aA
Iš naujausios Europos Komisijos ataskaitos apie automobilių kainas matyti, kad 2009 m. realiosios kainos Europos Sąjungoje (ES) šiek tiek sumažėjo ir visoje ES bendrojoje rinkoje jos tapo panašesnės. Tačiau remonto bei techninės priežiūros paslaugų ir atsarginių dalių kainos toliau didėjo ir gerokai viršijo infliaciją, ir tai pagrindžia, kodėl nuo birželio mėn. 1 d. šiam sektoriui reikia taikyti griežtesnes konkurencijos taisykles.
Pernai automobiliai ES pigo, remontas - brango
© Corbis

2009 m. automobilių kainos išliko palyginti stabilios daugiausia dėl valstybės subsidijų, paskolų ir priemonių naujų automobilių pirkimui skatinti, kurias daugelis šalių taikė, kad sušvelnintų ekonomikos nuosmukio poveikį.

„Labai džiaugiuosi, kad konkurencija automobilių prekybos rinkoje tebėra didelė ir tai naudinga Europos vartotojams. Tačiau nerimą kelia tai, kad remonto ir atsarginių dalių kainos ekonomikos nuosmukio sąlygomis toliau didėjo. Tai reiškia, kad sprendimas didinti konkurenciją garantinių paslaugų rinkoje buvo teisingas ir kad jis turėtų paskatinti veiksmingiau teikti paslaugas Europos vartotojų naudai", - sakė už konkurencijos politiką atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Joaquínas Almunia.

ES automobilių kainų indeksas, atitinkantis vartotojų sumokėtas nominaliąsias kainas, įskaitant nuolaidas, PVM ir registracijos mokesčius, padidėjo 1,1 proc., o bendras vartotojų kainų indeksas padidėjo 1,7 proc., taigi realiosios automobilių kainos sumažėjo 0,6 proc.

2009 m. realiosios automobilių kainos vartotojams atitinkama valiuta sumažėjo 24 iš 27 valstybių narių. Nyderlanduose jos išliko stabilios, o Jungtinėje Karalystėje ir Švedijoje atitinkamai padidėjo 7,7 proc. ir 2,7 proc. Tačiau reikėtų pažymėti, kad automobilių pirkėjams pastarosiose šalyse buvo naudingas 2008 m. staigus kainų kritimas (atitinkamai 9,7 proc. ir 5 proc.), todėl apskritai dabar jų padėtis geresnė nei 2008 m. pradžioje. Jungtinėje Karalystėje kainų svyravimas taip pat susijęs su tuo, kad nuo 2010 m. sausio mėn. nebetaikomas laikinai sumažintas PVM.

Realiosios kainos labiausiai sumažėjo Slovėnijoje (13,4 proc.), Lietuvoje (11,1 proc.), Slovakijoje (11,0 proc.), Rumunijoje (10,1 proc.), Čekijoje (9,4 proc.), Maltoje (9,2 proc.) ir Bulgarijoje (9,1 proc.). Kainų mažėjimą šiose šalyse galėjo iš dalies nulemti 2009 m. ekonomikos nuosmukis, kuris naujas valstybes nares paveikė labiau nei visą ES. Didelėse rinkose realiosios kainos labiausiai sumažėjo Ispanijoje (4,7 proc.), ne taip smarkiai kainos sumažėjo Italijoje, Vokietijoje ir Prancūzijoje (atitinkamai 1,1 proc., 1,0 proc. ir 0,6 proc.).

Apskritai realiųjų automobilių kainų mažėjimas visoje ES reiškia, kad ilgalaikė kainų tendencija, kurią lemia pernelyg dideli pasauliniai gamybos pajėgumai ir nuožmi automobilių gamintojų konkurencija, yra palanki vartotojams.

2009 m. gerokai sumažėjo kainų, nurodytų gamintojų kainų kataloguose, skirtumai valstybėse narėse - vidutinis standartinis nuokrypis sumažėjo nuo 9,8 proc. iki 8,5 proc. (t. y. 1,3 proc.), išskyrus euro zoną, kurioje šis rodiklis šiek tiek padidėjo (nuo 6,0 proc. iki 6,5 proc., t. y. 0,5 proc.). Tai iš esmės nulėmė dėl didelių subsidijų naujų automobilių pirkėjams tam tikrose šalyse padidėjusi mažesnių automobilių paklausa.

Apskritai keleivinių automobilių kainų skirtumai tebėra nedideli. Pavyzdžiui, visos ES 16 maisto produktų (pvz., duona, sviestas ir kt.) krepšelio sklaidos rodiklis 2008 m. buvo 34,4 proc.[1].

Tačiau remonto bei techninės priežiūros ir atsarginių dalių kainos toliau didėjo ir viršijo infliaciją (realiosios kainos atitinkamai padidėjo 1,5 proc. ir 0,7 proc.).

