Štai elektros energija varomas miesto SUV „Peugeot e-2008“ su 50 kWh talpos baterija viena įkrova gali nuvažiuoti iki 345 km, 58 kWh talpos bateriją turintis „Volkswagen ID.3“ įveikia iki 420 km, o 60 kWh talpos baterija aprūpintas „Renault Megane e-Tech“ – iki 450 km. Naujosios kartos „Kia e-Niro“ miesto visureigis su 64,8 kWh talpos akumuliatoriumi demonstruoja dar įspūdingesnius rezultatus – jis viena įkrova nuvažiuoja 460 km. Visus šiuos rodiklius gamintojai pateikia remdamiesi visuotinai priimtinu WLTP (angl. Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure) standartu.

Specialistai pripažįsta, kad tokios dabartinių kompaktiškų šeimos elektromobilių galimybės ir valstybinės subsidijos jau pagrįstai masina didmiesčių gyventojus žengti lemtingą žingsnį mobilumo pokyčių link: atsisakyti vidaus degimo varikliais varomų modelių ir pasilikti vieną vienintelį naudojamą netaršų automobilį.

Pakanka vieno tinkamo elektromobilio

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius ir leidėjas Vitoldas Milius sako, jog svarstantiems persėsti į elektra varomą transporto priemonę reikėtų apgalvoti savo dažniausiai įveikiamus maršrutus ir įvertinti jų atstumus. Pats kone kasdien elektromobiliu besinaudojantis žurnalistas pažymi, kad naujausi modeliai nesunkiai gali patenkinti didžiąją dalį poreikių.

„Didmiesčiuose ganėtinai daug šeimų važinėja daugiausia gyvenamojoje vietovėje, o savaitgaliais vyksta į sodybą. Arba kitas variantas – įsikūrę arčiau gamtos, kur nors užmiestyje, keletą dešimčių kilometrų nuo darbo.

Tokiam scenarijui elektromobilio, kuris deklaratyviai nuvažiuoja apie 400 kilometrų, o žiemą galimai ir perpus mažiau, užtenka ir kasdieniams tikslams pasiekti, ir į sodybas patekti. Jeigu šeimoms nariams nereikia skirtingų transporto priemonių, tokiam scenarijui gali pakakti ir vienintelio elektromobilio“, – sako specialistas.

Vitoldas Milius

Miestuose, kur naudotis elektriniu transportu yra parankiausia, per 400 km viena įkrova įveikiamas atstumas dažnu atveju gali reikšti, kad baterijas pakaks papildyti sykį per savaitę. O gausi elektromobilių įranga ir praktiškas SUV modelių, kaip antai „Kia e-Niro“ ar „Peugeot e-2008“ kėbulas, gali tapti universaliu pagalbininku šeimoms.

Pavyzdžiui, jau bazinėje korėjiečių modelių įrangoje montuojami tokie komforto atributai kaip šildomas vairas ir priekinės sėdynės, galinio vaizdo kamera, diegiama automatinė dviejų zonų klimato kontrolės sistema, belaidžio telefono įkrovimo funkcija ir pan.

V. Miliaus teigimu, kitaip matematika susidėlioja, jeigu „sodyba“ yra kur nors Nidoje ar kitame tolimame taške. Tuomet gali prireikti tam tikrų kompromisų.

„Teoriškai ir tokiam modeliui įmanoma prisitaikyti, bet tai jau nebus patogiausias variantas. Traukiant į tradicinę sodybą, veikiausiai didelę dalį teks važiuoti ne greitkeliu, o plentais, santykinai nedideliu greičiu, tad ten elektromobilis energiją naudos taip pat gana taupiai. Net ir didesnį atstumą riedant 70–90 km/val. greičiu, elektromobilis įveiks tiek kilometrų, kiek deklaruoja gamintojas.

O įsukus į greitkelį, jei lekiama didžiausiu leistinu greičiu, elektromobilio sąnaudos sparčiai išauga, nes jos tiesiogiai priklauso nuo greičio. Tai tiesiog nebus patogiausias sprendimas šiandieną, todėl jis turbūt patenkins tik didžiausius entuziastus“, – vertina daugybės kelionių elektromobiliais rekordų autorius.

