aA
„Litexpo“ centre vykstančiose transporto parodose „Automechanika“ bei „Transbaltica“ susirinkęs šalies autoverslininkų elitas paminėjo juos vienijančios asociacijos 20-ties metų veiklos sukaktį.
Kauno automobilių turgus
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

Nors tokiais atvejais priimta žarstyti komplimentus ir mandagybes, automobiliais, serviso įranga, atsarginėmis detalėmis bei eksploatacinėmis medžiagomis prekiaujančių įmonių vadovus kur kas labiau nudžiugino kai kurių sveikintojų „netaktas“: pranešime apie Lietuvos transporto parko valdymo poreikį ir galimybes susisiekimo viceministras Vladislav Kondratovič bene pirmą kartą oficialiai pripažino, kad lig šiol tokios politikos apskritai nebuvo.

Kas, kaip ir kodėl vyksta lietuviškame automobilių pasaulyje pakankamai tiksliai įvardijo pats V. Kondratovič. Pasidžiaugęs, kad transporto sektorius sukuria apie 13 proc. šalies BVP, viceministras čia pat pripažino, kad bemaž pusė šios naudos nueina perniek dėl avarijų metu patiriamų nuostolių, žmonių žūčių ir sužeidimų, taršos, triukšmo bei gaišaties, kurią lemia tokiam automobilizacijos proveržiui, koks pastaraisiais metais buvo fiksuojamas Lietuvoje, nepritaikyta kelių ir gatvių infrastruktūra. Šiuo metu 1000 gyventojų tenka 570 automobilių – daugiau (610 mašinų / 1000 gyv.) registruota tik Italijoje. Nuo 2000-ųjų metų šis skaičius padvigubėjo. Tuo tarpu Vilniuje visuomeniniu transportu piko metu per valandą pervežamų žmonių skaičius sumažėjo kone trigubai.

Dar viena bėda, kad skirtingai nuo civilizuotų šalių, mūsų keliais zujančios mašinos yra vienos seniausių (vidutiniškai 16,4 metų; palyginimui ES vidurkis – 8,3 metai) visoje Europoje. Daugiau nei 87 proc. „lietuviškų“ automobilių senesni nei 10 metų. Pagal naujų asmeninės paskirties automobilių registravimą (4,3 / 1000 gyventojų) užimame ketvirtą vietą nuo rikiuotės uodegos ir daugiau nei penkiskart (26,3 / 1000 gyventojų) atsiliekam nuo Senojo žemyno vidurkio.

Sveikindamas Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) narius su gimtadieniu V. Kondratovič pats pripažino, kad šie skaičiai liudija nelinksmą tiesą – transporto politikos mūsų šalyje nėra, o pavieniai bandymai situaciją keisti dažnai virsta farsu. Taip buvo su draudimu atskaityti lengvųjų automobilių pirkimo PVM, su bandymais nustatyti „prabangos“ mokesčius transporto priemonėms ir visai neseniai su Finansų ministerijos koridoriuose itin keistai mutavusiomis visuotinio metinio automobilio mokesčiu idėjomis. Užuot naudojus šį instrumentą mažinti taršių mašinų populiacijai, politikai pareiškė, jog tai geras būdas surinkti pinigų pensijų kompensacijoms.

Vladislav Kondratovič
Vladislav Kondratovič
© Stopkadras

„Problemų tikrai daug, o jų sprendimas nėra paprastas. Tačiau apsimetinėti, kad apie tuos dalykus „nežinom“, reiškia apgaudinėti pačius save. Akivaizdu, kad visos suinteresuotos institucijos – Sveikatos apsaugos, Finansų, Vidaus reikalų ir Susisiekimo ministerijos – turėtų sukurti ir vadovautis bendra strategija. Svarbiausiu transporto politikos tikslu privalo būti žmonių sveikatos ir gyvybės išsaugojimas. Suprantu, kad tai ilgas procesas ir kad dėl tokių dalykų gali kilti daug prieštaringų vertinimų, tačiau jokių alternatyvų nėra“, – teigė V. Kondratovič.

