aA
Peugeot“ pristatytas 9X8 hibridinis superautomobilis – gerokai daugiau nei vien tik ištvermės varžyboms skirtas bolidas. 2022-aisiais ilgų nuotolių lenktynėse debiutuosiantis modelis tapo priminimu, kad ir šiandien projektuojant naujausius automobilius galima suderinti pažangiausias technologijas ir unikalų, akį traukiantį dizainą, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
„Peugeot“ pristatė radikalų hibridinį superautomobilį – naująjį 9X8
© Gamintojo archyvas

Naujojo 9X8 hibridinio superautomobilio išvaizdą „Peugeot“ dizaino komandos specialistai kūrė be ryškesnių suvaržymų. Tačiau net ir lenktynių automobilio eksterjere aiškiai pastebimi prekių ženklui būdingi bruožai: elegantiškas siluetas, greitį įkūnijančios aptakios linijos, kurių formuojamą vaizdą sustiprina sportiniai akcentai – platūs apgalvotos konstrukcijos sparnai.

Taip pat neįmanoma nepastebėti tris nagus primenančių žibintų, kurie atpažįstami visuose naujuose liūto prekių ženklu pažymėtuose modeliuose.
Pranešimas spaudai

Visų dizainerių svajonė

Kiekvienas automobilių dizaineris svajoja apie galimybę sukurti naują lenktynių bolidą. Prekių ženklo tapatybė ir unikalūs bruožai įprastai lieka nuošalyje, nes projektuojant lenktyninius automobilius didžiausias dėmesys skiriamas techninėms charakteristikoms.

Dėl šios priežasties per ilgą laiką aukščiausio lygio lenktynėse dalyvaujančių komandų modeliai tapo kone identiški. Dizainerio darbas apsiribodavo smulkiomis detalėmis ir automobilio apklijavimu.

„Peugeot“ pristatė radikalų hibridinį superautomobilį – naująjį 9X8
© Gamintojo archyvas

Projektuojant hibridinį „Peugeot 9X8“ superautomobilį ranka rankon darbavosi inžinieriai ir dizaineriai – sėkmingai varžytis galinčiame automobilyje jie siekė suderinti žvilgsnį prikaustantį stilių ir pažangiausias technologijas. „Sunku būtų ir nupasakoti, kokios audringos diskusijos virė, – prisimena „Peugeot“ dizaino vadovas Matthias Hossannas. – Nuolatos palaikėme ryšį su „Peugeot Sport“ komanda – jos specialistai buvo puikūs kolegos siekiant bendro tikslo.“

„Iš pradžių paskelbėme lenktyninio automobilio dizaino konkursą. Jame dalyvavo dauguma įmonės dizainerių. Projektas nuo pat pradžių buvo sutiktas su didžiuliu entuziazmu – sulaukėme galybės pasiūlymų. Tokį susidomėjimą galima suprasti, nes buvo didelė tikimybė, kad mūsų darbo vaisius legendomis apipintoje trasoje varžysis su kitų prestižinių gamintojų automobiliais“, – priduria M. Hossannas.

„Peugeot 9X8“ superautomobilio konstrukcija atitinka naujos „Hypercar“ klasės (LHM) bolidams keliamus techninius reikalavimus, kuriuos parengė legendines 24 valandų Le Mano lenktynes organizuojantis „Automobile Club de l’Ouest“ klubas ir Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA). Tuo pat metu šis automobilis pasižymi svarbiausiais naujiems „Peugeot“ modeliams būdingais bruožais.

„Peugeot“ pristatė radikalų hibridinį superautomobilį – naująjį 9X8
© Gamintojo archyvas

Dar vienas „Peugeot“ specialistų kompetencijos ir gebėjimo kurti unikalų stilių įrodymas atsiskleidžia ir žvelgiant į 9X8 kabiną, sukurtą pagal naujiems markės modeliams būdingą „i-Cockpit“ koncepciją. Kaip ir projektuojant serijinės gamybos modelius, dėtos visos pastangos, kad interjero dizainas atitiktų išorės stilių.

Tiek prie ekranų įsitaisę automobilių sporto gerbėjai, tiek ir pats automobilio vairuotojas iškart supras, jog bolidą neabejotinai sukonstravo „Peugeot“ specialistai. Automobilio kabina suprojektuota didžiausią dėmesį skiriant aukščiausio lygio ergonomikai ir intuityviam įrangos valdymui.

