aA
Europos Komisija šią savaitę įgavo daugiau galios priimant sprendimus dėl automobilių tinkamumo naudojimui. Naujuoju teisės aktu viliamasi užkirsti kelią tokių skandalų kaip „Volkswagen Group“ dyzelinio kuro emisijų klastojimas pasikartojimui, informuoja europe.autonews.com.
Virš automobilių gamintojų pakibo finansinis vėzdas
Virš automobilių gamintojų pakibo finansinis vėzdas
© DELFI / Domantas Pipas

Europos Komisija nuo šiol turi įgaliojimų iki 30 tūkst. eurų suma nubausti automobilių gamintojus už vieną netinkamą automobilį ir nurodyti išimti juos iš rinkos. Tokiam siūlymui ketvirtadienį pritarė Europos Parlamentas.

Remiantis Europos Sąjungos įstatymais, Europos Komisija – 28 valstybių bloko vykdomoji institucija – nuo šiol savo įgaliojimais labiau primins Jungtinių Valstijų aplinkos apsaugos agentūrą.

Tai kol kas drastiškiausias Europos Sąjungos žingsnis (kartu su sprendimu aplinką teršiančias emisijas matuoti keliuose, o ne laboratorijos sąlygomis), siekiant iš pagrindų pakeisti automobilių autorizavimo procesą ir taip užkirsti kelią VW skandalo pasikartojimui. 2015 metais Vokietijos automobilių gamintojas VW buvo demaskuotas klastojantis dyzelinių variklių emisijų duomenis; tam varikliuose buvo įdiegta speciali programinė įranga.

„Ši reforma iš esmės pagerins automobilių testų sistemą. Padidinus Europos Sąjungos įtaką, toks sprendimas veiks kaip atgrasymo priemonė nacionaliniams prievaizdams, pirmenybę teikiantiems saviems automobilių gamintojams“, – teigiama Briuselyje veikiančios Europos vartotojų teisių gynimo organizacijos atsiųstame laiške.

VW apgaulės schemos skandalas nuvilnijo per visą pasaulį, vien Europos Sąjungoje buvo atšaukta 8,5 mln. automobilių. Automobilių gamintoją ištiko nemenka krizė, o politikos formuotojams teko skubiai imtis veiksmų ir reabilituoti patikros sistemą.

Po skandalo užsimojo priežiūros vėzdu: klaidos kaina sieks milžiniškas sumas
© Reuters/Scanpix

Šis klausimas Europoje itin aktualus, nes senajame žemyne dyzelinu varoma maždaug pusė automobilių. Kita priežastis: dauguma ES valstybių narių turi nemažai sunkumų siekiant aplinkos taršos mažinimo tikslų.

ES valstybių valdžios jau išreiškė pritarimą naujiems teisės aktams. Tai buvo padaryta vos tik gruodį buvo pasiektas susitarimas su Europos Parlamentu. Gegužės 22 dieną dar laukia formalus pritarimas. Pagrindinis naujovių tikslas yra ištaisyti dabartinės problemos silpnąsias vietas. Be to, naujuose teisės aktuose, kurie bus inkorporuoti į 2007 metų ES teisės normų visumą, taip pat numatoma, kad:

Briuselyje veikianti komisija rūpinsis automobilių testais ir po pirminio pritarimo;

Bet kuri ES valstybė turi teisę atšaukti kitos šalies patvirtintus automobilius, jei kyla bent menkiausių nuogąstavimų dėl pavojaus aplinkai ar saugumui;

Automobilių modelių tinkamumo klausimą sprendžiančioms institucijoms atsiranda „ekspertų vertinimo“ prievolė;

Automobilių gamintojai įpareigoja viešinti programinės įrangos protokolus.

Europos Komisija, kuri naujas taisykles pasiūlė dar 2016 metų sausį, galutinėje dokumento versijoje praktiškai gavo viską, ko norėjo. Vienintelis siūlymas, nesulaukęs reikiamo pritarimo, buvo reikalavimas uždrausti automobilių gamintojams mokėti už laboratorinius tyrimus, tiesiogiai reikalaujant pramonės indėlio į bendrus fondus, už kuriuos vėliau apmokami bandymai ir testai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kol kiti kalba apie praradimus, „Tesla“ džiūgauja: tokios geros metų pradžios nesitikėjo (6)

„ Tesla “ paskelbė 2020-ųjų metų pirmojo ketvirčio elektromobilių gamybos ir pristatymo...

BMW pardavimai dėl koronaviruso pandemijos sumažėjo penktadaliu

BMW pirmą šių metų ketvirtį pardavė 20,6 proc. mažiau automobilių nei praėjusiais metais...

„Toyota“ papildė verslui skirtų modelių gamą – į Lietuvą atsivežė naujieną (1)

Vos prieš mėnesį šalyje pristatytas naujas keleivinis „ Toyota Proace City Verso“, o kovo...

„Regitra“ vėl atidaro padalinių duris: ką turės daryti norintys užregistruoti automobilį (1)

Nuo pirmadienio, balandžio 6 d., „ Regitra “ vėl aptarnaus klientus 32-uose įmonės...

„Regitra“ atnaujina savo veiklą: kas keičiasi ir kaip bus teikiamos paslaugos (5)

Nuo pirmadienio „Regitra“ atnaujino klientų aptarnavimą padaliniuose pagal išankstinę...

Top naujienos

Suvirintoju tapęs buvęs „Aidų“ leidyklos vadovas: patyriau humanitarinį insultą (88)

„Geriausias pavyzdys man buvo tada, kai vadovas, nebeapsikentęs, išmetė iš cecho, paėmęs už...

Valstybė apsaugos priemonėms išleido milijonus, bet medikus pasiekė tik mažoji dalis (190)

Dalis iš Kinijos į Lietuvą atgabentų asmens apsaugos priemonių jau paskirstyta pagrindinėms...

Koronavirusu sergančio Boriso Johnsono būklė pablogėjo: perkeltas į intensyvios terapijos skyrių papildyta 08.10 (534)

Jungtinės Karalystės premjeras Borisas Johnsonas, ankstesnę dieną hospitalizuotas „tyrimams“...

Čaplinskas: daugiau nei 80 proc. visų užsikrėtimo atvejų yra vietiniai (29)

Daugiau nei 80 procentų visų šiuo metu fiksuojamų užsikrėtimo koronavirusu atvejų yra...

Trys savaitės dangaus, supamo pragaro: Minske šaknis įleidęs lietuvis viliasi, kad valdžia žino, ką daro (1)

„Kaip žinome, „Sky Sports“ kažkodėl nenusipirko Baltarusijos čempionato transliacijų....

Paaiškino, kaip pandemijos metu dezinfektuoti namų orą: žmonės rizikuoja savo sveikata (7)

Pasaulyje plintant koronavirusui, ekspertai akcentuoja ne tik viešų patalpų, bet ir nuosavų namų...

Tokios statistikos nematė seniai: Kinijoje – pirmoji para be naujų pacientų mirčių (27)

Kinijos nacionalinė sveikatos apsaugos komisija antradienį pranešė, kad per pastarąją parą...

Gydytoja papasakojo apie detoksikuojančias arbatas: ką būtina žinoti norintiems taip sulieknėti (4)

Liekninančių arbatų galima rasti beveik visur – vaistinėse, parduotuvėse, turguje ar internete....

The Economist

Kaip ir kas turės sumokėti už pandemiją (3)

Covid‑19 protrūkis gali pradėti naują valstybės skolos valdymo erą.

|Maža didelių žinių kaina