aA
Kelis kartus išaugę automobilių draudimo įkainiai galvos skausmu tapo ne tik eiliniams Lietuvos vairuotojams. Policijos departamentas, visiškai neseniai atsinaujinęs automobilių parką naujais „Volkswagen Transporter“ ir „Opel Insignia“, neturi pinigų jų „Kasko“ draudimui. DELFI šaltinių teigimu, ne vienas pareigūnas jau sulaukė komisariatų vadovybės paliepimo „susimokėti“ už automobilio įbrėžimus ar netikėtus remontus.
Šalies keliuose – dešimtys naujų policijos automobilių "Opel Insignia"
Šalies keliuose – dešimtys naujų policijos automobilių "Opel Insignia"
© Policijos departamentas

DELFI redakciją pasiekė policijos pareigūnų, susidūrusių su primygtiniu paliepimu atlyginti padarytą žalą tarnybiniam automobiliui, skundas. Pasak jų, dabar situacija tokia, kad užuot skubėjęs į iškvietimą, pasirinkęs trumpesnį, tačiau prastesnį, kelią, pareigūnas gerai pagalvos, ar taip elgtis verta. Mat įbrėžimas ant kėbulo, išdužęs žibintas ar įlenktas sparnas paskubomis lekiant ginti, saugoti, padėti, gali pasibaigti ir keliais šimtais eurų sumažėjusia alga, ir tūkstantinėmis skolomis.

Anot su DELFI kalbėjusių pareigūnų, Lietuvoje jau yra atvejų, kai po avarijos su nauju automobiliu į skubų įvykį lėkusio pareigūno paprašyta atlyginti tūkstantinę žalą.

Papildyta: Darius Žukauskas, Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas, pabrėžė, kad pareigūnų kalbos – gerokai perdėtos. Pasak jo, atvejų, kai policijos pareigūnų tarnybiniai automobiliai apgadinami, pasitaiko, tačiau toli gražu ne kasdien. Jis pabrėžė, kad nėra ir atvejų, kai pareigūnams tektų atlyginti dešimtis tūkstančių siekiančias sumas už sudaužytus automobilius. Štai po vieno eismo įvykio Kaune buvo sudaužytas policijos automobilis ir buvo apskaičiuota, kad jo remontas kainuos 19 tūkst. eurų, tačiau, pabrėžė D. Žukauskas, tai visiškai nereiškia, kad tokią sumą ir reikės atlyginti pareigūnui.

„Maksimali suma, kurią gali tekti atlyginti pareigūnui, yra 300 eurų. Tai tas atvejis, kai po tarnybinio patikrinimo būna nustatyta, kad apgadinimai atsirado dėl pareigūno kaltės. Visgi visi Kauno policijos pareigūnai yra apdrausti profesinės rizikos draudimu, todėl ir minėtu atveju yra kreiptąsi į draudimo bendrovę ir laukiama jos atsakymo, galbūt ir tų 300 eurų pareigūnui nereikės mokėti“, – komentavo pašnekovas.

Visi nauji – be „Kasko“

Revita Janavičiūtė, Policijos departamento komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė, DELFI patvirtino, kad šiemet įsigyti daugiau nei 20 naujų „Volkswagen Transporter“, dar pramintų policijos komisariatais ant ratų, taip pat 31 naujas „Opel Insignia“ automobilis, yra neapdrausti „Kasko“ draudimu, kaip, pavyzdžiui, 2017 m. pabaigoje nupirkti nauji „Audi A6“ automobiliai, ir turi tik privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą.

Naujieji "Audi A6" dar turi "Kasko" draudimą
Naujieji "Audi A6" dar turi "Kasko" draudimą
© DELFI / Karolina Pansevič

„Automobiliai yra be „Kasko“, nes, palyginus su praėjusiais metais, mums draudimas pabrango 4-5 kartus. Tačiau situacija yra sprendžiama“, – komentavo R. Janavičiūtė.

