aA
Šildomos sėdynės ir vairas tampa vienais geriausių vairuotojo draugų vos tik oro temperatūra priartėja prie neigiamų reikšmių. Ir nors daugelis gamintojų šiuos automobilio komforto atributus montuoja jau bazinės įrangos modeliuose, visgi požiūris į „gerą“ šildymą ir būdai, kaip jo siekiama, smarkiai skiriasi. Šias prielaidas patvirtino Lietuvos žurnalistų autoklubo komanda drauge su kolegomis iš Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU), kurie patikrino „Lietuvos metų automobilio 2020“ technikos parką, rašoma pranešime žiniasklaidai.
BMW 330i
BMW 330i
© Vytautas Pilkauskas

Sėdynių šildyme – dvigubi skirtumai

Tyrimui vadovavęs docentas dr. Vidas Žuraulis prisipažino girdėjęs tik apie saugumą, bet ne komfortą reglamentuojančius šios srities standartus, todėl matuojant sėdynių bei vairaračių šildymo efektyvumą buvo kliaujamasi pačių sukurta skirtingų automobilių palyginimo metodika.

„Kadangi viskas vyko lauko, o ne laboratorinėmis sąlygomis, privalėjome suktis maksimaliai greitai. Tai reiškia, kad erdvės tam tikroms paklaidoms buvo, tačiau labiau tikėtina, kad skirtingus rezultatus kur kas labiau lėmė automobilių gamintojų pasirinktų šildymo elementų tipai ir charakteristikos“, – teigė V. Žuraulis.

Honda CR-V
Honda CR-V
© Vytautas Pilkauskas

„Termo egzamino“ metu buvo siekiama užfiksuoti maksimalią sėdynės apatinės dalies temperatūrą po 120 sekundžių ir atlošo temperatūrą po 150 sekundžių nuo tos akimirkos, kai užkuriamas variklis ir sėdynių šildymas įjungiamas maksimaliu galingumu. Turima įranga leido įvertinti ir tai, kaip tolygiai šiluma paskirstoma per visą plotą bei kokia vidutinė matuojamo ploto temperatūra fiksuojama per minėtą laiką.

„Nesinori daryti konkrečių išvadų, tačiau skirtumai tarp mažiausias ir didžiausias temperatūras pasiekusių automobilių pakankamai ženklūs. Tarkim, „Citroen C5 Aircross“ po dviejų minučių apatinės sėdynės dalies temperatūra buvo pakilusi iki 15,6 laipsnių (atlošo – iki 15,7), greičiausiai į šilumos pageidavimą sureagavę modeliai per tą patį laiką perkopė 27 laipsnių ribą.

Didžiausią šilimo dinamiką pademonstravo „Škoda Kamiq“ (atitinkamai 27,2 ir 33,5 laipsniai), „Suzuki Vitara“ (27,7 ir 31 laipsniai), „Honda CR-V“ (27,1 ir 29,3 laipsniai), „Volvo S60“ (26,7 ir 25,4 laipsniai), „Range Rover Evoque“ (28,5 ir 22 laipsniai). Vertinant šildymo tolygumą geriausiai pasirodė „Volvo S60“ ir „Mazda CX-30“. Reikia atkreipti dėmesį, kad intensyvus ir tolygus temperatūros kilimas, kai kuriems modeliams galėtų lemti labai aukštą rezultatą, jeigu temperatūros būtų stebimos ilgesnį laiką“, – pastebėjo VGTU Automobilių inžinerijos katedros docentas.

Šildo greičiausiai, tačiau ribotą plotą

Vairaračių šildymo rungtį laimėjo „Mazda CX-30“, kurioje pagrindinis piloto darbo įrankis per dvi minutes įkaito iki 36,1 laipsnio. Beje, „Mazda“, kaip ir „Lexus RX“ bei „Range Rover Evoque“, vairą šildė tik tose vietose, kur rekomenduojama laikyti rankas. Antrą geriausią rezultatą fiksavo „BMW 330i“ – 33,3 laipsniai. Įdomu, kad šiame modelyje nebuvo šildomų sėdynių. Trečią aukščiausią temperatūrą pademonstravo „Range Rover Evoque“. Mažiausiai – iki 15,1 laipsnio – per 120 sekundžių sušilo „Mercedes-Benz GLE“ vairaratis.

