aA
Bentley“ automobiliai gaminami jau beveik šimtą metų, tačiau jų pirkėjas ir 1918-aisiais, ir 2018-aisiais rastų labai daug bendrų bruožų, teigiama pranešime žiniasklaidai. Kai kurioms automobilio detalėms skiriamas ypatingas dėmesys, o tinkamos medžiagos paieškos gali trukti daugiau nei metus.
"Bentley" gamyklos užkulisiai
"Bentley" gamyklos užkulisiai
© Games.lt

Viena iš „Bentley“ interjere žavinčių detalių yra keleivius supanti apdailos juosta, besitęsianti nuo vienų priekinių durelių iki kitų. Jis sukuria simetrijos pojūtį, kurį įmonės darbuotojai vadina veidrodiniu efektu. Tą pasiekti padeda tai, jog kiekvieno „Bentley“ interjerui naudojama ne kelių medžių mediena, o vieno, skirto konkrečiam modeliui.

„Bentley“ interjero apdaila gali būti sukurta iš visame pasaulyje augančių medžių – nuo tamsaus dėmėto riešutmedžio iki solidaus ir šviesaus ąžuolo. Kiekviena paruošta apdailos detalė yra 72 valandas konservuojama – taip iš jos pašalinami medieną ardantys mikroorganizmai. Tuomet ji kruopščiai nušveičiama, penkis kartus lakuojama ir tik tuomet montuojama į automobilį.

Kad ir kaip mediena bebūtų užkonservuota, laikui bėgant jos išvaizda nežymiai kinta. Kadangi „Bentley“ automobilyje naudojamos tik to paties medžio detalės, jos kinta vienodai.

„Bentley“ yra tokių darbo pozicijų, kurios kitur tiesiog neegzistuoja – pavyzdžiui, medienos ekspertai. Kai klientas išsirenka konkrečią medžio rūšį, kuria norėtų papuošti automobilio interjerą, „Bentley“ specialistai imasi darbo ir visame pasaulyje ieško medžio, idealiai tinkančio tokiai užduočiai. Kol išrenkamas tas vienintelis, ekspertai vidutiniškai apžiūri apie 25 tūkst. kvadratinių metrų medienos.

Taip užtikrinama, kad į „Bentley“ automobilius patektų tik aukščiausios kokybės mediena. Jos paieškos kartais trunka ilgai. Pavyzdžiui, vienam klientui išreiškus pageidavimą interjere matyti skysto gintaro spalvos medieną, jos paieškos truko dvejus metus, kol tinkamas augalas buvo surastas Šiaurės Amerikos Misisipės pelkėse.

„Bentley“ taip pat laikosi originalaus reikalavimo – medis niekada nėra kertamas. Jis gali būti naudojamas automobilyje tik tuo atveju, jeigu yra nukritęs pats, o tuomet į jo vietą pasodinamas naujas.

Apdailos detalių pasirinkimas vien mediena nesibaigia – „Bentley“ interjerą galima papuošti anglies pluošto, aliuminio ir net akmens apdaila. Lazeriu išpjauta itin plona akmens apdaila yra labai lengva ir automobiliui suteikia neprilygstamą išvaizdą.

Vairai apsiūnami rankomis

„Bentley“ automobiliuose niekada nebuvo naudojami pakaitalai – čia tik natūrali oda. Kiekvienam modeliui galima rinktis iš daugybės odos tipų bei atspalvių. Šiai apdailos detalei, skiriama itin daug dėmesio. Kiekviena odos detalė yra papildomai apdirbama, o vien „Flying Spur“ modelyje sėdynių apsiuvimas užtrunka 26 valandas.

Žinoma, didžioji dalis darbo atliekama aukščiausią kvalifikaciją turinčių „Bentley“ specialistų rankomis – naudojant vien siuvimo mašinas, tokios kokybės pasiekti nebūtų įmanoma.

Kai kurių detalių – pavyzdžiui, vairo – net nebūtų įmanoma kokybiškai apsiūti automatiniu būdu. Tokie mechaniniai darbai kaip vienodų tarpų tarp siūlių atitaikymas geriausiai yra atliekami rankomis – „Bentley“ amatininkai dar prieš pradėdami apsiuvimą šias vietas matuoja ir pasižymi peiliu.

Visas vairo apsiuvimo procesas trunka penkias valandas, o jo metu padaroma 620 siūlių, kurioms prireikia 10 metrų siūlo. O visą „Mulsanne“ interjerą apsiūti prireikia 136 valandų. Žinant tokio darbo specifiką, nuostabos nekyla, kad didžiausią patirtį turintys „Bentley“ amatininkai skaičiuoja jau 40-uosius darbo metus šioje automobilių gamykloje.

