Kaip skelia britų spauda, SMMT mano, kad nerimas dėl dyzelinių automobilių neva daromos didelės taršos yra nepagrįstas. Tokią kampaniją automobilių gamintojai ir prekeiviai buvo priversti pradėti dėl vis naujų pastangų riboti tokių automobilių naudojimą.

Pavyzdžiui, pernai gruodį Paryžiaus meras paragino iki 2020 metų visai uždrausti važinėti dyzeliniais automobiliais Prancūzijos sostinėje. Nors tokių radikalių pasiūlymą Britanijoje dar nesigirdi, jau imtasi kitų priemonių prieš „dyzeliukus“.

„Šiandieniniai dyzeliniai varikliai yra švariausi istorijoje, nes automobilių gamintojai milijardus svarų investuoja į priemones, skirtas gerinti oro kokybę, – sakė SMMT vadovas Mike'as Hawkesas. – Draudimai ir automobilių statymo mokesčiai, taikomi dyzeliniams automobiliams, neturi prasmės aplinkosauginiu požiūriu.“

Ekspertai pažymi, kad per pastaruosius du dešimtmečius automobilių gamintojai išleido milijardus investicijoms į dyzelinių variklių gamyklas siekiant sumažinti šių automobilių išmetamų anglies dvideginio dujų kiekius.

O dar visai neseniai žmonės buvo skatinami pirkti būtent dyzelinius automobilius, nes jie neva efektyviau naudoja degalus nei benzininiais automobiliai ir į aplinką išmeta mažiau anglies dvideginio, dėl kurio šyla klimatas.

Tačiau „dyzeliukai“ išmeta daugiau azoto dvideginio nei benzininiai automobiliai, o šis gali sukelti rimtų sveikatos problemų, įskaitant kvėpavimo takų uždegimą, plaučių funkcijos susilpnėjimą ir astmos simptomų paaštrėjimą.

SMMT pabrėžia, kad naujasis „Euro-6“ išmetamų dujų standartas, taikomas visiems automobiliams nuo šių metų sausio 1 d., leidžia drastiškai sumažinti išmetamo azoto dvideginio kiekį. Tiesa, „YouGov“ atlikta apklausa parodė, kad 87 proc. suaugusių britų net nežino apie tokį standartą ir dėl oro taršos kaltina automobilius, nors didžiausios oro teršėjos yra jėgainės.

Taip pat verta paminėti, kad ta pati apklauso atskleidė, jog beveik trys ketvirtadaliai JK vairuotojų yra prieš įvairius apribojimus „švariems“ dyzeliniams automobiliams.

Londono meras Borisas Johnsonas vasarą paskelbė apie planus Londono centre sukurti itin mažos taršos zoną. Už teisę įvažiuoti į šią zoną dyzelinių automobilių savininkai esą papildomai turės mokėti maždaug £10 prie jau dabar imamo £10 „spūsčių mokesčio“. Tiesa, naujos kartos dyzelinių automobilių savininkai nuo šio mokesčio bus atleisti.