Izraelyje įsikūrusi sparčiai besiplečianti įmonė savo pavyzdžiu įrodė, kaip užsitikrinti pelną, supratus, kaip efektyviai panaudoti konkrečius, labai vertingus duomenis.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Andrius Ufartas

Šiuolaikiniai automobiliai per valandą geba apdoroti apie 25 gigabaitus informacijos. Kad būtų aiškiau, galima pasakyti, jog tai atitinka maždaug septynis raiškiosios televizijos formato filmus.

Transporto priemonių valdomi duomenys apima viską, pradedant variklio temperatūros bei padangų slėgio rodikliais ir baigiant per radiją transliuojamu turiniu. Ką daryti, kad šie procesai neštų pelną, yra ne vieno automobilių gamintojo keliamas klausimas. Vienas Izraelio startuolis, pasirodo, jau yra pasirengęs pateikti į jį atsakymą, rašoma portale „Bloomberg“.

Įmonės „Otonomo“ specialistai, remiantis neseniai paskelbta informacija, pritraukę dar 3 mln. JAV dolerių (2,4 mln. eurų) investicijų iš „NTT Docomo Ventures Inc.“, trejetą pastarųjų metų uoliai aiškinosi, kaip automobilių apdorojamus duomenis surinkti, supakuoti ir parduoti draudikams, pardavėjams, miestų plėtros specialistams ir visiems, kuriems tie duomenys reikalingi taip, kad sutiktų už juos mokėti.

Tam tikrą procentą iš pardavimo gaunamo pelno numatyta pasilikti sau. Taigi, sumanyta strategija panaši į tą, kuria pagrįstas „Apple Inc.“ ir „Google“ programėlių parduotuvių valdymas. Verta pasakyti, kad prie „Otonomo“ platformos jau prijungti daugiau nei 2 mln. automobilių, o iki šių metų pabaigos jų skaičius, kaip spėjama, turėtų išaugti iki 5 mln.

„Bet kurioje rinkos nišoje galioja viena paprasta taisyklė: vienas dalyvis gauna 80 proc., o dar 20 proc. atitenka likusiems, – sakė „Otonomo“ vadovas ir vienas iš steigėjų Benas Volkow. – Kad taptume tuo vienu, platformoje turi kuo greičiau atsirasti maksimalus skaičius automobilių – ji turi tapti dominuojanti.“

Bendrovės „Daimler AG“ atstovai pernai pranešė apie startuolio siūlomos debesijos technologijos pagrindu veikiančios platformos testavimą, o „Otonomo“ jau kalba apie pasiryžimą ne vėliau kaip po trijų mėnesių su komerciniu pasiūlymu kreiptis į vieną Japonijos automobilių gamintoją. Izraelio Herclijos mieste įsteigtos įmonės atstovai skelbia, kad per jų sukurtą platformą duomenis jau teikia 10 automobilių gamintojų ir dar 11 su automobilių pramone susijusių įmonių, dalyvaujančių bandomosiose programose.

Su „NTT Docomo Ventures“ investicijomis „Otonomo“ finansavimas jau siekia 41 mln. JAV dolerių (33 mln. eurų). Tarp rėmėjų – „Bessemer Ventures“, „Dell Technologies Capital“ ir kt.

Konsultantai iš „McKinsey & Co.“ prognozuoja, kad iki 2030 metų automobilių jungiamumo paslaugų rinka bus vertinama 750 mlrd. JAV dolerių (daugiau nei 604 mlrd. eurų). Milijardines sumas į interneto prieiga aprūpintų, arba susietųjų, automobilių kūrimą investavę automobilių gamintojai būgštauja, kad „Google“ ir kitos programinę įrangą teikiančios įmonės ims kontroliuoti pajamų srautus. Tačiau „Toyota Motor Corp.“ prezidentas Akio Toyoda įsitikinęs, kad didžiausiu ir dar toli gražu neatrastu pajamų šaltiniu gali tapti susietųjų automobilių apdorojami duomenys, todėl svarbu susikurti nuosavą telematikos sistemą.

„Toks požiūris išties garantuoja pelną, – sutiko „Bloomberg Intelligence“ automobilių pramonės sektoriaus analitikas. – Didžiausias strategijos pranašumas tas, kad bendrovė „Otonomo“ pelnosi ne iš pačių duomenų, o tik juos renka, agreguoja ir apdoroja. Labai svarbu tai, kad įsigalint pelningiems autonominio vairavimo ir bendrinamų pavėžėjimo paslaugų modeliams, duomenų tik daugės.“

„Otonomo“ sukūrė technologiją, leidžiančią daug paprasčiau paskirstyti ir naudoti susietųjų automobilių valdomus duomenis – užtikrinant informacijos apsaugą, anonimiškumą, ją standartizuojant ir agreguojant. Vienais iš pirmųjų „Otonomo“ platforma tiekiamų duomenų pirkėjų tapo draudimo įmonės, todėl vairuotojams, sutinkantiems įsidiegti duomenų nuskaitymo įrangą arba atsisiųsti duomenų stebėjimo programėles, jau siūloma galimybė mokėti mažesnes draudimo įmokas.

