aA
Didžiosios Britanijos automobilių gamintojų ir prekeivių draugija SMMT kartu su automobilių gamintojai BMW, „Ford“ ir „Jaguar Land Rover“ paskelbė kampaniją, kurios tikslas kovoti su Jungtinėje Karalystėje augančia dyzelinių automobilių „demonizacija“.
© Gamintojo nuotr.

Kaip skelia britų spauda, SMMT mano, kad nerimas dėl dyzelinių automobilių neva daromos didelės taršos yra nepagrįstas. Tokią kampaniją automobilių gamintojai ir prekeiviai buvo priversti pradėti dėl vis naujų pastangų riboti tokių automobilių naudojimą.

Pavyzdžiui, pernai gruodį Paryžiaus meras paragino iki 2020 metų visai uždrausti važinėti dyzeliniais automobiliais Prancūzijos sostinėje. Nors tokių radikalių pasiūlymą Britanijoje dar nesigirdi, jau imtasi kitų priemonių prieš „dyzeliukus“.

„Šiandieniniai dyzeliniai varikliai yra švariausi istorijoje, nes automobilių gamintojai milijardus svarų investuoja į priemones, skirtas gerinti oro kokybę, – sakė SMMT vadovas Mike'as Hawkesas. – Draudimai ir automobilių statymo mokesčiai, taikomi dyzeliniams automobiliams, neturi prasmės aplinkosauginiu požiūriu.“

Ekspertai pažymi, kad per pastaruosius du dešimtmečius automobilių gamintojai išleido milijardus investicijoms į dyzelinių variklių gamyklas siekiant sumažinti šių automobilių išmetamų anglies dvideginio dujų kiekius.

O dar visai neseniai žmonės buvo skatinami pirkti būtent dyzelinius automobilius, nes jie neva efektyviau naudoja degalus nei benzininiais automobiliai ir į aplinką išmeta mažiau anglies dvideginio, dėl kurio šyla klimatas.

Tačiau „dyzeliukai“ išmeta daugiau azoto dvideginio nei benzininiai automobiliai, o šis gali sukelti rimtų sveikatos problemų, įskaitant kvėpavimo takų uždegimą, plaučių funkcijos susilpnėjimą ir astmos simptomų paaštrėjimą.

SMMT pabrėžia, kad naujasis „Euro-6“ išmetamų dujų standartas, taikomas visiems automobiliams nuo šių metų sausio 1 d., leidžia drastiškai sumažinti išmetamo azoto dvideginio kiekį. Tiesa, „YouGov“ atlikta apklausa parodė, kad 87 proc. suaugusių britų net nežino apie tokį standartą ir dėl oro taršos kaltina automobilius, nors didžiausios oro teršėjos yra jėgainės.

Taip pat verta paminėti, kad ta pati apklauso atskleidė, jog beveik trys ketvirtadaliai JK vairuotojų yra prieš įvairius apribojimus „švariems“ dyzeliniams automobiliams.

Londono meras Borisas Johnsonas vasarą paskelbė apie planus Londono centre sukurti itin mažos taršos zoną. Už teisę įvažiuoti į šią zoną dyzelinių automobilių savininkai esą papildomai turės mokėti maždaug £10 prie jau dabar imamo £10 „spūsčių mokesčio“. Tiesa, naujos kartos dyzelinių automobilių savininkai nuo šio mokesčio bus atleisti.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Dacia“ pristatė naują variklį: dar ekonomiškesnį dviem degalų rūšimis varomą ECO-G (14)

2020 m. Briuselio automobilių parodoje „ Dacia “ pristatė naują ECO-G variklį, galintį...

„Bentley“ pasigyrė sėkme: 2019-ieji išsiskyrė parduotų modelių gausa (4)

Gaminamų automobilių gamą plečiantis „ Bentley Motors“ per 2019-uosius metus iš viso...

„Toyota“ bus priversta remontuoti 700 tūkst. automobilių – dėl problemos kyla avarijos rizika (19)

Kompanija teigia dar nežinanti kodėl kilo ši problema, bet jau ieško jos priežasčių ir galimų...

Vieną sistemą privalės turėti visi automobiliai, tačiau kyla problema: ji ne visada suveikia (1)

2022 metais visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai privalės stabdyti patys, t. y....

Lietuviai rinkdamiesi hibridus pasitiki ne visais: vokiški automobiliai lieka antroje vietoje (8)

Hibridiniai automobiliai jau tapę tvaresnius ir taupesnius sprendimus priimančio žmogaus...

Top naujienos

Nauji greičio matuokliai Vilniuje: „trikojai“ fiksuos ne visus, o apie jų buvimo vietą bus pranešta (114)

Dar rudenį įsigytus mobilius greičio matuoklius policija jau pradėjo naudoti gatvėse. Anot...

Druskininkų merui – dovana iš Aukščiausiojo Teismo

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas nusprendė, kad valstybės žemėje, prie Druskininkų...

Įvertino Skvernelio pareiškimus Nausėdai – eina į karą, kurį beviltiškai pralaimės papildyta (365)

Premjerui Sauliui Skverneliui pareiškus, kad susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius yra...

Panevėžio merui vėl pareikšti įtarimai (53)

Panevėžio miesto savivaldybėje Specialiųjų tyrimų tarnyba ( STT ) pirmadienio rytą pradėjo...

Dėl statybvietėje įvykusio nelaimingo atsitikimo teisia daugiabučius stačiusios bendrovės vadovą (22)

Dėl netoli Valstybės saugumo departamento (VSD) statomų naujų gyvenamųjų namų kvartale...

Libijos naftos eksportą užblokavęs generolas – vis sunkiau valdomas

Regis, niekam nepavyksta atvesti į protą Khalifos Haftaro . Jei ir buvo tikėtasi, kad didžiųjų...

Žiemą dygstantys grybai, žydinčios žibutės ir bėganti sula: mokslininkas mano, kad mums siunčiama žinia

Viešojoje erdvėje šią žiemą netrūksta gyventojų keliamų nuotraukų ir TV reportažų,...

Linas Kojala. Nenori radikalizmo? Persvarstyk, kaip funkcionuoja ekonomika (13)

Užbėgti už akių radikalių kairiųjų politinių jėgų stiprėjimui.

Per pasirodymą muzikos festivalyje scenoje mirė dainininkas Davidas Olney: gyvybė užgeso vidury dainos

Mirė žinomas folkmuzikos atlikėjas ir dainų autorius Davidas Olney. Jam buvo 71-eri. D. Olney...

Vežėjai teigia bėgantys iš Lietuvos: skaičiuoja, kad Lietuva praras 24 mln. eurų (258)

„Vinis į karstą buvo spalio mėnesio Vyriausybės nutarimas ir padidinimas koeficiento“, –...