„Renault“ Paryžiuje ketina pademonstruoti elektrinius modelius, kuriuos bus galima įsigyti nuo kitų metų vidurio. Taip šis Prancūzijos gamintojas siekia tapti pirmuoju masinių elektromobilių gamintoju ir per šešerius metus pasiekti 200 tūkst. elektromobilių pardavimų apimtis. Kitas Prancūzijos gamintojas „PSA/Peugeot-Citroen“ pristatys pirmąjį pasaulyje hibridinį dyzelinį-elektrinį modelį, o „Honda Motor“ ketina pademonstruoti hibridinę „Jazz“ automobilio versiją.
Ketvirtadienį ir penktadienį parodos durys bus atviros žiniasklaidai, o nuo šeštadienio, spalio 2 d., iki spalio 17 d. su automobilių gamintojų naujienomis galės susipažinti visi norintys. Toliau pateikiame „Automotive News Europe“ parengtą išsamią Paryžiaus automobilių parodos naujienų apžvalgą.
„Alfa Romeo“ stende puikuosis galingiausia naujojo kompaktinio hečbeko „Giulietta“ versija „Quadrifoglio Verde“ su 1,7 l (173 kW) turbininiu benzininiu varikliu. Be to, bus pristatyta ir nauja šešių laipsnių dvigubos sankabos automatizuota transmisija, montuojama į „Giulietta“ ir „MiTo“ modelius.
Tuo tarpu dėl aptakios formos kupė automobilį primenantis A7 užbaigs „Audi“ modelių gamos plėtrą, kurios padedamas gamintojas siekia aplenkti BMW ir tapti didžiausiu prestižinių automobilių gamintoju pasaulyje. Šis modelis užims vietą tarp A6 ir A8 ir Vokietijoje kainuos nuo 51 650 eurų (178 tūkst. Lt). A7 varžysis su „BMW 5 Gran Turismo“, „Porsche Panamera“ bei naujuoju „Mercedes-Benz CLS“.
Svarbiausias BMW debiutas Paryžiuje bus antrosios kartos visureigis X3, kuris yra didesnis ir lengvesnis už savo pirmtaką. Didesni X3 matmenys leis gamintojui išvengti konkurencijos su neseniai pasirodžiusiu X1, nes pirmosios kartos X3 buvo tik 12 cm ilgesnis už X1, tuo tarpu dabar šis skirtumas jau sieks 20 cm. Naujasis X3 turi kokybiškesnį prietaisų skydelį bei geresnes apdailos medžiagas, nes gamintojas pripažįsta, kad jam teks susidurti su agresyvesne konkurencija. Prietaisai savo kokybe primena 5 serijos modelį, o dėl išaugusių matmenų salonas tapo erdvesnis. Atsakydamas į kritiką dėl kietos ankstesniojo X3 važiuoklės BMW šį modelį aprūpino amortizatorių valdymo sistema.
Pirmosios kartos modelis buvo gaminamas „Magna Steyr“ gamykloje Grace, Austrijoje, o naujasis X3 kartu su X5 ir X6 visureigiais bus surenkamas BMW gamykloje Spartanburge (JAV). Europos rinkoje naujas X3 pasirodys lapkričio mėn. ir Vokietijoje kainuos nuo 39 100 eurų (135 tūkst. Lt). Paryžiuje BMW pristatys ir serijiniam automobiliui artimą 6 serijos kupė koncepcinį modelį, kuris bus aptakesnis ir atrodys subtiliau už dabartinį automobilį.
„Hyundai“ parodoje demonstruos Europos rinkai pritaikytą „Genesis“ kupė, kuris iš karto po parodos pasirodys prekyboje. Gamintojas tikisi, kad „Genesis“ taps patraukliu modeliu pirkėjams, kurie norėtų įsigyti 3 serijos BMW kupė ar „Audi A5“, tačiau šie modeliai jiems yra per brangūs. „Genesis“ kupė bus komplektuojamas su 2,0 l (210 AG) bei 3,8 l V6 (303 AG) motorais. „Hyundai Motor“ stende bus galima išvysti ir „Genesis“ sedaną bei reprezentacinį modelį „Equus“, tačiau Pietų Korėjos bendrovė tikina norinti išvysti pirkėjų reakciją į šiuos du modelius ir tik tada apsispręsianti dėl jų prekybos Senajame žemyne.
„Honda“ žada pademonstruoti pirmą hibridinį modelį mažų automobilių segmente – 1,3 l benzininį-elektrinį variklį, kuris montuojamas ir į „Insight“, turintį „Jazz“. Hibridinis „Jazz“ nuo įprastinės versijos skirsis priekiniais žibintais, buferiu ir grotelėmis.
„Jeep“ stende bus galima išvysti naujos kartos „Grand Cherokee“ – pirmą naują modelį nuo to laiko, kuomet „Chrysler Group“ kontrolę perėmė „Fiat“. Prekybos salonus naujasis „Grand Cherokee“ pasieks lapkritį, jį bus galima užsakyti su 3,6 l V6 bei 5,7 l V8 benzininiais varikliais, tačiau Europoje dauguma pirkėjų veikiausiai rinksis „VM Motori“ tiekiamą 3,0 l V6 (225 AG) dyzelinį agregatą. Paryžiuje bus pristatytas ir „Wrangler“ su nauju, taip pat „VM Motori“ tiekiamu, 2,8 l (200 AG) dyzeliniu motoru bei „stop-start“ sistema. Tuo tarpu į „Compass“ ir „Patriot“ visureigius montuotą „Volkswagen“ 2,0 l (140 AG) dyzelinį variklį pakeitė „Mercedes-Benz“ 2,2 l (163 AG) dyzelinė jėgainė.
