Ženevos automobilių parodoje parodytas modelis – su niekuo nepalyginamas. Na, galbūt tik su „Eadon Green“, britais, neslepiančiais susižavėjimo vintažinių automobilių formomis. Kaip bebūtų, „Hispano Suiza“ kompanija parodė „Carmen“ pavadintą elektromobilį. Kodėl elektrinį? Mat būtent ispanų gamintojas 1900-aisiais sukūrė vieną pirmųjų pasaulyje elektromobilių, tačiau šis taip ir nepajudėjo toliau nei prototipo stadija.
O prie ženklo atgaivinimo prisideda ne kas kitas, kaip pagrindinio senosios „Hispano-Suiza“ kompanijos investuotojo proproanūkis Miguelis Suque Mateu. Būtent jam kilo mintis realizuoti savo protėvių idėją – gaminti elektra varomus automobilius.
Žinant šią istoriją atrodo nieko keisto, kodėl „Carmen“ išorė taip primena senovinius automobilius: pūsti galiniai sparnai, aptaki priekinė dalis, formos, iš vienos pusės lyg ir vintažinės, iš kitos – ypač modernios.
Interjere – tas pats. Tiesiai priešais vairuotojo akis – milžiniškas skaitmeninis prietaisųš skydelis. Pačiame centre – dar vienas ekranas, kuriame – absurdiškai dideli įvairūs automobilio prietaisų valdymo mygtukai. Pavyzdžiui, čia galite įsijungti rūko žibintus ar įprastus. Galiausiai, akį traukiančia raštuota medžio apdaila papuošta centrinėje turi keturias ventiliavimo angas, o vairuotojui po ranka keistose stačiakampėse formose įtaisyti trys mygtukai: du langų atidarymui, vienas – avarinių žibintų įjungimui. Tačiau sportinio profilio sėdynės ir versta oda aptrauktas vairas – klasikinio dizaino pavyzdžiai, kurių pavydėtų bet kuris automobilių restauratorius.

Automobilis eklektiškas ir, neabejotinai, vienos nuomonės apie jį nebus. Visiškai tikėtina, kad dalis žmonių į „Carmen“ badys pirštais ir kraipys galvas, tačiau be abejonės netrūks tokių, kurie norės turėti tokį modelį savo garaže ir kolekcijoje.
Tik vargu ar aplinkinių nuomonė itin rūpės „Hispano-Suiza“ savininkams. Jie automobilio atraminę struktūrą pagamino iš anglies pluošto, o vietoje vidaus degimo variklio įtaisė elektrinę jėgainę. Teigiama, kad „Carmen“ generuoja kiek daugiau nei 1000 AG ir iki 100 km/val. toks automobilis, sveriantis beveik 1,7 t, gali pagreitėti per mažiau nei 3 sekundes.
Tiesa, įspūdingas pagreitis reikalauja aukų. Kai dauguma elektrinius superautomobilius pristačiusių gamintojų gyrėsi, kad jų kūriniai viena įkrova nuvažiuoja apie 500 km, „Hispano-Suiza Carmen“, turintis 105 kWh talpos bateriją, įveikia 400 km. Ir tai – nėra aišku, kokį matavimo ciklą elektromobilį pagaminusi kompanija pasitelkė – ar gamintojams palankesnį NEDC, ar labiau realų važiavimą keliuose atspindintį WLPT. Bendrovė prisipažįsta, kad elektromobilį kūrė atsižvelgdama į tendencijas ir tai, kad ilgainiui nuvažiuojamo atstumo gali reikėti daugiau, tad „Carmen“ pritaikytas ir talpesnėms baterijoms.
Kaip ten bebūtų, pusšimtį metų tylėjusi ir daugiau nei 80 metų naujo modelio neišleidusi bendrovė tvirtai pasiryžusi pagaminti 19 tokių „Carmen“ elektromobilių. Jeigu norėtųsi tokį įsigyti, teks pakloti apie 1,7 mln. JAV dolerių. Ir, tikėtina, kad savąjį elektromobilį gautumėte jau 2020 m. viduryje.
Skelbia apie vietas centre, kur 2 valandas parkavimas nemokamas
Sostinės Taryba trečiadienį patvirtino siūlymus, kurie keis rezervuotų automobilių stovėjimo...
ES naujų automobilių rinkoje – stipriausias kritimas nuo pandemijos (1)
Problemos tiekimo grandinėse balandį toliau neigiamai veikė naujų automobilių pardavimus Europos...
Vilniuje duris atvėrė moderniausias Rytų Europoje „Renault“ ir „Dacia“ centras
Ketvirtadienį, gegužės 12-ąją, Vilniuje duris atvėrė moderniausias Rytų Europoje „ Renault...
Balandį stebimas Lietuvos naudotų automobilių rinkos sumažėjimas
„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „ Regitra “ pateiktus pradinius duomenis,...
„Renault“ parduoda turtą ir išeina iš Rusijos: rusai žada atversti „naują „Moskvič“ istorijos puslapį“
Prancūzijos automobilių gamintoja „ Renault “ pardavė savo turtą Rusijos vyriausybei,...
Top naujienos
Putino diagnozė slepia ir svarbesnę informaciją: šito dar niekas garsiai nesako
Tikra ar išgalvota Rusijos prezidento Vladimiro Putino sunki liga neabejotinai lems ir karo...
Apmaudo dėl orų neslepia net klimatologai: turi prastą žinią dėl vasaros pradžios (2)
Iki vasaros – lygiai dvi savaitės, o antradienį sostinę plovė lietus, siaubė vėjas, net...
ES rusų oligarchams ruošia dar vieną nemalonią staigmeną, Kremlius jau grasina atsaku
Europos Sąjunga (ES) ruošia rusų oligarchams nemalonų siurprizą.
Karas Ukrainoje. Zelenskis: Ukrainos šiaurė jau išvaduota Rusija iš „Azovstal“ evakuotiems kariams nieko gero nežada: pasirodė nežmoniškų siūlymų (6)
Evakuacijos misija „ Azovstal “ plieno gamykloje Mariupolyje tęsiasi, trečiadienio naktį savo...
Specialistė įspėja: pavalgius galima gerti tik vieną gėrimą, ir tai – ne vanduo
Skysčiai yra labai svarbūs mūsų organizmo veiklai ir sveikatai palaikyti. Tačiau ar galima...
Pirmieji hipertenzijos simptomai gali būti nespecifiniai: gydytojas pamokė, kaip teisingai pamatuoti kraujo spaudimą
Nors aukštas kraujospūdis yra itin pavojingas, tik pusė jį turinčiųjų apie tai žino. Pasak...
Maršalo fondo ekspertė: Lietuvos sprendimas apstulbino kinus nemano, kad JAV paseks Lietuvos pavyzdžiu (20)
Maršalo fondo Azijos tyrimų programos vadovė Bonnie Glaser sako nemananti, kad JAV pervadintų...
Nelygybė Lietuvoje: tyrimas parodė, kiek moterų mūsų šalyje priklauso nuo vyro pajamų
Daugiau negu ketvirtadalis moterų Baltijos šalyse yra finansiškai priklausomos nuo savo...
Ukrainiečiai savaip atliko legendinį „LT United“ hitą „We are the winners“: lietuviai negaili reakcijų
Ukrainiečių ryžtas ir drąsa žavi visą pasaulį. Rusijos karą kenčianti tauta su okupantais...
Delfi interviu su Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininku Mykolu Majausku
Lietuvai pirmaujant visoje Europos Sąjungoje pagal infliacijos lygį, valdantieji nusprendė 16 eurų...