aA
Nauji automobiliai yra prikimšti įvairiausių saugumo sistemų – pardavėjai galėtų neužsikirsdami valandų valandas kalbėti apie ABS, ESP, TPMS, LKA, BAS ir kitų sistemų privalumus. Tačiau ar daug vairuotojų žino, jog prie šių sistemų tam tikroje srityje yra priskiriama klimato, pastovaus greičio palaikymo kontrolė, sėdynių šildymas ar ventiliavimas, masažas. Ta sritis – aktyvusis automobilio saugumas, akcentuojama pranešime žiniasklaidai.
"Lietuvos metų automobilio 2020" rinkimai
© Vytautas Pilkauskas

Visos automobilio saugumo sistemos priklauso vienai iš dviejų sričių: aktyviam arba pasyviam saugumui. Pirmosios, kaip ABS, ESP ar komfortą didinančios sistemos, sumažina vairuotojo nuovargį ar pataiso jo padarytas klaidas – tai leidžia išvengti avarijos. Pasyvaus saugumo priemonės, kaip oro pagalvės, suveikia jau nutikus avarijai – jų efektyvumu kasdien naudojantis automobiliu įsitikinti nepavyks ir to padaryti tikrai nenori niekas.

Ne atsipalaiduoti, o nepavargti

Komforto įranga gali sufleruoti apie galimybę vairuotojui atsipalaiduoti ir pasimėgauti pašaliniais veiksmais, tačiau išties yra visiškai priešingai. Vairavimas nėra paprastas užsiėmimas ir jo derinti su kitais nereikėtų, įsitikinęs grotažymę #vairuodamasvairuok socialiniuose tinkluose išpopuliarinęs rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2020“ komisijos narys Vitoldas Milius.

„Sėdint prie vairo nereikėtų nei telefone naršyti, nei žiopsoti nusisukus į šoną, nei užsiimti kitais su vairavimu nesusijusiais dalykais. Kelyje kiekvieną akimirką nutinka daugybė dalykų ir vieną sekundę trukęs užsižiopsojimas gali lemti avarinės situacijos sudarymą ar net pačią avariją“, – sako žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius V. Milius.

Su juo sutinka ir draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis. Jo teigimu, per daug atsipalaidavę vairuotojai kelia grėsmę eismo saugumui. Komforto įrangos paskirtis yra kita – užtikrinti, jog vairavimas nevargintų, automobilyje žmonės jaustųsi patogiai ir neturėtų nei šalti, nei prakaituoti.

„Naujosios automobilių technologijos, kaip masažinės sėdynės ar kokybiška garso aparatūra, yra skirtos vairavimo komfortui didinti, nuovargiui mažinti. Ilgesnė kelionė komfortiškame automobilyje yra malonesnė, vairuotojas gali ilgiau išlaikyti budrumą ir susikaupęs stebėti kelią, o ne kovoti su nuovargiu“, – teigia A. Žiukelis.

"Lietuvos metų automobilio 2020" rinkimai
"Lietuvos metų automobilio 2020" rinkimai
© Egidijus Babelis

Be streso – ir su „Mercedes-Benz“, ir su „Suzuki“

Peržvelgus visus rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2020“ dalyvius ir atsižvelgus į specialistų argumentus, išvada peršasi viena – patys saugiausi automobiliai yra „Audi e-tron“, „Lexus RX“ ar „Mercedes-Benz“ GLS bei GLE modeliai, mat juose komforto įrangos yra labai daug. Pavyzdžiui, „Lexus“ yra pritemstantys šoniniai veidrodėliai, adaptyvi pakaba, „Mark Levinson®“ garso sistema, pagrindinę važiavimo informaciją ant priekinio stiklo atvaizduojantis projekcinis ekranas, 10 krypčių valdomos priekinės sėdynės ir daugybė kitų. Vis tik realybė – kitokia.

„Mercedes-Benz“ ir „Suzuki“ visureigių kaina skiriasi apie 10 kartų, tačiau tai nereiškia, kad iš pirmojo po 1 000 kilometrų išlipsi panašiai pavargęs kaip iš antrojo – po 100 km. Visi nauji rinkimuose dalyvaujantys automobiliai yra pakankamai komfortiški ir bet kuriuo galima patogiai keliauti didelius atstumus ar sukiotis mieste“, – aiškina V. Milius, pridurdamas, jog ir tokie santykinai nebrangūs modeliai kaip „Suzuki Vitara“ ar „Renault Clio“ gali turėti daugybę modernių aktyvaus saugumo sistemų kaip dviejų zonų klimato kontrolę, elektroninę stabdymo jėgos paskirstymo sistemą ir kitas.

