aA
Peugeot“ plečia sėkmingo komercinio mikroautobuso „Expert“ gamą ir pristato elektrinę jo versiją „e-Expert“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Peugeot e-Expert"
"Peugeot e-Expert"
© Gamintojo archyvas

Elektrinio mikroautobuso krovinių skyriaus talpa yra identiška kaip modelio su vidaus degimo varikliu, jis taip pat gali tempti iki 1 000 kg priekabą bei būti pakrautas 1 275 kg. Didžiausias „e-Expert“ nuvažiuojamas atstumas viena įkrova (pagal WLTP) – 330 km.

„Peugeot“ gamina „Expert“ mikroautobusą nuo 2016 m. ir per šį laiką daugiau nei 195 tūkst. modelių pateko į klientų – įvairių įmonių – rankas. „Peugeot“ nuolat didina savo rinkos dalį Europos kompaktinių mikroautobusų segmente, kuriame kasmet nuperkama daugiau nei 750 tūkst. transporto priemonių.

Praktiškumas – kaip kitų „Expert“

„e-Expert“ užsakomas trijų kėbulo ilgių ir dviejų tipų baterijų – 50 bei 75 kWh. Nuvažiuojamas atstumas viena įkrova – atitinkamai 230 ir 330 km (pagal WLTP ciklą) – yra didesnis nei 80 proc. vairuotojų poreikis. Skaičiuojama, jog keturiems iš penkių komercinio transporto vairuotojų per dieną vidutiniškai reikia įveikti iki 200 km. Be to, elektriniu mikroautobusu lengviau patekti į centrines miestų dalis – ribotų emisijų zonos yra nuolat plečiamos ir ilgainiui turėtų atsirasti Lietuvoje. Be to, elektra varomomis transporto priemonėmis galima važiuoti kai kuriomis viešajam transportui skirtomis eismo juostomis, naudotis praktiškai nemokamu stovėjimu mokamose zonose.

Elektrinį mikroautobusą savo poreikiams pritaikyti gali daugybės profesijų atstovai, o išskirtiniams verslams siūloma „e-Expert“ platforma su keleivių kabina, bet be krovinių skyriaus, vietoj kurio galima sumontuoti, pavyzdžiui, šaldytuvą.

"Peugeot e-Expert"
"Peugeot e-Expert"
© Gamintojo archyvas

„e-Expert“ vairuotojai gali pasirinkti tris važiavimo režimus – nuvažiuojamą atstumą maksimaliai padidinantį „Eco“ (variklis apribojamas iki 60 kW ir 190 Nm), kasdieniam naudojimui optimalų „Normal“ (80 kW, 210 Nm) bei sunkiems kroviniams vežti tinkamiausią „Power“ (100 kW, 260 Nm).

Taip pat galimi du baterijos įkrovimo lėtėjant režimai – nuolankus „Moderate“, primenantis lėtėjimą vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu, ir didesnis „Augmented“. Jis aktyvuojamas paspaudus „B“ mygtuką, esantį šalia „D“, „R“ ir kitų pavarų dėžės valdymo jungiklių, bei greitina lėtėjimą atleidus akceleratorių, o taip baterija įkraunama papildomai.

Pažangios baterijos su termoreguliacija

„Peugeot e-Expert“ suprojektuotas ant naujosios įvairių tipų varikliams pritaikytos modulinės EMP2 platformos. Elektrinis variklis, pasiekiantis 100 kW (136 AG) pajėgumą bei 260 Nm sukimo momentą, yra toks pat, kaip jau anksčiau pristatytų „e-208“ bei „e-2008“ modelių. Į komercinį modelį sumontuota kita pavarų dėžė, labiau pritaikyta nuolatinėms didelės apkrovos sąlygoms.

Didžiausias elektrinio komercinio modelio greitis yra 130 km/val., iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 13,1 sek.

Abi į „e-Expert“ montuojamos baterijos, 50 bei 75 kWh talpos, yra šildomos bei vėsinamos – tai leidžia itin greitai įkrauti, optimizuoja nuvažiuojamą atstumą bei didina jos naudojimo laiką.

Standartiškai su komerciniu mikroautobusu tiekiamas 11 kW trifazis įkrovimo laidas. Naudojant 11 kW galios „Wall Box“ įkrovimo stotelę, 50 kWh baterijos įkrovimas truks 5 val., o 75 kWh – 7 val. 30 min. Viešose įkrovimo stotelėse „e-Expert“ baterijos termoreguliacija užtikrina itin greitą įkrovimą – ją galima įkrauti iki 100 kW galia, tad papildymas iki 80 proc. trunka 30 min. (50 kWh baterijos) arba 45 min. (75 kWh).

Baterijai taip pat suteikiama 8 metų arba 160 tūkst. km garantija. Likusią talpą galima patikrinti, o tai gerokai supaprastina automobilio pardavimą antrinėje rinkoje.

