aA
Neskelbiama viešai ataskaita atskleidžia, kad kai kurios Europos Sąjungos šalys sabotuoja Europos lygiu rengiamą automobilių pramonės priežiūros reformą. Tarp jų – ir Lietuva, tvirtinama pranešime žiniasklaidai.
Permainos ėmė bręsti kilus "Volkswagen" skandalui
© AP / Scanpix

Europos vartotojų organizacijos BEUC ketvirtadienį paskelbtoje ataskaitoje pažymima, kad nemažai ES valstybių narių, tarp jų – Vokietija ir Italija, kelia pavojų reformai, kuria siekiama sugriežtinti reikalavimus automobiliams bei apibrėžti naujus automobilių patikros standartus Europoje.

„Didžiulį nerimą kelia situacija, kad nemažai valstybių narių bando užgniaužti iniciatyvas, kurios neleistų kilti naujam „dyzelgeito“ skandalui. Daugelis jų nepritaria priemonėms, kurios užtikrintų realią automobilių patikrą Europos lygmeniu ar padėtų išvengti dabar kylančių interesų konfliktų ir susitarimų tarp automobilių gamintojų, nacionalinių valdžios institucijų bei privačių tyrimų laboratorijų. Matome puikius Europos Parlamento pasiekimus šioje srityje, todėl labai apmaudu, kad valstybės narės vengia teigiamų pokyčių“, – pažymi BEUC generalinė direktorė Monique Goyens.

Jos teigimu, jei ES yra nusiteikusi ryžtingai užkirsti kelią naujam „dyzelgeito“ skandalui ir sugrąžinti vartotojų pasitikėjimą automobilių sektoriumi, valstybės narės kartu su Europos Parlamentu turi skubos tvarka, per keletą artimiausių savaičių išspręsti šį klausimą.

Lietuva „dyzelgeito“ skandalo iššauktų reformų nepalaiko

ES valstybės narės reformos kryptimi juda skirtingu greičiu, ir, deja, Lietuva patenka į gėdingą „lėtąją juostą“ tarp šalių, kurios nesiekia reformų.

„Greitoji juosta“: Austrija, Danija, Ispanija, Malta, Nyderlandai, Prancūzija.

„Vidurinė juosta“: Belgija, Estija, Jungtinė Karalystė, Graikija, Kroatija, Lenkija.

„Lėtoji juosta“: Bulgarija, Čekija, Italija, Kipras, Latvija, Lietuva, Portugalija, Rumunija, Švedija, Vengrija, Vokietija.

Jei „lėtosios juostos“ valstybių pozicija nepasikeis, pastangos užkirsti kelia naujiems „dyzelgeito“ skandalams bus bevaisės, teigia BEUC, išanalizavusi ES valstybių narių požiūrį į griežtesnių reikalavimų ir rinkos priežiūros taisyklių įvedimą. Lietuva net lėčiausių ES narių kontekste atrodo kaip visiškai reformai besipriešinanti narė – pagal visus keturis BEUC tirtus kriterijus Lietuva gauna „nulį taškų“.

Viltys dedamos į „žaliųjų“ vyriausybę

„Atsaini Lietuvos valdžios pozicija Europos lygmeniu stebina. Regis, mūsų šalyje nėra didžiųjų automobilių koncernų gamyklų, jų lobistai tikriausiai nestovi Lietuvos atstovams „už nugaros“ nustatant vyriausybės poziciją šiuo klausimu. Tačiau Lietuva, galėdama žengti automobilių pramonės priežiūros reformos priešakyje, tą progą praleidžia“, – stebisi Kęstutis Kupšys, Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso (LVOA) tarybos narys.

Kęstutis Kupšys
Kęstutis Kupšys
© DELFI / Karolina Pansevič

Jis primena, kad dar 2015 m. rudenį tuometinis aplinkos apsaugos ministras K. Trečiokas pareiškė, esą Lietuva neturi pagrindo kelti pretenzijas Vokietijos automobilių koncernui „Volkswagen“.

„Ar žaliųjų-valstiečių vyriausybė ketina ko nors imtis? Regis, valdančiosios partijos pavadinimas įpareigoja Lietuvos Vyriausybės ministrus nelikti nuošalyje nuo ES vykstančių procesų“, – tikisi LVOA atstovas.

ES lygiu planuojama reforma numato didesnį Europos Komisijos vaidmenį prižiūrint automobilių taršos tyrimus ir prireikus atliekant jų nepriklausomus testavimus. Taip pat siekiama išspręsti interesų konflikto problemą, kai automobilių tyrimus atlieka tos pačios tarnybos ir laboratorijos, kurios gauna užsakymų iš automobilių gamintojų.