„Kia“ europiečiams pristatys „Magentis“ sedano įpėdinį, kuris JAV žinomas „Optima“ vardu, o Pietų Korėjoje vadinasi K5. Prekyboje šis didelis sedanas pasirodys kitų metų viduryje, jį bus galima rinktis su 2,0 l (200 AG) bei 2,4 l (274 AG) tiesioginio įpurškimo benzininiais varikliais bei dyzeline jėgaine. Vėliau turėtų pasirodyti ir hibridinė benzininė-elektrinė versija.
„Lexus“ stende Paryžiuje bus pristatomas pirmasis pasaulyje prestižinis hibridinis hečbekas CT 200h. „Toyota Motor“ tikisi, kad šis modelis padės pritraukti jaunų stilingo hečbeko ieškančių pirkėjų. Prekyboje CT modelis pasirodys spalio mėnesį.
„Mazda“ parodoje ketina pristatyti atnaujintą „Mazda 2“ modelį, kurį jau bus galima įsigyti ir su automatine pavarų dėže.
„Mitsubishi“ daugiausiai dėmesio skirs elektromobilio „i-MiEV“ pristatymui. Japonijos gamintojas tvirtina, kad, įvertinus vyriausybių teikiamas subsidijas, „i-MiEV“ kaina kartu su baterijomis neturėtų viršyti 30 tūkst. eurų (104 tūkst. Lt), tačiau ir ši suma neatrodo patraukli. Po debiuto Paryžiuje „i-MiEV“ gruodį bus galima įsigyti 14 Europos šalių, tarp jų Vokietijoje, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje ir Italijoje. Lyginant su japoniška „i-MiEV“ versija, Europai skirtas automobilis yra kur kas geriau sukomplektuotas: bazinėje įrangoje galima rasti stabilumo kontrolės sistemą bei šonines ir užuolaidines oro pagalves. Su pilnai įkrautomis ličio jonų baterijomis „i-MiEV“ gali įveikti 150 km atstumą ir pasiekti 130 km/val. greitį, o jo variklio galia siekia 49 kW.
„Nissan“ taip pat ketina demonstruoti elektromobilį – Senojo žemyno rinkai pritaikytą hečbeką „Leaf“, kuris su pilnai įkrautomis baterijomis gali nuvažiuoti 160 km. Nors elektromobilis „Leaf“ turėtų sulaukti didelio parodos lankytojų dėmesio, pirkėjams, ko gero, svarbesnis bus naujos kartos „Micra“ debiutas. Šis mažas automobilis bus komplektuojamas ir su 1,2 l kompresoriniu tiesioginio įpurškimo benzininiu varikliu.
„Peugeot 508“ pirkėjai galės rinktis sedano arba universalo kėbulus, prekyboje šis modelis pasirodys 2011 m. pradžioje. „Peugeot“ stende bus galima išvysti ir pirmąjį pasaulyje hibridinį dyzelinį-elektrinį modelį – „3008 Hybrid 4“, kurio dyzelinis 2,0 l (163 AG) motoras suka priekinius ratus, o 37 AG elektrinis agregatas varo galinius, taip imituojant keturių ratų pavarą.
„Renault“, kaip ir jos partneris „Nissan“, Paryžiuje daug dėmesio skirs elektromobiliams: čia debiutuos „Fluence“ sedano ir „Kangoo Express“ furgono elektrinės versijos, kurios prekybos salonus pasieks kitų metų viduryje. Prancūzijos gamintojas pademonstruos ir naują flagmaną „Latitude“, kuris pakeis nesėkmingą „Vel Satis“ modelį. „Latitude“ yra sukurtas „Renault“ padalinio „Renault Samsung Motors“ sedano SM5 pagrindu ir bus gaminamas Pietų Korėjoje. „Renault“ stende taip pat bus galima apžiūrėti atnaujintus „Laguna“ bei „Espace“ modelius.
„Seat“ parodoje pristatys „Volkswagen Sharan“ „brolį dvynį“ – didelį vienatūrį „Alhambra“, kuris yra lengvesnis už dabartinį modelį ir turi modernių benzininių bei dyzelinių variklių. Be to, naujoji „Alhambra“ turi stumdomas galines duris, kurios labai pravers ankštose aikštelėse.
„Suzuki“ mažų automobilių pirkėjams pasiūlys naujos kartos „Swift“, kuris, lyginant su dabartiniu modeliu, sunaudos mažiau degalų, pasižymės mažesnėmis CO2 emisijomis, geresniu valdymu ir turės daugiau saugumo įrangos. Trejų ir penkerių durų „Swift“ bus galima įsigyti netrukus po parodos. Pirkėjai galės rinktis 1,2 l (94 AG) benzininį arba 1,3 l (75 AG) dyzelinį variklį. Europos rinkai skirti „Swift“ ir toliau bus gaminami Vengrijos Esztergomo mieste esančioje „Suzuki“ gamykloje.
„Volkswagen“ savo stende pademonstruos atnaujintą „Passat“, kurio priekinė dalis taps panašesnė į kitų neseniai pasirodžiusių šios markės modelių. Be to, atnaujintas „Passat“ turės modernių saugumo sistemų, pavyzdžiui, kelio ženklų atpažinimo, įspėjimo apie „aklojoje zonoje“ esantį automobilį bei adaptyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą. Automobilis turės ir atnaujintą interjerą, tačiau dauguma variklių liks nepakitę. „Passat“ šiuo metu yra Europos vidutinių automobilių klasės lyderis ir gamintojas tikisi, kad šis atnaujinimas leis išsaugoti pranašumą prieš „Ford Mondeo“ bei „Opel Insignia“.