aA
Daugelis priekabų ir puspriekabių pardavėjų gerais rezultatais pasigirti negali, išskyrus kelis sėkmingai savo nišą išlaikiusius rinkos dalyvius. Neišmirė ir vietiniai gamintojai – pirkėjai susidomėjo mūsų šalyje gaminamomis birių produktų priekabomis.
© Gamintojo nuotr.

Pagal naujų priekabų ir puspriekabių registravimo rezultatus, pernai Lietuvos rinkoje dominavo „Schmitz-Cargobull“ produkcija. „Lietuviai renkasi ne tiek vokišką produkciją, kiek vokišką kokybę“, – pastebi Donatas Krasickas, „Schmitz-Cargobull“ atstovaujančios UAB „Hanse Trailer“ direktorius.

Stiprią konkurenciją šiems priekabų ir puspriekabių pardavėjams sudarė kito Vokietijos gamintojo – „Krone“ – produktai, tačiau pernai jie patyrė didžiausią pardavimo kritimą – bemaž 95 proc. Trečioje vietoje atsidūrė Lietuvos automobilvežių gamintojai „Rimo“. Toliau – Jonavos „Denga“, „Koegel“ bei „Wielton“. Visų kitų gamintojų naujų priekabų ir puspriekabių parduota vos po kelias.

Anot pardavėjų, pernai buvo nedaug naujų užsakymų. „Nors naujų priekabų ir puspriekabių šiek tiek nupirkta, bet visos jos – iš sandėlių užsilikusios prekės“, – tvirtino „Scanbalt trailer“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Augutis.

Pardavėjai teigia, kad ne tik dėl ekonominės krizės, bet ir dėl stipraus psichologinio smūgio, kurį patyrė vežėjai, matydami, kaip subyrėjo krovinių gabenimo rinka, pirkti naują techniką ryžtasi retas verslininkas. Jei 2008 m. rinkoje buvo parduotos 2 286 puspriekabės, 2009 m. –7 nupirkta vos 254.

„Kai kuriuos vežėjus ištiko bankrotas. Verslo strategus apėmė nežinomybė, todėl vežėjai net nesvarstė apie naujas investicijas“, – sakė Marius Vitkauskas, „Koegel“, „Chereau“ bei „Langendorf“ gamintojams atstovaujančios UAB „Transuorė“ direktorius.

Bankai išparduoda

M.Vitkauskas tvirtina, jog bankai dabar tapo pirmaujančiais puspriekabių pardavėjais, ir kol jie neišparduos iš bankrutuojančių įmonių perimtos technikos, naujos produkcijos iš gamintojų niekas nepirks.

„Bankai pateikia pasiūlymus, kurie nuo mūsų skiriasi kaip diena nuo nakties. Vis dėlto jų susigrąžinta technika nebūna geriausios kokybės – joje sukeistos detalės arba ji pernelyg ilgai stovėjo“, – aiškino M. Vitkauskas.

Sandėliuose užsilikusių naujų priekabų ir puspriekabių kaina krito 30–40 proc., o kelerių metų senumo – iki 70 proc. „Kainos – tikra kiaulystė. Parduodame perpus pigiau“, – skundėsi M. Augutis.

Vis dėlto naujos ir kokybiškos produkcijos kainos sumažėjo nežymiai. M. Vitkauskas pastebi, jog praėjusių metų pradžioje nesijautė jokio transporto priemonių poreikio, o paskutiniais mėnesiais atsirado daugiau klientų. Deja, dauguma jų negauna lizingo įmonių ir bankų finansavimo.

Puspriekabių pardavėjai susiduria su kita opia problema – nemokiais klientais. Internete atsiranda vis daugiau informacijos apie nepatikimas įmones. Tai, anot pardavėjų, gelbsti nuo nesėkmingų sandorių.

Lietuvių gamintojai nežlugo

Rinkoje gana neblogai debiutavo Jonavoje įsikūrusi lietuviškų priekabų gamintoja „Aldenga“. Iš pradžių pirkėjai nežinojo šios įmonės ir nepatikliai žiūrėjo į lietuviškus gaminius, tačiau ilgainiui ji pelno vis didesnį klientų pasitikėjimą.

„Palyginus su „Krone“, mūsų puspriekabės yra 750 kg lengvesnės, o kokybe nenusileidžia vokiškai produkcijai“, – tvirtino „Aldengos“ pardavimo skyriaus vadovas Ramūnas Paplauskas.

Iš pradžių kompanija taikėsi į komercinių transporto priekabų sektorių – siūlė priekabas, puspriekabes, autotraukinius, tačiau prasidėjus krizei, „Aldengos“ vadovybė greitai suvokė, jog pelnas iš šios veiklos mažės. Tuomet buvo pradėtos gaminti priekabos žemės ūkio technikai. Dabar didžiąją dalį – apie 90 proc. – įmonės pardavimo sudaro birių žemės ūkio produktų priekabos po 16, 20 ir 30 t.

