: reali pasikėsinimo į Lukašenką grėsmė (9)

Netikėtai miręs Baltarusijos užsienio reikalų ministras Vladimiras Makėjus buvo vienintelė...

Po skandalo suskaičiavo, kaip dėl Ukrainos balsuoja Uspaskichas: savo požiūrio net neslepia (51)

Rusijos teroristine valstybe nenorėjo pripažinti du Lietuvos europarlamentarai – Stasys...

Lobodos koncertai įvyks: URM teko pripažinti, kad neįsileisti dainininkės negalime (3)

Praėjusią savaitę Užsienio reikalų ministerija ( URM ) pranešė planuojanti į nepageidaujamų...

SAM: fiksuojami sutrikimai e. sveikatos sistemoje

Nuo pirmadienio ryto fiksuojami sutrikimai e. sveikatos sistemoje. Apie tai Sveikatos apsaugos...

Leidykla „Kitos knygos“

Prieš šimtmetį meno pasaulį sudrebinusi „Monos Lizos“ vagystė: paveikslas dvejus metus pragulėjo vagies virtuvėje

Vienas dailininkas 1911 m. rugpjūčio 21-osios, antradienio, rytą užsuko į Luvrą nusipiešti...

Karališkasis biografas įvardijo galimą karalienės Elžbietos II mirties priežastį: tikėtina, kad monarchė sirgo sunkia liga

Karališkasis biografas Gilesas Brandretas įvardijo tikėtiną Elžbietos II mirties priežastį....

Roma Macijauskaitė

Vaida Kurpienė komentuoja, kaip pasikeis organizmas, jei visą mėnesį kasdien suvalgysite bent šiek tiek imbiero (1)

Kad vaisiai ir daržovės – žmogui sveiki produktai, kartojama be galo, todėl mažai tikėtina,...

Perspėjimas: tokio ginklų naudojimo nebuvo nuo II pasaulinio, 20 iš 30 NATO valstybių išnaudojo savo resursus (5)

Dėl nuolatinių Rusijos apšaudymų iš Chersono bėga gyventojai. Jie sako negalintys gyventi šiame...

Karas Ukrainoje. Zaporižios AE – rusų pasirengimo trauktis ženklai: tai būtų didelis mūšio lauko pokytis Rusija Juodojoje jūroje dislokavo „Kalibr“ apginkluotą karo laivą

Rusijos kariuomenė supranta, kad Ukrainos kariai gali kirsti Dnieprą ir pradėti kontrpuolimą...