Spalva iš paveiksliuko

Kiekvienam „Bentley“ gamintojas siūlo milžinišką spalvų gamą. Automobiliai gali būti nudažomi ir dviem spalvomis, ant tam tikrų detalių nupieštos stilizuotos linijos. Jos, žinoma, brėžiamos ranka.

Kai kurie dažymo procesai atliekami automatizuotu būdu – darbą, kurį galima standartizuoti, geriau atlieka robotai. Tačiau kai kuriuose dažymo proceso etapuose meistrų rankų darbas yra būtinas – pavyzdžiui, patyrusių specialistų komanda užtrunka 12 valandų vien šveisdama ir poliruodama „Bentley Mulsanne“.

„Bentley“ tobulinimo ekspertai „Mulliner“ gali įgyvendinti praktiškai bet kokį klientų pageidavimą. Jiems užtenka parodyti bet kokią norimos spalvos detalę ir visas automobilis galės būti nudažytas būtent taip.

„Mulliner“ ekspertai siūlo ir daugiau unifikavimo galimybių – pasirinkti galima ne tik kėbulo ar interjero spalvas, bet ir sukurti visiškai unikalų piešinį, kuris būtų atvaizduotas ant sėdynių ar medžio apdailos. Tai gali būti net ir šeimos nuotrauka.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvoje – išankstinė naujos kartos elektromobilių „BMW iX“ ir „i4“ premjera (1)

Visam pasauliui laukiant debiutuosiančių naujųjų BMW elektromobilių –visureigio „ BMW iX “...

Tyrimas: lietuviai – didžiausi elektromobilių entuziastai Baltijos šalyse (5)

Lietuviai iš visų Baltijos šalių gyventojų yra labiausiai pasiryžę persėsti į...

Lietuva siekia, kad kas penktas automobilis šalyje būtų varomas elektra (22)

Lietuva sieks, kad iki 2030 m. ne mažiau kaip penktadalį viso šalies automobilių parko sudarytų...

Anglies pėdsako mažinimas įgavo pagreitį: į klientų parkus išriedės pirmieji elektriniai „Nikola“ sunkvežimiai (2)

Praėjusią savaitę Vokietijos mieste Ulme atidaryta bendros „ Nikola Motors “ ir „Iveco“...

„Jaguar“ į Lietuvą atvežė ypatingą visureigį – 550 AG „F-Pace SVR“

Vis tvirčiau skambant prognozėms, kad artimiausią dešimtmetį dominuos elektromobiliai,...

Top naujienos

Pasisako už privalomą vaikų testavimą mokyklose: teoriškai – būtų gerai, jeigu ne viena problema (1)

Mažiau nei prieš mėnesį atsivėrusiose ugdymo įstaigose situacija dėl COVID-19 sudėtingėja....

Jungtinės Karalystės sprendimas suglumino net vakcinologus: pateikit įrodymus Indija pagrasino atsakomaisiais veiksmais (11)

Jungtinės Karalystės vyriausybė susiduria su vis didėjančiu pasipriešinimu dėl atsisakymo...

Konfliktas su Kinija Lietuvos verslą spraudžia į kampą: valdžios prašo garantijų paskoloms (146)

Lietuvos ir Kinijos diplomatinį ginčą savo kailiu pajutęs ir nuostolius patyręs verslas sako, jog...

Teisme aiškėja skandalingi liudijimai apie Gražulį: pripažino, kad tai nėra normalu (110)

Seimo narys Petras Gražulis skambino ir prašė pervesti įvairias sumas į jo padėjėjos...

Dizainerė Ramunė Piekautaitė pristatė naujausią savo drabužių kolekciją: provokuojanti fotosesija įkvėps drąsiems deriniams (5)

Praeitis, kuri yra mano istorija, gali būti suvokiama ir kaip negrąžinamas laikas, bet ir kaip...

Apkarpyta viešųjų pirkimų reforma važiuoja Seime: įstaigoms – didesnė laisvė pirkti ne viešai, o stambūs pirkimai keltųsi į centrą (4)

Seime keičiasi prezidento Gitano Nausėdos pasiūlyta viešųjų pirkimų reforma – apsvarsčius...

Gyventojai iš parduotuvių šluoja šildytuvus: pardavimai išaugę 10 kartų (52)

Orams atvėsus, o šildymo sezonui dar neprasidėjus, gyventojai iš parduotuvių šluoja šildytuvus....

„Moderna“ vadovas pateikė prognozę dėl pandemijos pabaigos papildyta (289)

Vakcinos gamintojos „ Moderna “ vadovas Stephanas Bancelis prognozuoja, kad koronaviruso...

Šimonytė stebėjosi valstiečio interpretacijomis: mano sveikas protelis neišneša Anušauskas turėjo klausimų Gaižauskui (450)

Premjerė Ingrida Šimonytė pasipiktino „valstiečio“ Dainiaus Gaižausko interpretacijomis,...