Pirmadienį, gegužės 29 d., Europos Sąjungos ministrai susitarė dėl naujų automobiliams taikytinų taisyklių projekto. Rengti naujas taisykles buvo imtasi siekiant užbėgti už akių galimiems emisijų skandalams, kokį ne taip seniai sukėlė „Volkswagen Group“.
© Reuters/Scanpix

Svarbu ir tai, kad pagal naująsias taisyklės Europos Komisijai turėtų būti suteiktos teisės tiesiogiai skirti baudas apgavikiškai besielgiantiems automobilių gamintojams.

Kaip rašo europe.autonews.com, pasiūlytos automobilių tvirtinimo taisyklės įsigalios tik po aptarimo ir aprobavimo Europos Parlamente. Jos parengtos kaip atsakas į 2015 metų skandalą, kilusį paaiškėjus, kad Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen“ diegė automobiliuose duomenis falsifikuojančią programinę įrangą, padėjusią suklastoti JAV atliekamų dyzelio emisijų testų rezultatus.

Pagal dabar galiojančią sistemą nacionalinės priežiūros institucijos, kaip antai, Vokietijoje veikianti KBA, turi teisę visos Europos Sąjungos mastu ir sankcionuoti naujų automobilių platinimą, ir atimti suteiktas licencijas.

Naujosios taisyklės konkrečios organizacijos sprendimus leistų peržiūrėti ir kitoms nacionalinėms institucijoms, be to, joms įsigaliojus, Europos Komisija galėtų inicijuoti pasirinktines patikras, o išaiškinusi klastojimo atvejį, skirti baudą nesąžiningai besielgiančiam automobilių gamintojui.

Prieš pat pirmadienį Briuselyje įvykusį ministrų susitikimą Europos Sąjungos diplomatai nurodė, kad, nepaisant „Volkswagen“ sukelto skandalo pasekmių, Vokietija nenoriai sutinka suteikti Briuseliui daugiau rinkos stebėjimo teisių.

Kaip per susitikimą kolegoms sakė Vokietijos ekonomikos ministerijos sekretorius Matthiasas Machnigas, jo šalis pripažįsta, kad priežiūra galėtų būti sugriežtinta, tik neaišku, ar pavyks išvengti galimų skirtingų agentūrų konfliktų.

Po „Volkswagen“ skandalo buvo patikrinta ir kitų automobilių gamintojų produkcija. Paaiškėjo, kad išmetamo azoto oksido kiekis kai kuriais atvejais net 15 kartu viršija oficialiai leistinas normas. Pavyko nustatyti ir keletą faktinės emisijos duomenis klastojančių įrenginių naudojimo atvejų.

„Kas nors naujo paaiškėja kiekvieną savaitę, nes nuolat atliekami nauji tyrimai, – susirinkusiems ministrams sakė Europos Komisijos narė Elzbieta Bienkowska. – Jei Europoje neįsigalios griežtesnė sistema, pažeidimai ir toliau kartosis.“

Po susitikimo Maltos, kaip pirmininkaujančios valstybės narės, atstovas pareiškė, kad kvalifikuota ministrų balsų dauguma naujosioms taisyklėms buvo pritarta.

Dar šį mėnesį valstybės narės susitarė dėl galimos su nuobaudomis susijusio įstatymo formuluotės. Pagal rengiamą įstatymą Europos Komisijai būtų leidžiama skirti net 30 tūkst. eurų už vieną transporto priemonę siekiančias baudas sistemą bandantiems apeiti automobilių gamintojams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perkamiausio elektromobilio titulą „Nissan Leaf“ užleido kinams (4)

„ Nissan Leaf “ ką tik neteko labiausiai perkamo elektrinio automobilio statuso – jį perėmė...

Rusijos lengvųjų automobilių gamybos dinamika stebina (34)

Per keturis šių metų mėnesius Rusijoje pagaminta 510 tūkst. lengvųjų automobilių – 20,4...

Geros žinios norintiems parduoti naudotą automobilį: dabar lengva kaip niekada (138)

„Ukrainiečių daugėja kiekvieną dieną. Galima taip pasakyti: dabar yra ukrainiečių daugėjimo...

Rusija imasi „Kortež“ projekto automobilių ir motociklų serijinės gamybos (73)

Valstybės korporacijos „ Rostech “ vadovą Sergejų Čemezovą priėmęs Rusijos prezidentas...

Įvardijo dar vieną priežastį, kodėl sparčiai auga vairuotojų draudimo kaina (96)

Lietuvoje sparčiai augančioms vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo kainoms...

Top naujienos

Artėjant vasariškam savaitgaliui – įspėjimas ketinantiems keliauti į pajūrį (26)

Visą savaitę Lietuvos nepaliekantys niūrūs orai ir iš dangaus retkarčiais prapliumpantis...

Nerimstantis politinis „žemės drebėjimas“ skandina ne tik Liberalų sąjūdį (195)

Nerimstantis politinės korupcijos skandalas skandina ne tik Liberalų sąjūdį. Nesibaigiančios...

Kukuraitis: darbo tarybos kuriasi vangiai (1)

Naujajame Darbo kodekse numatytos darbo tarybos kuriasi vangiai ir tai rodo, kad Lietuvoje reikia...

Laukia dideli pokyčiai: nuo 2020-ųjų patys rinksimės elektros tiekėjus (46)

Energetikos ministerija ruošiasi nuo 2020-ųjų visiškai liberalizuoti elektros rinką. Tuomet ne...

Mačiulis: pinigai dar niekada nebuvo tokie pigūs (102)

Kiek leidžia žinoti turimi duomenys, pinigai šiandien yra pigiausi per 5 tūkst. metų, sako...

Saviškiai Vingrienei atsuko nugarą (66)

Neseniai sutuoktinį smurtu artimoje aplinkoje apkaltinusi Seimo narė, Lietuvos valstiečių ir...

Šeimose gimsta per mažai vaikų: siūlo priemones problemai spręsti (106)

Siūloma sumažinti PVM tarifą kūdikių maistui nuo 21 iki 9 proc., studijuojantiems asmenims...

Prieš susitikimą su Merkel – Putino akibrokštas (136)

Vokietija ir Rusija stengiasi išlaikyti gerus santykius, nepaisant politinių nesutarimų, rašo...

60 tūkst. eurų kainavęs karališkasis vestuvių tortas – ypatingo skonio netradiciškas pasirinkimas (23)

Kensingtono rūmai socialiniame tinkle „Twitter“ pasidalijo karališkųjų vestuvių torto...

Tūpsnis žemvaldžiams: paprasti mirtingieji apie tai galėtų nebent pasvajoti (87)

Publikavus DELFI tyrimą apie gyventojų interesus pažeidžiančias statybas Kėdainių rajono...