aA
Peugeot“ pagaliau pakėlė uždangą nuo naujos kartos lenktyninio superautomobilio 9X8, su kuriuo jau 2022 m. debiutuos FIA rengiamame ilgų nuotolių lenktynių čempionate (angl. „World Endurance Championship“, WEC). Visus keturis ratus varančią hibridinę jėgainę turintis sportinis prototipas puikiai atspindi „Peugeot“ naujos kartos dinamiškumo strategiją. Įmonė siekia, kad tiek jos kuriami lenktyniniai automobiliai, tiek ir gatvėms skirti modeliai sportiškumo įgytų tvariais būdais, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
„Peugeot“ pristatė įspūdingą ilgų nuotolių lenktynių automobilį 9X8
© Gamintojo archyvas

Naujausias prekių ženklo lenktynių bolidas – „Peugeot 9X8“ – puikiai automobilių sporto aistruoliams žinomo 905 prototipo įpėdinis. Prancūzijos komanda su šiuo automobilio nugalėjo 1992 ir 1993 m. vykusiose 24 val. Le Mano lenktynėse. Vėliau pasirodęs 908 bolidas atnešė gamintojui pergalę 2009-aisiais Prancūzijoje vykusiame ilgų nuotolių lenktynių etape ir antrąją bei trečiąja vietas 2011-ųjų Le Mano varžybose. Su naujuoju prototipu įmonė sieks skinti laurus aukščiausio lygio automobilių lenktynėse. Tai konkurencingas automobilis, kurio dizainas aiškiai perteikia charakteringus prekių ženklo bruožus.

Istorinį paveldą ir pažangą siejantis pavadinimas

Naująjį superautomobilį įmonė „Peugeot“ pavadino 9X8. Pirmasis skaičius „9“ tęsia pavadinimų tradiciją, pagal kurią buvo sudaromi visų greičiausių ilgų nuotolių lenktynėms skirtų bolidų pavadinimai. Nuo 1990 iki 1993 m. trasose buvo matomas „Peugeot 905“, jį vėliau pakeitė nuo 2007 iki 2011-ųjų sėkmingai lenktyniavęs naujos kartos 908. Abu šie automobiliai tapo svarbia prekių ženklo istorijos dalimi.

„X“ žymi naujos kartos „Peugeot“ superautomobilyje sumontuotos visų varančiųjų ratų sistemos ir hibridinės jėgainės technologijų pažangą. Bendrovė jau dabar sėkmingai įgyvendina planą elektrifikuoti ir lenktyninius automobilius, o naujas bolidas yra geriausias įdėto triūso pavyzdys.

Skaičiumi „8“ baigiasi visų dabartinės kartos „Peugeot“ modelių pavadinimai, pradedant 208 ir 2008, taip pat 308, 3008 arba 5008. Negalima pamiršti ir 508 modelio, kuris po lenktyninį bolidą sukūrusių inžinierių ir dizainerių prisilietimo tapo pirmuoju išskirtinį „Peugeot Sport Engineered“ ženkliuką gavusiu dinamišku automobiliu.

2022 m. vyksiančiose FIA ilgų nuotolių lenktynių čempionate „Peugeot“ komandai atstovaus du 9X8 bolidai.

Maksimalios galimybės laikantis taisyklių

Kruopščiai ištobulintoje naujojo „Peugeot 9X8“ galinėje dalyje išsiskiria dabartinės kartos modeliams būdingi liūto nagus imituojantys žibintai.

„Peugeot“ pristatė įspūdingą ilgų nuotolių lenktynių automobilį 9X8
© Gamintojo archyvas

Jie įspūdingai įrėmina galinį difuzorių, virš kurio puikuojasi užrašas „Mes nenorėjome montuoti galinio aptako“.

Pirmąjį didelį galinį oro aptaką 24 valandų Le Mano lenktynėse turėjo 1967 m. debiutavęs „Charparral 2F“ ir nuo to laiko jau daugiau nei pusę amžiaus dėl šios detalės veiksmingumo niekam nekilo abejonių. Visgi „Peugeot Sport“ inžinieriai, pasitelkę novatoriškus išradimus, nusprendė kitaip suprojektuoti galinę 9X8 dalį ir atsisakyti galinio aptako.

