aA
Nuo 2009-ųjų autonominio transporto technologijas kurianti ir tobulinanti kompanija „Google“ savo nuomonės neatsisako: eismas bus saugus tik tada, kai žmonės neteks galimybės vairuoti automobilių ar kitaip daryti įtaką jų judėjimui.
Autonomiškas "Google" automobilis
© Reuters/Scanpix

„Google“ kreipėsi į JAV Nacionalinę greitkelių eismo saugumo administraciją (NHTSA) prašydama leisti bendrojo naudojimo keliuose bandyti savarankiškai važiuojančius modelius, neturinčius stabdžių pedalo, galinio vaizdo veidrodėlių ir rankinio stabdžio.

Tam, kad toks leidimas būtų duotas, reikia pakeisti Federalinius transporto priemonių saugumo standartus.

Iki šiol bandymams naudojami „gūglmobiliai“ tokius prietaisus turi, tačiau kompanijos inžinieriai įsitikinę, kad automobiliai iš tiesų saugūs bus tik tada, kai nebus valdomi žmonių (remiantis NHTSA statistika, 94 proc. avarijų priežastis yra žmonių klaidos). Esą eismo saugumą gali užtikrinti tik dirbtinis intelektas, sprendimus priiminėjantis remdamasis vaizdo kamerų, daviklių ir žemėlapių teikiama informacija.

NHTSA iš principo tokiems teiginiams neprieštarauja. Dar vasarį administracijos atstovai savo laiške „Google“ projekto vadovui Chrisui Urmsonui buvo pareiškę nuomonę, kad vairuotojo terminu reikėtų vadinti pačius bepiločius automobilius.

„Mes sutinkame su „Google“, kad jų savarankiškame automobilyje nebus vairuotojo tradicine to žodžio prasme, kuriuo pastaruosius šimtą su trupučiu metų buvo vadinamas transporto priemonę valdantis žmogus“, – teigiama laiške.

Administracijos atstovų teigimu, jei niekas iš automobilyje esančių žmonių jo nevaldo, „vairuotoju“ reikėtų vadinti tai, kas jį valdo, t. y. kompiuteris arba dirbtinis intelektas. Tačiau kartu jie perspėjo, kad naujo „vairuotojo“ apibūdinimas teisės aktuose gali atsirasti negreit.

Tuo metu buvęs NHTSA vadovas Davidas Stricklandas tapo „Google“, „Ford“, „Volvo“, „Uber“ ir „Lyft“ kompanijų kuriamo bepiločių automobilių aljanso vadovu. Teigiama, kad šio projekto tikslas – rūpintis tokio transporto naudojimą reglamentuojančių federalinių standartų diegimu ir populiarinimu tarp verslo ir valdžios.

Kitaip sakant, lobizmas būnant aljanse bus lengvesnis. „Dirbsime kartu su valdžia ieškodami sprendimų, užtikrinsiančių autonominio transporto naudojimą“, – neslėpė D. Stricklandas.

Minėtos kompanijos – ne vienintelės, kurios šliejasi prie smarkiai bepiločių automobilių kūrimo srityje pažengusios „Google“. Koncernas „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) artėja prie trejus metus trunkančių derybų su IT kompaniją valdančia korporacija „Alphabet Inc.“ pabaigos.

Derybų esmė – bendradarbiavimas, tiksliau, „Google“ sukurtų bepiločių technologijų naudojimas „Fiat“ ir „Chrysler“ modeliuose. Pirmuoju iš jų gali tapti minivenas „Chrysler Pacifica“.

Kai kurių analitikų teigimu, „Google“ ir FCA – idealūs partneriai. Automobilių gamintojas – kone vienintelis tarp savo konkurentų, neturintis nei aiškios bepiločių modelių strategijos, nei lėšų jiems kurti, o „Google“ niekaip nepavyksta rasti pramonininkų, galinčių suteikti jiems gamybinius pajėgumus, mat kurti savus kainuotų ir daug lėšų, ir daug laiko.

Pavyzdžiui, iš dalies dėl to, kad nesutarta dėl bepiločio transporto skaitmeninių infrastruktūrų ir duomenų bazės nuosavybės, anksčiau žlugo panašios „Google“ ir dar vieno automobilių pramonės banginio – „General Motors“ – derybos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelininkai suplanavo, kaip užklupti žiemą: druska barstyti gatves gali nors dabar (37)

Nepaisant to, kad už lango vasariška šiluma, kelių valymą , slidumą mažinančių medžiagų...

Artėjant padangų keitimo metui teks patuštinti pinigines: už naujas – ir 300 eurų (95)

Artėjant šaltajam sezonui, automobilių priežiūros ekspertai primena apie būtiną transporto...

„Volkswagen“ skelbia, kad naujasis jų elektromobilis bus pats įperkamiausias (78)

Tikimasi, kad „ Volkswagen Neo“ bus trijų skirtingų konfigūracijų. Viskas remsis į baterijų...

Po 48 metų pertraukos išskirtinių motociklų gamintojas grįžo prie dviejų cilindrų

Vidutinio dydžio motociklų gamintojas „Royal Enfield“ verčia naują įspūdingos 117 metų...

Lietuvos degalinėse siaučia vagys: veidų neslepia, prisidengia vogtais numeriais (48)

Lietuvos degalinių savininkai ir darbuotojai sako nežinantys, kaip kovoti su degalų vagimis, kurie...

Top naujienos

Pasaulio nepripažintoje Europos „šalyje“ klesti komunizmas: vietiniams negalima išvykti, o turistams – fotografuoti (129)

Yra tokia vieta Europos žemėlapyje, kurioje nesuprantamais būdais klesti komunizmas . Visos...

Tiekėjai kyla prieš vieną didžiausių pirkėjų (41)

Lietuvos daržovių augintojų asociacija planuoja skųstis atsakingoms institucijoms vieno iš...

Sunerimę Čeponis ir Sirvydis pateisina Šaro rimbą, bet siūlo keisti „Žalgirio“ žaidimą (5)

„Stengsiuosi, kad mūsų vyrai pataptų vėl tokiais pačiais žmonėmis, kokie jie buvo...

Vaida Kurpienė: jokiais laikais nevalgėme tiek daug mėsos (35)

Kad ir kokia aktuali atrodytų aplink vis eskaluojam sveikos mitybos tema, Lietuvoje padėtis ne tik...

Rusijos Ortodoksų Bažnyčia skelbia nutraukianti ryšius su Konstantinopoliu (20)

Rusijos Ortodoksų Bažnyčia pirmadienį paskelbė nutraukianti ryšius su Konstantinopolio...

Vilniaus savivaldybės planuose – keliskart didėjantis finansavimas informacijos viešinimui papildyta 20.05 (6)

Vilniaus savivaldybė , planuodama išlaidas viešiesiems pirkimams, artimiausiu metu numato...

Santykių ekspertas pataria: ką daryti, kad vyras nustotų manipuliuoti ir skaudinti?

Situacija tokia, kad su buvusiu sugyventiniu turime vienerių metukų vaiką ir jau aštuonis...

Varšuvos universiteto profesorė įspėja: po Prezidento rinkimų Lietuvos gali laukti nelinksmas scenarijus (192)

Nerimą turėtų kelti ne tik realios valdžios galimybės čia ir dabar primesti savą valią,...

Putino slaptųjų misijų Ukrainoje ir Sirijoje vado lėktuvas išskrido iš Lietuvos: buvo taisomas Žiemelio įmonėje patikslinta 18:23 (233)

Penktadienį dėl techninių problemų Lietuvoje priverstinai nusileidęs artimo Vladimiro Putino...