„Renault“ Paryžiuje ketina pademonstruoti elektrinius modelius, kuriuos bus galima įsigyti nuo kitų metų vidurio. Taip šis Prancūzijos gamintojas siekia tapti pirmuoju masinių elektromobilių gamintoju ir per šešerius metus pasiekti 200 tūkst. elektromobilių pardavimų apimtis. Kitas Prancūzijos gamintojas „PSA/Peugeot-Citroen“ pristatys pirmąjį pasaulyje hibridinį dyzelinį-elektrinį modelį, o „Honda Motor“ ketina pademonstruoti hibridinę „Jazz“ automobilio versiją.

Ketvirtadienį ir penktadienį parodos durys bus atviros žiniasklaidai, o nuo šeštadienio, spalio 2 d., iki spalio 17 d. su automobilių gamintojų naujienomis galės susipažinti visi norintys. Toliau pateikiame „Automotive News Europe“ parengtą išsamią Paryžiaus automobilių parodos naujienų apžvalgą.

„Alfa Romeo“ stende puikuosis galingiausia naujojo kompaktinio hečbeko „Giulietta“ versija „Quadrifoglio Verde“ su 1,7 l (173 kW) turbininiu benzininiu varikliu. Be to, bus pristatyta ir nauja šešių laipsnių dvigubos sankabos automatizuota transmisija, montuojama į „Giulietta“ ir „MiTo“ modelius.

Audi A7 Sportback
„Audi“ ketina pademonstruoti naują ištaigingą penkių durų kupė A7 bei koncepcinį elektrinį modelį, kuris ateityje gali virsti R4 automobiliu. Vokietijos žiniasklaida praneša, kad R4 galėtų būti komplektuojamas ir su įprastiniais, ir su elektriniais varikliais. „Audi“ elektromobiliai bus siūlomi kaip „e-Tron“ submarkės modeliai ir rinkoje turėtų pasirodyti 2012 m. Jau kitąmet Vokietijos gamintojas pradės dvidešimties „A1 e-Tron“ elektrinių automobilių, kuriuos aptarnaus 200 įkrovos stočių, bandymus.

Tuo tarpu dėl aptakios formos kupė automobilį primenantis A7 užbaigs „Audi“ modelių gamos plėtrą, kurios padedamas gamintojas siekia aplenkti BMW ir tapti didžiausiu prestižinių automobilių gamintoju pasaulyje. Šis modelis užims vietą tarp A6 ir A8 ir Vokietijoje kainuos nuo 51 650 eurų (178 tūkst. Lt). A7 varžysis su „BMW 5 Gran Turismo“, „Porsche Panamera“ bei naujuoju „Mercedes-Benz CLS“.

Bentley Continental GT
Turtingi pirkėjai taip pat dairosi ekologiškesnių automobilių, tad „Bentley“ parodoje pristatys atnaujintą kupę „Continental GT“, kuris 2011 m. pabaigoje gaus kartu su „Audi“ sukurtą 4,0 l V8 agregatą, kurio CO2 emisijos yra net 40 proc. mažesnės už dabar naudojamos 6,0 l V12 jėgainės. Atnaujintas „Continental GT“ pasižymi dar sportiškesne išvaizda ir yra 65 kg lengvesnis už ankstesnį modelį. Kitos „Bentley Continental“ versijos bus atnaujintos per artimiausius dvejus metus: sedanas „Flying Spur“ turėtų pasirodyti 2012 m., o kabrioletas GTC – 2013 m.

Svarbiausias BMW debiutas Paryžiuje bus antrosios kartos visureigis X3, kuris yra didesnis ir lengvesnis už savo pirmtaką. Didesni X3 matmenys leis gamintojui išvengti konkurencijos su neseniai pasirodžiusiu X1, nes pirmosios kartos X3 buvo tik 12 cm ilgesnis už X1, tuo tarpu dabar šis skirtumas jau sieks 20 cm. Naujasis X3 turi kokybiškesnį prietaisų skydelį bei geresnes apdailos medžiagas, nes gamintojas pripažįsta, kad jam teks susidurti su agresyvesne konkurencija. Prietaisai savo kokybe primena 5 serijos modelį, o dėl išaugusių matmenų salonas tapo erdvesnis. Atsakydamas į kritiką dėl kietos ankstesniojo X3 važiuoklės BMW šį modelį aprūpino amortizatorių valdymo sistema.

