aA
Naujo automobilio pirkimas retai įsivaizduojamas be bandomojo važiavimo. Remiantis vien nuotraukomis, automobiliai įsigyjami itin retai ir dažniausiai tai – labai prabangūs, sportiniai ir reti modeliai, teigiama pranešime žiniasklaidai. Jeigu jūsų planuose kiek žemiškesnis variantas, iš anksto žinokite, į ką reikėtų atkreipti dėmesį bandomojo važiavimo metu, kad po jo liktų tik priimti sprendimą: pirkti ar ne.
"Alfa Romeo Stelvio" (asociatyvi nuotr.)
"Alfa Romeo Stelvio" (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo archyvas

„Bandomasis važiavimas geriau nei techninių duomenų lentelės, spalvų asortimentas ar vidaus apdailos kokybė parodo, ar automobilis jums tinka. Esame turėję ne vieną klientą, kuris, atėjęs į saloną įsigyti vieną automobilį, po kelių bandomųjų važiavimų iškeliauja su kito modelio rakteliais“, – sako Aurimas Tamašauskas, „Modus Group“, atstovaujančios itališkam prekės ženklui „Alfa Romeo“, automobilių verslo pardavimų direktorius.

Realybėje atrodo kitaip nei lankstinuke

Pirkėjai dar prieš kelionę į naujų automobilių pardavimo saloną paprastai išsiaiškina didelę dalį viešai prieinamos informacijos – varikliai, pavarų dėžės, kainos ir kiti duomenys būna pateikti internetiniame atstovo tinklalapyje. Tačiau realybėje lankstinukuose esantys skaičiai gali sudaryti kitokį įspūdį.

„Daug dalykų automobilyje yra labai subjektyvūs. Pavyzdžiui, vienam žmogui 180 AG atrodo mažai, reikia bent 250. Išbandžius automobilį gali pasirodyti, kad ir tų 180 AG visiškai pakanka. Šiuolaikinės pavarų dėžės variklius išnaudoja labai efektyviai, tad ir mažesnė galia leidžia automobiliui sparčiai įsibėgėti, didina pasitikėjimą lenkimo metu“, – teigia A. Tamašauskas.

Jis priduria, kad klientams kartais atrodo priešingai – jeigu variklis galingesnis, tai vartos labai daug degalų. Realybė yra tokia, kad net ir 200 AG pasiekiantis visureigis mieste vartos mažiau nei 10 litrų šimtui kilometrų.

„Degalų sąnaudos yra gana individualus dalykas, todėl į gamintojo deklaruojamus duomenis reikėtų žiūrėti kritiškai: jeigu žmogus vairuoja agresyviau, mėgsta sparčiau įsibėgėti, tuomet ir sąnaudos bus didesnės. Jas pamatuoti, vėlgi, geriausia bandomojo važiavimo metu“, – aiškina įmonės atstovas.

Analogišką istoriją galima pritaikyti bet kuriam automobilio aprašyme pateikiamam skaičiui. Bagažinės talpa nurodoma litrais, tačiau kaip žinoti, ar ten telpa jūsų snieglentė? Erdvė kojoms, pečiams, galvai nurodoma milimetrais, tačiau ar jos pakanka vairuotojui, visai šeimai? Garso aparatūros galia nurodyta vatais, tačiau ar tinka jos kokybė?

Tai, ko nėra brošiūrose

Automobilių aprašymuose neminima daug dalykų, kurie yra visiškai subjektyvūs: valdymo savybės, komfortas, garso izoliacija ir kitos. Juos geriausia išbandyti gerai žinomose vietose – važiuojant kasdieniniu maršrutu į darbą, namus ar parduotuvę. Tuomet galima objektyviai palyginti įsigyjamo ir dabar turimo automobilio savybes tuose pačiuose keliuose, o taip pat pamatuoti degalų sąnaudas.

Automobilių pardavėjai kai kuriuos modelius siūlo išbandyti keliuose, kuriuose geriausiai atskleidžiamos jų savybės. Pavyzdžiui, atvykę į „Alfa Romeo“ saloną Vilniuje ir pareiškę norą išbandyti sportišką „Stelvio“ visureigį, gausite rekomendaciją aplankyti Tuputiškių serpantiną. Tai vienintelis tokio tipo kelias Lietuvoje, Vilniuje nutiestas dar XX a. pirmoje pusėje.

Atvykti ne vienam

Automobilis dažniausiai perkamas tam, kad juo naudotųsi visa šeima, tad ir į jo bandymą reikėtų atvykti ne vienam. Galbūt keleivio vieta antrai pusei atrodys ne tokia erdvi kaip lankstinuke, o ant galinės sėdynės, priešingai, užteks vietos visiems vaikams, nors nuotraukose atrodo priešingai?

Į bandymą šeimos atvažiuoja jau turimu automobiliu, tad prieš įsigyjant naują, verta pamėginti ISOFIX tvirtinimą – pavyzdžiui, ar ant galinės sėdynės įdėjus vaiko kėdutę, užtenka vietos priekyje, ar vairuotojui nereikia aukoti savo komforto? O ar į bagažinę telpa vaiko vežimėlis?