"Lietuvos metų automobilio 2020" rinkimai
"Lietuvos metų automobilio 2020" rinkimai
© Vytautas Pilkauskas

Bazinio komforto ir saugumo lygio kartelė šiandien yra pakankamai aukštai – retas naujas modelis neturi automatinės klimato kontrolės, autonominio stabdymo. Tai įrodo ir daugelio gaunami aukšti nepriklausomos saugumo tyrimų agentūros „Euro NCAP“ rezultatai – tik vienas kitas automobilis juose įvertinamas mažiau nei 5 žvaigždutėmis.

Vadinamieji „Premium“ gamintojai turi tas pačias ABS, ESP ir kitas sistemas, tačiau kartais jos veikia tiksliau nei pigesniuose automobiliuose – tai pastebima vienodomis sąlygomis testuojant autonominio stabdymo ar kitas sistemas. „Premium“ automobiliai taip pat pirmieji, kuriuose diegiamos didžiausios inovacijos – pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ pirmasis prieš kelerius metus pristatė itin komfortišką pakabą, kurios amortizatorių kietumas reguliuojamas specialiems radarams nuskenavus kelią ir užfiksavus jo nelygumus.

Šiemet rinkoje pristatytas „Audi e-tron“ vietoje šoninių veidrodėlių turi kameras, kurių vaizdas perduodamas į salone esančius ekranus. Taip didinamas saugumas – kameros stiklas yra apsaugotas nuo lietaus ir purvo, tad „veidrodėlio“ vaizdas nuolat matomas ir yra ryškus. „Range Rover Evoque“ turi dugne įtaisytą kamerą – ji rodo kelio paviršių, kuris yra po automobiliu. Tokia funkcija nelabai aktuali kasdieną, tačiau net ir nedidelėje bekelėje ji – nepamainoma. Praeis ne vieneri metai, kol tokios modernios sistemos atsidurs ir daugeliui prieinamuose serijiniuose automobiliuose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

„Audi“ pristatė sportiškiausią Q šeimos modelį – naują RS Q8 (3)

Naujas „ Audi RS Q8“ yra aukščiausiai Q gamoje esantis modelis. Jis apjungia RS modelių galią...

BMW driokstelėjo: pristatė visiškai elektrinį „i4“ visureigį (3)

Pirmasis vidutinio dydžio „premium“ klasės visiškai elektra varomas modelis – taip oficialiai...

„Audi“ turi naują „e-tron“ šeimos narį: kupė linijų elektrinį visureigį (1)

„Ateitis yra elektrinė“ – „Audi“ nuosekliai laikosi savo strategijos ir pristato antrą...

Netikėta „Toyota“ naujiena: miesto visureigis RAV4 bus ir įkraunamas hibridas (3)

Los Andželo, JAV, automobilių parodoje „ Toyota “ pristatė „ RAV4 Plug-in Hybrid“. Jis...

„Volkswagen“ į Lietuvą atsivežė sportišką „T-Roc R“ visureigį (2)

„ Volkswagen “ Baltijos šalyse pradėjo prekiauti naujuoju sportiniu „Volkswagen“...

Top naujienos

Orai: kasdien vis labiau vės (9)

Šiandien ir artimiausiomis dienomis Lietuvos orus lems šalto arktinio anticiklono vakarinis...

Jaunuolis neįgaliojo vežimėlyje mokykloje krito nuo laiptų: mokykloje pradėtas tyrimas (27)

Cerebriniu paralyžiumi sergantis ir dar kaukolę susilaužęs devyniolikmetis ligoninėje, o...

Regionas, virš kurio neskrenda nė vienas lėktuvas: jokia aviacijos įmonė nenori tokių problemų (38)

Tibeto regionas yra pietinėje gausiai apgyvendintos Azijos dalyje. Čia susikerta Indijos ir...

Įvertinkite: Juozas Statkevičius pristatė fatališkai moteriai skirtą kolekciją (84)

Metų mados šou – kitaip talentingojo kutiurjė Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo jau...

Lietuviai pelnė 34 taškus, „Lokomotiv“ atsitiesė Prancūzijoje (4)

Po keturių nesėkmių iš eilės Europos taurės varžybose į pergalių kelią grįžo su...

Metų mados šou: Statkevičiaus baltuoju kilimu žengė išsipusčiusios Lietuvos ir užsienio žvaigždės (129)

Metų renginys – taip dažnai pramogų pasaulio užkulisiuose yra įvardijamas kasmetinis dizainerio...

Politikams griebiantis paskutinio šiaudo, siūlo alternatyvą: padidinkime Seimo narių skaičių (391)

Seimas imasi siūlymų, kuriais rinkimų kartelė partijoms, patenkančioms į Seimą, siektų 4, o...

Katalonai sutriuškino „Fenerbahče“, baskai parklupdė CSKA

Septynis kartus paeiliui tarpusavio rungtynėse Stambulo „Fenerbahče“ skriausta „Barcelona“...

7 temos, labiausiai įaudrinančios seksualines fantazijas (5)

Mokslininkai įvardijo temas, kuriomis žmonės dažniausiai fantazuoja. Kurią pasirenkate jūs, kai...