Padidinti konkurenciją garantinių paslaugų rinkoje - tai pagrindinis variklinėms transporto priemonėms skirtos naujos konkurencijos teisės sistemos, priimtos gegužės mėn. ir galiojančios nuo praėjusio mėnesio, tikslas.Naujosiomis taisyklėmis panaikinama bendroji išimtis gamintojams, kurių remonto ir techninės priežiūros rinkos dalis viršija 30 proc. (šiuo metu tokių gamintojų yra dauguma), todėl bus lengviau spręsti problemas, susijusias su atsisakymu teikti techninę informaciją nepriklausomos automobilių remonto dirbtuvėms ar netinkamu garantijų naudojimu (žr. IP/10/619, susijusią kalbą ir, žinoma, reglamentą[2] ir gaires).

2009 m. antrajame pusmetyje padidėjo naujų registruotų automobilių skaičius - tai iš esmės lėmė keliose ES valstybėse narėse taikomos naujų automobilių įsigijimo programos. 2009 m. iš viso įregistruota 14,4 mln. naujų automobilių.Vis dėlto pardavimas, palyginti su 2008 m. ir 2007 m. (prieš krizę), sumažėjo atitinkamai 1,6 proc. ir 9,5 proc.

Ataskaita apie automobilių kainas - viena iš Komisijos variklinių transporto priemonių sektoriaus stebėjimo priemonių. Naudodamiesi šia ataskaita, vartotojai gali palyginti automobilių kainas visoje Europoje ir pasinaudoti ES bendrosios rinkos galimybėmis.

Ataskaitoje pateikiama informacija apie pagrindinių automobilių modelių kainas kiekvienoje šalyje.

Marketnews.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kol kiti kalba apie praradimus, „Tesla“ džiūgauja: tokios geros metų pradžios nesitikėjo (6)

„ Tesla “ paskelbė 2020-ųjų metų pirmojo ketvirčio elektromobilių gamybos ir pristatymo...

BMW pardavimai dėl koronaviruso pandemijos sumažėjo penktadaliu

BMW pirmą šių metų ketvirtį pardavė 20,6 proc. mažiau automobilių nei praėjusiais metais...

„Toyota“ papildė verslui skirtų modelių gamą – į Lietuvą atsivežė naujieną (1)

Vos prieš mėnesį šalyje pristatytas naujas keleivinis „ Toyota Proace City Verso“, o kovo...

„Regitra“ vėl atidaro padalinių duris: ką turės daryti norintys užregistruoti automobilį (1)

Nuo pirmadienio, balandžio 6 d., „ Regitra “ vėl aptarnaus klientus 32-uose įmonės...

„Regitra“ atnaujina savo veiklą: kas keičiasi ir kaip bus teikiamos paslaugos (5)

Nuo pirmadienio „Regitra“ atnaujino klientų aptarnavimą padaliniuose pagal išankstinę...

Top naujienos

Koronavirusu sergančio Boriso Johnsono būklė pablogėjo: perkeltas į intensyvios terapijos skyrių (473)

Jungtinės Karalystės premjeras Borisas Johnsonas, ankstesnę dieną hospitalizuotas „tyrimams“...

Apžvalgininkai apie Lietuvą po koronaviruso krizės: kai kurios sritys pasikeis negrįžtamai (141)

„Turime vieną tų momentų, kurie keičia labai daug aspektų. Kaip Rugsėjo 11-oji , kaip...

Atplūsta įspūdinga šiluma: temperatūra kils iki 21 laipsnio (12)

Antradienį iš Europos pietvakarių į Lietuvą plūstelės labai šiltas oras. Įdienojus...

Už parduotuvių svaigalus vartojantiems vyrams – karantinas nė motais: buriuojasi be jokių apsaugų ir keikia valdžią (415)

Du draugai, Denisas ir Romanas iš Švenčionių , koronaviruso epidemijos nebijo ir apie tai...

Aliarmas Šakių ligoninėje: atkeliavo pacientė su koronavirusu, tirs ir dar du mėginius greitasis testas buvo neigiamas (41)

Pirmadienio vakarą Šakių rajono meras Edgaras Pylipaitis pranešė nemalonią žinią:...

Ukmergės savivaldybės atstovai: pagaliau turime gerų naujienų (38)

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas pirmadienio vakarą...

Pranešama apie pirmąją mirtį koronaviruso židiniu tapusioje Marijampolėje (150)

Marijampolės savivaldybės administracijos vadovas Karolis Podolskis savo „Facebook“ paskyroje...

Šioms profesijoms atėjo labai sunkus metas: darbuotojai, kurių dėl karantino bus atsisakoma pirmiausiai (106)

Anot specialistų, Covid-19 krizė sustabdė ekonomiką ir kai kurių specialybių veikla šiuo...

Bugavičiaus nužudymo byloje – su teisėsauga bendradarbiaujančio liudytojo pasakojimas (97)

Kauno šešėlinio pasaulio veikėjo Deimanto Bugavičiaus nužudymo bylos nagrinėjimas pamažu...

Savarankiškai dirbantieji susidūrė su trukdžiais: registracija išmokai truko visą dieną (69)

Šalyje paskelbus karantiną, daugelis savarankiškai dirbančių asmenų buvo priversti nutraukti...

|Maža didelių žinių kaina