Pirmosios kartos modelis buvo gaminamas „Magna Steyr“ gamykloje Grace, Austrijoje, o naujasis X3 kartu su X5 ir X6 visureigiais bus surenkamas BMW gamykloje Spartanburge (JAV). Europos rinkoje naujas X3 pasirodys lapkričio mėn. ir Vokietijoje kainuos nuo 39 100 eurų (135 tūkst. Lt). Paryžiuje BMW pristatys ir serijiniam automobiliui artimą 6 serijos kupė koncepcinį modelį, kuris bus aptakesnis ir atrodys subtiliau už dabartinį automobilį.

Chevrolet Orlando
„Chevrolet“ planuoja parodyti net keturis naujus modelius: septynvietį vienatūrį „Orlando“, „Cruze“ hečbeką, visureigį „Captiva“ bei atnaujintą „Aveo“. „Orlando“ rinkoje pasirodys kitų metų pradžioje ir bus komplektuojamas su 1,8 l benzininiu ir 2,0 l dyzeliniu varikliais. Gamintojas ketina „Orlando“ siūlyti ir Kanados bei Azijos rinkose, tačiau JAV pirkėjų šis modelis nepasieks. Naujasis „Aveo“ nuo savo pirmtako skirsis sportiškesne išvaizda, aukštesne pečių linija bei paslėptomis galinių durų rankenėlėmis. Be to, jis tapo ilgesnis bei platesnis. Naujasis „Aveo“ bus komplektuojamas su 1,2 l benzininiu ir 1,3 l dyzeliniu varikliais su „stop-start“ sistema, jam bus galima užsakyti šešių laipsnių automatinę transmisiją.
Citroën C4
„Citroën“ Paryžiuje pademonstruos naujos kartos kompaktinį hečbeką C4, išvaizdesnę ir brangesnę jo versiją DS4 bei koncepcinį modelį, kuris turėtų pakeisti anksčiau gamintą C2 ir užpildyti spragą tarp C1 ir C3 automobilių. DS4 bus jau antrasis šios serijos modelis, kiek anksčiau pirkėjams buvo pasiūlytas DS3. Lyginant su C4, DS4 yra kiek aukštesnis, trumpesnis ir platesnis. Galinių durų rankenėlės paslėptos galiniame statramstyje, tad DS4 išvaizda kiek primena kupė. DS4 taip pat išsiskiria geresne garso izoliacija bei plačiomis individualizavimo galimybėmis, pavyzdžiui, bus galima rinktis dvispalvį interjerą ir prietaisų skydelį bei vieną iš keturių skirtingų signalo garsų.
Ford Focus ST koncepcija
„Ford“ į Paryžių atsiveš gamybai parengtą „Focus“ modelių gamą – hečbeką, universalą ir sedaną – bei pademonstruos naują „Focus ST“ modelį, kuris turi 2,0 l benzininį keturių cilindrų tiesioginio įpurškimo turbininį variklį, išvystantį 250 AG. Naujieji „Focus“ pirkėjus pasieks 2011 m. pradžioje, o „Focus ST“ bus galima įsigyti dar metais vėliau. Naujoji „Focus“ karta yra labai svarbi „Ford Motor“, nes tai pirmasis pagal „One Ford“ strategiją sukurtas ir viso pasaulio rinkoms skirtas „Ford Motor“ modelis.

„Hyundai“ parodoje demonstruos Europos rinkai pritaikytą „Genesis“ kupė, kuris iš karto po parodos pasirodys prekyboje. Gamintojas tikisi, kad „Genesis“ taps patraukliu modeliu pirkėjams, kurie norėtų įsigyti 3 serijos BMW kupė ar „Audi A5“, tačiau šie modeliai jiems yra per brangūs. „Genesis“ kupė bus komplektuojamas su 2,0 l (210 AG) bei 3,8 l V6 (303 AG) motorais. „Hyundai Motor“ stende bus galima išvysti ir „Genesis“ sedaną bei reprezentacinį modelį „Equus“, tačiau Pietų Korėjos bendrovė tikina norinti išvysti pirkėjų reakciją į šiuos du modelius ir tik tada apsispręsianti dėl jų prekybos Senajame žemyne.

