aA
Seimo narys Petras Čimbaras užregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) pataisą, nurodančią, kad turintys B kategorijos vairuotojo pažymėjimą ir vyresni nei 24-erių metų asmenys automatiškai gautų teisę vairuoti A1 kategorijos transporto priemones. Kitaip tariant, tiems, kurie norės sėsti ant iki 125 kub. cm darbinio tūrio variklį turinčio motociklo, vairavimo egzamino laikyti nereikės.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Dar pavasarį už tokią teisę buvo pasiūlyta pasirašyti elektroninę peticiją portale Peticijos.lt. Jos autorius Ernestas Jasaitis sulaukė daugybės dėmesio, pabrėžę, kad įsigaliojus tokiai tvarkai keliuose būtų saugiau, sumažėtų spūstys ir aplinkos tarša, vairuotojai galėtų sutaupyti degalų, laisviau būtų stovėjimo aikštelėse. Peticijai pritarė ir Peticijų komisija.

Seimą pasiekusiose įstatymo pataisose nurodoma, kad teisė vairuoti A1 kategorijos transporto priemones būtų suteikiama asmenims nuo 24-erių metų, turintiems bent dviejų metų kitų transporto priemonių vairavimo stažą.

Taip pat nurodoma, kad būtų suteikta teisė vairuoti dvirates transporto priemones, kurių variklio darbinis tūris – daugiau nei 50 kub. cm., bet neviršija 125 kub. cm., o galia neperlipa 11 kW. Akcentuotas ir galios bei svorio santykis – jis turi neviršyti 0,1 kW/kg. A1 kategorija leidžia vairuoti ir keturračius, kurių galia nėra didesnė nei 15 kW.

Užteks vieno vakaro

Algirdas Radzevičius, vairavimo mokyklos „Vairuok.lt“ A ir B kategorijos instruktorius, pasiūlymu stebisi. Anot jo, motociklas yra visiškai kitokia transporto priemonė nei automobilis, o šiuolaikiniai 125 kub. cm. darbinio tūrio variklius turintys dviračiai užtektinai galingi, kad sėdus ant tokio nepatyrusiam būtų netoli iki nelaimės.

„Jeigu norime sulaukti didesnio skaičiaus žuvusių kelyje, tai, žinoma, darykime, įteisinkime. Užteks vieno vakaro statistikai pasikeisti“, – karštai kalbėjo pašnekovas, pabrėžęs, kad ne veltui motociklininkams Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyta daugiau ribojimų.

Anot A. Radzevičiaus, motociklo vairuotojui reikalingos kitokios savybės nei vairuojančiam automobilį, vien išmanyti KET neužtenka. Pavyzdžiui, neretai būsimo motociklininko pasiklausia, ar jis moka važiuoti dviračiu, mat svarbu, kaip žmogus laiko lygsvarą.

Problema, kuri neegzistuoja

Saulius Šuminas, vairuotojų egzaminą vykdančios ir vairuotojo pažymėjimus išduodančios VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, DELFI akcentavo, kad kalbant apie Seime užregistruotą SEAKĮ keitimo pasiūlymą, visiškai nėra svarbu, ar visi motociklininkai vairuotojo pažymėjimą gauna pirmuoju bandymu.

„Kalbame apie vyresnius nei 24 metų asmenis. Tokių per metus, laikančių A kategorijos vairavimo egzaminą, atsiranda du-trys žmonės. Tai įsivaizduokite, jei valstybėje būtų 100 žmonių, tai ši problema būtų aktuali trims. Galva sukama dėl problemos, kurios nėra“, – kalbėjo S. Šuminas.

Saulius Šuminas
Saulius Šuminas
© DELFI / Karolina Pansevič

Tai, kad problema neegzistuoja, rodo ir kitas pavyzdys. Anot „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojo, įgiję teisę vairuoti, visi automatiškai įgauna teisę vairuoti mopedus. Ir nors tokia teisė yra, mopedų Lietuvos gatvėse labai nedaug, mat norint tokį turėti reikia išspręsti galybę klausimų. Pavyzdžiui, rasti, kur tokią transporto priemonę galima būtų laikyti.

„Daugiabučių kiemuose dar nemačiau nei motociklų, nei mopedų. Be to, ya elektriniai paspirtukai, elektriniai dviračiai, kitos alternatyvios transporto priemonės. Galiausiai tie, kurie turi motociklą, dažniausiai turi ir automobilį. Kitaip tariant, motociklą naudoja atsiradus progai“, – argumentavo S. Šuminas.

Iš saugaus eismo pusės – blogai

Nepaisant to, S. Šuminas akcentuoja, kad jeigu kalbama apie saugų eismą – toks leidimas naudos neduotų.