Universalūs dydžiai

„e-Expert“ saloną šildo galingas 5 kW šilumos siurblys, o kai kurių versijų keleiviai gali naudotis ir šildomomis sėdynėmis. Saloną galima pašildyti ar atvėsinti ir prieš įsėdant į mikroautobusą, nustačius lietimui jautriame ekrane (jei turimoje mikroautobuso versijoje jis yra) arba naudojant jau greitai Lietuvoje veiksiančią „MyPeugeot“ programėlę.

Mikroautobusas užsakomas trijų kėbulo ilgių – kompaktiško (4,6 m), standartinio (4,95 m) arba ilgojo (5,3 m). Kompaktiškosios versijos apsisukimo skersmuo tarp bortų – 11,3 m, o visų versijų aukštis ribojamas iki 1,9 m, kad patektų į daugelį stovėjimo aikštelių.

„e-Expert“ taip pat montuojami modernūs komforto, vairavimo asistentai bei saugumo sistemos – beraktis užvedimas, sukibimo kontrolė „Grip Control“, automatinis avarinis stabdymas, tolimųjų ir artimųjų šviesų perjungimas, kelio ženklų atpažinimas ir t. t. Mikroautobusai taip pat suderinami su išmaniaisiais telefonais naudojant „Apple CarPlay™“ bei „Android Auto™“.

Naujasis „Peugeot e-Expert“ Europoje bus pristatytas antroje 2020 m. pusėje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlo išbandyti naujovę: elektrinį autobusą (5)

Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis...

Naujasis kompaktiškas SUV „Mercedes-Benz EQA“ atvyko į Lietuvą (2)

„ Mercedes-Benz “ elektrifikuotų ir visiškai elektrinių modelių gamą papildė prieš kelis...

Lietuvą pasiekė šeštoji klasės lyderio – „Subaru Outback“ – karta (34)

Oficialią „Subaru“ atstovybę „JMA centras“ jau pasiekė šeštosios kartos „ Subaru...

Pradeda trečios kartos „Nissan Qashqai“ modelio prekybą: prabangi versija nekainuos nė 30 tūkst. eurų (14)

Visą savaitę „Fakto Auto“ salone Vilniuje stovėjęs trečiosios kartos „ Nissan Qashqai “...

Lietuviai pristatė pirmuosius pačių sukurtus elektrinius autobusus: testuodami nuvažiavo 4 mln. kilometrų (7)

Autobusų gamintojas „ Altas Auto“ ir elektros pavarų gamintojas „ Elinta Motors “ pristatė...

Top naujienos

Žiaurumu visą Lietuvą šokiravęs 17-metės žudikas per daug kentėjo, todėl gaus solidžią kompensaciją (101)

Dėl įvykdyto šaltakraujiško nusikaltimo daugiau kaip prieš dešimt metų visą Lietuvą...

XX amžiaus pradžioje gimęs interjero stilius, kuris mūsų namų nepalieka iki šių dienų: skoninga ir ne pigi elegancija (3)

Minimalistinis stilius pradėjo formuotis praėjusio amžiaus pradžioje. Tam neginčijamos...

Paulius Jurkevičius. Jeigu maršas vyktų Italijoje – organizatorius teistų (248)

Apie gegužės 15 – ąją pasisakė beveik visi, kas galėjo: vyskupai, eiliniai vienuoliai,...

Į „įmonės zombio“ spąstus patekęs raseiniškis algos neatgauna dvejus metus: direktorius Ačas tvirtina pats esąs įkaitas (93)

Veiklos nevykdančios, turto neturinčios įmonės gali tapti tikru galvos skausmu buvusiems jų...

Dieviškų vaizdų Europos sala pamažu vaduojasi iš pandeminio liūdesio gniaužtų: visi trokšta čia atvykti (6)

Tokių privalumų kaip Žydroji grota, raibuliuojanti jūra, penkių žvaigždučių viešbutis ir...

Daugelis tėvų vis dar vengia kalbėtis su savo vaikais apie seksą: psichologė paaiškino, kodėl tai būtina ir nuo kelių metų pradėti (11)

Daugelį tėvų ši tema vis dar verčia raudonuoti ir jaustis nejaukiai. Bet norite tikėkite, norite...

Gydytojas pažėrė naudingų patarimų, kaip numalšinti po skiepo atsiradusį šalutinį poveikį (179)

Įsibėgėjant vakcinacijai nuo COVID-19 žmonėms kyla vis daugiau su tuo susijusių klausimų:...

Transliacija / „Musica humana“ pristato išskirtinę programą „Muzikiniai šachmatai“

Kamerinis ansamblis „Musica humana“ pristatys išskirtinę programą, pavadintą „Muzikiniai...

Užkalnis: kvepiu, kaip elitinis muilas (123)

Šią antraštę buvo labai paprasta parašyti. Yra raktažodis apie kvapą, yra raktažodis apie...