aA
„Hispano-Suiza“ buvo automobilių gamintojas, kurio pavadinimą geriau žinojo istorinių automobilių tyrinėtojai nei šiuolaikinio automobilių pasaulio stebėtojai. Dar iki Pirmojo pasaulinio karo atsiradęs gamintojas kūrė milžiniškus prabangius limuzinus, o 1968 m. savo veiklą nutraukė. Galbūt todėl žinia, kad ši markė grįžta po pusšimčio metų su įspūdinga naujiena, sukėlė nemenką ažiotažą.
Po 50 metų atgimę "Hispano-Suiza" pristatė keistą automobilį – tokio dar nesate matę
Po 50 metų atgimę "Hispano-Suiza" pristatė keistą automobilį – tokio dar nesate matę
© DELFI / Svajūnas Stroinas

Ženevos automobilių parodoje parodytas modelis – su niekuo nepalyginamas. Na, galbūt tik su „Eadon Green“, britais, neslepiančiais susižavėjimo vintažinių automobilių formomis. Kaip bebūtų, „Hispano Suiza“ kompanija parodė „Carmen“ pavadintą elektromobilį. Kodėl elektrinį? Mat būtent ispanų gamintojas 1900-aisiais sukūrė vieną pirmųjų pasaulyje elektromobilių, tačiau šis taip ir nepajudėjo toliau nei prototipo stadija.

O prie ženklo atgaivinimo prisideda ne kas kitas, kaip pagrindinio senosios „Hispano-Suiza“ kompanijos investuotojo proproanūkis Miguelis Suque Mateu. Būtent jam kilo mintis realizuoti savo protėvių idėją – gaminti elektra varomus automobilius.

Žinant šią istoriją atrodo nieko keisto, kodėl „Carmen“ išorė taip primena senovinius automobilius: pūsti galiniai sparnai, aptaki priekinė dalis, formos, iš vienos pusės lyg ir vintažinės, iš kitos – ypač modernios.

Interjere – tas pats. Tiesiai priešais vairuotojo akis – milžiniškas skaitmeninis prietaisųš skydelis. Pačiame centre – dar vienas ekranas, kuriame – absurdiškai dideli įvairūs automobilio prietaisų valdymo mygtukai. Pavyzdžiui, čia galite įsijungti rūko žibintus ar įprastus. Galiausiai, akį traukiančia raštuota medžio apdaila papuošta centrinėje turi keturias ventiliavimo angas, o vairuotojui po ranka keistose stačiakampėse formose įtaisyti trys mygtukai: du langų atidarymui, vienas – avarinių žibintų įjungimui. Tačiau sportinio profilio sėdynės ir versta oda aptrauktas vairas – klasikinio dizaino pavyzdžiai, kurių pavydėtų bet kuris automobilių restauratorius.

Po 50 metų atgimę "Hispano-Suiza" pristatė keistą automobilį – tokio dar nesate matę
Po 50 metų atgimę "Hispano-Suiza" pristatė keistą automobilį – tokio dar nesate matę
© DELFI / Svajūnas Stroinas

Automobilis eklektiškas ir, neabejotinai, vienos nuomonės apie jį nebus. Visiškai tikėtina, kad dalis žmonių į „Carmen“ badys pirštais ir kraipys galvas, tačiau be abejonės netrūks tokių, kurie norės turėti tokį modelį savo garaže ir kolekcijoje.

Tik vargu ar aplinkinių nuomonė itin rūpės „Hispano-Suiza“ savininkams. Jie automobilio atraminę struktūrą pagamino iš anglies pluošto, o vietoje vidaus degimo variklio įtaisė elektrinę jėgainę. Teigiama, kad „Carmen“ generuoja kiek daugiau nei 1000 AG ir iki 100 km/val. toks automobilis, sveriantis beveik 1,7 t, gali pagreitėti per mažiau nei 3 sekundes.

Tiesa, įspūdingas pagreitis reikalauja aukų. Kai dauguma elektrinius superautomobilius pristačiusių gamintojų gyrėsi, kad jų kūriniai viena įkrova nuvažiuoja apie 500 km, „Hispano-Suiza Carmen“, turintis 105 kWh talpos bateriją, įveikia 400 km. Ir tai – nėra aišku, kokį matavimo ciklą elektromobilį pagaminusi kompanija pasitelkė – ar gamintojams palankesnį NEDC, ar labiau realų važiavimą keliuose atspindintį WLPT. Bendrovė prisipažįsta, kad elektromobilį kūrė atsižvelgdama į tendencijas ir tai, kad ilgainiui nuvažiuojamo atstumo gali reikėti daugiau, tad „Carmen“ pritaikytas ir talpesnėms baterijoms.

