aA
Susisiekimo ministerija siūlo idėją visus šalies dviračių takus sujungti į vieną sistemą. Ministras Rokas Masiulis svarsto, kad projektas gali trukti iki 10 metų, o jį įgyvendinti turėtų padėti specialus planas. Tačiau miestų atstovai sako, kad jų takų plėtrai planas įtakos neturės.
© DELFI / Karolina Pansevič

„Tikrai ne vienerius metus užims darbai. Manau, kad ir iki dešimtmečio gali. Jau dabar nemažai nutiesiame takų. Automobilių kelių direkcija kasmet nutiesia apie 20 kilometrų, o dar ir savivaldybės nutiesia“, – BNS sakė R. Masiulis.

Šią savaitę pradėtas rengti planas pasiūlys, kaip plėsti dviračių takus ir jais sujungti miestus, turizmo vietas bei lankytinus objektus.

„Iki šiol nebuvo Lietuvoje koordinuotos dviračių takų plėtros, todėl nutarėme rengti Lietuvos dviračių takų plėtros planą, kuris numatytų nacionaliniu lygiu takų vystymo prioritetus ir jie būtų įgyvendinami sistemingai“, – kalbėjo R. Masiulis.

Anot jo, dviračių takai reikalingi ne tik šalies žmonėms, bet ir užsienio turistams, o ypač būtų gerai turėti dviračių taką per visą Baltijos pajūrį.

„Jeigu būtų išvystyta dviračių infrastruktūra, tai, pavyzdžiui, iš Vokietijos girdime daug užklausimų, ar vokiečių dviračių mėgėjai galėtų pajūriu nuo Vokietijos iki Talino važiuoti dviračiu ir vėliau persikelti į Suomiją. Nemažas toks poreikis yra, o pas mus kai kur yra trūkstamos grandys“, – tvirtino susisiekimo ministras.

Jis pridūrė, kad dviračių takų sistemos plėtrai bus naudojamos šalies biudžeto ir Europos Sąjungos (ES) paramos lėšos, tačiau kol kas neaišku, kiek tai gali kainuoti.

Vilniaus savivaldybės transporto bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ Tvaraus susisiekimo skyriaus projektų vadovas Antonas Nikitinas BNS teigė, jog Lietuvos dviračių takų plėtros planas turėtų suvienodinti dviračių takų reikalavimus ir ženklinimą.

„Kaip tas planas galėtų šiek tiek pagelbėti – tai suvienodinti dviračių trasų reikalavimus ir labai svarbu yra ženklinimas. Galbūt planas numatys krypčių radimo galimybes. Mes tą norime kuo greičiau padaryti Vilniuje, kad dviratininkai žinotų, kur jiems reikia sukti“, – kalbėjo A. Nikitinas.

Pasak jo, planas neturėtų nei trukdyti, nei paskatinti dviračių takų plėtrą sostinėje, nes tai daroma jau dabar.

„Ministerijos tikslas padaryti visos Lietuvos planą, o tai ką mes darome Vilniuje, bus įdėta į tą planą. Pačio plano buvimas ar nebuvimas nei padės ar stabdys dviračių takų plėtrą. Šiemet planuojame nutiesti 12 kilometrų, o kitais metais – dvigubai daugiau“, – sakė A. Nikitinas.
Jo teigimu, Vilniaus savivaldybė ir dabar stengiasi, kad pagrindiniai dviračių takai kuo greičiau būtų sujungti į vientisą sistemą.

„Šiandien Vilniuje takai yra fragmentuoti ir mes dirbame, kad juos sujungtume 2020 metais ir nebūtų staigių tako pabaigų. Planas kažkokios įtakos sujungimui nepadarys Vilniuje. Kituose Lietuvos miestuose ir miesteliuose tai gali paskatinti jungtis“, – kalbėjo A. Nikitinas.
Šiemet Vilniaus savivaldybė dviračių takams išleis apie 3 mln. eurų, o kitų metų investicijos kol kas nėra aiškios.

Panevėžio savivaldybės Strateginio planavimo, investicijų ir biudžeto skyriaus vyriausioji investicijų projektų specialistė Nijolė Janėnienė BNS pranešė, kad dabar mieste yra 92 km dviračiams tinkančių kelių, iš kurių itin geros būklės arba nauji takai tesiekia 10 km. Visi jie įtraukti į 2012 metais sudarytą takų schemą, kuri netrukus, kai bus papildyta planuojamais įrengti takais, virs miesto judėjimo planu.

„Šis ilgis yra pats didžiausias Lietuvoje. Takai yra sužymėti ženklais. Tuo mes galime pasigirti, skirtingai negu pačia jų kokybe. Dalis dviračių takų sutampa su pėsčiųjų takais, ko kituose miestuose nėra“, – teigė N.Janėnienė.

