aA
„Litexpo“ centre vykstančiose transporto parodose „Automechanika“ bei „Transbaltica“ susirinkęs šalies autoverslininkų elitas paminėjo juos vienijančios asociacijos 20-ties metų veiklos sukaktį.
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

Nors tokiais atvejais priimta žarstyti komplimentus ir mandagybes, automobiliais, serviso įranga, atsarginėmis detalėmis bei eksploatacinėmis medžiagomis prekiaujančių įmonių vadovus kur kas labiau nudžiugino kai kurių sveikintojų „netaktas“: pranešime apie Lietuvos transporto parko valdymo poreikį ir galimybes susisiekimo viceministras Vladislav Kondratovič bene pirmą kartą oficialiai pripažino, kad lig šiol tokios politikos apskritai nebuvo.

Kas, kaip ir kodėl vyksta lietuviškame automobilių pasaulyje pakankamai tiksliai įvardijo pats V. Kondratovič. Pasidžiaugęs, kad transporto sektorius sukuria apie 13 proc. šalies BVP, viceministras čia pat pripažino, kad bemaž pusė šios naudos nueina perniek dėl avarijų metu patiriamų nuostolių, žmonių žūčių ir sužeidimų, taršos, triukšmo bei gaišaties, kurią lemia tokiam automobilizacijos proveržiui, koks pastaraisiais metais buvo fiksuojamas Lietuvoje, nepritaikyta kelių ir gatvių infrastruktūra. Šiuo metu 1000 gyventojų tenka 570 automobilių – daugiau (610 mašinų / 1000 gyv.) registruota tik Italijoje. Nuo 2000-ųjų metų šis skaičius padvigubėjo. Tuo tarpu Vilniuje visuomeniniu transportu piko metu per valandą pervežamų žmonių skaičius sumažėjo kone trigubai.

Dar viena bėda, kad skirtingai nuo civilizuotų šalių, mūsų keliais zujančios mašinos yra vienos seniausių (vidutiniškai 16,4 metų; palyginimui ES vidurkis – 8,3 metai) visoje Europoje. Daugiau nei 87 proc. „lietuviškų“ automobilių senesni nei 10 metų. Pagal naujų asmeninės paskirties automobilių registravimą (4,3 / 1000 gyventojų) užimame ketvirtą vietą nuo rikiuotės uodegos ir daugiau nei penkiskart (26,3 / 1000 gyventojų) atsiliekam nuo Senojo žemyno vidurkio.

Sveikindamas Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) narius su gimtadieniu V. Kondratovič pats pripažino, kad šie skaičiai liudija nelinksmą tiesą – transporto politikos mūsų šalyje nėra, o pavieniai bandymai situaciją keisti dažnai virsta farsu. Taip buvo su draudimu atskaityti lengvųjų automobilių pirkimo PVM, su bandymais nustatyti „prabangos“ mokesčius transporto priemonėms ir visai neseniai su Finansų ministerijos koridoriuose itin keistai mutavusiomis visuotinio metinio automobilio mokesčiu idėjomis. Užuot naudojus šį instrumentą mažinti taršių mašinų populiacijai, politikai pareiškė, jog tai geras būdas surinkti pinigų pensijų kompensacijoms.

Vladislav Kondratovič
Vladislav Kondratovič
© Stopkadras

„Problemų tikrai daug, o jų sprendimas nėra paprastas. Tačiau apsimetinėti, kad apie tuos dalykus „nežinom“, reiškia apgaudinėti pačius save. Akivaizdu, kad visos suinteresuotos institucijos – Sveikatos apsaugos, Finansų, Vidaus reikalų ir Susisiekimo ministerijos – turėtų sukurti ir vadovautis bendra strategija. Svarbiausiu transporto politikos tikslu privalo būti žmonių sveikatos ir gyvybės išsaugojimas. Suprantu, kad tai ilgas procesas ir kad dėl tokių dalykų gali kilti daug prieštaringų vertinimų, tačiau jokių alternatyvų nėra“, – teigė V. Kondratovič.

