aA
Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „Porsche 911“ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“ gamos ikona – kiekvienas, bent kartą vairavęs šio ženklo modelį, būtent 911 skaičiais pažymėto automobilio norėtų nuosavame garaže. Visgi gamintojas tikina tokiu pripažinimu nesinaudoja ir netgi ikonai taiko ypač griežtą bandymų procedūrą.
Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
© Gamintojo archyvas

Naujasis 911 išbandytas keliose klimato zonose, kur temperatūros amplitudė siekia 85 laipsnius, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Automobiliui teko pakilti į 4 kilometrų aukštį – vietas, kur ore labai mažai deguonies. Taip pat jis buvo bandomas didelių miestų eismo spūstyse ir fiksavo naujus rekordus lenktynių trasose. Po kiekvieno testo automobilis buvo nuodugniai patikrinamas – tuo siekiama užtikrinti, kad visi komponentai būtų maksimaliai patikimi ir po sudėtingų išbandymų veiktų lygiai taip pat, kaip ir prieš juos.

„Tik atlikus nuodugnią testų programą „Porsche“ yra užtikrinti, kad automobilis gali keliauti bet kuriame pasaulio krašte ir įvairios jo sistemos veiks nepriekaištingai. Iš „Porsche“ entuziastų jau dabar sulaukiame nemažai užklausų dėl šio modelio – jis tikrai aktualus ir laukiamas mūsų rinkoje“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centro direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Svarbiausi komponentai – važiuoklė ir variklis

Bandymai atliekami tikrinant įvairiausių automobilio sistemų veikimą, tačiau daugiausia dėmesio skiriama važiuoklės ir variklio patikrai – juk tai yra pagrindiniai bet kurio „Porsche“ komponentai. Tikrinamos jų savybės esant maksimalioms apkrovoms: pavyzdžiui, važiuojant lenktynių trasoje, ilgą laiką keliaujant greitkeliu ar lėtai judant miesto spūstyje.

Papildomi testai atliekami vidaus įrangai – visiems mygtukams ir ekranams. Didelis dėmesys skiriamas vairuotojo asistentams bei junglumui – „Porsche Connect“ sistemos įvairiose šalyse yra skirtingos, tad jų bandymai užtrunka ilgai ir pareikalauja daugybės resursų.

Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
© Gamintojo archyvas

Ypatingai karštose vietovėse, kaip Persijos įlankos valstybėse ar Mirties slėnyje (JAV), bandomos automobilio oro kondicionavimo ir įvairių variklio komponentų terminės savybės. Visos sistemos turi veikti tinkamai iki 50 laipsnių temperatūros – pavyzdžiui, interjero detalės neturi girgždėti ar pradėti skleisti kitų papildomų garsų.

Vėjuoti keliai už Europos poliarinio rato užtikrina idealias oro sąlygas sportinio automobilio bandymams. Suomijoje, esant 35 laipsniams šalčio, tikrinama, kaip automobilis užsiveda dideliame šaltyje, salono šildymo efektyvumas, valdymo, stabdymo savybės bei elektroninių sistemų veikimas.

Kinija yra ne mažiau svarbi bandymų stotelė. Šios šalies eismas yra išskirtinis, tad tai – geriausia vieta patikrinti automobilio ištvermei.

Skirtingos šalys bandymams pasirenkamos dėl dar vienos priežasties – degalų. Benzino kokybė Europoje, Persijos įlankoje ar Kinijoje skiriasi, tad siekiama užtikrinti, jog „Porsche“ važiuotų vienodai gerai su visose valstybėse pilamais degalais.

Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
© Gamintojo archyvas

Tradicija – Niurburgringas

Bene žymiausia lenktynių trasa pasaulyje, „Nurburgring“, ir ilgiausia jos atkarpa – „Nordschleife“, – tradiciškai yra svarbi dalis kiekvieno „Porsche“ automobilio testų programoje. Variklis, transmisija, stabdžiai ir važiuoklė turi įrodyti, jog gerai veikia reiklioje, kalnuotoje ir daugybę skirtingų posūkių turinčioje trasoje.

„Porsche“ bandomi ir Italijos lenktynių trasose. „Nardo“ komplekse galima nuodugniai išbandyti ne tik didžiausią automobilio greitį, bet ir jo valdymo savybes bei aušinimo sistemų veikimą maksimalios apkrovos sąlygomis.