N.Janėnienė pripažįsta, kad takų situacija nėra gera, reikalingos investicijos jiems rekonstruoti:„Tačiau visi mieste vykdomi viešosios infrastruktūros projektai yra su dviračių takais, taip kad tvarkysis visa teritorija, o kartu su jais ir takai.“

Tačiau N.Janėnienė abejoja, ar dviračių takų mieste padaugės, įgyvendinant šalies dviračių takų plėtros planą.

„Nelabai manau, kad ilgės, arba labai nedaug, nes jie pakankamai visur numatyti ant pėsčiųjų takų. Gerės tik jų kokybė“, – sakė savivaldybės atstovė.

Dviračių takų plėtros planą per vienerius metus turėtų parengti konsultacijų įmonė „Eurointegracijos projektai“. Automobilių kelių direkcijai jis kainuos 59 tūkst. eurų.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Opel“ teks remontuoti dalį parduotų automobilių: kaip elgtis, jei vairuojate vieną jų (16)

Vokietijos Federalinė kelių transporto tarnyba (KBA) po kratų „ Opel “ biure aptiko programas,...

Elektrinis „Porsche“ nebus toks brangus, kaip manoma – dėkoti reikėtų „Teslai“ (8)

Vokietijos „Porsche“ gamybai rengia vien elektra varomą „Taycan“ modelį. Tačiau kitaip,...

Parodė, kas nutinka, jei automobilio oro pagalvė išsiskleidžia per vėlai (8)

Automobilio saugos pagalvės pastaruoju metu ypač aktuali tema Lietuvoje. Kai teisėsaugos...

Užsienio ekspertas Lietuvai: automobilio mokestis turėtų būti, nors ir nedidelis (150)

Europos Sąjungos (ES) narės privalo mažinti transporto taršą ir, anot užsienio ekspertų,...

„CityBee“ pasiūlė pasivažinėti „auksiniais ratais“ (12)

Trumpalaikės automobilių nuomos paslaugą siūlanti „CityBee“ savo parką papildė aukso...

Top naujienos

Ar tikrai emigrantai kraunasi lagaminus? Skambina ir studentai, ir pensininkai (101)

Į kurią pusę labiau krypsta lietuvių akys: į Londoną ar į Lietuvą? Grįžtančių tikrai yra,...

Skandalu virtusi reforma varo į neviltį: mokiniai rado, kur gauti maisto – šluoja viską valgyklos visai ištuštėjo (214)

Netyla diskusijos ir skandalai dėl pasikeitusių reikalavimų mokyklų valgyklų patiekalams. Kol...

Gyvenimo audrų nublokšti gyvena sąvartyne: trijų kambarių „buveinė“ saugo liūdnas paslaptis (138)

Pokalbio pradžioje 63 metų buvusi kaunietė Nijolė tikino, kad Jonavos sąvartyne gyvena nuo 2012...

Diktatoriai ja žavėjosi, o Baltieji rūmai šiurpo dėl vizitų be jokio įspėjimo pilotui liepė apsukti lėktuvą, nes pamiršo nusipirkti sūrio (9)

Buvusi pirmoji Filipinų ponia Imelda Marcos veikiausiai viena prieštaringiausiai vertinamų šių...

Rimvydas Valatka. Kas rūpinasi Skvernelio kojinėmis ir Kirkilo bičiulių vynais? (86)

Kartą, kai Prezidentu buvo išrinktas Brazauskas, Prezidentūroje apsigyveno toks Buzūnas. Niekas...

Oficialiai išsiskyrė Natalija ir Sigitas Martinavičiai (31)

Verslininkas Sigitas ir papuošalų kūrėja Natalija Martinavičiai oficialiai pasuko skirtingais...

„Neptūnas“ po atkaklios kovos palaužė „Juventus“ pasipriešinimą (2)

Gerą formą demonstruojantis Klaipėdos „Neptūnas“ (6-1) turėjo vargo, tačiau sugebėjo...

Prabangių lėktuvų rinka kaista: parduodami net naudoti lėktuvai (26)

Įsigyti naudotą reaktyvinį verslo lėktuvą tampa vis sudėtingiau ir tai ženklas, jog prabangių...

Pardavęs žvejybos laivus įsigijo salą Tailande ir pavertė rojaus kampeliu

Jau keletą dešimtmečių vietiniai stengiasi paversti Koh Talu gamtos sanatorija. Jiems puikiai...

Rafailas Karpis apie gyvenimą su Elza ir Ana iš Ledo šalies: visus mano iššūkius užgožia džiaugsmai (2)

Operos solisto Rafailo Karpio po koncertų bei gastrolių namie laukia itin moteriškas kolektyvas –...