aA
Niekam ne paslaptis, kad naujų baterijų tyrimai yra sunkus užsiėmimas. Fizikai gali teoriškai numatyti, kurie periodinėje elementų lentelėje esantys elementai dirbs kartu ir bus pagaminti geri katodai bei anodai, bet juk galiausiai kažkas turi eiti į laboratoriją ir tokius teorinius skaičiavimus paversti realybe.
"Volkswagen" pasitelkė kvantinius kompiuterius
© Gamintojo archyvas

Deja, bet yra daugybė kintamųjų – ilgaamžiškumas, įkrovimo/iškrovimo ciklų skaičius, perdirbimas, toksiškumas, gamybos paprastumas ir taip toliau – ir į kiekvieną iš jų turi būti atsižvelgta. Tai labai sudėtingas procesas. Nenuostabu, kad baterijų vystymo tempai yra tokie skausmingai lėti.

Tad „Volkswagen“ tyrėjai nusprendė kiek kitaip pažvelgti į šiuos klausimus ir į darbą įjungė kvantinius kompiuterius. Tyrėjai tikisi, kad šie galingi kompiuteriai sutrumpins naujos kartos baterijų atėjimą į elektromobilių rinką.

Kompiuterinės simuliacijos gali atlikti darbą per keletą dienų ar net valandų, kai padaryti tokį darbą žmogui prireiktų metų. Tad „Volkswagen“ nusprendė darbuotis kartu su „Google“ ir „D-Wave“ ekspertais.

„Mes sutelkėme dėmesį į IT sistemų modernizavimą ir tai apima visą „Volkswagen Group“, – sakė Martinas Hofmannas, vyriausiasis „Volkswagen Group“ informacijos pareigūnas.

„Siekiama sustiprinti darbo procesų skaitmeninimą, kad jie taptų paprastesni, saugesni ir efektyvesni bei remtų naujus verslo modelius.“

Iki šiol kompanijai pavyko atlikti simuliacijas su pramoniniu požiūriu svarbiomis molekulėmis, tokiomis kaip ličio-vandenilio ir įvairiomis anglies grandinėmis. Pranešama, kad ateityje „Volkswagen“ ruošiasi dirbti ir prie sudėtingesnių cheminių junginių.

„Volkswagen“ tikslas yra pasiekti galimybę modeliuoti visą automobilio bateriją kvantiniame kompiuteryje. Tokios simuliacijos bei modeliavimas leis tinkamai nustatyti tokius parametrus kaip svoris, didžiausias galios tankis bei elementų surinkimo detalės. Tikimasi, kad šis procesas leis bendrovei pereiti tiesiai į pažangiausių baterijų gamybą, išvengiant ilgo ir brangaus beterijų kūrimo proceso.

„Mes sunkiai dirbame, kad išvystytume kvantinių kompiuterių potencialą. Šiame kontekste elektrocheminių medžiagų modeliavimas yra labai svarbi projekto dalis, – sakė Florianas Neukartas, vyriausiasis mokslininkas iš „Volkswagen“ „CODE“ laboratorijos, įsikūrusios San Franciske, Kalifornijoje. – Šioje srityje mes atliekame novatorišką darbą. Esame įsitikinę, kad komerciškai prieinami kvantiniai kompiuteriai atvers ankščiau net neįsivaizduotas galimybes.“

Labai specializuoti „Volkswagen“ IT specialistai, tarp jų ir duomenų mokslininkai, kompiuterių lingvistai ir programinės įrangos inžinieriai, dirba kartu San Fancisko ir Miuncheno IT laboratorijose, siekdami išplėtoti kvantinių kompiuterių potencialą programoms, kurios duos naudą kompanijai. Pagrindinis dėmesys yra skiriamas kvantinių kompiuterių algoritmų programavimui, o jis visiškai skiriasi nuo įprastų kompiuterių. Kvantinių skaičiavimų srityje „Volkswagen Group“ bendradarbiauja su „Google“ ir „D-Wave“, kurie „Volkswagen“ ekspertams suteikia prieigą prie jų sistemų.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Tesla Model 3“ saugumo bandymai atskleidė, kodėl elektromobiliai dažnai saugesni nei įprasti automobiliai

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija ( NHTSA ) atliko „ Tesla Model 3 “...

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją (1)

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (27)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Diena be automobilio, bet su nemokamu viešuoju transportu (6)

Šeštadienį Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio....

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (17)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

Top naujienos

Ušackas pranešė, kad pralaimėjęs Šimonytei partinius rinkimus, Prezidento posto nesiektų (218)

Prie Prezidento rinkimų starto linijos – ir Ingrida Šimonytė . Ką pasirinks TS–LKD: ją ar...

Karbauskis už Grybauskaitės pasiūlymo mato kyšančias farmacininkų ausis (638)

Tikrasis prezidentės pateiktų priemonių konkurencingumui didinti tikslas yra sustabdyti planus dėl...

Orai: šaltis po truputį įsigalės (3)

Savaitė, prasidėjusi šalčiu, nelepins ir toliau. Artimiausiomis dienomis žadama daugiau...

Lietuviai nukeliavo į turistų aplenkiamą Iraną: šiurpių mirties bausmių vieta stebino svetingumu (59)

Keliauti į Iraną sugalvojau tada, kai perskaičiau daug informacijos apie tenykščius žmones, jų...

Broliai Ballai autobusu grįžo į Lietuvą (39)

Sausio mėnesį krepšininkai Lamelo ir LiAngelo Ballai atvyko į Lietuvą. Tuo metu Vilniaus oro...

Nekaltas pirkinys oro uosto užkandinėje baigėsi tragedija (35)

Viena mergina mirė nuo stiprios alergijos sezamams, kai oro uosto kavinėje „Pret a Manger“,...

FIFA metų geriausiu futbolininku išrinktas ne Ronaldo – triumfavo Modričius lietuvių balsai rinkimuose (14)

Šių metų sensacija Kroatijos rinktinės ir Madrido „Real“ variklis 33 metų Luka Modričius...

Putinas pateikė savo versiją dėl lėktuvo numušimo Sirijoje Kremlius išplatino viešą pareiškimą (469)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pirmadienį Izraelio premjerui Benjaminui Netanyahu pareiškė...

Per žiniasklaidos dieną Valančiūnas driokstelėjo: galime išspardyti kitų užpakalius (5)

Toronto „Raptors“ žiniasklaidos diena neaplenkė ir komandos vidurio puolėjo 26 metų Jono...

Lengviausias būdas iššveisti pridegusį puodą: jokio mirkymo – prireiks tik vienos priemonės (30)

Kam gi nepasitaiko, kad ruošiant maistą pora minučių, kurioms žūtbūt prireikia pasitraukti nuo...