Kelerius pastaruosius metus automobilių pramonę purtė didelė finansų krizė: buvo parduodama vis mažiau automobilių, bankrutavo garsios įmonės. 2011 m. automobilininkai susidūrė su ne ką mažesniais iššūkiais.
„Mitsubishi“ elektromobilis MiEV
© DELFI (M.Garbačiauskaitės nuotr.)

Atrodo, tik džiaukis atsigaunančia rinka ir trink rankas parduodamas vis daugiau naujų automobilių. Juk per kelerius pastaruosius metus automobilių gamintojai jau buvo pamiršę, kaip atrodo aukštyn kylanti pardavimo kreivė. Daugumai išgyventi padėjo besiplečianti Kinijos rinka, auganti Indija. O kai kurie gamintojai taip ir nesulaukė išganingos dienos. Tačiau bėda po vieną nevaikšto...

2011 m. kovo 11 d. Japoniją ištiko katastrofa. Milžiniška cunamio banga ne tik nusinešė 10 tūkst. gyventojų gyvybes, bet ir stipriai paveikė šalies ekonomiką. Taip pat ir automobilių pramonę. Sugriauta gamyklų, nutrūko automobilių gamyba, gamintojai turėjo peržiūrėti savo metų planus.
Lyg to dar būtų maža – spalį Tailandą užtvindė milžiniški potvyniai. Vėl žuvo žmonių, suskaičiuoti milijardiniai nuostoliai. Nukentėjo ir automobilininkai – Tailande gaminamos labai svarbios automobilių elektronikos ir ne tik dalys, tiekiamos ne vienam gamintojui. Tad automobilių pardavėjams ir vėl teko skėsčioti rankomis potencialiems ir po krizės atkutusiems pirkėjams mėginant aiškinti, kada bus pristatyti jų geidžiami ratai.

Laukiniai Vakarai

Po Frankfurto automobilių parodos rugsėjį praėjusiais metais vyko dar pora didelių automobilių pristatymų. Pirmasis – lapkritį praūžusi Los Andželo automobilių paroda. Šioje parodoje automobilių gamintojai dažniausiai ištraukia galingiausius savo modelius. Ir praėjusių metų renginys buvo ne išimtis.

Nissan Leaf
Nissan Leaf
© Gamintojo nuotr.

Visiems žinoma amerikiečių aistra dideliems automobiliams. Jei po variklio dangčiu sumontuota vos 6 cilindrų jėgainė, tokie ratai geriausiu atveju bus tinkami paaugliui iki koledžo nuvažiuoti. Tikras amerikietis renkasi pikapą, įspūdingų matmenų sedaną ar visureigį su varikliu V8.

Išimtis bene vienintelėje valstijoje – Kalifornijoje. Čia ne be iš Austrijos kilusio, dabar jau buvusio valstijos gubernatoriaus Arnoldo Schwarzeneggerio iniciatyvos labai aktyviai proteguojamos ekologiškos transporto priemonės. Štai, „Nissan“ džiaugiasi – praėjusiais metais pasaulyje jie jau pardavė 20 tūkst. vienų pirmųjų serijinių šiuolaikinių elektromobilių „Nissan Leaf“. Net pusę jų įsigijo amerikiečiai, o didžioji dalis parduota nuolaidas elektromobiliams taikiusioje Kalifornijoje. Tačiau Los Andželo parodoje dominavo kitokie automobiliai.

Arkliai – amerikiečiams

Koenigsegg Agera R
Koenigsegg Agera R
© Reuters/Scanpix

Nors keturkojų ristūnų varžybos vadinamos žirgų lenktynėmis, Los Andžele kiekvienas gamintojas varžėsi siūlydamas kuo daugiau arklių. Ne veltui ši paroda, pirmą kartą įvykusi dar 1907 m., vadinama „Tuning Show“ (liet. „perdarytų automobilių šou“). Čia neišvysite daug koncepcinių ateities automobilių ar elektromobilių. Nebus ir gausybės mažųjų miesto automobilių, kuriais išsiskiria Frankfurto automobilių paroda. Nepamatysite ir Ženevoje eksponuojamų išskirtinių superautomobilių – tai bene vienintelė vieta, kur galima apžiūrėti ir net paliesti švediškuosius „Koenigsegg“, itališkuosius „Pagani“ ar kitus retus modelius.

Pižoniškoje ir nuodėmingoje Kalifornijoje viskas paprasčiau – kelios premjeros ir daug arklių. Labai daug arklio galių! Ši paroda, konkuruojanti su amerikietiškomis Detroito ir Niujorko automobilių parodomis, pristato tik tai, kas įdomu amerikiečiams. Išskyrus kelis žalius nukrypimus, čia šlovinami galingi automobiliai.

Elektros energija – Japonijai

Pirmasis Kaune serijinis elektromobilis „Chevrolet Volt“
Pirmasis Kaune serijinis elektromobilis „Chevrolet Volt“
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

Japonija paprastai asocijuojasi su moderniausiomis technologijomis. Ne išimtis – ir automobiliai. Šiandien būtų teisingiau sakyti – elektromobiliai. Dar prieš kelerius metus buvo dvejojama ir svarstoma, kokiomis transporto priemonėmis važinėti efektyviausia – turinčiomis vandenilio celes, varomomis dujomis ar kitais alternatyviais degalais. Šiandien visi gamintojai lyg susitarę tvirtina – mūsų ateitis yra elektromobiliai. Senos kartos nikelio ir kadmio akumuliatorius pakeitė efektyvesni ličio jonų akumuliatoriai, o šie užleidžia eilę ličio polimerams. Ilgainiui bus pasiūlyti ličio sieros, tada (po maždaug 10 metų) planuojama pristatyti elektromobilius su metalo oro (!) akumuliatoriais. Šiuos akumuliatorius įkrovus vieną kartą, bus galima įveikti net 600 kilometrų!