LAA generalinis direktorius Mindaugas Beišys, asociacijos jubiliejaus proga surengtoje konferencijoje pasidžiaugė, kad nepaisant visų sunkumų siekiant Lietuvoje įdiegti civilizuotas „žaidimo“ taisykles, jau galima kalbėti ir apie tam tikras pergales. Antai nuo šių metų liepos 1-osios pagaliau bus pakeistas transporto priemonės registravimas: atsisakius formalus požiūrio į automobilį kaip turtą, registravimas reikš administracinį leidimą dalyvauti viešame eisme. Drauge atsiras galimybė tą administracinį leidimą stabdyti ar panaikinti, jei kuri nors mašina neatitiks techninių reikalavimų ir kels grėsmę kitiems eismo dalyviams. Taip pat bus užkirstas kelias Lietuvoje „prikelti iš mirusių“ automobilius, kurie dėl avarijose patirtų esminių sugadinimų buvo išbraukti iš transporto registrų kitose šalyse.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ginčas dėl motociklo „teisių“ turintiems B kategoriją: kodėl egzamino nereikia sėdus į galingesnę mašiną (126)

Seime atsidūręs siūlymas koreguoti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (SEAKĮ) ir...

Po pasiūlymo prie B kategorijos duoti ir motociklo „teises“: sprendžiama trijų žmonių problema (99)

Seimo narys Petras Čimbaras užregistravo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ)...

Jeremy Clarksonas paaiškino, kodėl jam reikėjo tokios didelės algos, kai dirbo „Top Gear“ (11)

Ne paslaptis, kad buvę ir dabartiniai laidos „ Top Gear “ („Aukščiausia pavara“) vedėjai...

„Porsche Taycan“ ruošia debiutui: Italijos lenktynių trasoje „kankino“ 24 valandas

Pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Taycan“ intensyviai ruošiamas artėjančiam serijinio...

Sugalvojo, kaip važiuoti saugiau: leis automobiliams iš anksto žinoti, kokia kelio danga priekyje (1)

Kelias nežinomas, o oras nepastovus, tad kelio danga vietomis sausa, o kai kur – šlapia. Tokios...

Top naujienos

Namuose atsilaikiusi „Sūduva“ savo likimą spręs Vengrijoje (238)

Marijampolės „Sūduvą“ nuo istorinio patekimo į UEFA Europos lygos grupių etapą galimai...

30 metų po Baltijos kelio: Mauricas parodė, kaip toli už nugarų palikome kitas posovietines valstybes (670)

Baltijos šalys yra vienintelės iš anksčiau Tarybų Sąjungai priklausiusių šalių, kurių...

Marijampolėje apsilankęs Nausėda: mūsų meilė futbolui yra giliai užslėpta (21)

Ketvirtadienį didelio susidomėjimo sulaukusias Europos lygos atrankos rungtynes tarp vietos...

Virginijus Sinkevičius: netrukus jau bus kalbama apie konkretų portfelį (63)

Ketvirtadienį Seimui pritarus ekonomikos ir inovacijų ministro Virginijaus Sinkevičiaus...

Prie „Titaniko“ panėrė po 15 metų pertraukos: vaizdas – šokiruojančiai nykus (16)

Aplankę „Titaniką“ po 15-os metų pertraukos, mokslininkai išvydo „šokiruojančiai“...

Atsidėkoti sirgaliams siekęs Čeburinas: negalėjome parodyti to, ką norėjome Rebrovas žada kitokį mačą Budapešte (2)

Pirmasis UEFA Europos lygos atrankos mačas tarp Marijampolės „Sūduvos“ ir Budapešto...

Nuo mikroelementų trūkumo iki vėžinių susirgimų: ką gali parodyti bendrasis kraujo tyrimas (13)

Bene vienas pirmųjų atliekamų tyrimų, kai jaučiamės blogai ar ateiname profilaktiškai...

Nemuno dugną naršęs kaunietis rado sprogmenį (9)

Ketvirtadienį šalia Trijų Mergelių tilto esančiame paplūdimyje poilsiavusiems kauniečiams teko...

Lietuvių pamėgtuose kalnuose per audrą žuvo 5 žmonės: stichija vos nepalietė ir ten poilsiavusių tautiečių (17)

Tatrų kalnuose, per kuriuos eina Lenkijos ir Slovakijos siena, mažiausiai penki žmonės, įskaitant...

Parfumerijos tinklas „Douglas“ Europoje uždaro 70 parduotuvių (14)

Vokietijos parfumerijos tinklas „ Douglas “ Europoje uždaro 70 parduotuvių.