aA
Europos Komisija šią savaitę įgavo daugiau galios priimant sprendimus dėl automobilių tinkamumo naudojimui. Naujuoju teisės aktu viliamasi užkirsti kelią tokių skandalų kaip „Volkswagen Group“ dyzelinio kuro emisijų klastojimas pasikartojimui, informuoja europe.autonews.com.
Virš automobilių gamintojų pakibo finansinis vėzdas
Virš automobilių gamintojų pakibo finansinis vėzdas
© DELFI / Domantas Pipas

Europos Komisija nuo šiol turi įgaliojimų iki 30 tūkst. eurų suma nubausti automobilių gamintojus už vieną netinkamą automobilį ir nurodyti išimti juos iš rinkos. Tokiam siūlymui ketvirtadienį pritarė Europos Parlamentas.

Remiantis Europos Sąjungos įstatymais, Europos Komisija – 28 valstybių bloko vykdomoji institucija – nuo šiol savo įgaliojimais labiau primins Jungtinių Valstijų aplinkos apsaugos agentūrą.

Tai kol kas drastiškiausias Europos Sąjungos žingsnis (kartu su sprendimu aplinką teršiančias emisijas matuoti keliuose, o ne laboratorijos sąlygomis), siekiant iš pagrindų pakeisti automobilių autorizavimo procesą ir taip užkirsti kelią VW skandalo pasikartojimui. 2015 metais Vokietijos automobilių gamintojas VW buvo demaskuotas klastojantis dyzelinių variklių emisijų duomenis; tam varikliuose buvo įdiegta speciali programinė įranga.

„Ši reforma iš esmės pagerins automobilių testų sistemą. Padidinus Europos Sąjungos įtaką, toks sprendimas veiks kaip atgrasymo priemonė nacionaliniams prievaizdams, pirmenybę teikiantiems saviems automobilių gamintojams“, – teigiama Briuselyje veikiančios Europos vartotojų teisių gynimo organizacijos atsiųstame laiške.

VW apgaulės schemos skandalas nuvilnijo per visą pasaulį, vien Europos Sąjungoje buvo atšaukta 8,5 mln. automobilių. Automobilių gamintoją ištiko nemenka krizė, o politikos formuotojams teko skubiai imtis veiksmų ir reabilituoti patikros sistemą.

Po skandalo užsimojo priežiūros vėzdu: klaidos kaina sieks milžiniškas sumas
© Reuters/Scanpix

Šis klausimas Europoje itin aktualus, nes senajame žemyne dyzelinu varoma maždaug pusė automobilių. Kita priežastis: dauguma ES valstybių narių turi nemažai sunkumų siekiant aplinkos taršos mažinimo tikslų.

ES valstybių valdžios jau išreiškė pritarimą naujiems teisės aktams. Tai buvo padaryta vos tik gruodį buvo pasiektas susitarimas su Europos Parlamentu. Gegužės 22 dieną dar laukia formalus pritarimas. Pagrindinis naujovių tikslas yra ištaisyti dabartinės problemos silpnąsias vietas. Be to, naujuose teisės aktuose, kurie bus inkorporuoti į 2007 metų ES teisės normų visumą, taip pat numatoma, kad:

Briuselyje veikianti komisija rūpinsis automobilių testais ir po pirminio pritarimo;

Bet kuri ES valstybė turi teisę atšaukti kitos šalies patvirtintus automobilius, jei kyla bent menkiausių nuogąstavimų dėl pavojaus aplinkai ar saugumui;

Automobilių modelių tinkamumo klausimą sprendžiančioms institucijoms atsiranda „ekspertų vertinimo“ prievolė;

Automobilių gamintojai įpareigoja viešinti programinės įrangos protokolus.

Europos Komisija, kuri naujas taisykles pasiūlė dar 2016 metų sausį, galutinėje dokumento versijoje praktiškai gavo viską, ko norėjo. Vienintelis siūlymas, nesulaukęs reikiamo pritarimo, buvo reikalavimas uždrausti automobilių gamintojams mokėti už laboratorinius tyrimus, tiesiogiai reikalaujant pramonės indėlio į bendrus fondus, už kuriuos vėliau apmokami bandymai ir testai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Nidoje duris atvėrė pirmasis unikalios koncepcijos „Porsche NOW“ centras (2)

Kuršių marių fone, Nidoje, duris atvėrė Lietuvoje analogų neturintis „žaliasis” sportinių...

„Daimler“ ketina iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių

Vokietijos automobilių gamintoja „ Daimler “ paskelbė investuosianti 40 mlrd. eurų į...

Užsimojo: Lietuvoje neliks kelių, siauresnių nei 5 metrai (10)

Lietuvos automobilių kelių direkcija ( LAKD ) pradeda tvarkyti valstybinės reikšmės krašto...

„Daimler“ apkarpė pardavimų planus, bet finansinių rodiklių prognozės nepakeitė

Vokietijos automobilių gamybos milžinė „ Daimler AG “ patvirtino anksčiau skelbtą savo...

„Tesla“ žada šiemet atverti savo įkrovimo stoteles kitiems elektromobiliams (2)

Elektromobilių gamintoja „ Tesla “ iki metų pabaigos atvers savo įkrovimo stotelių „...

Top naujienos

Lietuvoje kiekvieną dieną – vis daugiau raudonų savivaldybių: Vakarų Lietuvą vejasi Suvalkija

Prie raudonųjų savivaldybių priskiriama vis daugiau Lietuvos savivaldybių. Kaip galima matyti iš...

Malinauskas apie migrantus: aktualijos pasikeitė iš esmės – matomas didžiulis pasimetimas ir sparčiai blogėjanti situacija (61)

Policijos pareigūnai vakar jėga patraukė žmones nuo kelio prie Rūdninkų poligono, kur jie...

Dėl tvoros pasienyje – daugiau klausimų nei atsakymų: kodėl iš tiesų koncertina aptverti vos keli kilometrai? (886)

Migrantų krizė išpopuliarino iki tol retesnį žodį – koncertina . Kitaip, nei įprasta...

Prezidentas asmeniškai kreipėsi į Lietuvos žmones: kviečia pasiskiepyti

Lietuvos respublikos prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį kreipėsi tiesiogiai į Lietuvos...

Tyrimą atlikę mokslininkai paskelbė negailestingą verdiktą: artėja katastrofinis lūžio taškas Žemėje

Nesikeičiantis pasaulio ekonomikos požiūris į klimato kaitą lemia tai, kad Žemės...

Siurprizas protestuotojams: naktį keturi nelegalai atėjo tiesiai į Dieveniškes (409)

Neteisėtų migrantų elgesys kelia ir pasipiktinimą, ir nuostabą: naktį iš antradienio į...

Planuojantiems atostogas užsienyje – garantijų nebėra (27)

Žmonės jau rezervuoja keliones rudeniui, sako kelionių organizatoriai. Tačiau jokių garantijų...

Sinkevičius: Lietuva neturi pareigos priimti visos Afrikos (26)

Mykolo Romerio universiteto ( MRU ) profesorius Vytautas Sinkevičius mano, kad, Lietuvoje įvedus...

Patarimą Rapšiui turinti pirmoji jo trenerė tiki savo auklėtiniu: toks jau yra Danas

Plaukimo trenerei Židrūnei Budrienei šiuo metu Palangoje pats darbymetis, tačiau specialistė...

SAM nusprendė paskaičiuoti, kokie vardai dažniausiai minimi COVID-19 mirčių statistikoje (16)

Jonas, Ona, Antanas, Janina, Juozas, Vytautas, Elena. Tai dažniausiai pasitaikę žmonių, kurių...