„Nauji Le Mano techniniai reikalavimai sukurti siekiant suteikti visiems vienodas galimybes naudoti tradicines dinaminių charakteristikų gerinimo priemones, – paaiškino „Peugeot Sport“ padalinio WEC programos technikos direktorius Olivieris Jansonnie. – 9X8 projektavimas suteikė jaudinančios patirties, nes turėjome daug laisvės išrasti kažką nauja ir be suvaržymų tyrinėti technines galimybes. Norėjome skirtingais būdais pagerinti automobilio dinamiką, o svarbiausia – optimizuoti aerodinamiką. Taisyklėse nurodyta, kad leidžiama tik viena reguliuojama aerodinamikos detalė, tačiau nekalbama apie galinį aptaką. Skaičiavimai ir kompiuterinės simuliacijos parodė, kad aukščiausio lygio techninės charakteristikos įmanomos ir atsisakius galinio sparno.“

Išskirtinis hibridinės pavaros efektyvumas

2020 m. rugsėjį „Peugeot“ oficialiai paskelbė apie savo planus dalyvauti naujoje Le Mano ilgų nuotolių lenktynių serijos „Hypercar“ klasėje. Nuo tada netoli Paryžiaus, Versalyje, karštligiškai buvo ruošiamas naujasis 9X8.

Laikantis pirminio plano automobilio gale bus montuojamas 500 kW (6880) pajėgumą išvystantis 2,6 litro, 90 laipsnių konfigūracijos V6 tipo vidaus degimo variklis su dviem turbinomis. Tai svarbi „Peugeot Hybrid4“ hibridinės jėgainės dalis, kuri bandomojo automobilio važiuoklėje testuojama jau nuo balandžio.

Taip pat priekyje montuojamas 200 kW elektros variklis, kuris veikia ir kaip generatorius, bei septynių laipsnių sekvencinė pavarų dėžė. Laikantis numatyto darbų grafiko, šie mechanizmai surenkami ir ruošiami bandymams ant stendo. Itin sparčiai įkraunamą didelio energijos tankio aukštos įtampos (900 voltų) bateriją bendromis jėgomis ruošia „Peugeot Sport“ ir „TotalEnergies“ įmonės padalinio „Saft“ inžinieriai.

Le Manas – geriausia laboratorija „Peugeot“ inžinieriams

Greta aerodinamikos optimizavimo buvo siekiama ir aukščiausio lygio mechaninių detalių ir elektros mazgų efektyvumo. Naujasis automobilis atskleis tikrąsias neįkainojamą patirtį negailestingose ilgų nuotolių lenktynėse sukaupusių „Peugeot“ inžinierių galimybes. 24 valandų Le Mano lenktynės yra itin sunkus išbandymas, kurio metu automobiliai nuvažiuoja 5 400 km.

Maždaug tokį patį atstumą „Formulės 1“ bolidai įveikia per visą sezoną, todėl čia itin svarbus našumas ir patikimumas.

„Peugeot“ į ilgų nuotolių lenktynes įsitraukia ne tik tam, kad siektų pergalių jose, – komentavo „Peugeot“ bendrovės vykdomoji direktorė Linda Jackson. – Ši automobilių sporto disciplina mums – ekstremalių sąlygų laboratorija ir todėl mūsų ryšys su Le Manu toks stiprus. Galimybės išbandyti savo technologijas ir patvirtinti tyrimų rezultatus sudėtingomis per 24 valandas patiriamomis sąlygomis mums svarbesnės už lenktynių rezultatą. Le Manas mums yra konkurencinė aplinka, kurioje galėsime įsitikinti, kiek pavyko sumažinti bendrojo naudojimo keliams skirtiems automobiliams šiuo metu ruošiamų naujų hibridinių technologijų degalų sąnaudas ir CO₂ emisiją. „Peugeot Sport“ inžinieriai ir dizaineriai didžiuojasi regėdami savo darbo rezultatus serijiniuose modeliuose. Mūsų klientams Le Manas – vieta, kurioje iš tiesų patikrinama automobilių kokybė.“

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Į Vilnių atvežtas ilgai lauktas „Maserati“ superautomobilis: visi Lietuvai skirti modeliai nupirkti iš karto (44)

Šiais griežto burnojimo dėl emisijų ir grasinimų, kad vidaus degimo varikliai bus uždrausti,...