LAA generalinis direktorius Mindaugas Beišys, asociacijos jubiliejaus proga surengtoje konferencijoje pasidžiaugė, kad nepaisant visų sunkumų siekiant Lietuvoje įdiegti civilizuotas „žaidimo“ taisykles, jau galima kalbėti ir apie tam tikras pergales. Antai nuo šių metų liepos 1-osios pagaliau bus pakeistas transporto priemonės registravimas: atsisakius formalus požiūrio į automobilį kaip turtą, registravimas reikš administracinį leidimą dalyvauti viešame eisme. Drauge atsiras galimybė tą administracinį leidimą stabdyti ar panaikinti, jei kuri nors mašina neatitiks techninių reikalavimų ir kels grėsmę kitiems eismo dalyviams. Taip pat bus užkirstas kelias Lietuvoje „prikelti iš mirusių“ automobilius, kurie dėl avarijose patirtų esminių sugadinimų buvo išbraukti iš transporto registrų kitose šalyse.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Elonas Muskas pareiškė, kad „Cybertruck“ pikapas bus kitoks, nei dabar (1)

Labai populiarios „Jay Leno’s Garage“ televizijos laidos vedėjas Jay Leno pasikvietė Eloną...

„Peugeot“ pristato naująjį elektrinį „e-Traveller“ ir daugiau galimybių kelionių metu (3)

„ Peugeot “ pristato naują ekologiškų kelionių būdą – visiškai elektrinį...

„Toyota“ atnaujino „Hilux“: turi galingesnį variklį ir modifikuotą važiuoklę (8)

„ Toyota “ pristato naująjį „Hilux“: atnaujintas pikapo dizainas, po kapotu montuojamas...

Antausis Kelių direkcijai dėl eismo saugumo: per dvejus metus nerado būdų nupirkti greičio matuoklių (42)

Po Susisiekimo ministerijos atlikto audito Lietuvos automobilių kelių direkcijoje ( LAKD ),...

„Volkswagen“ parodė, kaip atrodys naujas „Arteon“ (2)

„ Volkswagen “ jau parodė pirmuosius naujojo „ Arteon “ vaizdus. Kartu su iki šiol gamintu...

Top naujienos

Lietuvoje per parą nustatyta 11 naujų koronaviruso atvejų papildyta (114)

Šeštadienį prieš pietus Sveikatos apsaugos ministerija skelbia apie naujus koronaviruso Lietuvoje...

Kaip patekti pas gydytoją? Karantinas pasibaigs, bet dabartinė tvarka liks ir toliau (143)

Panevėžyje žinomam televizijos operatoriui ir fotografui po rankos lūžio likus be reabilitacijos...

Niekur neskelbti kadrai: Karpavičius po milijono vertos vagystės aprodo savo namus (21)

Prieš kurį laiką „Delfi“ paviešinus apie verslininkui Raimondui Karpavičiui dar esant gyvam...

Su dviratininku susidūręs vyras, važiavęs paspirtuku, ligoninėje mirė (220)

Birželio 5 d., apie 18.40 val., Panevėžyje, Panevėžio kultūros ir poilsio parke po Nemuno...

Moteris skundžiasi darbdavio išnaudojimu: dirbo po 12 val., o mokėjo už 15 minučių (54)

Į „Delfi“ kreipėsi moteris, kuri pernai dirbo viename Telšių bare ir lošimo automatų...

Išdrįsus kalbėti vienai, apie Kėdainių priėmimo skyrių prabilo ir kiti: ten yra baisu (183)

Kėdainiuose įvyko grandininė reakcija: vienam žmogui socialiniame tinkle papasakojus nemalonią...

PSO pakeitė savo poziciją dėl kaukių dėvėjimo (47)

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) keičia savo poziciją dėl veido kaukių dėvėjimo per...

Transliacija / Meistro dienoraštis. Gaminame lauko šviestuvą ir patobulinto traktoriaus pirmas bandymas

Prekybos centruose galima rasti įvairiausių lauko šviestuvų, tačiau jie nėra pigūs, o kartais...

|Maža didelių žinių kaina