Šiuo metu ES Tarybai pirmininkaujanti Malta prieš keletą dienų paskelbė ataskaitą apie motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo ir rinkos priežiūros sistemos reformos įgyvendinimo eigą. Dokumente nurodyta, kad dvi grupės valstybių (neįvardijant šalių pavadinimų) nesutaria dėl reformos nuostatų, todėl vasario 20 d. vyks posėdis, kuriame bus tęsiama diskusija.

Apie būtinybę keisti automobilių taršos priežiūros sistemą prabilta po 2015 m. rudenį atskleistų skandalingų faktų, jog į kai kuriuos koncerno „Volkswagen“ gaminamus dyzelinius automobilius buvo montuojama taršos daviklių rodmenis klastojanti įranga.

Anot K. Kupšio, Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas ketina artimiausiu metu imtis iniciatyvų, informuojant Lietuvoje registruotų VW automobilių savininkus apie „dyzelgeito“ skandalo teisines pasekmes.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (15)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

BMW pademonstravo technologiją, apie kurią iki šiol buvo kalbama tik puse lūpų (5)

BMW motociklų padalinys pademonstravo tai, apie ką transporto pasaulyje kalbama nedaug –...

Atsakė į amžiną klausimą, kada lietuviai pradės pirkti mažus automobilius (34)

Pasaulio automobilių rinkoje pastebima įvairių tendencijų: populiarėja krosoveriai, menksta...

Rugsėjį vidutinio greičio matuokliai užfiksavo daugiau nei 23 tūkst. pažeidėjų (12)

Greičio mėgėjai pasimokė. LRT laidos „Panorama“ gautais duomenimis, per pusę mėnesio,...

Parodė galingiausią pasaulyje SUV – turi net režimą lenktynių trasai (24)

Naujasis „ Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ brėžia naujas ribas visureigių rinkoje – tokias,...

Top naujienos

Sovietų Sąjungos grimasos: išsigando Jono Paulius II – kliuvo dvasininkams (2)

Socialistinio bloko gyventojai gana džiugiai pasitiko žinią apie lenko Karolio Wojtylos tapimą...

Dėl telefono pateko į pinkles: paprašius grąžinti pinigus, pardavėjas pasiūlė kelionę į mišką (38)

Naują „ iPhone 7“ įsigijęs kaunietis pateko į nepavydėtiną padėtį – išvykus į...

Ministrui stojus ginti Kazėnienę, ji išreiškė nuomonę apie pasitraukimą

Nemalonumai naujoje darbo vietoje Rasai Kazėnienei nesibaigia, jos ginti stojo pats teisingumo...

DELFI eksperimentas Vilniaus gatvėse: kokia transporto priemonė čia greičiausia? (12)

Europos judumo savaitė visus ragina „atkimšti“ gatves nuo automobilių ir prisiminti, kiek daug...

Vilnius prieš popiežiaus vizitą pasikeitė neatpažįstamai: verslininkai įspėja – nemokamų paslaugų nebus (156)

Popiežiaus vizitui besiruošiantis Vilnius keičiasi tiesiog akyse – senamiestyje jau kelias...

Žemaitijoje pradėjo derėti gigantiškos saulėgrąžos

Kelmės rajone, Vidsodžio kaime esančioje sodyboje išdygo 4,6 metrų aukščio dekoratyvinė...

Turkiją pamėgusiems turistams – daugiau kuklesnių viešbučių

Gausėjant užsienio turistų srautams, Turkijos viešbučių savininkai ir investuotojai planuoja...

Gydytoja pasakė, kada geriausiai skiepyti vaikus nuo meningokokinės infekcijos: svarbu nepražiopsoti (4)

Prasidėjus rudeniui, atgijo mokyklos ir vaikų darželiai, kur mažieji sugužėjo semtis žinių bei...

Įdomūs faktai apie atmintį: nuo kada vaikai pradeda atsiminti ir ar iš tiesų smegenys ištrina skaudžius patyrimus

Vaikystės amnezija vadinamas toks žmogaus amžiaus tarpsnis, kuomet nesugebame atsiminti...

Buvusi LSMU studentė apkaltino dėstytojus seksualiniu priekabiavimu: ji buvo sulaikyta oro uoste (111)

Penktadienį Kaune šalia Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ( LSMU ) susirinko grupelė jaunimo...