aA
Po ilgo darbo kartu su japonų „Aisin“ įmone „Peugeot“ pristatė naujovę – 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę EAT8. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, tai visiškai naujas agregatas, neturintis nieko bendro su senąja 6 laipsnių dėže ir užtikrinantis dar sklandesnį pavarų perjungimą, vairavimo malonumą bei variklio efektyvumą.
Naujų "Peugeot" automatinių 8 pavarų dėžių bandymai
© Artūras Žukas

Pagrindinis principas – ekonomiškumas

Naujoji pavarų dėžė jau šiandien yra montuojama į daugelį „Peugeot“ automobilių su dviem dyzeliniais varikliais (130 AG 1.5 „BlueHDI“ ir 180 AG 2.0 „BlueHDI“) bei trimis skirtingos galios benzininiais agregatais (130 AG 1.2 „PureTech“, 180 arba 225 AG 1.6 THP).

Aštuonių laipsnių transmisija yra komfortiškesnė, užtikrina tolygesnį važiavimą, o vairavimo entuziastai pavaras gali perjungti už vairo esančiomis svirtelėmis. Automobiliui lėtėjant, EAT8 „Start&Stop“ sistemą leidžia aktyvuoti važiuojant mažesniu nei 20 km/val. greičiu (su 2.0 „BlueHDI“ varikliu, su kitais – 3 km/val.), o pajudant iš vietos, priklausomai nuo aplinkos sąlygų, pradėti važiuoti 1, 2 arba 3 pavara. Pavyzdžiui, stovint nuokalnėje nebūtina jungti pirmą pavarą, tad automobilis iš vietos pajudėtų 2 arba 3.

8 laipsnių pavarų dėžė yra pritaikyta naujajam realaus važiavimo WLTP degalų sąnaudų testų ciklui ir, remiantis gamintojo skaičiavimais, leidžia automobilio ekonomiškumą padidinti iki 5 proc.

Vienas automobilių rinkoje novatoriškų būdų, kurį prisijaukinę vairuotojai galės nemažai sutaupyti – „Free Wheeling“ sistema, aktyvuojama centrinėje konsolėje esančiu ECO mygtuku. Kai vairuotojas važiuojant neliečia nei greičio, nei stabdžio pedalų, automobilyje automatiškai įjungiama neutrali pavara. Taip jam leidžiama riedėti ilgai ir išvengti greito lėtėjimo stabdant varikliu.

Svarbu ne skaičius, o suderinamumas

Automobilių gamintojai pavarų skaičių automatinėse dėžėse didina ne šiaip sau. Tai – dėl griežtėjančių Europos Sąjungos ekologinių reikalavimų, kurie jau 2020 m. smogs visu pajėgumu – vidutinė gamintojo parduodamo automobilio CO2 emisija privalės būti ne didesnė nei 95 g/km.

Automobilio CO2 emisiją sumažinti galima labai paprastai – montuojant mažai galios turintį variklį. Tačiau vargu ar tuo būtų patenkinti klientai, tad gamintojai investuoja ne tik į naujausias variklio bei išmetimo sistemos technologijas, kėbulo aerodinamiką, bet ir pavarų dėžes. Vienas iš būdų sumažinti variklio degalų sąnaudas yra būtent pavarų skaičiaus didinimas.

Tai nereiškia, kad daugiau yra geriau – šiandien rinkoje yra 9 ir net 10 laipsnių pavarų dėžių, tačiau jos nebūtinai geresnės už turinčias 8. Esant didesniam pavarų skaičiui, inžinieriams tiesiog lengviau parinkti efektyviausius jų perdavimo greičius, nulemiančius visą vairavimo efektyvumą. Moderniose dėžėse pavaros perjungiamos akimirksniu ir šis procesas juntamas minimaliai, todėl vairavimo malonumui didesnis pavarų skaičius įtakos neturi.

Priešingai – dėl tobulėjančių technologijų ir vis sklandesnio pavarų perjungimo, malonumas vairuoti tik didėja. Tad faktą, ar automobilis ekonomiškas bei smagus vairuoti, lemia ne tik dėžės laipsnių skaičius, bet ir jos suderinimas su varikliu bei šio dueto tinkamumas konkrečiam automobiliui.