Hyundai ix20
Gamintojas dar pristatys „Kia Venga“ giminingą mažą vienatūrį ix20, kuris pakeis „Hyundai Matrix“ modelį. Čia dar bus galima išvysti ir atnaujintą mažą automobilį i10 bei hibridinę visureigio ix35 versiją.

„Honda“ žada pademonstruoti pirmą hibridinį modelį mažų automobilių segmente – 1,3 l benzininį-elektrinį variklį, kuris montuojamas ir į „Insight“, turintį „Jazz“. Hibridinis „Jazz“ nuo įprastinės versijos skirsis priekiniais žibintais, buferiu ir grotelėmis.

„Jeep“ stende bus galima išvysti naujos kartos „Grand Cherokee“ – pirmą naują modelį nuo to laiko, kuomet „Chrysler Group“ kontrolę perėmė „Fiat“. Prekybos salonus naujasis „Grand Cherokee“ pasieks lapkritį, jį bus galima užsakyti su 3,6 l V6 bei 5,7 l V8 benzininiais varikliais, tačiau Europoje dauguma pirkėjų veikiausiai rinksis „VM Motori“ tiekiamą 3,0 l V6 (225 AG) dyzelinį agregatą. Paryžiuje bus pristatytas ir „Wrangler“ su nauju, taip pat „VM Motori“ tiekiamu, 2,8 l (200 AG) dyzeliniu motoru bei „stop-start“ sistema. Tuo tarpu į „Compass“ ir „Patriot“ visureigius montuotą „Volkswagen“ 2,0 l (140 AG) dyzelinį variklį pakeitė „Mercedes-Benz“ 2,2 l (163 AG) dyzelinė jėgainė.

„Kia“ europiečiams pristatys „Magentis“ sedano įpėdinį, kuris JAV žinomas „Optima“ vardu, o Pietų Korėjoje vadinasi K5. Prekyboje šis didelis sedanas pasirodys kitų metų viduryje, jį bus galima rinktis su 2,0 l (200 AG) bei 2,4 l (274 AG) tiesioginio įpurškimo benzininiais varikliais bei dyzeline jėgaine. Vėliau turėtų pasirodyti ir hibridinė benzininė-elektrinė versija.

Land Rover Range Rover Evoque
Itin pravažiais visureigiais garsėjantis „Land Rover“ pademonstruos „Range Rover Evoque“ modelį, kuriuo mėgins sudominti ir dailiosios lyties atstoves, nes šiuo metu „Land Rover“ automobilius dažniausiai renkasi vyrai. „Evoque“ yra mažiausias ir pirmasis priekiniais ratais varomas „Land Rover“. Gamintojas tikisi, kad apie pusę „Evoque“ pirkėjų sudarys moterys. Šis trijų durų modelis, priskiriamas prestižinei „Range Rover“ submarkei, yra sukurtas smarkiai modifikuotos „Freelander“ platformos pagrindu. „Evoque“ pirkėjai galės rinktis dviem arba keturiais ratais varomas versijas, o prekyboje jis pasirodys kitų metų vasarą.

„Lexus“ stende Paryžiuje bus pristatomas pirmasis pasaulyje prestižinis hibridinis hečbekas CT 200h. „Toyota Motor“ tikisi, kad šis modelis padės pritraukti jaunų stilingo hečbeko ieškančių pirkėjų. Prekyboje CT modelis pasirodys spalio mėnesį.

„Mazda“ parodoje ketina pristatyti atnaujintą „Mazda 2“ modelį, kurį jau bus galima įsigyti ir su automatine pavarų dėže.

