aA
Neskelbiama viešai ataskaita atskleidžia, kad kai kurios Europos Sąjungos šalys sabotuoja Europos lygiu rengiamą automobilių pramonės priežiūros reformą. Tarp jų – ir Lietuva, tvirtinama pranešime žiniasklaidai.
Permainos ėmė bręsti kilus "Volkswagen" skandalui
© AP / Scanpix

Europos vartotojų organizacijos BEUC ketvirtadienį paskelbtoje ataskaitoje pažymima, kad nemažai ES valstybių narių, tarp jų – Vokietija ir Italija, kelia pavojų reformai, kuria siekiama sugriežtinti reikalavimus automobiliams bei apibrėžti naujus automobilių patikros standartus Europoje.

„Didžiulį nerimą kelia situacija, kad nemažai valstybių narių bando užgniaužti iniciatyvas, kurios neleistų kilti naujam „dyzelgeito“ skandalui. Daugelis jų nepritaria priemonėms, kurios užtikrintų realią automobilių patikrą Europos lygmeniu ar padėtų išvengti dabar kylančių interesų konfliktų ir susitarimų tarp automobilių gamintojų, nacionalinių valdžios institucijų bei privačių tyrimų laboratorijų. Matome puikius Europos Parlamento pasiekimus šioje srityje, todėl labai apmaudu, kad valstybės narės vengia teigiamų pokyčių“, – pažymi BEUC generalinė direktorė Monique Goyens.

Jos teigimu, jei ES yra nusiteikusi ryžtingai užkirsti kelią naujam „dyzelgeito“ skandalui ir sugrąžinti vartotojų pasitikėjimą automobilių sektoriumi, valstybės narės kartu su Europos Parlamentu turi skubos tvarka, per keletą artimiausių savaičių išspręsti šį klausimą.

Lietuva „dyzelgeito“ skandalo iššauktų reformų nepalaiko

ES valstybės narės reformos kryptimi juda skirtingu greičiu, ir, deja, Lietuva patenka į gėdingą „lėtąją juostą“ tarp šalių, kurios nesiekia reformų.

„Greitoji juosta“: Austrija, Danija, Ispanija, Malta, Nyderlandai, Prancūzija.

„Vidurinė juosta“: Belgija, Estija, Jungtinė Karalystė, Graikija, Kroatija, Lenkija.

„Lėtoji juosta“: Bulgarija, Čekija, Italija, Kipras, Latvija, Lietuva, Portugalija, Rumunija, Švedija, Vengrija, Vokietija.

Jei „lėtosios juostos“ valstybių pozicija nepasikeis, pastangos užkirsti kelia naujiems „dyzelgeito“ skandalams bus bevaisės, teigia BEUC, išanalizavusi ES valstybių narių požiūrį į griežtesnių reikalavimų ir rinkos priežiūros taisyklių įvedimą. Lietuva net lėčiausių ES narių kontekste atrodo kaip visiškai reformai besipriešinanti narė – pagal visus keturis BEUC tirtus kriterijus Lietuva gauna „nulį taškų“.

Viltys dedamos į „žaliųjų“ vyriausybę

„Atsaini Lietuvos valdžios pozicija Europos lygmeniu stebina. Regis, mūsų šalyje nėra didžiųjų automobilių koncernų gamyklų, jų lobistai tikriausiai nestovi Lietuvos atstovams „už nugaros“ nustatant vyriausybės poziciją šiuo klausimu. Tačiau Lietuva, galėdama žengti automobilių pramonės priežiūros reformos priešakyje, tą progą praleidžia“, – stebisi Kęstutis Kupšys, Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso (LVOA) tarybos narys.

Kęstutis Kupšys
Kęstutis Kupšys
© DELFI / Karolina Pansevič

Jis primena, kad dar 2015 m. rudenį tuometinis aplinkos apsaugos ministras K. Trečiokas pareiškė, esą Lietuva neturi pagrindo kelti pretenzijas Vokietijos automobilių koncernui „Volkswagen“.

„Ar žaliųjų-valstiečių vyriausybė ketina ko nors imtis? Regis, valdančiosios partijos pavadinimas įpareigoja Lietuvos Vyriausybės ministrus nelikti nuošalyje nuo ES vykstančių procesų“, – tikisi LVOA atstovas.

ES lygiu planuojama reforma numato didesnį Europos Komisijos vaidmenį prižiūrint automobilių taršos tyrimus ir prireikus atliekant jų nepriklausomus testavimus. Taip pat siekiama išspręsti interesų konflikto problemą, kai automobilių tyrimus atlieka tos pačios tarnybos ir laboratorijos, kurios gauna užsakymų iš automobilių gamintojų.