„Jei būtume persiorientavę kokiais keturiais ar penkiais mėnesiais anksčiau, būtume išlošę dar daugiau. Žemės ūkio sektorių finansuoja ES fondai, todėl ūkininkai dar turi už ką įsigyti naujos technikos“, – džiaugėsi „Aldengos“ atstovas.

Pirmavo šaldytuvai

Vežėjai savo parką atnaujina kas 2–3 metus, o priekabos įprastai keičiamos kas 5 metus. Tačiau pardavėjai mano, jog esant tokiai situacijai, atnaujinti turimų transporto priemonių nebus skubama. Išskyrus reguliuojamos temperatūros puspriekabes, kurias vežėjai keičia gana reguliariai, mat jomis gabenami gana brangūs kroviniai, o sugedus temperatūros reguliavimo mechanizmui, gali būti patirta nemažai nuostolių.

Pernai beveik pusę pardavimų sudarė šaldytuvai-puspriekabės ir šaldytuvinės priekabos. Jų parduota 158. Priešingybe šaldytuvams gali būti laikomas konteinerinių važiuoklių pardavimas – jų vežėjai įsigijo vos 7. Dėl didelės naudotų pasiūlos mažai parduota ir naujų tentinių-užuolaidinių puspriekabių. Anot M. Augučio, naudotos tentinės puspriekabės perkamos geriau, beveik visos jos skirtos Rusijos ir Baltarusijos rinkai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (307)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...

Pastebėjo pirmą „Hondos“ elektromobilį Europos keliuose – nuo konvejerio nuriedės kitąmet (6)

Prieš metus Frankfurto automobilių parodoje pristatytas futuristinis „Honda“ elektromobilio...

„Honda“ europiečiams nebesiūlys automobilių su dyzeliniais varikliais (8)

Naujasis „ Honda CR-V “ bus pirmasis masinei produkcijai skirtas šio gamintojo modelis, kuris...

Smūgis durelėmis į kitą automobilį nebūtinai baigsis deklaracija – žinovai mato spragų (173)

Galimybė eismo įvykio deklaraciją pildyti tada, kai automobilio šonas paženklinamas greta...

Perversmas automobilių žibintuose: kodėl LED nugalėjo „Xenon“ (10)

Praėjusio amžiaus viduryje vienas pagrindinių būdų automobiliams išsiskirti iš pilkos masės...

Top naujienos

Paksą į prezidento postą vedęs Katkevičius: viskas yra taip pat, pamokų neišmokome (323)

2002 metais Lietuvoje vykę prezidento rinkimai nustebino ne vieną analitiką. Nors 2001 m. apklausos...

Pensijų pokyčiai palies visus: kitąmet reikės apsispręsti, kaip elgsimės su savo pinigais (167)

Nuo kitų metų pensijai kaupsime kitaip nei tai darėme iki šiol. Visi jaunesni nei 40 metų...

Pašautą žmogų Strasbūre ant tilto radęs vyras: po 45 min. liovėmės gaivinti mieste kilo panika (1)

Prancūzijos policija trečiadienį tebeieško asmens, nušovusio tris žmones ir sužeidusio dar...

Bloomberg ekspertas: su Vokietijos skola dedasi kažkas neaiškaus (27)

Krentantis Vokietijos vyriausybės skolos pajamingumas – klasikinės „atsitraukimo“ strategijos...

Po šūvių Strasbūre – milžiniškos saugumo pajėgos: yra žuvusių, nukentėjusieji kritinės būklės atnaujinta 07.20 (481)

Prancūzijoje, Strasbūre po šaudynių netoli miesto kalėdinės mugės mažiausiai vienas asmuo...

Pranckietis: tai įnešė daug ramybės į Lietuvos gyvenimą nemano, kad biudžetas sulauks prezidentės veto (51)

Biudžeto priėmimas įnešė ramybės ir pasitikėjimo į Lietuvos gyvenimą, o svarstymo atidėjimas...

Kaunietis garaže slepia itin retą „Mercedes-Benz“ – tokių pasaulyje tik du (29)

„Parduosiu, jei reikės širdį ar kitą organą pirkti“, – juokiasi Stanislovas Bartkevičius,...

Nauji ministrai – tik kitais metais (3)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis teigia, jog trys nauji ministrai tikriausiai prisieks per...

Iš šalies iškrausto lauko tualetus: kaip lietuviams sekasi atsisakyti seno įpročio? (22)

Lietuvos kaimuose dar tikrai galima pamatyti nedidelių, medinių stačiakampių išviečių, liaudyje...

Maištas laive: pasaulio čempionato žvaigždės kaunasi ne tik baseine, bet ir teismo salėje (1)

Tarptautinė plaukimo federacija ( FINA ) priversta tramdyti sukilimą, įsiplieskusį jos panosėje....