Dvi dėžės – skirtingiems varikliams

Visiems varikliams tinkančių universalių pavarų dėžių nėra, tad „Peugeot“ iškart pristatė du 8 laipsnių dėžės tipus. Viena jų poruojama su galingu 2.0 „BlueHDI“ dyzeliniu varikliu, kita – su visais likusiais mažesnį sukimo momentą turinčiais motorais.

AMN8 pavadinta transmisija yra pajėgi susidoroti su iki 400 Nm sukimo momentu, 200 kW galia bei 5 200 aps./min. skaičiumi. Jos svoris – 97,5 kg (1,5 kg daugiau nei ankstesnės su galingesniais varikliais poruotos EAT6 dėžės).

ATN8 pavarų dėžė montuojama su iki 330 Nm bei 200 kW pasiekiančiais varikliais, didžiausi jos toleruojami variklio sūkiai – 7 000 aps./min. Ji sveria 87,5 kg (3 kg daugiau nei panašius parametrus turėjusi EAT6).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sudėliojo visus tašku ant „i“: trinktelėsi durelėmis – pildysi deklaraciją (251)

Ar ateis diena, kai radę įbrėžtas ar įlenktas savo automobilio dureles galėsime kviesti...

Kas parodo, ar visureigis geras – svarbios 8 savybės (86)

Rinkimai „Lietuvos metų automobilis 2019“ jau baigėsi – geriausiojo titulą iškovojo „...

Naudotų automobilių rinkos apsukos sulėtėjo bet, pavažinėtų mašinų Lietuvoje skaičius vis dar auga (7)

Bendrovė „ AutoTyrimai “ skelbia, kad lapkritį Lietuvos naudotų automobilių rinka sulėtėjo...

Masinė avarija Vilniuje: paralyžiuota Geležinio Vilko gatvė (148)

Penktadienį sostinėje, piko metu, Geležinio Vilko gatvėje, link Gerosios Vilties žiedo, įvyko...

Gera žinia elektromobilių vairuotojams: Vilniuje bus įrengta 60 naujų įkrovimo stotelių (11)

Daugiausiai elektromobilių turinti sostinė plečia infrastruktūrą – jau kitąmet sostinėje bus...

Top naujienos

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (35)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Praėjus 32 metams po mažamečių nužudymo trūko žudiko kantrybė teisme paskelbta siaubą keliančių nuotraukų (2)

Didžiojoje Britanijoje paskelbtas nuosprendis didžiulio atgarsio visuomenėje sulaukusioje byloje:...

Ne visi pedagogai verti šio vardo: šaukštas deguto sugadino medaus statinę (46)

Įžengusius į kabinetą rimtomis akimis nužvelgia trys iškiliausi Lietuvos partizaninių kovų...

Vytautas Landsbergis: negalima žiūrėti į gerovę tik iš ekonominės perspektyvos (1478)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas,...

Kristina susirūpino, ką valgo, kai smarkiai susirgo: pakeitusi kelis dalykus, dabar jaučiasi puikiai (11)

Vilnietė Kristina Bondar sveika mityba susidomėjo stipriai sušlubavus sveikatai. Moteris buvo...

Septynerių, o jau žarsto milijonus dolerių: „YouTube“ daugiausiai uždirbantis vaikas turtus susižėrė žaisdamas Turtingiausių pasaulio „jutuberių“ TOP10 (7)

Nustebsite sužinoję, kad daugiausiai „ YouTube “ uždirba ne grožio žinovė ar žaidimų...

Esate žema ir putlių formų? Pravers šie laiko patikrinti stiliaus patarimai (6)

Jeigu esate apvalaus kūno sudėjimo ir vos 163 centimetrų ūgio ar dar mažesnė, tuomet jums...

Anglišką gardumyną pamėgo ir lietuviai: nesunkiai pasigaminsite ir patys 3 skirtingi receptai (1)

Artėjant gražiausioms žiemos šventėms, dažnas intensyviai galvojame ne tik kokiomis dovanomis...

Turtuoliai patys eglučių nepuošia: kam patiki ir kiek kainuoja

Darbai darbeliai, ir to trūksta, ir ano trūksta, ir kalėdinio gėrimo „Eggnog“ taip pat... –...

Kaip sulaukti 100 metų ir turėti šviesų protą: 10 mokslininkų rekomendacijų (100)

Vis daugiau žmonių gyvena ilgai – kai kurie 100 metų ir ilgiau. Mokslininkai bando suprasti, kaip...