Pasaulinė konkurencija tarp elektromobiliams skirtų akumuliatorių gamintojų privertė prisiminti tarp Švedijos pušynų kadaise veikusią grafito kasyklą.
Populiarėjantys elektromobiliai keičia žaliavų pramonę (asociatyvi nuotr.)
© Reuters / Scanpix

Maždaug už 260 km į šiaurę nuo Stokholmo esančios „Woxna“ kasyklos buvo uždarytos dar 2001 metais. Tokį sprendimą paskatino ypač smuktelėjusios kainos. Tačiau dabar Kanados įmonės „Leading Edge Materials“ iniciatyva jose ir vėl turėtų prasidėti darbai, rašo europe.autonews.com.

Grafitas nėra taip dažnai linksniuojamas akumuliatorių komponentas kaip litis ar kobaltas, kurių kaina pastaraisiais mėnesiais pastebimai šoktelėjo, tačiau tai mineralas, už kurį taip pat sumokama nemenka dalis akumuliatorių gamybos žaliavoms tenkančios sumos.

Vankuveryje įkurtos „Leading Edge Materials“ veiksmai Švedijoje yra viena iš iniciatyvų, kurių pastaraisiais metais, automobilių gamintojams plečiant siūlomų elektromobilių asortimentą, imasi ne viena kasybos įmonė. Dėmesio jau sulaukė Suomija, Portugalija ir Jungtinė Karalystė. Švedijoje ketinama kasti ne tik grafitą – tiriami ir netoli „Woxna“ esantys ličio telkiniai, be to, svarstomos kobalto gavybos galimybės kaimyninėje Suomijoje.

Pasak įmonės generalinio direktoriaus Blairo Way'aus, galutinis šių veiksmų tikslas – pasiūlyti akumuliatorių gamintojams visas reikalingas žaliavas. Šiuo metu vykdomas išgryninto grafito iš „Woxna“ kasyklos testavimas ir kuriamos strategijos, kaip iki 2020 metų jo gauti tiek, kad užtektų tokiems akumuliatorių gamintojams kaip „NorthVolt“, buvusio „Tesla“ vadovo įkurtai įmonei, planuojančioje pradėti plataus masto gamybą Švedijoje. Kasybos įmonės atstovai tam tikrus klausimus aptarinėja ir su keliomis automobilių gamybos įmonėmis. Viena iš jų – BMW.

„Grafitas testuojamas laboratorijose. Jo esame pagaminę tikrai pakankamai, todėl pirkėjai galės nusitaikyti į dideles porcijas ir panaudoti jas gaminant akumuliatorius“, – sakė B. Way'us.

Perėjimas prie elektromobilių laikomas didžiausia revoliucija automobilių gamybos pramonėje nuo pat vidaus degimo variklio išradimo. Iki 2040 metų akumuliatorių tiekiama energija varomų transporto priemonių skaičius, kaip tikimasi, turėtų išaugti iki 530 mln. Šiandien eksploatuojama 3 mln. tokių automobilių.

Dėl šios tendencijos pagrindinių akumuliatorių komponentų kainos, žinoma, ūgtelėjo. Pavyzdžiui, kobaltas per 18 pastarųjų mėnesių pabrango net tris kartus, o litis – trečdaliu.

Grafitas, kitaip nei litis ir kobaltas, nėra metalas. Tai plačiai plieno pramonėje ir pieštukų gamyboje naudojamas mineralas, kurį galima išgauti sintetiniu būdu. „Leading Edge Materials“ vadovas teigia, kad gaminant 20 tūkst. dolerių (16,2 tūkst. eurų) kainuojantį „Tesla“ akumuliatorių tenka panaudoti grafito už maždaug 1,2 tūkst. dolerių (974 eurus) ir didžioji jo dalis – sintetinė. Nors JAV elektromobilių gamintojas komponentų kainų ir neskelbia, gaminant akumuliatorius panaudojamų ličio ir kobalto kainos greičiausiai siekia 1,3 tūkst. ir 800 dolerių (1 000 ir 650 eurų) atitinkamai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Po tragiškos avarijos „CityBee“ žada imtis priemonių (57)

Po savaitgalį tragiškai pasibaigusios avarijos Vilniuje, kurios metu neblaivus vairuotojas,...

Prancūzai optimizuoja „Opel“ taip, kad jau priversta įsikišti ir Angela Merkel (13)

PSA grupės kova sumažinti gamybos išlaidas „ Opel “ fabrikuose Vokietijoje persikėlė į...

„Daimler“ gali įsigyti nedidelę „Volvo Cars“ akcijų dalį (2)

„ Daimler “ neprieštarauja tiekti „Volvo“ variklius ir net galėtų įsigyti nedidelę šio...

Vokietijos policija suėmė aukštą „Porsche“ vadovą (1)

Vokietijos policija sulaikė aukštą prabangių automobilių prekės ženklo „Porsche“ vadovą,...

Po skandalo užsimojo priežiūros vėzdu: klaidos kaina sieks milžiniškas sumas (15)

Europos Komisija šią savaitę įgavo daugiau galios priimant sprendimus dėl automobilių...

Top naujienos

Visai Lietuvai pažįstamo Teodoro kova: tai, ką tenka patirti, nelinkėtų nė didžiausiam priešui (56)

Gąsdinančio dydžio auglys mažo, bet jau visai Lietuvai pažįstamo Teodoro galvoje nepasiduoda....

Grybauskaitės ir Skvernelio karas: vienam iš jų tai kainuos brangiai (593)

Konfliktas su prezidente Dalia Grybauskaite premjerui Sauliui Skverneliui gali kainuoti galimybes...

Orai: į šalį atklys nemalonūs reiškiniai

Ilgą laiką lepinę orai subjurs. Pavasaris artimiausiu metu bus vėjuotas ir vėsus, dažnai...

Toronte į pėsčiuosius rėžėsi mikroautobusas: 9 žmonės žuvo, 16 sužeistų (35)

9 žmonės žuvo ir dar 16 buvo sužeista po to, kai judrioje sankryžoje Toronte į pėsčiuosius...

Indijos lūšnynų gyvenimo paragavęs lietuvis: čia gyvena net pasiturintys verslininkai (63)

Beveik mėnesį keliavau po Indiją, kuri žinoma kaip stulbinančių kontrastų šalis. Penkios...

Kate Middleton ir princas Williamas pristatė savo naujagimį (158)

Balandžio 23-iąją visą pasaulį apskriejo džiugi žinia – britų karališkoji pora princas...

Antrame mūšyje ledo ritulio mūsų „Svajonių komanda“ sutriuškino Rumunijos rinktinę (46)

Lietuvos ledo ritulio rinktinė pasaulio ledo ritulio čempionato IB diviziono antrose rungtynėse...

Nenustebkite sulaukę VMI skambučio (27)

Gegužės 2 d. yra paskutinė diena deklaruoti praėjusių metų pajamas ir prireikus sumokėti...

Pristatydama ką tik gimusį sūnų Kate Middleton savo įvaizdžiu pagerbė Princesę Dianą (1)

Kate Middleton ir princo Williamo šeima pirmadienį sulaukė trečiosios atžalos. Karališkoje...

Lietuvos rinktinėje – susirūpinimas: per daug prašome vartininko

Išvydus oficialų rungtynių tarp Lietuvos ir Rumunijos ledo ritulininkų protokolą, sunku...