Daugelis priekabų ir puspriekabių pardavėjų gerais rezultatais pasigirti negali, išskyrus kelis sėkmingai savo nišą išlaikiusius rinkos dalyvius. Neišmirė ir vietiniai gamintojai – pirkėjai susidomėjo mūsų šalyje gaminamomis birių produktų priekabomis.
© Gamintojo nuotr.

Pagal naujų priekabų ir puspriekabių registravimo rezultatus, pernai Lietuvos rinkoje dominavo „Schmitz-Cargobull“ produkcija. „Lietuviai renkasi ne tiek vokišką produkciją, kiek vokišką kokybę“, – pastebi Donatas Krasickas, „Schmitz-Cargobull“ atstovaujančios UAB „Hanse Trailer“ direktorius.

Stiprią konkurenciją šiems priekabų ir puspriekabių pardavėjams sudarė kito Vokietijos gamintojo – „Krone“ – produktai, tačiau pernai jie patyrė didžiausią pardavimo kritimą – bemaž 95 proc. Trečioje vietoje atsidūrė Lietuvos automobilvežių gamintojai „Rimo“. Toliau – Jonavos „Denga“, „Koegel“ bei „Wielton“. Visų kitų gamintojų naujų priekabų ir puspriekabių parduota vos po kelias.

Anot pardavėjų, pernai buvo nedaug naujų užsakymų. „Nors naujų priekabų ir puspriekabių šiek tiek nupirkta, bet visos jos – iš sandėlių užsilikusios prekės“, – tvirtino „Scanbalt trailer“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Augutis.

Pardavėjai teigia, kad ne tik dėl ekonominės krizės, bet ir dėl stipraus psichologinio smūgio, kurį patyrė vežėjai, matydami, kaip subyrėjo krovinių gabenimo rinka, pirkti naują techniką ryžtasi retas verslininkas. Jei 2008 m. rinkoje buvo parduotos 2 286 puspriekabės, 2009 m. –7 nupirkta vos 254.

„Kai kuriuos vežėjus ištiko bankrotas. Verslo strategus apėmė nežinomybė, todėl vežėjai net nesvarstė apie naujas investicijas“, – sakė Marius Vitkauskas, „Koegel“, „Chereau“ bei „Langendorf“ gamintojams atstovaujančios UAB „Transuorė“ direktorius.

Bankai išparduoda

M.Vitkauskas tvirtina, jog bankai dabar tapo pirmaujančiais puspriekabių pardavėjais, ir kol jie neišparduos iš bankrutuojančių įmonių perimtos technikos, naujos produkcijos iš gamintojų niekas nepirks.

„Bankai pateikia pasiūlymus, kurie nuo mūsų skiriasi kaip diena nuo nakties. Vis dėlto jų susigrąžinta technika nebūna geriausios kokybės – joje sukeistos detalės arba ji pernelyg ilgai stovėjo“, – aiškino M. Vitkauskas.

Sandėliuose užsilikusių naujų priekabų ir puspriekabių kaina krito 30–40 proc., o kelerių metų senumo – iki 70 proc. „Kainos – tikra kiaulystė. Parduodame perpus pigiau“, – skundėsi M. Augutis.

Vis dėlto naujos ir kokybiškos produkcijos kainos sumažėjo nežymiai. M. Vitkauskas pastebi, jog praėjusių metų pradžioje nesijautė jokio transporto priemonių poreikio, o paskutiniais mėnesiais atsirado daugiau klientų. Deja, dauguma jų negauna lizingo įmonių ir bankų finansavimo.

Puspriekabių pardavėjai susiduria su kita opia problema – nemokiais klientais. Internete atsiranda vis daugiau informacijos apie nepatikimas įmones. Tai, anot pardavėjų, gelbsti nuo nesėkmingų sandorių.

Lietuvių gamintojai nežlugo

Rinkoje gana neblogai debiutavo Jonavoje įsikūrusi lietuviškų priekabų gamintoja „Aldenga“. Iš pradžių pirkėjai nežinojo šios įmonės ir nepatikliai žiūrėjo į lietuviškus gaminius, tačiau ilgainiui ji pelno vis didesnį klientų pasitikėjimą.

„Palyginus su „Krone“, mūsų puspriekabės yra 750 kg lengvesnės, o kokybe nenusileidžia vokiškai produkcijai“, – tvirtino „Aldengos“ pardavimo skyriaus vadovas Ramūnas Paplauskas.