BMW 330i vairas
BMW 330i vairas
© Vytautas Pilkauskas

Kiek svarbūs šie rodikliai? Vienareikšmiško atsakymo nėra, nes gydytojai rekomenduoja šildomų sėdynių malonumų „neperdozuoti“. Nors ši komforto sistema leidžia net ir spaudžiant tikram speigui vairuoti nevilkint storų, judesius varžančių drabužių bei gintis nuo kai kurių ligų (teigiamas fizioterapinis poveikis pastebimas skundžiantis tarpšonkauline neuralgija, radikulito skausmais, artroze), tačiau pernelyg kaitinant sėdynę vyrams gali sumažėti vaisingumas. Perkaitimų itin saugotis reiktų esat vėžiniams susirgimams. Staigus atšalimas, palikus automobilį, gali išprovokuoti daugybę ligų, pradedant peršalimu, baigiant stipriu radikulito priepuoliu. Taip pat reiktų turėti galvoje, kad vaikai iki trejų metų yra ypač jautrūs šilumos smūgiui.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
2.0000

Įsiklausė į prašymus: nuo pirmadienio „Regitra“ atveria daugumos padalinių duris (3)

„Nesuprantu, kodėl norėdamas užregistruoti automobilį turiu siųsti dokumentus į Panevėžį,...

Gera žinia vairuotojams – leido važinėti su negaliojančia technine apžiūra, kol paskelbtas karantinas (123)

Atsižvelgdama į riziką, susijusią su koronaviruso plitimu, Susisiekimo ministerija keičia...

Parodė, kaip dezinfekuoja Vilniaus gatves: pasitelkė netradicinę techniką

Atšilus orams, Vilniaus miesto savivaldybės įmonė UAB „Grinda“ atnaujina sostinės gatvių...

Draudikai pastebi keistenybę: per karantiną automobilį užkliudo, o kaltininkų nurodyti vairuotojai negali (1)

Kovo viduryje šalyje įvedus karantiną , draudikai teigia jau pirmosiomis jo dienomis fiksavę gana...

Išlaikytas „Regitros“ teorijos egzaminas galios pusmečiu ilgiau

Atsižvelgiant į susidariusią situaciją, „ Regitra “ būsimiems vairuotojams, kurių teigiamas...

Top naujienos

Lietuvius kviečia „atverti portalą“: ne, masinė meditacija neapsaugos nuo koronaviruso (56)

Žmonės medituoja, „suvienija protą, sąmonę, ištirpdo senojo pasaulio struktūras, ištrina...

Arūnas Milašius. Ciniško verslininko užrašai – kaip dabar greitai praturtėti (54)

Vargu ar atspėsite, kas dabar labiausiai masina verslininkus ir verslius piliečius, kurie, net kai...

Gyvai / Virtuali diskoteka iš Jono Nainio namų Vol.3 - „Delfi TV“ vėl kviečia šokti su Jovani (21)

Lietuvoje įprastą gyvenimą pristabdęs karantinas dėl koronaviruso grėsmės uždarė naktinių...

Baltarusijos žiniasklaida: užteks, situacija jau ir taip nukeliavo per toli (27)

„Niekas nepasikeis. Nekris naftos kainos. Nebus šuolių akcijų biržoje. Netgi ledynai nepradės...

Skvernelis kategoriškas: iš Kauno klinikinės ligoninės vadovo nori aiškių atsakymų (102)

Penktadienį paaiškėjus, kad Kauno klinikinės ligoninės vadovas profesorius Albinas Naudžiunas...

Produktų kainos keičiasi: sumažėjus akcijų kiekiui gyventojams tenka išleisti daugiau (125)

Tinklalapis produktukainos.lt paskelbė kainų mažmeninės prekybos tinkluose ataskaitą, apimančią...

Vilma Losytė

Klauskite senovės graikų daktaro

Nors medicina pasiekusi aukštą išsivystymo lygį, šiandien ne visos ligos žmogui yra įveikiamos....

Po skandalo dėl pakartotinai naudotų apsauginių rūbų į pareigas grąžintas Kauno klinikinės ligoninės vadovas (192)

Po to, kai žurnalistė Daiva Žeimytė -Bilienė socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje...

COVID-19 ir Ispaniškas gripas: kas panašaus tarp šimtmečio pandemijų? (56)

Visa žmonija šiandien susiduria su globalia epidemija ir dar tik ruošiasi išgyventi būsimus...

|Maža didelių žinių kaina