Pasak jos, kiekvienas atvejis, kai nukenčia policijos automobilis, yra tikrinamas individualiai, įvertinami pareigūno veiksmai.

„Jeigu tai nėra tyčiniai kažkokie veiksmai, tikrai pareigūnams už tuos automobilius nereikės mokėti, tikrai pareigūnai nebus palikti su šia problema“, – akcentavo pašnekovė.

Remontuos savo lėšomis

Kaip DELFI aiškino R. Janavičiūtė, šiuo metu kuriama tvarka, kaip reikėtų elgtis tais atvejais, kai į eismo įvykius paklius, apgadinti bus „Kasko“ draudimu neapdrausti naujieji policijos automobiliai. Tvarka turėtų apimti ir taisykles, kaip bus kompensuojama padaryta žala, kokia atsakomybė teks pareigūnui, padariusiam eismo įvykį.

„Dabar kiekviena įstaiga visus šiuos klausimus, susijusius su pareigūnų atsakomybe, sprendžia individualiai“, – teigė pašnekovė.

Policija tapo draudimo kainų įkaite: nebeįperka „Kasko“, automobilius remontuos pati
© DELFI / Karolina Pansevič

Automobilių remontui lėšų bus ieškoma Policijos departamente.

„Jeigų atsirastų lėšų „Kasko“ draudimui, galbūt vėl būtų grįžta prie šito klausimo. Bet šiandien nėra ką svarstyti, nes mes tokių pinigų neturime. Mums geriau ieškoti lėšų remontui iš savo resursų“ – aiškino Policijos departamento atstovė.

Žingsnis atgal

Vladimir Banel, Nacionalinio pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimo (NPPSS) pirmininkas, neslėpė, kad situacija jam yra žinoma. Jis ją prilygina grįžimu į tolimą praeitį, kai su policijos pareigūnais buvo pasirašinėjamos materialinės atsakomybės sutartys.

„Natūralu, kad specialusis transportas turi būti draudžiamas, su juo gali nutikti visko. Dar 2014 m. kolektyvinėse sutartyse buvo aptarta, kokie automobiliai turi būti draudžiami „Kasko“. O dabar grįžtame į praeitį. Mano žiniomis, Policijos departamentas vėl kuria tvarkas, kuriomis remiantis būtų galima iš pareigūnų atlyginimų išskaičiuoti pinigus“, – sakė pašnekovas.

Nauji policijos "Opel Insignia"
Nauji policijos "Opel Insignia"
© Policijos departamentas

Jo teigimu, perkant naujus automobilius Departamentas neįvertino, kad norint apdrausti naujus automobilius reikės milžiniškos sumos pinigų, kurios nėra.

Turėjo spręsti iš anksto

V. Banel neslėpė, kad diskusijų dėl šio klausimo dabar išties daug, mat pareigūnai pasigenda aiškaus atsakymo, kaip bus sprendžiama susiklosčiusi situacija.

„Jeigu kuriamas fondas, turi būti aiškiai pasakyta, kad „Kasko“ yra per brangus, todėl kuriame fondą automobilių remontui ir baigiame diskusijas. O dabar yra kalbų ir apie fondą, ir apie atskiras tvarkas, kuriomis bus keliamas materialinės atsakomybės klausimas“, – stebėjosi NPPSS pirmininkas.

Nauji policijos "Volkswagen Transporter"
Nauji policijos "Volkswagen Transporter"
© Vilniaus aps. VPK

Priekaištų jis turi ir dėl to, kad automobiliai jau važinėja gatvėmis, o klausimas dėl to, kas turėtų atsakyti už žalą ir kaip juos reikės remontuoti, dar tik sprendžiamas.

„Nenoriu spekuliuoti, bet, greičiausiai, dabar nėra nei fondo remontui, nei tvarkos, kaip elgtis, o tai užprogramuoja konfliktą, kai pareigūnai bus priversti ginti savo teises ir eiti bylinėtis su valstybe, – teigė V. Banel. – Žinoma, jeigu kalbame apie tyčinį, akivaizdų technikos gadinimą, klausimas vienoks, bet jeigu kalbame apie įvykius ir transportą, kuris skirtas reaguoti į juos, kuris gali natūraliai pakliūti į įvairias situacijas, sprendimas turi būti kitoks.“

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlo išbandyti naujovę: elektrinį autobusą (5)

Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis...

