Nuo liepos galingieji keturračiai motociklai turi būti registruojami „Regitroje“, o juos vairuoti gali tik žmonės, turintys A (motociklų) ir B (lengvųjų automobilių) kategorijų vairuotojų pažymėjimus.

Iki šiol šie keturračiai būdavo laikomi žemės ūkio technika, prie kurios vairo galėdavo sėsti turintys B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

„Pagrindinė problema yra tai, kad šiuo metu taip padaryta, jog keturračio nepavyktų užregistruoti. Pagal įstatymą lyg ir galima, tačiau „Regitra“ neregistruoja. Man tiesiog pasakė ateiti po pusės metų, nes šiuo metu jie negali registruoti. Tik viena įmonė Lietuvoje juos kažkodėl sėkmingai registruoja. (..) Tai yra pasityčiojimas“, - DELFI piktinosi pasivažinėjimą keturračiais siūlantis ūkininkas Algirdas Barščevičius.

Pašnekovas sako Prancūzijoje nusipirkęs kelis „Yamaha“ galinguosius keturračius, kuriuos nesėkmingai bandė registruoti Lietuvoje.

Pasak jo, Europoje nekyla problemų registruojant šias transporto priemones.

Kita problema esą yra dviejų kategorijų vairuotojo pažymėjimo reikalavimas.

„Dabar žmonėms važinėti keturračiais yra gana sudėtinga. Kiek Lietuvoje yra jaunų žmonių, kurie turi ir motociklininko ir lengvojo automobilio vairuotojo pažymėjimus. Turbūt iš šimto tokių būtų mažiau nei dešimt. Dabar vienai transporto priemonei pritaikė net dviejų kategorijų vairuotojo pažymėjimus. Kažkoks absurdas. (…) Specialiai pridaroma tokių dalykų, kad galėtų prismaugti“, - kalbėjo A. Barščevičius.

Iki liepos norint pasivažinėti šia transporto priemone pakakdavo turėti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

Įvairias dovanas siūlančios bendrovės „Gera dovana“ vadovas Ernestas Vasiliauskas pripažįsta, kad gali kilti kliūčių siūlant šią paslaugą.

„Teko kalbėti su keliais partneriai, kurie yra išsigandę ir sunerimę. Viliamės, kad sveikas protas nugalės ir bus priimti pakeitimai. Kadangi sunkieji keturračiai nuo šiol laikomi transporto priemonėmis, jie negalės važinėti bekelėmis, nors tai ir yra žmogaus nuosavas sklypas. Tai iš tiesų gali nužudyti šį verslą“, - DELFI sakė jis.

Pripažįsta tik vieną bėdą

Tuo metu susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius pripažįsta, kad nuo liepos įsigaliojusiame Saugaus eismo automobiliais įstatyme per siaurai aprašyti galingieji keturračiai, todėl iš tiesų kyla problemų juos registruojant.
Jo teigimu, įstatymų pataisos yra jau priimtos ir įsigalios nuo sausio.

„Kadangi galingųjų keturračių spektras yra didelis, todėl gali būti, kad jie nepatenka į įstatyme numatytą apibrėžimą. Tikriausiai dėl to ir nepavyksta užregistruoti keturračio“, - DELFI aiškino viceministras.

Tačiau jis nesutinka, kad numatyta prievolė turėti ir A, ir B kategorijos vairuotojų pažymėjimus yra pernelyg griežta.

„Apskritai Lietuva išsiskiria Europos Sąjungoje pagal galingųjų keturračių eksploatavimą, nes kitur jie nenaudojami. Jie yra vienos pavojingiausių transporto priemonių, su kuriomis gali įvykti daug ir pakankamai sunkių eismo įvykių. Darbo grupėse su ekspertais buvo nuspręsta, kad šiai transporto priemonei reikėtų turėti ir automobilio, ir motociklo vairavimo įgūdžius“, - pabrėžė V. Kondratovičius.

Anksčiau galingieji keturračiai būdavo registruojami kaip žemės ūkio technika, tačiau pernai žemės ūkio ministerija jų atsisakė, taigi tenka registruoti kaip transporto priemones.

„Mes vieninteliai, kurie juos registruojame kaip motorinę transporto priemonę, kuri gali važiuoti keliais “, - pripažino viceministras.

Nuo liepos įsigaliojo ir daugiau pakeitimų, kurie svarbūs vairuotojams ir dviratininkams. Juos galite rasti paspaudę šią nuorodą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (221)