Kaip ten bebūtų, pusšimtį metų tylėjusi ir daugiau nei 80 metų naujo modelio neišleidusi bendrovė tvirtai pasiryžusi pagaminti 19 tokių „Carmen“ elektromobilių. Jeigu norėtųsi tokį įsigyti, teks pakloti apie 1,7 mln. JAV dolerių. Ir, tikėtina, kad savąjį elektromobilį gautumėte jau 2020 m. viduryje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(22 žmonės įvertino)
3.3636

„Renault“ nusipirko apsauginių kaukių gamybos liniją – pirmiausia gamins savo darbuotojams

„ Renault “ praneša, kad įsigijo apsauginių kaukių gamybos liniją, kuri bus naudojama gaminti...

Išardė du „Tesla“ elektromobilius – radiniai nepradžiugtų nei inžinierių, nei savininkų (31)

Automobilį sudaro dešimtys tūkstančių skirtingų detalių – nuo pačių didžiausių kaip...

„Renault“ švenčia ypatingo modelio jubiliejų: sukūrė tam, kad įkrėstų konkurentams Pasaulio ralio čempionate

XX amžiaus 8-ojo dešimtmečio pabaigoje „ Renault “ nepakako laimėtų 24 valandų Le Mano ir...

„Citroën“ pristato pirmąjį elektra varomą komercinį mikroautobusą „ë-Jumpy“

90 metų lyderio poziciją lengvųjų komercinių automobilių segmente užimantis „Citroën“...

Automobilių gamintojai kartu su „Huawei“ kurs 5G transporto ekosistemą (1)

Aštuoniolika automobilių industrijos atstovų pradėjo bendradarbiauti su telekomunikacijų bendrove...

Top naujienos

Du profesoriai vieningai sutaria: Lietuva nepatyrė blogiausio scenarijaus, tačiau atsipalaidavimas dar gali kainuoti (203)

Po ilgo laiko Lietuvoje vėl galime išvysti seniai matytus vaizdus – kavines, kuriose piko metu...

Užribyje palikti tūkstančiai prekybininkų: per dešimtmetį tokią neteisybę mato pirmąkart (159)

Šiuo metu dėl nuomos kompensavimo verslininkai gali kreiptis tik nuomodami patalpas pagal sutartį....

Pesimistinės mokslininkų prognozės – kova su koronavirusu gali tęstis ir antrą vasaros pusę (50)

Vytauto Didžiojo universiteto ( VDU ) mokslininkai įspėja: dabartinėmis sušvelninto karantino...

Nematyti pokyčiai Vilniaus senamiestyje: teks išmokti elgtis visiškai kitaip (4)

Automobilių vairuotojai šią vasarą Vilniuje turės išmokti judėti kitaip. Vilniaus miesto...

Gyvai / Delfi rytas. Tyrimas apie lietuvių prikauptas maisto atsargas ir dietistės patarimai renkantis ledus

Ar jauni žmonės svajoja turėti savo verslą ir ar suvokia, kokia tai atsakomybė? Kaip išsiugdyti...

„Dragu“ susigundžiusiam plaukimo asui – nemalonumai ir atgaila (213)

Geriausias praėjusių metų Lietuvos sportininkas Danas Rapšys įpratęs lenkti savo konkurentus...

Vyriausybė planuoja daug karantino sąlygų sušvelninimų: kas keisis nuo birželio 1-osios (68)

Ministrų kabinetas trečiadienį ketina dar pratęsti visuotinį karantiną, tuo pačiu sušvelninti...

Švedijos įvaizdį sudrebinęs Kipro sprendimas (83)

Švedijos užsienio reikalų ministrė Ann Linde mėgina gelbėti savo valstybės reputaciją...

Saugių skrydžių vizija: virusus naikinantys robotai, temperatūros matavimas per kamerą (11)

„Honeywell International Inc.“ mąsto apie tai, ko reikės norint įkalbėti žmones vėl...

Viktorija Siegel apie sprendimą dukrai nesuteikti Danieliaus Bunkaus pavardės: taip pasielgta dėl kelių priežasčių (321)

Kurį laiką Kanuose gyvenusi pora – sužadėtiniai Viktorija Siegel ir Danielius Bunkus –...

|Maža didelių žinių kaina