Iš pradžių kompanija taikėsi į komercinių transporto priekabų sektorių – siūlė priekabas, puspriekabes, autotraukinius, tačiau prasidėjus krizei, „Aldengos“ vadovybė greitai suvokė, jog pelnas iš šios veiklos mažės. Tuomet buvo pradėtos gaminti priekabos žemės ūkio technikai. Dabar didžiąją dalį – apie 90 proc. – įmonės pardavimo sudaro birių žemės ūkio produktų priekabos po 16, 20 ir 30 t.

„Jei būtume persiorientavę kokiais keturiais ar penkiais mėnesiais anksčiau, būtume išlošę dar daugiau. Žemės ūkio sektorių finansuoja ES fondai, todėl ūkininkai dar turi už ką įsigyti naujos technikos“, – džiaugėsi „Aldengos“ atstovas.

Pirmavo šaldytuvai

Vežėjai savo parką atnaujina kas 2–3 metus, o priekabos įprastai keičiamos kas 5 metus. Tačiau pardavėjai mano, jog esant tokiai situacijai, atnaujinti turimų transporto priemonių nebus skubama. Išskyrus reguliuojamos temperatūros puspriekabes, kurias vežėjai keičia gana reguliariai, mat jomis gabenami gana brangūs kroviniai, o sugedus temperatūros reguliavimo mechanizmui, gali būti patirta nemažai nuostolių.

Pernai beveik pusę pardavimų sudarė šaldytuvai-puspriekabės ir šaldytuvinės priekabos. Jų parduota 158. Priešingybe šaldytuvams gali būti laikomas konteinerinių važiuoklių pardavimas – jų vežėjai įsigijo vos 7. Dėl didelės naudotų pasiūlos mažai parduota ir naujų tentinių-užuolaidinių puspriekabių. Anot M. Augučio, naudotos tentinės puspriekabės perkamos geriau, beveik visos jos skirtos Rusijos ir Baltarusijos rinkai.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

MINI modernizavo tris modelius

Britų „premium“ gamintojas stiprina savo pozicijas mažųjų automobilių segmente ir pristato...

BMW iki 2020 m. pagal pardavimus tikisi pralenkti „Mercedes“ (6)

Automobilių gamintojas BMW iki 2020-ųjų pagal pardavimus tikisi pralenkti konkurentą „...

„Renault“ išleido naujos kartos sportiškąjį „Megane R.S.“

Pirmą kartą pristatytas 2017 m. rugsėjį Frankfurto automobilių parodoje, naujasis „Renault...

Pernai Baltijos šalyse daugiausiai naujų automobilių pardavė „Toyota“ (19)

2017 m. Baltijos šalyse „ Toyota “ buvo perkamiausias automobilių prekės ženklas: šiose...

Top naujienos

Susipliekė dėl lengvesnio užsieniečių įdarbinimo (16)

Ką daryti, kad kai kurių specialybių darbuotojų Lietuvoje netruktų – didinti atlyginimus ir...

Šie specialistai taps aukso vertės (57)

Pastarąjį pusmetį įsibėgėjusios intensyvios diskusijos apie idėjas, kurios į Lietuvą...

Daugėja ženklų, kad Lietuvoje gyvenimas blogėja (499)

Beveik trečdalis šalies gyventojų teigia 2017-aisiais gyvenę prasčiau nei ankstesniais metais....

Spustels šįmet dar neregėtas šaltis (91)

Kitos savaitės pradžioje Lietuvoje prognozuojamas iki šiol rekordinis šią žiemą šaltis.

Širdį verianti šeimos drama: po tragiškos avarijos mokslų daktaras seka aktoriaus Dimšos pėdomis (253)

Vietoj atsiprašymo – įnirtinga gynyba. Tokia, kokią buvo pasirinkęs avarijoje dviratininką...

Putinas toliau demonstruoja mačo įvaizdį (454)

Ketvirtadienį Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas nusirengė iki maudymosi glaudžių ir...

Sąmonę praradęs legendinis futbolininkas Pele – ligoninėje (9)

77-erių metų Pele savaitgalį turėjo vykti į Londoną, kur jo garbei Futbolo žurnalistų...

Lenkija kuria nacionalinę kriptovaliutą (19)

Lenkijos blockchain technologijos akseleratorius (PATB) , kurį globoja skaitmeninių technologijų...

Nusausinus ežerą netoli Aušvico – netikėtas radinys (16)

Lenkų karpių augintojas, nusausinęs savo ežerą, esantį netoli nacių laikų Aušvico- Birkenau...

Ar „Facebook“ pokyčiai padės atsikratyti priklausomybės nuo socialinių tinklų

Markas Zuckerbergas tvirtina sieksiąs, kad „Facebook“ padėtų kurti žmonių gerovę. Deja, jo...