aA
„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimai įgauna pagreitį. Visi automobiliai persikėlė į Druskininkus, nuo trečiadienio bandymams renkasi visi komisijos nariai, ekspertai. Tačiau daugiausia tyrimų atliekantys ekspertai iš Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) didžiąją dalį savo darbo jau atliko: antradienį jie nuo pat aušros iki sutemų greitėjo, stabdė ir imitavo avarines situacijas uždarame kelyje šalia Grūto, kad objektyvai išmatuotų automobilių savybes, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Patikrino, kurie automobiliai saugiausi – autonominė stabdymo sistema dar ne viskas
Patikrino, kurie automobiliai saugiausi – autonominė stabdymo sistema dar ne viskas
© Vytautas Pilkauskas

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimų išskirtinumas – tai ekspertų pagalba komisijos nariams vertinant automobilių savybes. Jau ne pirmus metus VGTU mokslininkai specialia įranga vertina automobilių greitėjimo ir stabdymo ypatybes, jų autonominio avarinio stabdymo sistemas. Šiemet – netgi tai, kaip tolygiai ir stipriai automobiliuose šyla sėdynės ir vairaračiai.

Specialiai bandymams antradienį buvo užtvertas kelias nuo Grūto iki Viečiūnų, kur čia visą dieną mokslininkai kartu su komisijos nariais bandė automobilių dinamines ypatybes ir autonomines avarinio stabdymo sistemas. Pastarosios buvo bandomos pagal „Euro NCAP“ standartus: 30 km/val. greičiu važiuojantis automobilis privalėjo pats sustoti prieš kelyje esančią kliūtį. Toli gražu ne visi modeliai įveikė šią gan paprastą užduotį.

„Visus bandytus automobilius išskirčiau į tris kategorijas. Pirmoji, tai tie automobiliai, kurių autonominio ekstremalaus stabdymo sistemos veikia puikiai ir jie sustoja. Antrajai priklauso tie automobiliai, kurie absoliučiai nereaguoja į kliūtį kelyje, nors sistemą turi. Apsižiūrėjome nustatymuose, kad visuose bandomuose modeliuose sistema būtų įjungta, tačiau jie neatpažino kliūties. Trečioji kategorija – tai tie, kurie pamatė kliūtį, perspėjo apie ją, netgi pradėjo stabdyti, bet paskutinę sekundę, tikriausiai pamatę, kad vairuotojas nereaguoja, atleisdavo stabdžius ir rėždavosi į kliūtį. Tokių avarijų į automobilio galo formos polistirolo gabalą padariau gal beveik 10“, – įspūdžius pasakojo bandymų metu automobilius vairavęs „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narys Egidijus Babelis.

Žurnalistas išskyrė „Audi“ A1 ir Q3 „Sportback“ modelius, kurie viską atliko pavyzdingai, taip pat ir „Range Rover Evoque“, kuris sustojo rekordišku 2,3 metro atstumu nuo kliūties. Jį ir VGTU mokslininkus taip pat nustebino ir „Toyota Camry“, kuris apie kliūtį įspėjo itin anksti, anksti pradėjo stabdyti ir sustojo švelniai, ramiai, nekirsdamas per stabdžius ir palikdamas saugų atstumą iki priekyje esančios kliūties. VGTU mokslininkai matavo laiką, kaip anksti sistema perspėja apie priekyje esančią kliūtį, kaip anksti pradeda stabdyti, kaip stipriai stabdo ir kokiu atstumu mašina sustoja nuo kliūties. Visų bandytų automobilių rezultatus „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ pateiks jau po rinkimų, kurių finalas – lapkričio 29 dieną.

Stabdo efektyviai, bet skirtingai

Kitoje, tiesiausioje kelio atkarpoje kitas „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narys Renaldas Gabartas kartu su VGTU mokslininkais bandė automobilių dinamines savybes: tiek pagreitį, tiek stabdymą. Už geriausias stabdymo savybes bei kitas inovacijas saugumo srityje „Lietuvos metų automobilio 2020“ partneris automatinių degalinių tinklas „Neste“ skiria nominaciją – „Saugiausias automobilis 2020“.

Patikrino, kurie automobiliai saugiausi – autonominė stabdymo sistema dar ne viskas
Patikrino, kurie automobiliai saugiausi – autonominė stabdymo sistema dar ne viskas
© Vytautas Pilkauskas

„Neste“, būdama didžiausia pasaulyje dyzelino iš atsinaujinančių šaltinių ir aukštos kokybės naftos produktų gamintoja, ne tik nuolat investuoja į savo gamyklų, darbuotojų saugą, tobulina saugumo kultūrą korporacijos viduje, bet saugiai elgtis skatina ir savo partnerius bei klientus, o ypač vairuotojus. „Kiekvienam sėdančiam prie vairo svarbu ne tik laikytis saugaus greičio kelyje, vairuoti užsisegus saugos diržus, visą dėmesį skirti vairavimui, bet ir reguliariai įvertinti automobilio techninę būklę bei, žinoma, nuolat tobulinti savo vairavimo įgūdžius. Negalime galvoti, kad saugumas priklauso nuo kažkieno kito kažkur kitur daromų veiksmų. Norint sukurti stiprią saugumo kultūrą, reikia kiekvieno iš mūsų įsipareigojimo ir įsitraukimo“, – teigia UAB „Neste Lietuva“ generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas.

