aA
Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „Porsche 911“ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“ gamos ikona – kiekvienas, bent kartą vairavęs šio ženklo modelį, būtent 911 skaičiais pažymėto automobilio norėtų nuosavame garaže. Visgi gamintojas tikina tokiu pripažinimu nesinaudoja ir netgi ikonai taiko ypač griežtą bandymų procedūrą.
Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
© Gamintojo archyvas

Naujasis 911 išbandytas keliose klimato zonose, kur temperatūros amplitudė siekia 85 laipsnius, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Automobiliui teko pakilti į 4 kilometrų aukštį – vietas, kur ore labai mažai deguonies. Taip pat jis buvo bandomas didelių miestų eismo spūstyse ir fiksavo naujus rekordus lenktynių trasose. Po kiekvieno testo automobilis buvo nuodugniai patikrinamas – tuo siekiama užtikrinti, kad visi komponentai būtų maksimaliai patikimi ir po sudėtingų išbandymų veiktų lygiai taip pat, kaip ir prieš juos.

„Tik atlikus nuodugnią testų programą „Porsche“ yra užtikrinti, kad automobilis gali keliauti bet kuriame pasaulio krašte ir įvairios jo sistemos veiks nepriekaištingai. Iš „Porsche“ entuziastų jau dabar sulaukiame nemažai užklausų dėl šio modelio – jis tikrai aktualus ir laukiamas mūsų rinkoje“, – teigia Vilniaus „Porsche“ centro direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Svarbiausi komponentai – važiuoklė ir variklis

Bandymai atliekami tikrinant įvairiausių automobilio sistemų veikimą, tačiau daugiausia dėmesio skiriama važiuoklės ir variklio patikrai – juk tai yra pagrindiniai bet kurio „Porsche“ komponentai. Tikrinamos jų savybės esant maksimalioms apkrovoms: pavyzdžiui, važiuojant lenktynių trasoje, ilgą laiką keliaujant greitkeliu ar lėtai judant miesto spūstyje.

Papildomi testai atliekami vidaus įrangai – visiems mygtukams ir ekranams. Didelis dėmesys skiriamas vairuotojo asistentams bei junglumui – „Porsche Connect“ sistemos įvairiose šalyse yra skirtingos, tad jų bandymai užtrunka ilgai ir pareikalauja daugybės resursų.

Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
© Gamintojo archyvas

Ypatingai karštose vietovėse, kaip Persijos įlankos valstybėse ar Mirties slėnyje (JAV), bandomos automobilio oro kondicionavimo ir įvairių variklio komponentų terminės savybės. Visos sistemos turi veikti tinkamai iki 50 laipsnių temperatūros – pavyzdžiui, interjero detalės neturi girgždėti ar pradėti skleisti kitų papildomų garsų.

Vėjuoti keliai už Europos poliarinio rato užtikrina idealias oro sąlygas sportinio automobilio bandymams. Suomijoje, esant 35 laipsniams šalčio, tikrinama, kaip automobilis užsiveda dideliame šaltyje, salono šildymo efektyvumas, valdymo, stabdymo savybės bei elektroninių sistemų veikimas.

Kinija yra ne mažiau svarbi bandymų stotelė. Šios šalies eismas yra išskirtinis, tad tai – geriausia vieta patikrinti automobilio ištvermei.

Skirtingos šalys bandymams pasirenkamos dėl dar vienos priežasties – degalų. Benzino kokybė Europoje, Persijos įlankoje ar Kinijoje skiriasi, tad siekiama užtikrinti, jog „Porsche“ važiuotų vienodai gerai su visose valstybėse pilamais degalais.

Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
Naujas "Porsche 911" pasirodys 2019-ųjų pradžioje
© Gamintojo archyvas

Tradicija – Niurburgringas

Bene žymiausia lenktynių trasa pasaulyje, „Nurburgring“, ir ilgiausia jos atkarpa – „Nordschleife“, – tradiciškai yra svarbi dalis kiekvieno „Porsche“ automobilio testų programoje. Variklis, transmisija, stabdžiai ir važiuoklė turi įrodyti, jog gerai veikia reiklioje, kalnuotoje ir daugybę skirtingų posūkių turinčioje trasoje.

„Porsche“ bandomi ir Italijos lenktynių trasose. „Nardo“ komplekse galima nuodugniai išbandyti ne tik didžiausią automobilio greitį, bet ir jo valdymo savybes bei aušinimo sistemų veikimą maksimalios apkrovos sąlygomis.

