aA
Regionų aplinkos apsaugos departamentams, kurie vykdo aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, perduota informacija apie neįvykdytas automobilių importuotojų pareigas. Tokių pareigų visai nevykdo 85 proc. automobilių importuotojų, nusprendusių savo pareigas vykdyti individualiai, nesijungiant į importuotojų organizacijas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Apleistas neeksploatuojamas automobilis
© Organizatorių archyvas

Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, iš 308 savarankiškai vykdančių savo pareigas, tik 25 įmonės pateikė ataskaitas ir jų priedus, 27 pateikė tik ataskaitas, o 256 įmonės nepateikė nei ataskaitų, nei jų priedų. Galima daryti prielaidą, kad jie neatlieka ne tik prievolės teikti ataskaitas, bet ir nevykdo visų importuotojui numatomų pareigų.

Patikrinus šias įmones, gali būti skiriamos baudos, kurių maksimali suma viršija net 14 tūkst. eurų.

Pagal Atliekų tvarkymo įstatymą, automobilių importuotojai privalo ne tik registruotis specialiame sąvade, bet ir organizuoti senų transporto priemonių surinkimą ir jų atliekų tvarkymą, visuomenės švietimą ir informavimą apie senų automobilių tvarkymą, užtikrinti, kad būtų sudarytos sąlygos asmeniui nemokamai priduoti transporto priemonę, finansuoti atliekų tvarkymą ir visuomenės švietimą ir informavimą, vesti apskaitą ir teikti ataskaitas ir kt..

Nuo rugpjūčio 1 dienos įsigaliojo Aplinkos apsaugos įstatymo pakeitimai, kurie už aplinkos apsaugos teisės aktų pažeidimus numato atsakomybę juridiniams asmenims. Įmonėms skiriamos baudos, jeigu padaryti pažeidimai neužtraukia juridinių asmenų baudžiamosios atsakomybės. Baudos dydis pagal įstatymą svyruoja nuo trijų iki dvidešimt trijų tūkstančių eurų.

„Gauti duomenys leidžia daryti išvadas, kad naudotų automobilių pardavėjai neturi informacijos apie jiems privalomas pareigas, todėl po patikrinimų gali labai skaudžiai nukentėti“, - sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.

Visą vasarą „Mes rūšiuojam“ Akademija organizavo nemokamas paskaitas, kuriose naudotų automobilių pardavėjai buvo supažindinami su galiojančiais teisės aktais ir konsultuojami, kaip išvengti baudų, kurias gali užtraukti teisės aktų nesilaikymas. Paskaitas kartu su ENTPTA organizavo Gamintojų ir Importuotojų Asociacija (GIA).

„Akivaizdu, kad po patikrinimų naudotų automobilių pardavėjai gali patirti didelių nemalonumų, todėl raginame juos kuo skubiau pasikonsultuoti dėl jiems privalomų pareigų“, - sako GIA vadovas Alfredas Skinulis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Daugiau jokių trilitrių turbodyzelių – „Porsche“ atsisako dyzelinių variklių (2)

Vokietijos sportinių ir prabangių automobilių gamintojas „Porsche“ paskelbė, kad į...

Lietuvos automobilių parko rutina nesikeičia: ukrainiečiai naudotus iš gatvių šluoja net nenusiėmę numerių (40)

Auganti Lietuvos automobilių rinka susiduria su rutina: į mūsų šalį toliau masiškai vežamos...

„Tesla Model 3“ saugumo bandymai atskleidė, kodėl elektromobiliai dažnai saugesni nei įprasti automobiliai (2)

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija ( NHTSA ) atliko „ Tesla Model 3 “...

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją (1)

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (27)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Top naujienos

Širinskienės kaltinimuose Gabrieliui Landsbergiui – vėl klausimai dėl žmonos verslo (437)

Valdančiųjų „valstiečių“ atstovai kaltina opozicinių konservatorių lyderį Gabrielių...

Atskleidė kortas: Vanagas palygino, kas iš tiesų skiriasi lietuvių Dakaro boliduose (15)

Ateinančių metų Dakaro raliui lietuviškos komandos pasiruošusios stipriai kaip niekada. Bene...

Didžiausi atlyginimai rugpjūtį: kelios įmonės darbuotojams mokėjo daugiau nei 20 tūkst. eurų (137)

Trys daugiausia mokančios įmonės rugpjūčio mėnesį vidutiniškai mokėjo virš 20 tūkst. eurų....

Poliklinikose neliks pediatrų, Vaidotas Urbonas tai vadina skandalu (97)

Pirminėje sveikatos priežiūros grandyje nebeliks pediatrų, jų funkcijas perims šeimos gydytojai,...

Taline viešintis popiežius perspėjo Estiją atnaujinta 12.38 (123)

Popiežius Pranciškus antradienį atvyko vizito į Estiją, jo vizitui Baltijos šalyse ateinant...

Vaidas Čeponis. Kuris „Žalgiris“ pajėgesnis – praėjusio ar šio sezono? (24)

Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda baigė komplektavimą. Paskutinis taškas sudėties...

Po 10 metų Stano antrą kartą vedė savo mylimąją Indrę: atrodė, kad išsiskyrėme jau visam laikui (65)

Atlikėjas Stanislovas Stavickis - Stano antradienį dar kartą amžiną meilę prisiekė savo trijų...

Agnė Gilytė rėžė nepagražintą tiesą apie stilisto darbo užkulisius 5 mitai, kuriais vis dar tikima

Mados industrija – tarsi svajonių oazė, į kurią trokšta patekti labai daug jaunų ambicingų...

Tarptautinį pripažinimą pelniusi operatorė: dažnai sakau, kad mano gyvenime įvyko didžiulis paradoksas

Už kinematografijos meno pasiekimus Lietuvoje ir tarptautiniuose festivaliuose įvertinta kino...

Strateginius valstybės planus pataria įgyvendinti kitaip: reikia leisti žmonėms veikti patiems

Atliekų tvarkymas – tai sistema, kurios pertvarkymo ar atnaujinimo strategijos, atgulusios ant...