Šiuo metu ES Tarybai pirmininkaujanti Malta prieš keletą dienų paskelbė ataskaitą apie motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo ir rinkos priežiūros sistemos reformos įgyvendinimo eigą. Dokumente nurodyta, kad dvi grupės valstybių (neįvardijant šalių pavadinimų) nesutaria dėl reformos nuostatų, todėl vasario 20 d. vyks posėdis, kuriame bus tęsiama diskusija.

Apie būtinybę keisti automobilių taršos priežiūros sistemą prabilta po 2015 m. rudenį atskleistų skandalingų faktų, jog į kai kuriuos koncerno „Volkswagen“ gaminamus dyzelinius automobilius buvo montuojama taršos daviklių rodmenis klastojanti įranga.

Anot K. Kupšio, Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas ketina artimiausiu metu imtis iniciatyvų, informuojant Lietuvoje registruotų VW automobilių savininkus apie „dyzelgeito“ skandalo teisines pasekmes.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Bekelei paruošto „Jeep“ vairuotojas persistengė – užstrigo ten, kur pravažiuoja visi (20)

Bekelėje nutinkantys kuriozai, matyt, jau tapo įprasti, nes pasitaiko gana neretai, bet konkuruoti...

Po laivo gaisro, kuriame sudegė milijonų verti automobiliai, „Porsche“ priėmė netikėtą sprendimą (18)

28000 t sveriantis prekybinis laivas, be kito krovinio į Braziliją gabenęs dar ir 2000...

„Porsche“ išplėtė „Cayenne“ modelių gamą: pristatė kupė versiją (3)

„Porsche“ plečia sėkmingo SUV „ Cayenne “ gamą ir pristato dar sportiškesnį modelį –...

Kurį naudotą automobilį geriausia pirkti, kad pavažinėjus pavyktų brangiai parduoti (169)

Prieš pirkdami naudotą automobilį žmonės domisi ne tik specifiniais tam tikro modelio ypatumais,...

Vairuojantiems mirusių giminaičių automobilius reikės suskubti – turės 2 svarbias savaites (30)

Balandžio 1 d. paprastėja transporto priemonių registravimo tvarka, mirus jų savininkams. Nuo...

Top naujienos

Surinktuose dienoraščiuose – tikrasis Leningrado blokados siaubas: žmonės patys savęs neatpažino (193)

Daugybės iki tol niekur neskelbtų dienoraščių radinys tapo išskirtiniu šaltiniu, pateikusiu...

Kaunietės rankos kuria stebuklus: mane pamačiusios klientų žmonos neleido kirptis (79)

31-erių Karolina Ūzaitė – išskirtinė asmenybė, ryški ne tik savo išvaizda, bet ir vidumi....

Orai: šalčio banga jau čia pat (7)

Sekmadienio naktį lietaus debesys dar užsiliks pietrytinėje šalies pusėje. Dieną jie iš mūsų...

Memfis neatsidžiaugia mainais: „Dievo siųstas“ Valančiūnas vėl buvo palaima po krepšiais (3)

Antrą naktį iš eilės žaidę Memfio „Grizzlies“ (29/44) krepšininkai pritrūko kvapo ir...

Šiurpo net visko matę britų pareigūnai: lietuvis kambarioką uždaužė lyg žaisdamas (55)

Prieš aštuonerius metus už grotų Jungtinėje Karalystėje , Visbiče, pasiųstas lietuvis...

Papasakojo apie paskutines netikėtai mirusios atlikėjos Julijos Načialovos dienas: sekė mistiniai sutapimai

Netikėta Julijos Načalovos mirtis paskatino begalę mistika apipintų teorijų. Garsus Rusijos...

Ir mažas būrys gali smogti skaudžiai: drąsūs ir nutrūktgalviški reidai, pakeitę II pasaulinio karo eigą (170)

Antrojo pasaulinio karo metais virė didžiuliai mūšiai, kurie trukdavo ne vieną mėnesį ir...

Motiejūnas pasirašė sutartį su „Spurs“ ir grįžta į NBA (149)

Šią savaitę savo pasirodymą Kinijoje baigęs 28-erių metų puolėjas Donatas Motiejūnas sezono...

Gražiausiame pasaulyje restorane valgęs lietuvis rekomenduoja nepagailėti 70 eurų keptai vištai (245)

Pusiau rožinis, pusiau auksinis – toks yra gražiausias ir stilingiausias pasaulyje restoranas...

Jankauskaitės albumo pristatyme Kaune – nesuvaidinti jausmai, daina Vytautui Šapranauskui ir dėl atlikėjos konkuruojantys vyrai (86)

Šeštadienio vakarą „Žalgirio“ arenoje vyko aktorės, dainininkės ir laidų vedėjos Ingos...