Frankfurto automobilių parodoje „Continental“ pristatė dvi koncepcines padangų technologijas „ContiSense“ ir „ContiAdapt“, kurios stebi padangų būklę, taip pat padangų slėgį pritaiko prie esamų kelio sąlygų, taip užtikrinant didesnį saugumą, komfortą ir mažesnes degalų sąnaudas.
Naujos "Continental" padangos
© Gamintojo archyvas

Padangos įspėjančios vairuotoją

„ContiSense“ technologija yra paremta padangoje esančiais elektrai laidžiais gumos elementais, kurių dėka automobilio sistemos nuolatos gauna padangų jutiklių signalus. Guminiai jutikliai įvertina protektoriaus gylį ir temperatūrą, bei, atsiradus neatitikimui, perspėja vairuotoją. Jei padanga yra pažeidžiama, jos gumos mišinyje esanti grandinė nutrūksta, akimirksniu perspėdama vairuotoją apie pavojų – ši sistema veikia kur kas greičiau, nei dabar naudojami padangų slėgio jutikliai, perspėjantys vairuotoją tik tada, kai slėgis padangose jau būna sumažėjęs.

Naujos "Continental" padangos
Naujos "Continental" padangos
© Gamintojo archyvas

Be to, „ContiSense“ jutiklių pagalba vairuotojas informuojamas apie esamą kelio dangą, jos temperatūrą, ant paviršiaus esantį sniegą, ledą ar kitas slidžias kelio atkarpas. Ši informacija gali būti siunčiama tiek į automobilį, tiek ir į mobiliuosius įrenginius ar kitas padangų stebėjimo sistemas.

Pritaiko padangos slėgį visoms eismo sąlygoms

„ContiAdapt“ sistema naudoja padangoje esančius mikrokompresorius, kurie pritaiko padangų slėgį pagal esamas eismo sąlygas. Pavyzdžiui, priklausomai nuo skirtingų eismo sąlygų, šios sistemos pagalba gali būti keičiamas padangos kontakto plotas su keliu, o tai labai svarbu didesniam saugumui ir komfortui. Taip pat padangų slėgis gali būti pakeistas, kai važiuojama lyjant, nelygiu keliu, slidžia kelio danga arba įprastomis eismo sąlygomis. Pavyzdžiui, didesnis slėgis padangoje sumažina padangos kontakto su keliu plotą, ir tai, važiuojant sausa kelio danga įprastomis sąlygomis, mažina
pasipriešinimą riedėjimui, taip užtikrinant mažesnes degalų sąnaudas.

Naujos "Continental" padangos
Naujos "Continental" padangos
© Gamintojo archyvas

Arba atvirkščiai, mažesnis slėgis ir didesnis padangos kontakto plotas padidina sukibimą ant šlapios kelio dangos. Taip pat sistema leidžia važiuoti ir su padangomis, turinčiomis itin nedidelį, mažesnį kaip vienos atmosferos slėgį, taip padedant išvažiuoti iš gilaus sniego ar smėlio.

Abi technologijos įdiegtos koncepcinėje padangoje, kuri atskleidžia visus šių sistemų privalumus. Padangos konstrukcija turi tris skirtingus protektoriaus paviršius, pritaikytus važiuoti esant šlapiai, slidžiai arba sausai kelio dangai. Priklausomai nuo padangos slėgio ir ratlankio pločio, aktyvuojamos skirtingos protektoriaus zonos, taip padangos savybes pritaikant prie eismo sąlygų ar vairuotojo pasirinkimo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vokietijoje areštuotas „Audi“ vadovas (10)

Vokietijoje tirianti vadinamąjį „ dyzelgeito “ skandalą areštuotas „ Volkswagen Group “...

„Volvo“ automobilių gamyboje naudos 25 proc. perdirbto plastiko (1)

Mažiausiai 25 proc. plastiko, naudojamo naujuose „Volvo“ automobilių modeliuose nuo 2025 metų,...

Netikėtas pasiūlymas „dyzelių“ Europoje kritikams atskriejo iš JAV (124)

Dalį verslo Europoje prancūzams su džiaugsmu pardavusi bendrovė „ General Motors “ visų...

Nepasotinamas norvegų apetitas elektromobiliams: „Hyundai“ buvo priversta stabdyti užsakymų priėmimą (33)

Norvegams taip patinka elektromobiliai, kad „ Hyundai “ buvo priversta sustabdyti užsakymų...

Savaitgalį Lietuvos keliais judės karinė technika: vairuotojai raginami išlaikyti atidumą (58)

Pasibaigus karinėms pratyboms „ Kardo kirtis “ ir „Perkūno griausmas“, šalies keliuose vėl...

Top naujienos

Rusijos opozicionierius: permainos vyksta staiga, turime būti pasiruošę (32)

„Kada Rusijoje prasidės rimtos politinės permainos, mes nežinome, tačiau turime būti joms...

Po feisbuke transliuotos kalinių puotos – didelės kratos Kybartų pataisos namuose (157)

Po savaitgalį didelį ažiotažą sukėlusių vaizdų iš Kybartų pataisos namų – teisėsaugos...

Svajonių darbas: Seimo nariai turi 103 dienas, per kurias gali atostogauti (13)

Dabartinė situacija, kai Seimo nario atostogos nėra reglamentuotos, prieštarauja Konstitucijai ,...

Valstybinį istorijos egzaminą laikę abiturientai liko gerokai nustebinti (87)

Pirmieji abiturientai iš valstybinio istorijos egzamino Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijoje...

Ambicingos idėjos Vilniui: kokią sostinę matysime po kelerių metų? (16)

Vilnius turi ambicijų tapti ne tik informacinių technologijų, lazerių pramonės, finansinių...

Brigitte Macron išrinktas pirkinys pribloškė prancūzus (25)

Prancūzijos prezidentinę porą užgriuvo įtarimai, kad Eliziejaus rūmai švaisto pinigus naujam...

Kam Lietuvoje priklauso žiniasklaida? (113)

Ar žiniasklaidai Lietuvoje pakanka skaidrumo? M360 kalbinti ekspertai neslėpė, kad šioje srityje...

Sukrėtimas Kroatijos rinktinėje: trenerių štabas iš komandos išmetė Kaliničių (10)

Kroatijos žiniasklaida praneša, kad rinktinės strategas Zlatko Daličius išmetė puolėją Nikolą...

Kaip diplomų teikimams puošėsi geriausio Lietuvos universiteto absolventės (42)

Pirmadienio popietę sostinės Šv. Jonų bažnyčioje iškilmingai įteikti aukštojo mokslo...

Vokietijoje areštuotas „Audi“ vadovas (10)

Vokietijoje tirianti vadinamąjį „ dyzelgeito “ skandalą, paaiškėjus tam tikroms aplinkybėms,...