Daugumai vairuotojų tikriausiai sunku įsivaizduoti, kad šimtą kilometrų automobiliu galima nuvažiuoti už mažiau nei 10 Lt.
Chevrolet Volt
© A.Brazaičio nuotr.

Tačiau šiauliečiui verslininkui Remigijui Lauručiui būtent tiek užtenka pasirinkus kelionę ekonomišku ir gamtą tausojančiu elektromobiliu „Chevrolet Volt“.

Pasak savininko, tai – vienintelis Šiauliuose ir vienas iš kelių Lietuvoje esančių egzempliorių – ateities automobilių, išstumsiančių įprastas transporto priemones. Vairuodamas elektromobilį gali nesibaiminti sustoti vidury kelionės net išsekus baterijai, pakrauti jį užtenka įprasto elektros lizdo, o detalių galima įsigyti ir Lietuvoje.

Pakrauti tereikia elektros lizdo

„Tai tas pats, kas 100 km nuvažiuotum įsipylęs 1,5 l benzino, – Etaplius.lt žurnalistams aprodydamas „Chevrolet Volt“ automobilį pasakoja R. Laurutis. - Visiškai pakrautomis baterijomis, neteršiant gamtos, automobiliu galima nuvažiuoti kiek daugiau nei 70 kilometrų, paskui jau benzininio variklio pagalba automobilis nesustodamas judės toliau. Tokiu principu galima keliauti po Europą“.

Automobilis, išsekus jo baterijų energijai, vairuotojui nesukels didelių nepatogumų ieškant specialios, elektromobiliams krauti vietos. „Chevrolet Volt“ baterijos kraunamos tiesiog įstatant kištuką į standartinį 220 voltų elektros lizdą. Dinamiškas, labai manevringas, o galia prilygstantis didelės galios varikliams, automobilis visiškai įsikrauna per 6 valandas. Automobilį vairuojantis R. Laurutis juokauja, kad tai tas pats, kaip elektrinis virdulys.

„Chevrolet Volt“ vienu šūviu nušauna du zuikius – „Voltec“ elektrinė pavara varo automobilį visą važiavimo laiką, o pagrindinis elektros energijos šaltinis yra skysčiu aušinama arba šildoma ličio jonų baterija.

Vietoje sėdynės – baterija

Elektromobilis unikalus tuo, kad išsekus baterijai, akimirksniu sklandžiai įsijungia 1,4 litro itin ekonomiškas benzinu varomas generatorius, generuojantis elektros energiją ir prailginantis elektromobilio nuvažiuojamą atstumą net iki 600 km.

Baterijos yra sumontuotos automobilio viduje ir jų net nesimato. „Dėl baterijų yra paaukota viena keleivio sėdynė, tad automobilyje telpa keturi žmonės. Bagažinė gana talpi ir turi visus hečbeko privalumus. Čia, ko gero, atvertus sėdynes, galima būtų vežti ir kelių metrų ilgio vonią,“ – šypsosi R. Laurutis ir priduria, kad neseniai hečbeku iš Vilniaus parsivežė 3 metrų ilgio spintą.

Patogu eksploatuoti Lietuvoje

Tokius elektromobilius gamina didžiausia JAV automobilių gamintoja bei antra pagal dydį pasaulyje – „General Motors“, kuriai priklauso „Opel“, „Buick“, „Cadilac“, „Chevrolet“ ir „GMC“ automobilių prekiniai ženklai.

„Tai Amerikoje gamintas modelis, kaip ir „Opel Ampera“, – Etaplius.lt sako R. Laurutis. – Šie modeliai gaminami tame pačiame fabrike. Tai beveik tas pats automobilis, tik dedami skirtingi gamintojų ženklai. Elektromobilį labai patogu eksploatuoti Lietuvoje, nes šalyje yra ir „Opel“, ir „Chevrolet“ atstovybės, tad tai nėra kažkokia ypatinga mašina, kurios nebūtų galima techniškai pas mus prižiūrėti“.

Nuo baterijos nepriklauso

Tiesa, „Chevrolet Volt“ nėra nei hibridinis modelis, nei elektromobilis, kuris visiškai priklauso vien nuo baterijų energijos. Šis automobilis puikiai suderina elektromobilio vairavimo malonumą. Vairuotojas žino, kad nėra priklausomas vien nuo baterijų įkrovos.

Automobilio savininkas pabrėžia, kad elektromobilis pasižymi labai gera aerodinamika ir taupo kurą: „Įvairiais skaičiavimais, automobilis, važiuodamas apie pusę kuro naudoja tam, kad nugalėtų oro pasipriešinimą. Variklis yra 1,4 l tūrio ir jo vairuotojas visiškai nevaldo. Variklis dirba optimaliom apsukom, kad naudotų kuo mažiau degalų“.

Kas slypi po variklio dangčiu?