Baigė „Ionity“ įkrovos stotelių plėtrą Baltijos šalyse: pusė elektromobiliams skirtų vietų teko Lietuvai (8)

Didžiausią didelės galios elektromobilių įkrovos tinklą Europoje plėtojanti kompanija IONITY...

Kelininkai: magistraliniai keliai - sausi, rajoniniai - daug kur šlapi

Vakarėjant sekmadieniui, Lietuvoje magistralinių kelių dangos daugiausia yra sausos, krašto ir...

Vilniuje atnaujins dar tris gatves: atsiras nauji šaligatviai ir dviračių takai, bet kelias – susiaurės (33)

Pagal su Vilniaus miesto savivaldybe pasirašytą sutartį bendrovė „ YIT Lietuva “ modernizuos...

Top naujienos

Kraupioje avarijoje vaikų netekę tėvai sugebėjo atleisti BMW vairuotojui: jie buvo geriausi draugai (4)

Per tragišką avariją du savo geriausius draugus pražudęs 23 metų vilnietis Mantas Kildišius...

Užsienyje bijo lietuvių: matydami, kiek pas mus sergančių ir antivakserių – liepia tirtis papildomai (661)

Iš stipriai sergančios Lietuvos žmonės plūsta žiemoti į saulėtą ir mažai koronaviruso...

Po rekordinių viruso skaičių svarsto, ką daryti su kitais ligoniais: pagalbos gali tekti vykti ir į kitą miestą

Dėl kovidinių pacientų kemšantis ligoninėms, svarstoma, kaip išlaikyti pagalbą ir kitomis...

Klaipėdos rajono meras grąžintas iš Rusijos: papasakojo, kas atsitiko skelbiamos visų sulaikytųjų tapatybės (309)

„Esu geras žvejys, bet, pasirodo, orientacininkas ne koks. Turbūt jau girdėjote apie šiandien...

Intriga baigėsi: Kelmėje rinkimus laimėjo Petkevičius, Trakuose Šatevičius įveikė Narkevič (61)

Kelmės rajono mero rinkimus sekmadienį antrame ture užtikrintai laimėjo savarankiškai...

Verslo „liudytojas“ per mėnesį sumoka apie 10 eurų, kai darbuotojas – 260 eurų: ar kiti metai gali būti paskutiniai? (118)

Vienas verslo liudijimo turėtojas per mėnesį vidutiniškai sumoka apie 10 eurų gyventojo pajamų...

Projektas „Kaukės“ įgauna pagreitį: po Šuns kostiumu slėpėsi garsus aktorius (4)

„Visus išdūrė ! Visus išdūrė!” – sekmadienio vakarą šaukė žiūrimiausio LNK...

Po provokuojančių nuogybių ant podiumo – ekstravagantiškų mados stebėtojų pasirodymas užkulisiuose (9)

Štai nugriaudėjo dar viena „ Mados infekcija “. Naujininkų simboliu tapusiame pastate,...

Dailius Dargis | D+

Šokiruojantys Kauno gaujos veiksmai: po žvėriško aštuoniolikmetės nužudymo vado autoritetas sumenko net tarp gangsterių

Šiame pasakojime – pasivaikščiojimai po Kauną konkrečiais adresais, kur prieš du...

Moteris, apie kurią iki šiol pasakojamos legendos: jos rankose buvo Lietuvos likimas unikalūs archyviniai kadrai

Marcelė Kubiliūtė iki šiol laikoma viena paslaptingiausių Lietuvos asmenybių – įžengusi...