Tad gruodį vykusiame Tokijo automobilių salone buvo visai kitokio kalibro žvaigždės nei kitame Ramiojo vandenyno krante. Čia buvo pristatyta galybė elektromobilių, mažų miesto elektromobilių ir tiesiog išmaniųjų ateities transporto priemonių. Buvo ir keli sportiniai automobiliai. Tačiau jų ratus suka ne tik įprasti vidaus degimo varikliai, bet ir papildomi elektros varikliai. Viskas dėl taupumo ir žaliosios ateities. O amerikiečiams tokie automobiliai gali prisisapnuoti nebent blogiausiuose košmaruose.

Lietuva – ne Europa

Ar verta Lietuvoje rūpintis ateities automobiliais? Juk šalyje nėra jokių finansinių pagardų pirkėjui, įsigyjančiam taupesnę ir mažiau aplinką teršiančią transporto priemonę. Kam sukti galvą, jei rinka užpildyta iš gabalų sulipdytais naudotais ir morališkai pasenusiais automobiliais. Paskubomis priimtas sprendimas apmokestinti daugiau kaip 200 AG turinčius automobilius – tiesiog juokingas. Būtų kur kas maloniau, jei skatintume naujų ir aplinką ne taip teršiančių automobilių pirkimą. Nes šiandien, rašydamas apie progresyvius automobilius ar elektromobilius, kurie pasaulyje jau seniai tapo realybe ir parduodami dešimtimis tūkstančių, supranti esąs tik fantastikos žanro autorius lietuviškame runkelių rojuje.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vokietijoje areštuotas „Audi“ vadovas (23)

Vokietijoje tirianti vadinamąjį „ dyzelgeito “ skandalą areštuotas „ Volkswagen Group “...

„Volvo“ automobilių gamyboje naudos 25 proc. perdirbto plastiko (1)

Mažiausiai 25 proc. plastiko, naudojamo naujuose „Volvo“ automobilių modeliuose nuo 2025 metų,...

Netikėtas pasiūlymas „dyzelių“ Europoje kritikams atskriejo iš JAV (127)

Dalį verslo Europoje prancūzams su džiaugsmu pardavusi bendrovė „ General Motors “ visų...

Nepasotinamas norvegų apetitas elektromobiliams: „Hyundai“ buvo priversta stabdyti užsakymų priėmimą (33)

Norvegams taip patinka elektromobiliai, kad „ Hyundai “ buvo priversta sustabdyti užsakymų...

Savaitgalį Lietuvos keliais judės karinė technika: vairuotojai raginami išlaikyti atidumą (58)

Pasibaigus karinėms pratyboms „ Kardo kirtis “ ir „Perkūno griausmas“, šalies keliuose vėl...

Top naujienos

Pamatykite, kaip atrodė istorijos egzaminas: abiturientai įvertino kaip labai lengvą (20)

„Likau maloniai nudžiugintas, kad šis egzaminas nebuvo labai sunkus“, – po egzamino DELFI...

Tikroji situacija kalėjimuose: vyksta prekyba, blokavimo sistema neveikia (208)

Dviejų Kybartų pataisos namuose kalinčių vaikinų lėbavimas iš pamatų supurtė Lietuvos...

Tarp „valstiečių“ – maišto nuotaikos: prakalbo apie premjero atsistatydinimą (278)

Pagrindinius socialinius ir ekonominius klausimus sprendžiantiems Seimo komitetams, vadovaujamiems...

Gyvai / Pasaulio futbolo čempionatas: Belgija – Panama (4)

Viena iš pasaulio čempionato favoričių laikoma Belgijos rinktinė FIFA 2018 turnyrą Rusijoje...

Vilniaus centre sprogus troleibuso padangai, sužaloti trys žmonės, vienam nutrauktas pirštas papildyta 16.46 (189)

Pirmadienį sostinėje sprogus troleibuso padangai, nukentėjo trys žmonės.

Sūnui auklės ieškanti Oksana Pikul į tai žiūri atsakingai: sudėtinga, kuomet į namus kvietiesi svetimą žmogų (21)

Darbuose paskendusi Oksana Pikul šiandien paskelbė ieškanti auklės beveik trejų metukų sūnui...

Skelbiama, kad Vasilije Micičius susitarė su turkais ir paliks „Žalgirį“ (34)

Panašu, kad Kauno „Žalgirio“ komandą po pastarojo sezono paliks ir dar vienas gynėjas....

Ėmėsi renovuoti itin senus pastatus: daugelis neįtaria, kodėl tai taip svarbu (3)

Lietuvos valstybės atkūrimo 100-mečio proga dažniau prisimenamos istorinės asmenybės, įvykiai...

Lietuvos kampeliai, kur dažnas net nesugalvoja užsukti: prie iniciatyvos kviečia jungtis visus

Lietuva – bendruomenių kraštas. Tai rodo DELFI portale vykstanti iniciatyva „ Bendruomenės...

Kodėl bankų padaliniuose kartais reikia laukti kelias valandas? (71)

Statistika rodo, kad bankų padaliniuose žmonės paslaugų laukia kur kas trumpiau – virš 10...