aA
Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „Porsche 911“ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“ gamos ikona – kiekvienas, bent kartą vairavęs šio ženklo modelį, būtent 911 skaičiais pažymėto automobilio norėtų nuosavame garaže. Visgi gamintojas tikina tokiu pripažinimu nesinaudoja ir netgi ikonai taiko ypač griežtą bandymų procedūrą.
Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
© Gamintojo archyvas

Naujasis 911 išbandytas keliose klimato zonose, kur temperatūros amplitudė siekia 85 laipsnius, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Automobiliui teko pakilti į 4 kilometrų aukštį – vietas, kur ore labai mažai deguonies. Taip pat jis buvo bandomas didelių miestų eismo spūstyse ir fiksavo naujus rekordus lenktynių trasose. Po kiekvieno testo automobilis buvo nuodugniai patikrinamas – tuo siekiama užtikrinti, kad visi komponentai būtų maksimaliai patikimi ir po sudėtingų išbandymų veiktų lygiai taip pat, kaip ir prieš juos.

„Tik atlikus nuodugnią testų programą „Porsche“ yra užtikrinti, kad automobilis gali keliauti bet kuriame pasaulio krašte ir įvairios jo sistemos veiks nepriekaištingai. Iš „Porsche“ entuziastų jau dabar sulaukiame nemažai užklausų dėl šio modelio – jis tikrai aktualus ir laukiamas mūsų rinkoje“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centro direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Svarbiausi komponentai – važiuoklė ir variklis

Bandymai atliekami tikrinant įvairiausių automobilio sistemų veikimą, tačiau daugiausia dėmesio skiriama važiuoklės ir variklio patikrai – juk tai yra pagrindiniai bet kurio „Porsche“ komponentai. Tikrinamos jų savybės esant maksimalioms apkrovoms: pavyzdžiui, važiuojant lenktynių trasoje, ilgą laiką keliaujant greitkeliu ar lėtai judant miesto spūstyje.

Papildomi testai atliekami vidaus įrangai – visiems mygtukams ir ekranams. Didelis dėmesys skiriamas vairuotojo asistentams bei junglumui – „Porsche Connect“ sistemos įvairiose šalyse yra skirtingos, tad jų bandymai užtrunka ilgai ir pareikalauja daugybės resursų.

Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
© Gamintojo archyvas

Ypatingai karštose vietovėse, kaip Persijos įlankos valstybėse ar Mirties slėnyje (JAV), bandomos automobilio oro kondicionavimo ir įvairių variklio komponentų terminės savybės. Visos sistemos turi veikti tinkamai iki 50 laipsnių temperatūros – pavyzdžiui, interjero detalės neturi girgždėti ar pradėti skleisti kitų papildomų garsų.

Vėjuoti keliai už Europos poliarinio rato užtikrina idealias oro sąlygas sportinio automobilio bandymams. Suomijoje, esant 35 laipsniams šalčio, tikrinama, kaip automobilis užsiveda dideliame šaltyje, salono šildymo efektyvumas, valdymo, stabdymo savybės bei elektroninių sistemų veikimas.

Kinija yra ne mažiau svarbi bandymų stotelė. Šios šalies eismas yra išskirtinis, tad tai – geriausia vieta patikrinti automobilio ištvermei.

Skirtingos šalys bandymams pasirenkamos dėl dar vienos priežasties – degalų. Benzino kokybė Europoje, Persijos įlankoje ar Kinijoje skiriasi, tad siekiama užtikrinti, jog „Porsche“ važiuotų vienodai gerai su visose valstybėse pilamais degalais.

Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
© Gamintojo archyvas

Tradicija – Niurburgringas

Bene žymiausia lenktynių trasa pasaulyje, „Nurburgring“, ir ilgiausia jos atkarpa – „Nordschleife“, – tradiciškai yra svarbi dalis kiekvieno „Porsche“ automobilio testų programoje. Variklis, transmisija, stabdžiai ir važiuoklė turi įrodyti, jog gerai veikia reiklioje, kalnuotoje ir daugybę skirtingų posūkių turinčioje trasoje.

„Porsche“ bandomi ir Italijos lenktynių trasose. „Nardo“ komplekse galima nuodugniai išbandyti ne tik didžiausią automobilio greitį, bet ir jo valdymo savybes bei aušinimo sistemų veikimą maksimalios apkrovos sąlygomis.