Aukštis turi didelę įtaką automobilio elgsenai, todėl „Porsche 911“ keliavo į Mirties slėnį JAV – net 90 metrų žemiau jūros lygio – ir į Kolorado kalnus, kur pasiekė 4 300 metrų aukštį. Tai – didžiulis iššūkis dviem orą turbokompresoriams, nes dideliame aukštyje deguonies tankis yra mažesnis ir automobilių varikliams dirbti yra sunkiau.

Šiandien pagrindinė testavimo programa jau baigta, o „Porsche 911“ automobiliai joje įveikė apie 3 milijonus kilometrų.

Ne mažiau svarbūs yra automobilio bandymai Vokietijoje. „Porsche“ įveikė daug kilometrų viešuose keliuose – greitkeliuose ir miestuose – laikantis Kelių eismo taisyklių reikalavimų ir tikrinant visų sistemų veikimą eilinėse kasdieninėse situacijose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Įvertino naują automobilių registravimo tvarką „Regitroje“: žalą patiria dirbantys sąžiningai, o atsakingų – nėra (55)

Žinių radijo laidoje „Ekonomika“ šiandien naująją automobilių apskaitos tvarką,...

„Toyota“ paskelbė pasaulinius finansinius rezultatus ir patvirtino įsipareigojimą pasiekti nulinę CO₂ emisiją (3)

„Toyota Motor Corporation“ (TMC) pranešė apie finansinius rezultatus kovo 31-ąją, kai baigėsi...

Pristatytas naujasis septynvietis „Tiguan Allspace“ (4)

2020-aisiais pristatytas atnaujintas „Volkswagen“ bestseleris Tiguan“ pagaliau sulaukė ir...

Lietuvoje jau galima užsisakyti elektrinį „Audi Q4 e-tron“ – SUV iš ateities (6)

Itin erdvus salonas, progresyvūs valdymo, ekranų ir pagalbinių sistemų sprendimai, virtualų ir...

Pirmasis „Subaru“ elektromobilis bus pavadintas „Solterra“

„ Subaru “ paskelbė, kad 2022 metų viduryje atstovų prekybos salonuose pasirodys visiškai...

Top naujienos

Pastebėję bent vieną iš šių 3 simptomų, kuo greičiau kvieskite greitąją pagalbą: kiekviena minutė yra aukso vertės (94)

Lietuvoje per metus insultą patiria apie 10 tūkst. žmonių, o 3,5 tūkst. lietuvių insultas...

Kremlius apsimelavo net švenčiausią sau dieną: milijonams žiūrovų pasiūlė klastotę (780)

Gegužės 9-oji arba Rusijoje vadinamoji Pergalės diena dešimtmečius neatsiejama nuo karinio...

Kraupus lietuvio nusikaltimas Airijoje: dukros akivaizdoje nužudė vaiko mamą vyras kalės iki gyvos galvos (25)

51-erių Airijoje gyvenantis lietuvis Edmundas Daukša pripažintas kaltu kraupioje nužudymo...

Po metų pertraukos sugrįžta legendinės, aukso amžių menančios kelionės, kuriose uždrausti džinsai (11)

Pasaulinė pandemija metams sustabdė ir istorinį Rytų ekspresą. Aišku, metai pertraukos – tik...

Po merkiančio lietaus periodo orai keisis: viena savaitgalio diena turėtų maloniai nustebinti (9)

Šiandien Lietuvos orus dar lemia mums labai neįprastas, net nuo Kaspijos jūros atkeliavęs pietinis...

Daktaras Rauba įvertino savo imuniteto būklę po antro skiepo: antikūnų tyrimo rezultatas – iškalbingas (244)

Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų Ausų, nosies, gerklės ligų centro...

Andrius Užkalnis | D+

Iššifruoti Rusiją. Vienintelis rusų filmas, kurį reikia pamatyti (4)

Žinoma, tai ne vienintelis rusų filmas, kurį reikia pamatyti. Čia taip tik pasakiau, kad jūs...

Pasaulis gręžiasi į Kiniją vakcinų: kitos išeities nėra (38)

Pasaulis sparčiai tampa vis labiau priklausomas nuo Kinijos dėl vakcinų , kai Indijoje...

Nauja automobilių pardavimo tvarka apsunkino prekybininkų darbą: „Regitra“ tikina, kad laiko pasiruošti buvo per mažai (69)

Nuo gegužės įsigaliojusi nauja automobilių pardavimo tvarka, kuomet privalu iš „Regitros“...

Joana Balčiuvienė | D+

Laidotuvių etiketas, arba kaip nedera elgtis šarvojimo metu: gėda buvo klausytis (4)

„Negaliu kalbėt, Danute, aš pagrabe... Pagrabe, sakau!“ – rikteli dėdulė šarvojimo metu...