Elektromobilis

Mieste neturi jokių trūkumų

Patyrusio automobilininko manymu, vienas svarbiausių dalykų naudojantis elektromobiliu yra „mažoji infrastruktūra“. Pagal jau aptartą pirmąjį scenarijų ji susideda iš trijų dalių: namų, darbovietės – vietų, kuriose praleidžiama daugiausia laiko, ir sodybos ar jos pakaitalo, kur prabėga savaitgalis bei kitos poilsio dienos.

„Tokiame kontekste, turint apie 400 km nuvažiuojantį elektromobilį, būtų labai gerai įsirengti bent vieną įkrovimo stotelę. Nesvarbu, ar ji bus namuose, ar darbovietėje, – svarbu, kad toje vietoje automobilis stovėtų tą laiką, kai juo nereikia važiuoti. Nes lakstyti po miestą kaip akis išdegus ir ieškoti viešųjų stotelių, o tada kovoti dėl vietų prie jų tikrai nebus smagu. Pavyzdžiui, aš naudoju naminį sieninį įkroviklį, kurio iš esmės užtenka bet kuriai baterijai per naktį įkrauti“, – patirtimi dalijasi V. Milius.

Pasak jo, jeigu sodyboje leidžiami savaitgaliai, veikiausiai ten pakaks ir paprasto buitinio 220 V elektros lizdo, tik reikia apsižiūrėti, ar yra pakankamos galios įvadas, kad nekiltų bėdų greta naudoti ir kitus reikalingus buitinius prietaisus.

„Elektromobilio esmė ta, jog jis ilgai kraunasi, bet mes turime taip susidėlioti gyvenimą, kad jis krautųsi, kai mes nevažiuojam. Gal ne kiekvieną laisvą akimirką, bet bent toje vietoje, kur praleidžiame daugiau laiko. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad, turint tokią galimybę įsikrauti bateriją, infrastruktūros trūkumas nejuntamas“, – tvirtina pašnekovas.

Kia e-Niro

Anot V. Miliaus, pasirūpinus šiomis sąlygomis, mieste elektromobilis neturi jokių trūkumų, o privalumų – galybė.

„Aš praleidau nemažai laiko elektromobilyje: mano gyvenimas nėra stacionarus, tad dažnai tenka važinėti toliau. Elektromobilio minusai išryškėja turbūt tik tolimesnėse kelionėse. Mieste jų rasti tiesiog neįmanoma, nes tokioje aplinkoje elektrinis modelis išsiskiria vien privalumais: važiuoja tyliai, turi begalę įkrovimo variantų, pasižymi įspūdinga dinamika ir kt.“, – vardija žurnalistas.

Jis priduria, kad elektromobiliuose taip pat yra mažiau greitai susidėvinčių ar gendančių dalių, o žiemą nepamainomas šiuolaikinių modelių privalumas – galimybė iš anksto pašildyti automobilį: tam pakaks vos keleto paspaudimų mobiliojo telefono programėlėje.

Efektyvumo rodikliai

Svarstant, kokį elektromobilį pasirinkti, svarbu atkreipti dėmesį ne vien į jo baterijos talpą, bet ir į kitus techninius parametrus. Nemenką viena įkrova nuvažiuojamą šiuolaikinių elektromobilių atstumą lemia ne tik optimalaus dydžio akumuliatoriai, bet ir sparčiai tobulinami visos elektros pavaros komponentai.

Štai jau keletą metų rinkoje esančio „Peugeot e-2008“ vidutinės energijos sąnaudos mieste gali siekti apie 14,5 kWh/100 km, pernai debiutavusio „Renault Megane e-Tech“ gamintojai nurodo tik 13,3 kWh, o „Kia e-Niro“ kūrėjai – vos 12,3 kWh/100 km sąnaudas. Tad technologijų progresas žymus ir šioje srityje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją