Po ilgo darbo kartu su japonų „Aisin“ įmone „Peugeot“ pristatė naujovę – 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę EAT8. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, tai visiškai naujas agregatas, neturintis nieko bendro su senąja 6 laipsnių dėže ir užtikrinantis dar sklandesnį pavarų perjungimą, vairavimo malonumą bei variklio efektyvumą.
Naujų "Peugeot" automatinių 8 pavarų dėžių bandymai
© Artūras Žukas

Pagrindinis principas – ekonomiškumas

Naujoji pavarų dėžė jau šiandien yra montuojama į daugelį „Peugeot“ automobilių su dviem dyzeliniais varikliais (130 AG 1.5 „BlueHDI“ ir 180 AG 2.0 „BlueHDI“) bei trimis skirtingos galios benzininiais agregatais (130 AG 1.2 „PureTech“, 180 arba 225 AG 1.6 THP).

Aštuonių laipsnių transmisija yra komfortiškesnė, užtikrina tolygesnį važiavimą, o vairavimo entuziastai pavaras gali perjungti už vairo esančiomis svirtelėmis. Automobiliui lėtėjant, EAT8 „Start&Stop“ sistemą leidžia aktyvuoti važiuojant mažesniu nei 20 km/val. greičiu (su 2.0 „BlueHDI“ varikliu, su kitais – 3 km/val.), o pajudant iš vietos, priklausomai nuo aplinkos sąlygų, pradėti važiuoti 1, 2 arba 3 pavara. Pavyzdžiui, stovint nuokalnėje nebūtina jungti pirmą pavarą, tad automobilis iš vietos pajudėtų 2 arba 3.

8 laipsnių pavarų dėžė yra pritaikyta naujajam realaus važiavimo WLTP degalų sąnaudų testų ciklui ir, remiantis gamintojo skaičiavimais, leidžia automobilio ekonomiškumą padidinti iki 5 proc.

Vienas automobilių rinkoje novatoriškų būdų, kurį prisijaukinę vairuotojai galės nemažai sutaupyti – „Free Wheeling“ sistema, aktyvuojama centrinėje konsolėje esančiu ECO mygtuku. Kai vairuotojas važiuojant neliečia nei greičio, nei stabdžio pedalų, automobilyje automatiškai įjungiama neutrali pavara. Taip jam leidžiama riedėti ilgai ir išvengti greito lėtėjimo stabdant varikliu.

Svarbu ne skaičius, o suderinamumas

Automobilių gamintojai pavarų skaičių automatinėse dėžėse didina ne šiaip sau. Tai – dėl griežtėjančių Europos Sąjungos ekologinių reikalavimų, kurie jau 2020 m. smogs visu pajėgumu – vidutinė gamintojo parduodamo automobilio CO2 emisija privalės būti ne didesnė nei 95 g/km.

Automobilio CO2 emisiją sumažinti galima labai paprastai – montuojant mažai galios turintį variklį. Tačiau vargu ar tuo būtų patenkinti klientai, tad gamintojai investuoja ne tik į naujausias variklio bei išmetimo sistemos technologijas, kėbulo aerodinamiką, bet ir pavarų dėžes. Vienas iš būdų sumažinti variklio degalų sąnaudas yra būtent pavarų skaičiaus didinimas.

Tai nereiškia, kad daugiau yra geriau – šiandien rinkoje yra 9 ir net 10 laipsnių pavarų dėžių, tačiau jos nebūtinai geresnės už turinčias 8. Esant didesniam pavarų skaičiui, inžinieriams tiesiog lengviau parinkti efektyviausius jų perdavimo greičius, nulemiančius visą vairavimo efektyvumą. Moderniose dėžėse pavaros perjungiamos akimirksniu ir šis procesas juntamas minimaliai, todėl vairavimo malonumui didesnis pavarų skaičius įtakos neturi.

Priešingai – dėl tobulėjančių technologijų ir vis sklandesnio pavarų perjungimo, malonumas vairuoti tik didėja. Tad faktą, ar automobilis ekonomiškas bei smagus vairuoti, lemia ne tik dėžės laipsnių skaičius, bet ir jos suderinimas su varikliu bei šio dueto tinkamumas konkrečiam automobiliui.

Dvi dėžės – skirtingiems varikliams

Visiems varikliams tinkančių universalių pavarų dėžių nėra, tad „Peugeot“ iškart pristatė du 8 laipsnių dėžės tipus. Viena jų poruojama su galingu 2.0 „BlueHDI“ dyzeliniu varikliu, kita – su visais likusiais mažesnį sukimo momentą turinčiais motorais.

AMN8 pavadinta transmisija yra pajėgi susidoroti su iki 400 Nm sukimo momentu, 200 kW galia bei 5 200 aps./min. skaičiumi. Jos svoris – 97,5 kg (1,5 kg daugiau nei ankstesnės su galingesniais varikliais poruotos EAT6 dėžės).

ATN8 pavarų dėžė montuojama su iki 330 Nm bei 200 kW pasiekiančiais varikliais, didžiausi jos toleruojami variklio sūkiai – 7 000 aps./min. Ji sveria 87,5 kg (3 kg daugiau nei panašius parametrus turėjusi EAT6).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sugalvojo, kaip elektromobilius įkrauti greičiau – siūlo vėl pildyti „degalų bakus“ (5)

Ar žinojote, kad vienas iš trukdžių elektromobilių įsigalėjimui yra kultūrinė inercija?...

Bando naują 3 serijos BMW: automobilyje yra vienas „benzingalviams“ svarbus pokytis (16)

Pakeliui į serijinę gamybą automobiliai atlieka daugybę testų – bandoma jų dinamika,...

Didžiausias automobilių gamintojų galvos skausmas, arba kodėl nauji modeliai bandomi Laplandijoje (3)

„Test World“ Suomijoje yra vienintelė vieta pasaulyje, kurioje automobilių gamintojai...

Vežėjai siūlo Palangos poilsiautojams nakvynę vilkiko kabinoje (23)

Lietuvos vežėjų asociacija surengė akciją – atostogaujantys Palangoje gali pasirinkti nakvynę...

Sostinės gatves užplūs dviratininkai: kaip keisis eismas ir kur bus uždarytos gatvės (4)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad rugpjūčio 19 d., sekmadienį, Vilnių išjudins...

Top naujienos

Viskas pasikeitė per naktį: oro uoste – „turistai“ su automatais, gatvėse pasirodė tankai (437)

„Sugedus lėktuvui“ nusileidę „turistai“ ir „ Aeroflot darbuotojai“ atstato automatų...

Baltarusės vyksta gimdyti į Vilnių ir moka tūkstančius: Olga papasakojo esminius skirtumus (132)

Tarp Baltarusijos moterų, besiruošiančių tapti motinomis, populiarūs gimdymai Vilniuje. Žinoma,...

Orai: trečiadienį – šalčiausia šio mėnesio naktis

Artimiausiomis dienomis orai bus labai permainingi, antradienio dieną dangus virš Lietuvos bus...

Lietuvių atostogas Lenkijoje apkartino grėsmę sveikatai keliantis jūros vanduo (29)

Praeitame pasakojime apie Lenkijos pajūrį išsiaiškinome, kad sąvoka “pasijausti ponais” gal...

Bandė emigruoti į Norvegiją, bet nepasisekė: nuo to laiko savo šeimos gyvenimą pavertė pragaru (69)

„Sugyventinis sakė, kad neužsikoduos. Sakė: ką, aš nesveikas, kad negersiu? Vaikų teisių...

„Crystal Palace“ didvyriškų pastangų nepakako: „Liverpool“ džiaugiasi antrąja pergale

Anglijos „Premier“ lygos antrasis turas užbaigtas „ Crystal Palace “ ir „Liverpool“...

„Žiurkikių“ kebabais prekiaujantis verslininkas: nėra ko piktintis, pavadinimas – žmonos garbei (139)

„Žiurkikių“ kebabas. Tokį maisto patiekalą galite nusipirkti dviejose Molėtuose...

Tikriems lietuviškiems lašiniams iškilo rimtas pavojus (97)

Naujas kovos su afrikiniu kiaulių maru (AKM) planas grasina tautinio paveldo mėsos produktų gamybai...

Nufilmavo jautrią akimirką: negyvos kengūros sterblėje rado besispardantį kengūriuką (3)

Pietų Australijoje nufilmuotas vaizdo įrašas, suvirpinęs šimtus tūkstančių feisbuko...

Ištekėjusi moteris su meilužiu sudarė žodinę sutartį: nesididžiuoju savo sprendimu (41)

Noriu ir aš papasakoti savo istoriją. Esu 47-erių moteris, susituokusi gyvenu 27 - erius metus.