Naujasis kompaktiškas SUV „Mercedes-Benz EQA“ atvyko į Lietuvą (2)

„ Mercedes-Benz “ elektrifikuotų ir visiškai elektrinių modelių gamą papildė prieš kelis...

Lietuvą pasiekė šeštoji klasės lyderio – „Subaru Outback“ – karta (38)

Oficialią „Subaru“ atstovybę „JMA centras“ jau pasiekė šeštosios kartos „ Subaru...

Pradeda trečios kartos „Nissan Qashqai“ modelio prekybą: prabangi versija nekainuos nė 30 tūkst. eurų (14)

Visą savaitę „Fakto Auto“ salone Vilniuje stovėjęs trečiosios kartos „ Nissan Qashqai “...

Lietuviai pristatė pirmuosius pačių sukurtus elektrinius autobusus: testuodami nuvažiavo 4 mln. kilometrų (7)

Autobusų gamintojas „ Altas Auto“ ir elektros pavarų gamintojas „ Elinta Motors “ pristatė...

Top naujienos

Dailius Dargis | D+

16 valandų su savo pagrobėju praleidęs žinomas Lietuvos aktorius papasakojo, kaip viskas vyko: aš tapau jo savotišku pagalbininku

Nepriklausomos Lietuvos istorijoje buvo kelios, tačiau plataus atgarsio sulaukusios įkaitų...

Psichologė pasakė, kada santuokoje jau laikas sukti skirtingais keliais: svarbu viską matyti skaidriai (25)

Kai lyčių stereotipai trinami laikmečio ar kitų procesų, kuo gi skiriasi vyras ir moteris? O...

Iš COVID-19 duomenis nagrinėjančių ekspertų – nerimo ženklai: kertasi dvi pandemijos (27)

Kai Ziyado Al-Aly vadovaujama tyrimų grupė pranešė jam, kaip dažnai diabetas kerta...

Restoranuose drastiškai trūksta darbuotojų: sugrįžusieji iš prastovų susirenka išmokas ir patraukia kitur (174)

Neseniai atsidarius lauko terasoms, maitinimo įstaigos jau jaučia darbuotojų stygių. Pusę metų...

Mirė garsi virtuvės šefė, „barbekiu mama“ Halina Bovševič (138)

Gegužės 9-ąją nuo koronaviruso mirė žinoma virtuvės šefė, barbekiu mama vadinta Halina...

Nepavykęs Kremliaus noras įgelti: lietuviai, rinkitės – ginklai arba vakcinos (521)

Lietuvos kariuomenės įsigijimai visada buvo ir išliko Kremliaus propagandistų dėmesio centre: tai...

Pavydas poroje: kada jis santykius griauna, o kada jiems padeda? (5)

Meskite į mane akmenį tie, kas niekada nejautė pavydo. Iš tiesų šis jausmas mus lydi nuo...

Gydytojas įvardijo, koks skausmas mus labai sendina: patarė nedelsti du skaičiai parodys, ar efektyviai sportuojate (14)

Pradėdami sportuoti, ypač vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonės, sporto salėje kartais nesupranta...

Orijus Gasanovas papasakojo, kodėl dabar pats geriausias laikas keliauti: stebina prabangių viešbučių kainos ir galimybės (3)

Dabar, kai pasaulis stengiasi išsivaduoti iš COVID–19 sukeltos pandemijos, vis dažniau iškyla...

Kraupiai atrodantis prietaisas 1925-aisiais turėjo keistą paskirtį: tai – „Izoliatorius“ (2)

Susikaupti neleidžiančius išorės trukdžius pašalinantys įtaisai yra nepaprastai paklausūs: jei...