aA
Europos Komisija nusprendė prašyti Lietuvos pašalinti kliūtis registruoti šalyje transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje. Pagal Lietuvos teisės aktus vairas turi būti įrengtas kairėje transporto priemonės pusėje. Nauji ir naudoti automobiliai, kurių vairas dešinėje pusėje, šiuo metu Lietuvoje neregistruojami.
Prašoma Lietuvoje pašalinti kliūtis registruojant automobilius su vairu dešinėje pusėje
© Gamintojo nuotr.

Komisija mano, kad šie registravimo apribojimai sudaro neproporcingą kliūtį į Lietuvą iš kitų ES valstybių narių importuoti transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje.

Prašymas išdėstytas pagrįstoje nuomonėje, priimtoje laikantis ES pažeidimo procedūrų. Jei per du mėnesius Lietuva neinformuos Komisijos apie priemones, kurių ėmėsi visiems ES teisėje nustatytiems įsipareigojimams įvykdyti, Komisija gali nuspręsti kreiptis dėl Lietuvos į ES Teisingumo Teismą.

Komisijos nuomone, jei transporto priemonė atitinka ES transporto priemonių tipo patvirtinimo reikalavimus, ja galima saugiai naudotis visose valstybėse narėse, nesvarbu, kurioje pusėje – kairėje ar dešinėje – jos vairas. Todėl Komisija mano, kad visiškas draudimas registruoti transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, neproporcingas teisėtam viešosios tvarkos tikslui užtikrinti kelių eismo saugą ir apsaugoti žmonių gyvybę bei sveikatą.

Dėl naujų automobilių Komisija mano, kad kliūtys registruoti naujas transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, nesuderinamos su Direktyva 70/311/EEB dėl transporto priemonių vairo mechanizmo tipo patvirtinimo ir Direktyva 2007/46/EB dėl EB motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo. Dėl naudotų automobilių Komisija mano, kad Lietuva pažeidžia ES laisvo prekių judėjimo taisykles (Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 34 straipsnis).

Pagal ES transporto priemonių tipo patvirtinimo sistemą automobiliai Europos rinkoje turi atitikti konkrečius veikimo reikalavimus. Tipo patvirtinimu užtikrinama, kad vienoje valstybėje narėje patvirtinti produktai galėtų būti teisėtai parduodami visoje Europos Sąjungoje. Tai iš esmės sumažina bandymo bei sertifikavimo išlaidas ir susijusių administracinių procedūrų formalumus, taip pat užtikrina, kad būtų vykdomi visos ES reikalavimai dėl motorinių transporto priemonių saugumo. Tipo patvirtinimas grindžiamas principu, pagal kurį gamintojai privalo išduoti kiekvienos pagamintos transporto priemonės atitikties sertifikatą, kuriuo patvirtinama, kad transporto priemonė atitinka patvirtintą tipą.

Pirmąkart Komisija atkreipė Lietuvos valdžios institucijų dėmesį į šį klausimą 2009 m. lapkričio 3 d. oficialaus įspėjimo rašte.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujų automobilių rinką krutina reeksportas: vėl pabiro „Fiat“, kurių Lietuvoje nematysim (3)

Bendrovė „ AutoTyrimai “ išanalizavusi VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis skelbia,...

„Modus Group“ plečia atstovybių tinklą Baltijos šalių regione (2)

Tarptautinei įmonių grupei „ Modus Group “ priklausanti UAB „ Autobrava “ ambicingai plečia...

Koronavirusas „suvalgė“ 250 mln. eurų iš „Aston Martin“ kišenės (1)

Didžiosios Britanijos superautomobilių gamintojas „ Aston Martin “ deklaravo, kad per pirmąjį...

Vairuotojų įpročiai pasikeitė: ruošiasi antrai koronaviruso bangai net pirkdami automobilio draudimą (23)

Jeigu negali nuvykti lėktuvu į savo mėgstamą šiltųjų kraštų kurortą, leiskis į kelionę po...

„Land Rover“ į Lietuvą atsivežė specialią platformą: leidžia išbandyti bekelę nenulipant nuo asfalto

Išsiilgę nuotykių „Land Rover“ gerbėjai šiandien turėjo unikalių potyrių galimybę:...

Top naujienos

Lenkijoje sergamumo koronavirusu rodiklis dar labiau išaugo: Lietuvos reakciją vadina visišku nesusipratimu

Kiekvieną pirmadienį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pateikia atnaujintą rizikos šalių...

Estų pareigūnai skelbia apie prasidėjusią antrąją COVID-19 bangą papildyta 11.04 (28)

Estijoje jau prasidėjo antroji koronavirusinės infekcijos COVID-19 banga, antradienį pareiškė...

Pateikė naujausius apsikrėtusiųjų maršrutus: virusas plito koncertuose, baruose ir šermenyse (107)

Epidemiologinei situacijai Lietuvoje vis blogėjant, nuo rugpjūčio 1–osios dienos šalyje vėl...

Transliacija / Delfi 11. Kaip saugomi mūsų duomenys: ar Registrų centro gedimai tik ledkalnio viršūnė? (1)

Registrų centro, e-sveikatos gedimai ir neva įsilaužimas į e-mokyklos sistemą – viena po kitos...

Kam dirbti, jeigu galima nedirbant gauti pinigų: pašalpų gavėjai tenkinasi 200 eurų išmokomis (102)

Kam dirbti, jei gali nedirbti ir gauti dar didesnę pašalpą negu lenkdamas nugarą? Apie tokį...

Lietuviai leidosi į kelionę po pasikeitusią Europą: ši išvyka pakeitė mūsų nuomonę apie kaukių nešiojimą (91)

Jau 7 metus keturiese (Žymantas, Arturas, Marius ir Vadimas) keliaujame motociklais. Per tą laiką...

Autobusas rėžėsi į namą, pranešta, kad prispaustas vairuotojas (44)

Antradienį, 7.48 val., Bendrajame pagalbos centre skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112...

Vaikų darželiuose ir stovyklose kaukes dėvėti rekomenduojama ne tik darbuotojams, bet ir tėvams (1)

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija primena, kad reikalavimai dėl apsaugos priemonių...

Povilas Vanagas – apie 50-metį su žmona ir kunigu, ilgaamžę karjerą, pilietybę ir ekstremalius pomėgius (1)

Prie Povilo Vanago 50-mečio stalo jie sėdo trise – jubiliatas, jo žmona Margarita Drobiazko ir...

|Maža didelių žinių kaina