VGTU atstovai automobilių dinamiką matavo itin tiksliomis GPS priemonėmis, o stabdymą vertino jo lėtėjimo pagreičiu metrais per sekundę kvadratu kirtus per stabdį nuo 100 km/val. Blogai stabdančių automobilių šiais laikais nebėra, tačiau galutiniai rezultatai vis tik skyrėsi.

„Akivaizdu, kad pats stabdymo efektyvumas nepriklausomai nuo automobilio dydžio ir svorio yra pakankamai artimas. Daugelio automobilių stabdymo lėtėjimo pagreitis siekė tarp 8,5 iki 9,5 metrų per sekundę kvadratu. O tai reiškia, kad tokiu stabdymu pakimbi ant diržo, tavo žandai nutįsta iki vairaračio ir pusryčių turinys pakyla į viršų“, – pasakojo Renaldas Gabartas.

Stabdyme svarbu ne tik stabdžiai

Visi „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose dalyvaujantys automobiliai yra „apauti“ vienodomis „Continental“ žieminėmis padangomis, tad jų stabdymo savybės yra maksimaliai lygios. Kita vertus, stabdymo efektyvumas nėra vienintelis kriterijus šiuose bandymuose. Svarbu ir stabdymo pojūtis ir netgi saugos diržų įtempimas.

„Džiugu, kad šiemet nebuvo nei vieno automobilio, kurio diržų įtempimo sistemos neveiktų. Kai prieš porą metų pradėjome daryti šiuos testus, buvo tokių mašinų, su kuriomis rimtai užstabdžius vos per langą neiškritome, nors segėjome saugos diržus. O dabar visos mašinos su tuo susidorojo gerai. Nustebino „Volvo S60“, kurio diržai prie sėdynės pritraukė taip, kad kvapą tik po kelių sekundžių atleido“, – toliau bandymų subtilybes pasakojo R. Gabartas.

Komisijos narys sako, kad juos kartu su VGTU specialistu nustebino du rėminės konstrukcijos visureigiai. Tai „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“. Nors tai sunkūs, minkšti automobiliai skirti bekelei, apauti ant asfalto ne itin kibiomis purvui skirtomis padangomis, sukniubę ant nosies jie vis vien stodavo gerai ir saugiai.

Visi bandymų rezultatai bus paskelbti po „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimų finalinio vakaro lapkričio 29 dieną.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
5.0000

Skaudi tiesa: pusė naujų automobilių po 3 metų neįveikia pirmosios techninės apžiūros (2)

Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai , kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę...

Elektromobilį krausim greitai ir (ar) patogiai?

Šiais laikais daugybei vartotojų labai svarbu, kad kiekvieną akumuliatorių turintį įrenginį,...

Į Vilniaus gatves išrieda elektriniai mažos talpos autobusai: pirmieji 6 nauji maršrutai

Rugpjūčio 16 d. Vilniuje pradeda važiuoti pirmieji elektriniai mažos talpos autobusai,...

„Jaguar Land Rover“ elektromobilio „I-Pace“ baterijoms suteikia antrą gyvenimą

„Perėjimas prie elektrinės ateities, kai bus gaminamos vien elektra varomos transporto priemonės,...

Naudotų automobilių trūkumas fiksuojamas ir elektromobilių rinkoje

Su naudotų automobilių trūkumu susiduriantys Lietuvos gyventojai vis dažniau žvalgosi į...

Top naujienos

Karybos ekspertas Ždanovas: Rusijos kariuomenės vadovybėje prasidėjo chaosas (2)

Rusijos generolai daro viską, kad tik jų neišsiųstų į karą Ukrainoje , nenori rizikuoti savo...

Pareigūnai piktinasi permainomis: policija jau ir taip nutolo nuo žmonių

Vilniaus apskrities ikiteisminio tyrimo įstaigų profesinės sąjungos vadovybė piktinasi...

Žudiku pramintas ežeras Rusijoje: mirtis gresia šiame paplūdimyje praleidus vos valandą (1)

Įsivaizduodami ežerą žmonių visiškai neapgyvendintoje vietovėje turbūt tikitės įspūdingo...

Isteriją Rusijoje sukėlęs Estijos sprendimas drebina ir Europą: ar pavyks susitarti? (3)

Europoje prasidėjo diskusija dėl galimybės nutraukti rusams Šengeno vizų išdavimą. Vokietijos...

Zacharova atvirai grasina Baltijos šalims: gali pasikartoti Ukrainos istorija (27)

Rusijos užsienio reikalų ministerija Baltijos šalis savo pareiškime pavadino neofašistinėmis...

„Karklėje“ kaitinanti oro temperatūra verčia nusimesti drabužius: lankytojai demonstruoja apnuogintą kūną

Penktadienį prasidėjo didžiausias pajūrio renginys – muzikos ir pramogų festivalis „...

Karas Ukrainoje. Britų žvalgyba skelbia apie svarbų Ukrainos pajėgų laimėjimą: Rusija prarado tiekimo kelius ties Chersonu Toliau apšaudoma Zaporižės atominė elektrinė

Jungtinių Tautų branduolinės priežiūros tarnybos ekspertai ragina nedelsiant imtis veiksmų...

Spūstys A1 kelyje nesibaigia: prie Klaipėdos susidūrė 3 automobiliai, vienas atsidūrė griovyje

Šeštadienį avarijų maratonas A1 kelyje nesibaigia. Pranešama, kad spūstys susidarė dėl...

Technikos gedimas Europos pirmenybėse pasmerkė favoritą visiškai vienatvei

Likimas penktadienį patikrino Yohanno Ndoye Brouardo nervus. 21-erių prancūzas buvo priverstas...