Aukštis turi didelę įtaką automobilio elgsenai, todėl „Porsche 911“ keliavo į Mirties slėnį JAV – net 90 metrų žemiau jūros lygio – ir į Kolorado kalnus, kur pasiekė 4 300 metrų aukštį. Tai – didžiulis iššūkis dviem orą turbokompresoriams, nes dideliame aukštyje deguonies tankis yra mažesnis ir automobilių varikliams dirbti yra sunkiau.

Šiandien pagrindinė testavimo programa jau baigta, o „Porsche 911“ automobiliai joje įveikė apie 3 milijonus kilometrų.

Ne mažiau svarbūs yra automobilio bandymai Vokietijoje. „Porsche“ įveikė daug kilometrų viešuose keliuose – greitkeliuose ir miestuose – laikantis Kelių eismo taisyklių reikalavimų ir tikrinant visų sistemų veikimą eilinėse kasdieninėse situacijose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Honda“ europiečiams nebesiūlys automobilių su dyzeliniais varikliais

Naujasis „ Honda CR-V “ bus pirmasis masinei produkcijai skirtas šio gamintojo modelis, kuris...

Smūgis durelėmis į kitą automobilį nebūtinai baigsis deklaracija – žinovai mato spragų (169)

Galimybė eismo įvykio deklaraciją pildyti tada, kai automobilio šonas paženklinamas greta...

Perversmas automobilių žibintuose: kodėl LED nugalėjo „Xenon“ (7)

Praėjusio amžiaus viduryje vienas pagrindinių būdų automobiliams išsiskirti iš pilkos masės...

„Dodge“ nusprendė, kad Kalėdų Senelio rogėms reikia 797 „arklių“ (7)

Visi puikiai žino, kad Kalėdų Senelis negalėtų atlikti savo darbo ir atnešti vaikas dovanų be...

Panevėžyje šviesoforus keis žiedinės sankryžos (34)

Važiavimas žiedinėmis sankryžomis kai kuriems panevėžiečiams vis dar kelia nemažai...

Top naujienos

Puidoko pataisoms – rimtos teisinės kliūtys: prasmę grindžia atimtų vaikų istorijomis (27)

Parlamentaro Mindaugo Puidoko ir jo kolegų pateiktoms pataisoms dėl smurto prieš vaikus sampratos...

Andrius Tapinas. Spjausit mokytojams į akis? Nesistebėkit, jei bus atsakymas (1036)

„Išėjo ne tiek ir daug žmonių “ – viešai sako premjeras Saulius Skvernelis .

Statkevičiui nepatiko Julijos Janus kritika, tad šis rėžė atgal: stora esi, bulvės veidu ir kugelio smegenim (220)

Šeštadienio vakarą mados kūrėja Julija Janus išreiškė savo nuomonę apie lapkričio mėnesį...

LKL teisėjų galva – apie peštynes Kaune ir Šaro veiksmus jose, skandalą Pasvalyje bei galimas sankcijas laida „Krepšinio zona“ (16)

Pastarosios dienos Lietuvos krepšinyje buvo tokios karštos ir aistringos, kad suvaldyti aikštėse...

Sinoptikai žada tikrą žiemą: Lietuvą užgrius sniegas ir šaltis (72)

Antradienio dieną bus debesuota su pragiedruliais. Kritulių nedaug ir tik vietomis, didžiausia...

DELFI Dėmesio centre: ar tikrai gyvenimas Lietuvoje sustotų, jei 2019 m. valstybės biudžetas bent kol kas nebūtų priimtas? (56)

DELFI Dėmesio centre - pokalbis su finansų ministru Viliumi Šapoka ir Seimo biudžeto ir finansų...

Aplinkos ministerija gali atitekti Kirkilo socialdarbiečiams (217)

Skiriant naujuosius ministrus, neatmetama, kad Aplinkos ministerijos kuravimas bus perleistas Lietuvos...

Gydytojai nebuvo matę nieko panašaus: vyras iškosėjo broncho formos didžiulį kraujo krešulį

Atsikosėti krauju – pavojingas simptomas, nors ir nėra retas. Kalifornijos medikus stipriai...

Lietuvė išdavė priežastį, kodėl tautiečiai taip pamėgo Turkiją: atostogos tik priedanga (120)

Kelionės po Turkiją keičia savo veidą. Anksčiau poilsiauti Antalijos ar Kemero viešbučiuose su...

Po metų darbo Tokijuje lietuvis suprato: japonai pažengę ne visose srityse (11)

„Mane labiausiai sužavėjo japonų mentalitetas. Jie visada galvoja apie žmones aplinkui. Japonai...