Aukštis turi didelę įtaką automobilio elgsenai, todėl „Porsche 911“ keliavo į Mirties slėnį JAV – net 90 metrų žemiau jūros lygio – ir į Kolorado kalnus, kur pasiekė 4 300 metrų aukštį. Tai – didžiulis iššūkis dviem orą turbokompresoriams, nes dideliame aukštyje deguonies tankis yra mažesnis ir automobilių varikliams dirbti yra sunkiau.

Šiandien pagrindinė testavimo programa jau baigta, o „Porsche 911“ automobiliai joje įveikė apie 3 milijonus kilometrų.

Ne mažiau svarbūs yra automobilio bandymai Vokietijoje. „Porsche“ įveikė daug kilometrų viešuose keliuose – greitkeliuose ir miestuose – laikantis Kelių eismo taisyklių reikalavimų ir tikrinant visų sistemų veikimą eilinėse kasdieninėse situacijose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Klaipėdos sankryžose daugėja žaliųjų rodyklių (4)

Klaipėdos miesto sankryžose prie šviesoforų įrengtos 24-ios žalios rodyklės, leidžiančios...

Kokių kriterijų laikosi gamintojai įrengdami automobilių salonus: komfortas – dar ne viskas

Komfortas – tarsi svetainėje, tik norint ką nors pasiekti, nereikia atsistoti, užtenka ištiesti...

BMW papasakojo, kokių naujovių gali tikėtis 5 serijos gerbėjai bei kas lauks rugpjūtį (9)

BMW laikosi numatyto plano ir trečiadienį pasauliui pristatė net tris naujienas. Bavarijos...

Iš gyventojų kišenės – iki 10 mln. eurų už automobilių beverčių atliekų sutvarkymą (8)

Po automobilių ardymo per metus iki 50 tūkst. tonų neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių...

Rengia naują techninės apžiūros kainoraštį: kainos keisis, bet į kurią pusę – dar nežinia (8)

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė privalomosios transporto priemonių...

Top naujienos

JAV branduoliniai ginklai Europoje vėl skelia žiežirbas: kaip tai atsilieps Lietuvai (168)

Būti ar nebūti. Tokia yra Vokietijoje atsinaujinusių aršių debatų dėl JAV branduolinių...

Užkalnis: restoranuose leisti pinigus - patriotinė pareiga (151)

Apie dešimt metų rašau apie maistą, kartais gerai, kartais išvis puikiai. Koks tikslas, klausiate...

Rimvydas Valatka. Viltinga valstiečių priklausomybė nuo karantino

Kam šiandien Lietuvoje dar reikia karantino? Tam, kad šalyje veiktų toks teisinis režimas, kuris...

Po virtinės kruvinų incidentų pasienyje Kinija ir Indija dislokuoja tūkstančius karių, baiminamasi atviro konflikto (190)

Gegužės 5 d. tarp Indijos ir Kinijos karių prie Pangongo ežero, esančio 4270 metrų aukštyje...

„SpaceX“ erdvėlaivis „Crew Dragon“ prisijungė prie Tarptautinės kosminės stoties stebėkite tiesiogiai (3)

Naujasis amerikiečių pilotuojamas erdvėlaivis „ Crew Dragon “ priartėjo prie Tarptautinės...

Sostinės savivaldybė už 302,5 tūkst. eurų nupirko dovanų kortelių medikams (11)

Vilniaus miesto savivaldybė už 302,5 tūkst. eurų nupirko 12,1 tūkst. dovanų kortelių, kurios...

Lietuviško vyno gamintojas Juozas Vilkenis: šio gėrimo galima išgerti tik vieną taurę (60)

„Aš nedirbu, aš visą laiką atostogauju“, – štai taip apie savo veiklą sako vyndarys...

Berniukas gimė sveikas, bet netrukus pastebėjo nerimą keliančius požymius: kraujo tyrimai buvo netikėti (161)

Kauniečiai Gintarė ir Rytis Rudzinskai 2016 m. susilaukė sveiko berniuko, kurį pavadino Bernardu....

Gydytoja: 4 ženklai, rodantys, kad pas ginekologą apsilankyti reikia nedelsiant (5)

Medicinos centro „Northway“ Klaipėdoje gydytojos akušerės-ginekologės Agnės Tarvydienės...

|Maža didelių žinių kaina