Kaip ir 2012-aisiais, 2013 m. šalies naujų automobilių rinkoje užtikrintai dominavo „Volkswagen“, aplenkusi „Toyota“, „Fiat“ ir „Škoda“. Šios markės atstovai nė vieną 2013-ųjų mėnesį neužleido lyderio pozicijų ir preliminariais skaičiavimais pardavė apie 2,5 tūkst. automobilių.

„Nors skaičiai ir rodo, kad buvome aiškūs lyderiai tiek asmeninių, tiek ir komercinių automobilių rinkoje, metai buvo pakankamai įtempti ir banguoti, buvo tai geriau, tai prasčiau. Iš esmės rinka išliko ankstesnių metų lygyje, kaip ir mūsų pardavimai. Įsitvirtinti lyderio pozicijoje leido stambių klientų užsakymai bei naujos kartos „Golf“ modelio sėkmė. Į priekį mus traukė tie patys „arkliukai“, t.y. „Golf“, „Passat“ bei „Caddy“, taip pat maloniu netikėtumu tapo „Jetta“ modelio įsiveržimas tarp lyderių“, - DELFI sakė „Volkswagen“ markei atstovaujančios bendrovės „Moller Auto“ pardavimo vadovas Tomas Visakavičius.

Lietuvių meilės vokiškiems automobiliams išraiška - net penki „Volkswagen“ modeliai pateko į populiariausių 2013 m. automobilių dešimtuką.

Tiesa, aukščiausią poziciją pasiekęs „Volkswagen“ atstovas „Golf“, prieš metus tapęs Lietuvos „Metų automobiliu 2013“, liko trečias ir į priekį praleido du varžovus. Pagal registracijų skaičių jį aplenkė praėjusį mėnesį „Metų automobiliu 2014“ išrinkta „Škoda Octavia“.

„Metai buvo neblogi, pardavėme netgi šiek tiek daugiau automobilių negu tikėjomės. Nors pagal oficialius skaičius likome už trejetuko, manome, kad pagal realius pardavimus esame treti Lietuvoje, mat yra tokių įmonių, kurios užsiima reeksportu ir iškreipia rinką“, – teigė „Škoda“ markei atstovaujančios bendrovės ARX marketingo ir komunikacijos vadovas Linas Barščevičius.

Galima teigti, kad reeksportu užsiimančių įmonių veikla iškreipia ir populiariausių automobilių Lietuvoje dešimtuką. Jo viršūnėje kaip ir 2012 m., taip ir pernai atsidūrė „Fiat 500“. Šių automobilių gatvėse galima pamatyti vos vieną kitą, o dauguma iškeliauja į užsienį.

Prognozės šiems metams

Naujų automobilių pardavėjai į atėjusius 2014-uosius žvelgia atsargiai ir didelių pokyčių rinkoje nesitiki.

„Turėtų būti labai panašūs metai kaip ir praėję. Mano vertinimu, naujų automobilių rinkoje bus fiksuotas kelių procentų augimas. Ekonomika po truputį auga, įmonės aktyviai perka automobilius, mūsų modelių gama praktiškai visa atsinaujinusi, tad nėra priežasčių, kodėl turėtų būti kitaip“, – įsitikinęs L. Barščevičius.

„Didelio optimizmo nematome. Rinka turėtų išlikti panaši kaip ir ankstesniais metais. Žiūrint mūsų akimis, galime tikėtis kelių procentų augimo, bet nematome ryškesnių veiksnių, kurie galėtų nulemti didesnį rinkos augimą, kaip ir nematome jokių ženklų, kad rinka galėtų kristi. Tiesa, mes orientuojamės į 2011-uosius, kurie buvo pastebimai geresni nei 2012 m. ar 2013 m. Mat prabėgo trys metai nuo tada ir įmonės turėtų atnaujinti savo automobilių parką“, - tvirtino T. Visakavičius.

Populiariausi 2013 m. Lietuvoje registruoti naujų lengvųjų automobilių modeliai. Šaltinis – „AutoTyrimai“

10. Fiat 500L

Registracijos Lietuvoje 2013 m.: 263 automobiliai
Pradinė kaina: 49 299 Lt
Fiat 500L

9. Volkswagen Jetta

Registracijos Lietuvoje 2013 m.: 270 automobiliai
Pradinė kaina: 55 417 Lt
Volkswagen Jetta

8. Toyota Avensis

Registracijos Lietuvoje 2013 m.: 296 automobiliai
Pradinė kaina: 61 180 Lt

7. Volkswagen Passat

Registracijos Lietuvoje 2013 m.: 315 automobiliai
Pradinė kaina: 69 021 Lt
Volkswagen Passat

6. Škoda Yeti

Registracijos Lietuvoje 2013 m.: 358 automobiliai
Pradinė kaina: 49 290 Lt
Škoda Yeti

5. Volkswagen Caddy

Registracijos Lietuvoje 2013 m.: 361 automobiliai
Pradinė kaina: 55 553 Lt
Volkswagen Cross Caddy

4. Nissan Qashqai

Registracijos Lietuvoje 2013 m.: 409 automobiliai
Pradinė kaina: 58 500 Lt
Nissan Qashqai

3. Volkswagen Golf/Plus

Registracijos Lietuvoje 2013 m.: 466 automobiliai
Pradinė kaina: 50 138 Lt
Volkswagen Golf Variant

2. Škoda Octavia

Registracijos Lietuvoje 2013 m.: 518 automobiliai
Pradinė kaina: 47 960 Lt
Škoda Octavia

1. Fiat 500

Registracijos Lietuvoje 2013 m.: 783 automobiliai
Pradinė kaina: 35 721 Lt
Fiat 500
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (146)