Nusipirkus naują automobilį, jo vertė iškart smarkiai krenta, tačiau kiek tiksliai – priklauso nuo turimo automobilio, kaip sako turto vertintojas, visų negalima sumesti į vieną krūvą ir nustatyti vienodo vertės pokyčio.
„Visuomenėje yra paplitęs mitas, kad automobiliai, išvažiavę iš salono, nuvertėja apie 20 procentų, kai kurie – net daugiau. Vertinimo prizmėje žiūrint, taip yra, bet mes, vertintojai, skaičiuojame nuvertėjimą. Tiesiog pasakyti, kad automobilis iškart nuvertėjo 20 ar 10 procentų, vienareikšmiškai negalėtume“, – sako A. Grigaitis.
Daug paslapčių, ką daryti, jog automobilis išlaikytų savo vertę nėra, ekspertas turi tik vieną sąlygą – automobilio reikia nenaudoti, kitaip nuvertėjimas neišvengiamas.

„Jeigu norime, kad automobilio vertė būtų aukšta ir nekristų, jo reikėtų neeksploatuoti. Pagrindiniai automobilio mazgai yra dylantys. Kėbulo karkasas, salono detalės, kurios yra labai neatsparios aplinkos poveikiui. Jeigu automobilį tinkamai užkonservuosime – jo vertę išlaikysime ilgiausiai ir didžiausią“, – paaiškina A. Grigaitis.
Nepaisant to, kai kurios transporto priemonės gali būti tinkamos investicijai, nes jų vertė su laiku tik kyla. Tiesa, tai nebus eilinis serijinis automobilis. Tokio pobūdžio investicijų yra ir Lietuvoje.
„Automobilis tikrai gali būti investicija, dažniausiai tai yra klasikiniai ir retro automobiliai, kurie sendami įgyja didesnę vertę. Aišku, gali būti techninių naujovių prigrūsti automobiliai ir išskirtiniai, kurių buvo išleista mažai, pavyzdžiui, „Mustang Shelby“ arba „BMW 3.0 CSL“, kuris buvo brangiausiai parduotas BMW automobilis Lietuvoje“, – pasakoja A. Grigaitis.

Pasak jo, teisiškai – istorinis automobilis yra virš 30 metų senumo, bet klasikinio automobilio vertė ima augti šiek tiek anksčiau. Tada, kai kolekcininkai jau pradeda juo domėtis, – vertė ima augti, bet apie kiekvieną automobilį reikėtų kalbėti atskirai.
Visgi, perkant bet kokį automobilį – ar važinėtis kasdien, ar laikyti kolekcijoje, turto vertintojas siūlo jį patikrinti ir būtinai pas profesionalus.
„Visus automobilius siūlau tikrinti, autorizuotame servise, nesiūlau pasitikėti sparčiai plintančiais tikrintojais, kurie dažnai stengiasi įbrukti savo ar kitų suinteresuotų asmenų transporto priemones. Autorizuotame servise iškart žino išsirinkto automobilio bėdas, kuriuos mazgus reikia patikrinti. Nebūtinai atsukta riba ar dažų dangos pakeitimas, kurį interneto vertintojai labiausiai akcentuoja, turi įtakos automobilio gerumui ar blogumui“, – pataria A. Grigaitis.