Mercedes-Benz CLS
„Mercedes-Benz“ parodos lankytojus ketina sužavėti pristatydamas antrosios kartos CLS modelį, kuris dėl savo aptakių formų dažnai pavadinamas „keturių durų kupė“. CLS sukurtas E klasės pagrindu, tačiau yra ilgesnis, o naujojo modelio bazė pailgėjo net 20 cm. Nuo CLS debiuto 2004 m. pasaulyje buvo parduota 240 tūkst. šių automobilių, tad CLS sėkmė paskatino „Audi“ sukurti A7, o BMW atsakas buvo 5 serijos „Gran Turismo“ modelis. Čia bus pristatytas ir elektrinis A klasės hečbekas.

„Mitsubishi“ daugiausiai dėmesio skirs elektromobilio „i-MiEV“ pristatymui. Japonijos gamintojas tvirtina, kad, įvertinus vyriausybių teikiamas subsidijas, „i-MiEV“ kaina kartu su baterijomis neturėtų viršyti 30 tūkst. eurų (104 tūkst. Lt), tačiau ir ši suma neatrodo patraukli. Po debiuto Paryžiuje „i-MiEV“ gruodį bus galima įsigyti 14 Europos šalių, tarp jų Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje ir Italijoje. Lyginant su japoniška „i-MiEV“ versija, Europai skirtas automobilis yra kur kas geriau sukomplektuotas: bazinėje įrangoje galima rasti stabilumo kontrolės sistemą bei šonines ir užuolaidines oro pagalves. Su pilnai įkrautomis ličio jonų baterijomis „i-MiEV“ gali įveikti 150 km atstumą ir pasiekti 130 km/val. greitį, o jo variklio galia siekia 49 kW.

„Nissan“ taip pat ketina demonstruoti elektromobilį – Senojo žemyno rinkai pritaikytą hečbeką „Leaf“, kuris su pilnai įkrautomis baterijomis gali nuvažiuoti 160 km. Nors elektromobilis „Leaf“ turėtų sulaukti didelio parodos lankytojų dėmesio, pirkėjams, ko gero, svarbesnis bus naujos kartos „Micra“ debiutas. Šis mažas automobilis bus komplektuojamas ir su 1,2 l kompresoriniu tiesioginio įpurškimo benzininiu varikliu.

Opel GTC Paris
„Opel“ šioje parodoje svarbiausia bus „Astra“ modelių gamos plėtra: greta koncepcinio „GTC Paris“, kuris demonstruoja būsimo trejų durų „Astra“ hečbeko išvaizdą, bus galima apžiūrėti ir gamybai parengtą universalą „Astra Sports Tourer“. Universalui tenka net ketvirtadalis visų „Astra“ pardavimų, o kompaktinių automobilių klasės vidurkis yra 17 proc., tad šis debiutas gamintojui yra labai svarbus. „Astra Sports Tourer“ Vokietijoje kainuos maždaug nuo 18 tūkst. eurų (62 tūkst. Lt).
Peugeot 508
„Peugeot“ pristatymui rengią savo naująjį flagmaną 508, kuris pakeis du nesėkmingus modelius: 407 ir 607. Prancūzijos gamintojas tikisi, kad 508 pajėgs sėkmingai konkuruoti ne tik su „Opel Insignia“ bei „Ford Mondeo“, bet ir su tokiais prestižiniais modeliais kaip 3 serijos BMW, „Audi A4“ bei C klasės „Mercedes-Benz“. Tiesa, dauguma gerai žino, kaip baigiasi PSA ir „Renault“ planai prilygti prestižiniams vokiškiems modeliams – dažniausiai jiems nesiseka varžytis net ir su „Opel“ ar „Ford“ automobiliais, o „Volkswagen“ lieka išvis nepavejamas.

„Peugeot 508“ pirkėjai galės rinktis sedano arba universalo kėbulus, prekyboje šis modelis pasirodys 2011 m. pradžioje. „Peugeot“ stende bus galima išvysti ir pirmąjį pasaulyje hibridinį dyzelinį-elektrinį modelį – „3008 Hybrid 4“, kurio dyzelinis 2,0 l (163 AG) motoras suka priekinius ratus, o 37 AG elektrinis agregatas varo galinius, taip imituojant keturių ratų pavarą.