„Ant dizaino studijos, kurioje buvo tobulinamas naujasis „Peugeot 9X8“ superautomobilis, kabėjo plakatai su trimis svarbiausiais žodžiais: „išskirtinumas“, „našumas“ ir „emocingumas“, – sako M. Hossannas. – Taip, nepriklausomai nuo įsitraukimo skirtinguose projektavimo etapuose, visi komandos nariai aiškiai įsisąmonino bendrą koncepciją.“

Be galinio sparno, bet su elektros varikliu

Geriausiai bendrą šio lenktyninio automobilio koncepciją apibendrina išskirtinė ir labiausiai pastebima dizaino ypatybė – nėra galinio sparno. Tai iš esmės pakeitė ir visą automobilio išvaizdą.

„Peugeot“ pristatė radikalų hibridinį superautomobilį – naująjį 9X8
© Gamintojo archyvas

Le Mano lenktynėse dalyvaujantiems automobiliams galiniai sparnai buvo pradėti montuoti 1967 m. ir nuo to laiko tapo neatskiriama ilgų nuotolių bolidų konstrukcijos dalimi. Nuo 1971-ųjų šias prestižines varžybas laimi vien automobiliai su gale sumontuotais oro aptakais. Noras sulaužyti jau ilgiau nei 50 metų nepajudinamą taisyklę tik dar kartą patvirtina „Peugeot“ dizainerių ir inžinierių ryžtą.

Todėl nenuostabu, kad projektuojant naująjį „Peugeot 9X8“ ypatingas dėmesys buvo skiriamas galinės dalies dizainui. Pagal pradinį šiek tiek į priekį pasvirusio automobilio eskizą buvo sukurta priekyje šiek tiek siaurėjanti kabina ir unikalios konstrukcijos galinių ratų sparnai.

„Peugeot“ gamintojai pergalę Le Mane yra pasiekę su dviejų skirtingų kartų automobiliais. 1992 ir 1993 m. aukščiausia pozicija buvo iškovota su benzininį V10 tipo variklį turėjusiu 905 bolidu, o 2009-aisiais finišo liniją pirmasis kirto 908 lenktyninis modelis su V12 tipo HDi-FAP dyzeliniu motoru. „Peugeot 9X8“ konstrukcijoje pritaikytos naujos technologijos žymi visiškai naują bendrovės istorijos etapą.

„Ilgų nuotolių lenktynių taisyklės leidžia mums pademonstruoti „Peugeot“ elektrifikuotų jėgainių galimybes“, – teigia šio projekto technikos direktorius Olivier Jansonnie.

Keturių varančiųjų ratų sistemos ir hibridinės jėgainės konfigūracija „Peugeot 9X8“ iš tiesų primena kai kuriuos dabartinės Prancūzijos įmonės gamos modelius, įskaitant miesto visureigį 3008 ir sedaną 508. Hibridiniame superautomobilyje prieš galinę ašį montuojamas 500 kW (680 AG) galią išvystantis V6 tipo, 2,6 litro vidaus degimo variklis su dviem turbinomis, o priekyje – 200 kW (270 AG) pajėgumo elektros motoras. Pastarasis veikia ir kaip generatorius.

O. Jansonnie įsitikinęs, kad, pristatydama unikalų 9X8 superautomobilį, „Peugeot“ atveria naują hibridinių sportinių automobilių istorijos puslapį. „Automobilio našumas vis labiau susijęs su elektros pavaromis. Jos leidžia išsaugoti tvarumą, neaukojant galimybės varžytis aukščiausio lygio lenktynėse“, – kalba projekto technikos direktorius.

„Dauguma 508 PSE („Peugeot Sport Engineering“) hibridiniame automobilyje įdiegtų technologijų pritaikytos ir „Peugeot 9X8“, taigi šie automobiliai panašūs ne tik kėbulo spalva“, – pastebi M. Hossannas.