Atidarius automobilio variklio dangtį nesimato nieko ypatingo – ten pūpso elektrinis variklis ir benzininis generatorius. Viena antifrizo sistema skirta aušinti arba šildyti akumuliatoriams, kita – elektriniam, o trečia – benzininiam varikliui aušinti.

Verslininkas sako, kad puiki automobilio garso izoliacija ir tolygus generatoriaus veikimas vairuotojui nesukels jokių papildomų neigiamų emocijų, nes jis vargu ar pastebės, kaip išsekus baterijos energijai, pradeda veikti automobilio generatorius.

Kadangi „Chevrolet Volt“ visą laiką yra varomas elektrine pavara, keičiasi tik varomasis energijos šaltinis. Vairuotojas apie pasikeitusį šaltinį sužinos tik iš skystųjų kristalų ekrane parodyto pranešimo.

Akumuliatorius kraunasi ir stabdant

R. Lauručiui kartais net keista girdėti dirbančio automobilio garsą, kai jis tiesiog stabteli sankryžoje. „Jei akumuliatorius būna tuščias, jis dirba beveik pilnom apsukom, mat reikia jį pakrauti, – paaiškina jis. – Be to, automobilyje yra gerai apgalvotas akumuliatorių šildymas ir aušinimas. Akumuliatorių efektyvumas smarkiai sumažėja šaltyje.“

Visų baterijų savybes gali paveikti ypač karšto ar šalto oro sąlygos. „Skirtingai nei kitas elektromobilių baterijas, pažangiąją elektromobilio ličio jonų bateriją valdo skysčio šiluminio valdymo sistema. Ši sistema pasirūpina, kad baterijos temperatūra neviršytų optimalios temperatūros intervalo ribų, ir taip užtikrina geriausią baterijos veikimą bei didžiausią baterijos gyvavimo laiką, net kai automobiliu nesinaudojate“, – Etaplius.lt paaiškina šiaulietis.

Anot jo, elektromobilis naudoja regeneruojamąją stabdymo energiją, t. y. atgauna energiją tada, kai mažinamas greitis, ir perduodamas baterijai. Taip padidinama naudingoji baterijos energija ir „Chevrolet Volt“ nuvažiuojamas atstumas. Nepaisant visų šių naujovių ir pažangių technologijų, vairuoti elektromobilį nereikia jokių ypatingų įgūdžių – automobilis veikia taip, kad vairuotojui būtų paprasta ir patogu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Emigrantas norėjo pigiau Lietuvoje išsigydyti skaudantį dantį: košmaras, kurio niekam nelinkėtų (240)

Specialiai į Lietuvą iš Švedijos skaudančio danties išsigydyti grįžęs emigrantas norėjo...

Belieka tik pavydėti: kaimynams Lenkijoje sekasi geriau, negu pranašauta (331)

Net skeptiškiausi ekspertai pripažįsta, kad dabartinė Lenkijos vyriausybė vykdo rinkimų...

Sukrėsta šiaulietė parašė atvirą laišką Verygai: po jūsų sprendimo turiu stebėti, kaip degraduoja tėvas (901)

„Gerb. ministre Aurelijau Veryga , šiandien Jūs pasmerkėte mano tėtį ir toliau gerti!...

Lietuvos ir Lenkijos pasienyje – didžiulės automobilių spūstys (33)

Šeštadienį Lietuvos-Lenkijos pasienio ruože, ties buvusiu Kalvarijos pasienio punktu, susiformavo...

Sovietų generolai karo korespondento akimis: beturčiai, kuriuos iškėlė revoliucija (29)

Leidykla „Briedis“ pristato netrukus pasirodysiančią serijos „Komunizmas be grimo“ naujieną...

Piknikas su Šimašiumi pakeitė daugiavaikės šeimos gyvenimą (135)

Daugiavaikių šeimų asociacijos vadovė Jurgita Pocienė sako tik Laisvės piknike iš mero...

Ventės ragas: tobulai sutvarkytas, bet ar įdomus? (1)

Ventės ragas Lietuvoje yra lyg mitologinis objektas – kažkur labai toli, visai nepakeliui, su...

Vaidas Baumila parodė, kas padeda išlaikyti nepriekaištingą figūrą (1)

Žinomas atlikėjas Vaidas Baumila ne veltui yra laikomas vienu seksualiausių Lietuvos šou...

„Siaubo pilį“ pastatęs vienas žiauriausių žudikų padarė labai didelę ir apmaudžią klaidą įžengę į pastatą žmonės dingdavo be pėdsakų (78)

H. H. Holmesas buvo vienas iš pirmųjų Jungtinių Valstijų serijinių žudikų. Savo specialios...

Vilniaus oro uoste dėl gedimo leidosi į Hurgadą turėjęs skristi lėktuvas papildyta 10.49 (223)

Vilniaus oro uostas informuoja, kad 9.30 val. Vilniaus oro uoste laukiamas avarinis orlaivio su...