„Renault“, kaip ir jos partneris „Nissan“, Paryžiuje daug dėmesio skirs elektromobiliams: čia debiutuos „Fluence“ sedano ir „Kangoo Express“ furgono elektrinės versijos, kurios prekybos salonus pasieks kitų metų viduryje. Prancūzijos gamintojas pademonstruos ir naują flagmaną „Latitude“, kuris pakeis nesėkmingą „Vel Satis“ modelį. „Latitude“ yra sukurtas „Renault“ padalinio „Renault Samsung Motors“ sedano SM5 pagrindu ir bus gaminamas Pietų Korėjoje. „Renault“ stende taip pat bus galima apžiūrėti atnaujintus „Laguna“ bei „Espace“ modelius.

„Seat“ parodoje pristatys „Volkswagen Sharan“ „brolį dvynį“ – didelį vienatūrį „Alhambra“, kuris yra lengvesnis už dabartinį modelį ir turi modernių benzininių bei dyzelinių variklių. Be to, naujoji „Alhambra“ turi stumdomas galines duris, kurios labai pravers ankštose aikštelėse.

„Suzuki“ mažų automobilių pirkėjams pasiūlys naujos kartos „Swift“, kuris, lyginant su dabartiniu modeliu, sunaudos mažiau degalų, pasižymės mažesnėmis CO2 emisijomis, geresniu valdymu ir turės daugiau saugumo įrangos. Trejų ir penkerių durų „Swift“ bus galima įsigyti netrukus po parodos. Pirkėjai galės rinktis 1,2 l (94 AG) benzininį arba 1,3 l (75 AG) dyzelinį variklį. Europos rinkai skirti „Swift“ ir toliau bus gaminami Vengrijos Esztergomo mieste esančioje „Suzuki“ gamykloje.

Toyota Verso-S
„Toyota“ taip pat žada pristatyti nedidelį automobilį – mažą vienatūrį „Verso-S“, kurio ilgis nesieks 4 m, tad jis bus vienas trumpiausių savo klasėje. Gamintojas tikina, kad šis modelis pasižymės ypač geru salono erdvės panaudojimu ir tikisi užpildyti spragą modelių gamoje, kuri liko 2006 m. nutraukus „Yaris Verso“ gamybą.

„Volkswagen“ savo stende pademonstruos atnaujintą „Passat“, kurio priekinė dalis taps panašesnė į kitų neseniai pasirodžiusių šios markės modelių. Be to, atnaujintas „Passat“ turės modernių saugumo sistemų, pavyzdžiui, kelio ženklų atpažinimo, įspėjimo apie „aklojoje zonoje“ esantį automobilį bei adaptyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą. Automobilis turės ir atnaujintą interjerą, tačiau dauguma variklių liks nepakitę. „Passat“ šiuo metu yra Europos vidutinių automobilių klasės lyderis ir gamintojas tikisi, kad šis atnaujinimas leis išsaugoti pranašumą prieš „Ford Mondeo“ bei „Opel Insignia“.

Volvo V60
Pristatydamas naują universalą V60 „Volvo“ siekia pritraukti 3 serijos BMW, „Audi A4“ bei C klasės „Mercedes-Benz“ universalų pirkėjų, nes V60 bus pigesnis už šiuos modelius. Pirkėjus turėtų sudominti sportiška V60 išvaizda, žemėjanti stogo linija ir aukšta pečių juosta. „Volvo“ tikisi per metus parduoti 50 tūkst. V60, 90 proc. šio kiekio turėtų rasti pirkėjus Europoje. V60 turės pėsčiųjų saugumo sistemą, kuri pristabdys automobilį, jei prieš jį į gatvę išžengs žmogus ir vairuotojas nespės laiku sureaguoti. Tuo tarpu „City Safety“ sistema, kuri pasirodė dar XC60 modelyje, sumažins greitį, jei priekyje važiuojantis automobilis pristabdys ar visai sustos, ir vairuotojas laiku nenuspaus stabdžių pedalo.