Naujų idėjų laboratorija

Į automobilių sportą „Peugeot“ visų pirma įsitraukia dėl to, kad tai yra didžiulė laboratorija, kurioje išbandomos naujos idėjos. Taip pat tai geras būdas paspartinti naujovių tobulinimą. Visiems įsitraukiantiems specialistams tai tampa puikia galimybe žengti į iki tol nepažintas teritorijas ir tapti dar kūrybingesniems ieškant naujų sprendimų.

„Peugeot 9X8“ konstrukcijoje naudojamos technologijos – „Peugeot Sport“ specialistų triūso vaisius. Savo automobilio dizainu mes stengėmės atskleisti jų pasiekimus. Nesileisdami į kompromisus norėjome išlaikyti geriausias dinamines savybes. Siekėme sukurti unikalų bendrovės požiūrį perteikiantį automobilį – išlaikėme kėbulo aerodinamiškumą, tačiau suteikėme jam ankstesnių kartų modeliams būdingas griežtas geometrines formas“, – reziumuoja M. Hossannas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.0000

BMW pristato greičiausią savo M, bet kiekis ribotas

Sportinių BMW automobilių gamybos padalinys „BMW M GmbH“, šiemet minintis 50 metų jubiliejų,...

Dėl vieno „Regitros“ klientų įpročio tūkstančiai negali vairavimo egzaminų laikyti anksčiau

Kiekvieną mėnesį apie dešimtadalis suplanuotų B kategorijos praktikos egzaminų vietų lieka...

Prasidėjus geriems orams, kviečia į nemokamą „Yamaha MT“ testų dieną

Trečiadienį, gegužės 25 – ąją Vilniuje motociklų „ Yamaha “ gerbėjų ir visos motociklų...

Vilnius bando: kontrolierius gali pakeisti išmani sistema (1)

Vilniuje šiomis dienomis važinėja automobilis, ant kurio stogo sumontuota įranga traukia praeivių...

Ekspertas papasakojo, kaip veiks viešajam transportui skirti šviesoforai (1)

Nuo birželio 1 d. įsigalios naujieji KET pakeitimai, kurie labiausiai pakeis eismą miestų...

Top naujienos

NSGK pirmininkas: jei prieš aštuonerius metus būtume pasielgę kitaip, dabar nebūtų jokio karo

Ukrainiečiai – vienintelė tauta, kuri XXI amžiuje miršta už Europos idėją, ir tie ES...

Sugalvojo, kaip užtvenkti Kremliaus pinigų upelį: net nereikėtų Orbano sutikimo (1)

Europos Sąjungos vadovams jau beveik mėnesį derantis dėl šeštojo sankcijų Rusijai paketo, vis...

Karas Ukrainoje. Užpultai šaliai reikia gintis ir nuo raginimų nusileisti Rusijai

„Ateinanti savaitė bus lemiama“, – pabrėžė Luhansko srities vadovas Serhijus Haidajus ir...

Delfi PliusIeva Jazavitienė

Asmeninių finansų konsultantė: yra trys būdai, ką daryti, jei kainos kyla, o alga nepadidėjo

Kainoms bei infliacijai kylant daugelis susimąstome, kaip organizuoti savo biudžetą. Deja, vien...

Sunkiai sergančios Anastasijos Zavorotniuk šeimoje – kitos sveikatos problemos

Rusų aktorės Anastasijos Zavorotniuk sūnus, 21-erių metų amžiaus Maiklas Striukovas...

Savaitgaliui artėjant – dar nemalonesnės žinios iš sipotikų

Ketvirtadienio naktį per Lietuvą judėjo atmosferos frontas. Dieną jis jau slinks į žemyno...

Ši daržovė – gyvybiškai svarbaus vitamino šaltinis, tačiau tik tinkamai ją paruošus: turi ir šalutinių poveikių

Dienos šiltėja, vis daugiau ir įvairesnių daržovių pasirodo ant mūsų pietų ar vakarienės...

Nuo depresijos iki skyrybų: neįtikėtina, kas gali nutikti žmonėms, nuolat jaučiantiems tokio pobūdžio skausmą kūne

Daugeliui ne kartą teko girdėti frazę „pakentėk ir praeis“. Tačiau skausmas ne visada...

Verslas PliusLow De Wei

Kyla infliacijos spartėjimo grėsmė: šalys ima saugoti savo maisto atsargas

Maisto produktų protekcionizmas besivystančiose šalyse stiprėja, vyriausybėms stengiantis...