„Dešimtimis kartų išauga tikimybė patekti į eismo įvykį ir susižaloti, kai vairuojama dviratė transporto priemonė“, – sakė jis pridurdamas, kad tai ne tik motociklininkų ar mopedų vairuotojų problema – šių transporto priemonių nepastebi kelyje jų pamatyti neįpratę automobilių vairuotojai.

Visgi šiandien motociklininkai sudaro vos 2 proc. iš visų Lietuvos vairuotojų, ir, įsitikinęs žinovas, tikrai nenutiks taip, kad davus laisvę ir suteikus teisę vairuoti A1 kategorijos transporto priemones, šių skaičius drastiškai išaugs.

„Todėl ir nesakome, kad reikia drausti ar bus katastrofa, nes netikime, kad motociklų skaičius keliuose išaugs, – kalbėjo S. Šuminas. – Tačiau tikrai netikiu, kad bus saugiau ar bus mažiau spūsčių, nes patys įsivaizduokite, kiek žmonių turėtų persėsti ant motociklų.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(40 žmonių įvertino)
3.6000

Užsuko į automobilių salonus: pirkėjams labiausiai patiko vienas (3)

Lietuvoje atlikus slapto pirkėjo tyrimą paaiškėjo, kad kokybiškiausią aptarnavimą automobilių...

Svarsto panaikinti prievolę dviratininkams vilkėti ryškias liemenes (8)

Seimas svarsto siūlymą panaikinti prievolę dviratininkams dėvėti ryškiaspalvę liemenę arba...

Perspėjo: jeigu dviratininkai ir paspirtukininkai ir toliau nepaisys KET, šaligatviais važiuoti negalės (126)

Jeigu elektrinių paspirtukų vairuotojai ir toliau važiuodami šaligatviais elgsis pavojingai,...

Lentelių su žaliomis rodyklėmis gatvėse nebeliks, bet vairuotojus ramina – turi du sprendimus (80)

Liko paskutiniai trys mėnesiai, kai vairuotojai dar gali pasidžiaugti kai kuriose sankryžose...

Pasimatavo: „Tesla Model S“ aplenkė „Porsche Taycan“ lenktynių trasoje, tačiau tai – dar ne pabaiga (29)

Kai „Porsche“ savo pirmąjį elektromobilį nuvežė į Niurburgringo trasą Vokietijoje ir...

Top naujienos

Ateityje Alzheimeriu sirgs vis daugiau žmonių: simptomai sunkiai pastebimi ir gali būti labai subtilūs (1)

Atminties, intelekto praradimas, pažintinių funkcijų globalūs pakenkimai. Tai tik keli požymiai,...

Dėl vienos darbuotojos žinoma įmonė verčiasi per galvą: kas ta paslaptingoji Pija? (163)

„Pija, pasilik!” – tokius užrašus ant automobilių šįryt turėjo pastebėti vilniečiai...

Buvęs Vilniaus „Ryto“ žaidėjas nušautas Dalase (11)

Lietuvos sostinės klubui atstovavęs 37 metų Andre Emmettas tragiškai žuvo Dalase. JAV...

Putinas žaidžia žiaurų žaidimą „pagauk-paleisk“ (86)

Jau tampa panašu į sistemą: Rusijos teisėsaugos institucijos sulaiko kokį nors asmenį pagal...

Po atostogų grįžusi šeima patyrė šoką: iš pradžių automobilis dingo „be žinios“, vėliau – pasipylė tepalai (151)

Įsivaizduokite situaciją: išsirengiate į atostogas ir šeimos automobilį paliekate stovėjimo...

Čimbaro sūnui – blogos žinios dėl viceministro posto (72)

Premjero patarėjas Skirmantas Malinauskas DELFI teigė, kad, jo nuomone, Modesto Čimbaro...

Oficialiai išsiskyrė Monika ir Andrius Šedžiai, bet karas nesibaigė: paaiškėjo su kuo gyvens poros vaikas (33)

Andriaus ir Monikos Šedžių skyrybų procesas pasiekė finišo tiesiąją – pora oficialiai nebe...

Politikų turtų mįslės – po devyniais užraktais: juos gina patogūs įstatymai (32)

Naujausio žurnalo „Reitingai“ ir DELFI tyrimo duomenimis, turtingiausi politikai yra ne Seime....

Pergalingas Chomičiaus debiutas prie Alytaus komandos vairo – namie įveikė „Nevėžį“ (12)

Pirmose šio „Betsafe–LKL“ sezono rungtynėse Alytaus „Sintek-Dzūkija“ nugalėjo Kėdainių...