aA
Europos Komisija nusprendė prašyti Lietuvos pašalinti kliūtis registruoti šalyje transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje. Pagal Lietuvos teisės aktus vairas turi būti įrengtas kairėje transporto priemonės pusėje. Nauji ir naudoti automobiliai, kurių vairas dešinėje pusėje, šiuo metu Lietuvoje neregistruojami.
Prašoma Lietuvoje pašalinti kliūtis registruojant automobilius su vairu dešinėje pusėje
© Gamintojo nuotr.

Komisija mano, kad šie registravimo apribojimai sudaro neproporcingą kliūtį į Lietuvą iš kitų ES valstybių narių importuoti transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje.

Prašymas išdėstytas pagrįstoje nuomonėje, priimtoje laikantis ES pažeidimo procedūrų. Jei per du mėnesius Lietuva neinformuos Komisijos apie priemones, kurių ėmėsi visiems ES teisėje nustatytiems įsipareigojimams įvykdyti, Komisija gali nuspręsti kreiptis dėl Lietuvos į ES Teisingumo Teismą.

Komisijos nuomone, jei transporto priemonė atitinka ES transporto priemonių tipo patvirtinimo reikalavimus, ja galima saugiai naudotis visose valstybėse narėse, nesvarbu, kurioje pusėje – kairėje ar dešinėje – jos vairas. Todėl Komisija mano, kad visiškas draudimas registruoti transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, neproporcingas teisėtam viešosios tvarkos tikslui užtikrinti kelių eismo saugą ir apsaugoti žmonių gyvybę bei sveikatą.

Dėl naujų automobilių Komisija mano, kad kliūtys registruoti naujas transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, nesuderinamos su Direktyva 70/311/EEB dėl transporto priemonių vairo mechanizmo tipo patvirtinimo ir Direktyva 2007/46/EB dėl EB motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo. Dėl naudotų automobilių Komisija mano, kad Lietuva pažeidžia ES laisvo prekių judėjimo taisykles (Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 34 straipsnis).

Pagal ES transporto priemonių tipo patvirtinimo sistemą automobiliai Europos rinkoje turi atitikti konkrečius veikimo reikalavimus. Tipo patvirtinimu užtikrinama, kad vienoje valstybėje narėje patvirtinti produktai galėtų būti teisėtai parduodami visoje Europos Sąjungoje. Tai iš esmės sumažina bandymo bei sertifikavimo išlaidas ir susijusių administracinių procedūrų formalumus, taip pat užtikrina, kad būtų vykdomi visos ES reikalavimai dėl motorinių transporto priemonių saugumo. Tipo patvirtinimas grindžiamas principu, pagal kurį gamintojai privalo išduoti kiekvienos pagamintos transporto priemonės atitikties sertifikatą, kuriuo patvirtinama, kad transporto priemonė atitinka patvirtintą tipą.

Pirmąkart Komisija atkreipė Lietuvos valdžios institucijų dėmesį į šį klausimą 2009 m. lapkričio 3 d. oficialaus įspėjimo rašte.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelininkai: didžiojoje šalies dalyje sninga, eismo sąlygos – sudėtingos

Šeštadienį didžiojoje Lietuvos dalyje eismo sąlygos sudėtingos dėl snygio, pustymo ir...

Magistralėje „Via Baltica“ vilkikų eilių nebėra

Dėl blogų eismo sąlygų ir avarijų penktadienio vakarą susidariusi 70–80 kilometrų vilkikų...

Šalies keliuose eismo sąlygos sudėtingos dėl snygio ir pustymo (1)

Dėl buvusio ar besitęsiančio snygio, pustymo ir pūgos sudėtingos eismo sąlygos šeštadienio...

Eismas „Via Baltica“ kelyje išlieka paralyžiuotas, sunku patekti į Marijampolę (16)

Dėl prastų eismo sąlygų ir ketvirtadienį Lenkijoje įvykusio eismo įvykio bei uždaryto pasienio...

Dėl snygio ir pustymo eismo sąlygos sudėtingos, naktį jas dar pasunkins plikledis ir gūsingas vėjas

Vakarėjant penktadieniui, Lietuvoje dėl buvusio ar besitęsiančio snygio, pustymo ir pūgos...

Top naujienos

Ar po valdančiųjų fiasko Seime laukia dar vienas Šimonytės ultimatumas: dauguma nėra tvirta

Seimas neįteisino privalomo medikų ir socialinių darbuotojų vakcinacijos. Pataisas inicijavo...

Ukrainiečių žurnalistas apie situaciją dėl Rusijos: dabar viskas kaip ant delno (22)

Karai ne veltui lyginami su epidemijomis. Žmonės gana panašiai į juos reaguoja. Visi pamena...

Pasipylė skundai dėl šauktinių – paskola bankui ir vadovaujančios pareigos ne priežastis atidėti tarnybą (129)

Pasipylė skundai dėl šauktinių. Įmonės skundžiasi, kad Lietuvoje trūkstant darbuotojų, į...

Lietuvius užgriuvo tvarumo banga: populiariausių daugkartinių gaminių, padedančių sutaupyti, sąrašas (7)

Jau tikriausiai pastebėjote, kad kavinėje užsakant gėrimą, kuris įprastai geriamas su...

Kuria unikalų planą: senstelėjusius automobilius atnaujins ir grąžins į rinką, kad būtų naudojami kuo ilgiau (12)

Burnastone, kur gaminami „ Toyota Corolla “ hečbekai ir universalai, siekiama dar labiau...

D+ Lauryna Vireliūnaitė

Būsimos Skvernelio partijos pavadinimą galėjo lemti netikėta aplinkybė (17)

Sausio pabaigoje naujos partijos steigimą planuojantis Saulius Skvernelis su bendražygiais...

Lietuvą aplankė rekordinis laimėjimas – vilnietis loterijoje susižėrė 24 mln. Eur

Penktadienio vakarą Lietuvą sudrebino rekordas – „Eurojackpot“ žaidėjas iš Vilniaus, kartu...

Violeta Repčenkaitė apie kritiką jai: ko ji gali mokyti kitas, pati triskart išsiskyrusi (10)

Maltoje jau nieko nebestebina vaizdas, kai būrelis moterų įspūdingiausiose salos vietose pasitinka...

Transliacija / Radikalus smalsumas. Smalsios. Robotikos mokyklos direktorius: vaikai nebemoka naudotis kompiuterine pele

Goda ir Kristina lankėsi Robotikos mokykloje, kur jos direktorius Paulius Briedis papasakojo apie...

Jonas Nainys nusirėžė kurį laiką puoselėtus ilgus plaukus: fanai lepina komplimentais, giria atjaunėjus (11)

Didžėjus, muzikos prodiuseris Jonas Nainys -Jovani atsisveikino su pamėgtu įvaizdžiu. Sėdęs į...