Naudodamiesi tokio tipo paslaugomis draudikai gali išsiaiškinti, kurie vairuotojai paprastai neviršija greičio arba laiku pasirūpina transporto priemonės remontu ir apsiriboja minimaliomis išlaidomis. Tokie eismo dalyviai, žinoma, gali tikėtis sulaukti ne vieno patrauklaus pasiūlymo.

„Otonomo“ pranešė apie bandomuosius projektus, kuriuos vykdo su pora pavėžėjimo paslaugas teikiančių įmonių. Pastarosios suinteresuotos pasinaudoti duomenimis, kaip įvairius veiksmus (pavyzdžiui, automobilių paiešką pagal degalų kiekį ir kelionės tikslą) įgalinančia priemone. Elektros energijos tiekėjai, stebėdami elektromobilių akumuliatorių būklę gali kontroliuoti įkrovimo stotelių užimtumą. O rizikos draudimo fondai sutinka mokėti už duomenis, padedančius išsiaiškinti mažmeninėje ir nekilnojamojo turto rinkose vyraujančias tendencijas.

„Otonomo“ tikrai nėra vienintelė tokiu būdu pasipelnyti siekianti įmonė. Jungtinėse Valstijose telematikos duomenis draudimo įmonėms siūlo „Verisk Analytics Inc.“, o „Microsoft Corp.“ ir „International Business Machines Corp.“ jau pristatė autentiškas susietųjų automobilių platformas, veikiančias mašininio mokymo ir debesijos paslaugų pagrindais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvoje komercinės paskirties transporto priemonių pardavimai augo bene sparčiausiai ES

Balandžio 24-ąją Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) paskelbė ataskaitą apie naujų...

Garsus lenktynininkas nukreipė žvilgsnį į „CityBee“ taranuotą pavėžėtojo automobilį: kilo įtarimų (256)

Sekmadienio paryčiais Vilnių sukrėtė skaudi avarija – girto vairuotojo vairuojamas išnuomotas...

Po emisijų skandalo liūdnos žinios „Volkswagen“ nesibaigia (13)

Vokietijos koncerno „ Volkswagen Group “ veiklą stebintis nepriklausomas kontrolierius, buvęs...

Po tragiškos avarijos „CityBee“ žada imtis priemonių (62)

Po savaitgalį tragiškai pasibaigusios avarijos Vilniuje, kurios metu neblaivus vairuotojas,...

Prancūzai optimizuoja „Opel“ taip, kad jau priversta įsikišti ir Angela Merkel (25)

PSA grupės kova sumažinti gamybos išlaidas „ Opel “ fabrikuose Vokietijoje persikėlė į...

Top naujienos

Paaiškino planus dėl mokesčių dirbantiesiems trejiems metams į priekį jau dabar galima paskaičiuoti, kaip keisis atlyginimas (15)

Finansų ministerija planuoja užtikrinti, kad mokestiniai pakeitimai būtų aiškūs trejiems...

Uždirba iš specialybės, į kurią beveik niekas nebestoja: aš turtingas žmogus (25)

„Aš gimiau ant molio krūvos. Mano seneliai ir tėvai darė puodus. Gerą mokyklą praėjau ....

„Resta“ lankytojai įvertino kainas: viskas labai stipriai pasikeitė (3)

Trečiadienio rytą „Litexpo“ parodų rūmai virto tikra statybų sostine, čia startavo...

Interpeliacija Markauskui: klausia, ar nesijaučia kaltas dėl valstybės vadovų konflikto (64)

Opozicinių frakcijų parengtame interpeliacijos žemės ūkio ministrui Broniui Markauskui tekste...

Nusivylę graikai: su tokiu žaidimu „Olympiakos“ Eurolygos finalo ketvertą stebės tik per televizorių (54)

Po triuškinamos Kauno „Žalgirio“ pergalės Kaune graikų žiniasklaida gerai išgaląstais...

„Novičiok“ kūrėją partrenkė automobilis papildyta 13.00 (169)

Chemikas Vladimiras Uglevas, patvirtinęs, kad buvo vienas iš specialistų, sukūrusių nervus...

Už neteisėtas statybas Egidijui Dragūnui teks pakloti 1 tūkst. eurų baudą (5)

Vilniaus apygardos teismas paliko galioti 1 tūkst. eurų baudą žinomam atlikėjui Egidijui...

Vakarai turi planą prieš Rusiją: ruošiasi atimti svarbų ginklą (312)

Vakarų šalys nori nutraukti Jungtinių Tautų (JT) Saugumo Taryboje dėl Sirijos susidariusį...

Po mėnesio pokyčius pajus visi: labiausiai taisyklės keisis interneto vartotojams (74)

Po mėnesio pradėsiančias veikti naujas Europos asmens duomenų apsaugos taisykles pajus visi –...

Tema, kurios vengia visi tėvai: kaip vaikams paaiškinti, iš kur jie atsiranda (7)

Kada pradėti su vaikais kalbėti apie lytiškumą, kaip ugdomas vaiko santykis su kūnu ir lytimi,...