Rekomenduojama, kad šeimos nariai ne tik pasėdėtų viduje, bet ir pravažiuotų kartu. Tik tada galima įsitikinti, ar sėdinčių automobilio gale „neužsupa“ bei ar visi jaučiasi komfortiškai.

„Sėdynių patogumas, daiktadėžių talpa ir vieta, įvairios kitos smulkmenos yra labai svarbūs faktoriai priimant galutinį sprendimą dėl automobilio įsigijimo. Todėl mes rekomenduojame ne tik atvykti su visa šeima, bet ir pasivažinėti su pardavimų konsultantu – jis papasakos apie visas ypatybes, kurių patys galite ir nepastebėti“, – pataria A. Tamašauskas.

Jis priduria, kad konsultanto svarba didėja sulig technologijų skaičiumi automobilyje. Patyręs pardavėjas supažindins klientą su svarbiausiomis elektroninėmis komforto bei saugumo funkcijomis, padės jas tinkamai išbandyti bei įvertinti, kurios iš jų yra reikalingos. Pavyzdžiui, lauke automobilį paliekantis vairuotojas įvertins šildomo vairo privalumus, o garažą turinčiam žmogui toks funkcionalumas gali būti mažai reikalingas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

BMW turi elektrinį visureigį: oficialiai pristatė „iX3“ modelį (4)

Pirmasis visiškai elektrinis Vokietijos „premium“ segmento automobilių gamintojos BMW...

Kaip keičiasi šiuolaikiniai automobiliai ir ką privalo užtikrinti jų gamintojai? (4)

Augant mobilumui, kintant gyvenimo sąlygoms automobiliuose tenka praleisti vis daugiau laiko. Tokie...

„Nissan“ sukūrė biurą elektromobilyje: tokį jau galima apžiūrėti ir Lietuvoje

Japonų gamintojas „ Nissan “ kartu su Didžiojoje Britanijoje įsikūrusia dizaino kompanija...

Per tūkstantį gyventojų pasinaudojo kompensacijomis įsigyjant transporto priemones

Daugiau nei 1000 šalies gyventojų jau pasinaudojo galimybe utilizuoti taršų automobilį ir gauti...

„Volkswagen“ koncernas pildo savo elektromobilių kolekciją: „Seat“ pristatė elektrinį „Cupra el-Born“ (11)

„ Volkswagen “ koncernui priklausantis Ispanijos automobilių gamintojas „ Seat “ tik ką...

Top naujienos

Konstitucinio Teismo darbuotojai pratrūko: valstybės institucijoms apskundė patį teismo pirmininką Dainių Žalimą (147)

Grupė Konstitucinio Teismo (KT) darbuotojų teismui laikinai vadovaujantį teismo pirmininką,...

Už mažas algas dirbti nebeapsimoka: lietuviai mėgaujasi išmokomis (337)

Užimtumo tarnyba (UT) šalyje fiksuoja rekordinį nedarbą, tačiau tuo pačiu metu Lietuvoje...

Koronaviruso protrūkis Kauno įmonėje: serga 18, dar tiriami apie 200 darbuotojų galimai nesilaikė saviizoliacijos (125)

Kaune įmonėje „Hegelmann Transporte“ kilus koronaviruso protrūkiui tiriami apie 200 šios...

Gražina Kristina Sviderskytė

Nebūti dalykai, sujaukę „Lituanicos“ istoriją: „vokiečių išgamos“

Atmintis yra keistas reiškinys: žmonės geba atsiminti nebūtus dalykus. Ypač po sukrečiančių,...

Katė maiše: kokį džokerį po Eurolygos kortų malka pakišo „Žalgiris“? (4)

Šių metų pradžioje šalies futbolo čempionė Marijampolės „Sūduva“ pirmą kartą istorijoje...

Indrė Stonkuvienė iš instagramo pragyvena jau 3 metus: įvardijo, kiek kainuoja jos vienas įrašas (37)

Prieš beveik aštuonerius metus, kuomet gimė dukra Cecilija, viena įtakingiausių šalies nuomonės...

17 milijonų žmonių apėmęs tyrimas parodė tikruosius COVID-19 mirčių rizikos faktorius (11)

Visi žino, kad COVID-19 yra pavojingesnė vyresniems ir ligotiems žmonėms. Tačiau tai – tik...

Radviliškio rajone pastebėtas Skvernelį įžeidžiantis plakatas, sureagavo policija

Policijai pranešta apie Radviliškio rajone, Baisiogalos miestelyje, skelbimų lentoje kabėjusį...

Norvegijoje užpuolikas žiauriai subadė kelias moteris, viena mirė (50)

Norvegijos policija trečiadienį pranešė sulaikiusi vieną asmenį po incidento, per kurį buvo...

Žemaitaičio, Zuoko ir Paulausko partija paskelbė pirmą rinkimų sąrašo penketuką (13)

Seimo nario Remigijaus Žemaitačio vadovaujamos partijos „ Laisvė ir teisingumas “ valdyba...

|Maža didelių žinių kaina