aA
Nauji automobiliai yra prikimšti įvairiausių saugumo sistemų – pardavėjai galėtų neužsikirsdami valandų valandas kalbėti apie ABS, ESP, TPMS, LKA, BAS ir kitų sistemų privalumus. Tačiau ar daug vairuotojų žino, jog prie šių sistemų tam tikroje srityje yra priskiriama klimato, pastovaus greičio palaikymo kontrolė, sėdynių šildymas ar ventiliavimas, masažas. Ta sritis – aktyvusis automobilio saugumas, akcentuojama pranešime žiniasklaidai.
"Lietuvos metų automobilio 2020" rinkimai
"Lietuvos metų automobilio 2020" rinkimai
© Vytautas Pilkauskas

Visos automobilio saugumo sistemos priklauso vienai iš dviejų sričių: aktyviam arba pasyviam saugumui. Pirmosios, kaip ABS, ESP ar komfortą didinančios sistemos, sumažina vairuotojo nuovargį ar pataiso jo padarytas klaidas – tai leidžia išvengti avarijos. Pasyvaus saugumo priemonės, kaip oro pagalvės, suveikia jau nutikus avarijai – jų efektyvumu kasdien naudojantis automobiliu įsitikinti nepavyks ir to padaryti tikrai nenori niekas.

Ne atsipalaiduoti, o nepavargti

Komforto įranga gali sufleruoti apie galimybę vairuotojui atsipalaiduoti ir pasimėgauti pašaliniais veiksmais, tačiau išties yra visiškai priešingai. Vairavimas nėra paprastas užsiėmimas ir jo derinti su kitais nereikėtų, įsitikinęs grotažymę #vairuodamasvairuok socialiniuose tinkluose išpopuliarinęs rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2020“ komisijos narys Vitoldas Milius.

„Sėdint prie vairo nereikėtų nei telefone naršyti, nei žiopsoti nusisukus į šoną, nei užsiimti kitais su vairavimu nesusijusiais dalykais. Kelyje kiekvieną akimirką nutinka daugybė dalykų ir vieną sekundę trukęs užsižiopsojimas gali lemti avarinės situacijos sudarymą ar net pačią avariją“, – sako žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius V. Milius.

Su juo sutinka ir draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis. Jo teigimu, per daug atsipalaidavę vairuotojai kelia grėsmę eismo saugumui. Komforto įrangos paskirtis yra kita – užtikrinti, jog vairavimas nevargintų, automobilyje žmonės jaustųsi patogiai ir neturėtų nei šalti, nei prakaituoti.

„Naujosios automobilių technologijos, kaip masažinės sėdynės ar kokybiška garso aparatūra, yra skirtos vairavimo komfortui didinti, nuovargiui mažinti. Ilgesnė kelionė komfortiškame automobilyje yra malonesnė, vairuotojas gali ilgiau išlaikyti budrumą ir susikaupęs stebėti kelią, o ne kovoti su nuovargiu“, – teigia A. Žiukelis.

"Lietuvos metų automobilio 2020" rinkimai
"Lietuvos metų automobilio 2020" rinkimai
© Egidijus Babelis

Be streso – ir su „Mercedes-Benz“, ir su „Suzuki“

Peržvelgus visus rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2020“ dalyvius ir atsižvelgus į specialistų argumentus, išvada peršasi viena – patys saugiausi automobiliai yra „Audi e-tron“, „Lexus RX“ ar „Mercedes-Benz“ GLS bei GLE modeliai, mat juose komforto įrangos yra labai daug. Pavyzdžiui, „Lexus“ yra pritemstantys šoniniai veidrodėliai, adaptyvi pakaba, „Mark Levinson®“ garso sistema, pagrindinę važiavimo informaciją ant priekinio stiklo atvaizduojantis projekcinis ekranas, 10 krypčių valdomos priekinės sėdynės ir daugybė kitų. Vis tik realybė – kitokia.

„Mercedes-Benz“ ir „Suzuki“ visureigių kaina skiriasi apie 10 kartų, tačiau tai nereiškia, kad iš pirmojo po 1 000 kilometrų išlipsi panašiai pavargęs kaip iš antrojo – po 100 km. Visi nauji rinkimuose dalyvaujantys automobiliai yra pakankamai komfortiški ir bet kuriuo galima patogiai keliauti didelius atstumus ar sukiotis mieste“, – aiškina V. Milius, pridurdamas, jog ir tokie santykinai nebrangūs modeliai kaip „Suzuki Vitara“ ar „Renault Clio“ gali turėti daugybę modernių aktyvaus saugumo sistemų kaip dviejų zonų klimato kontrolę, elektroninę stabdymo jėgos paskirstymo sistemą ir kitas.

"Lietuvos metų automobilio 2020" rinkimai
"Lietuvos metų automobilio 2020" rinkimai
© Vytautas Pilkauskas

Bazinio komforto ir saugumo lygio kartelė šiandien yra pakankamai aukštai – retas naujas modelis neturi automatinės klimato kontrolės, autonominio stabdymo. Tai įrodo ir daugelio gaunami aukšti nepriklausomos saugumo tyrimų agentūros „Euro NCAP“ rezultatai – tik vienas kitas automobilis juose įvertinamas mažiau nei 5 žvaigždutėmis.

Vadinamieji „Premium“ gamintojai turi tas pačias ABS, ESP ir kitas sistemas, tačiau kartais jos veikia tiksliau nei pigesniuose automobiliuose – tai pastebima vienodomis sąlygomis testuojant autonominio stabdymo ar kitas sistemas. „Premium“ automobiliai taip pat pirmieji, kuriuose diegiamos didžiausios inovacijos – pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ pirmasis prieš kelerius metus pristatė itin komfortišką pakabą, kurios amortizatorių kietumas reguliuojamas specialiems radarams nuskenavus kelią ir užfiksavus jo nelygumus.

Šiemet rinkoje pristatytas „Audi e-tron“ vietoje šoninių veidrodėlių turi kameras, kurių vaizdas perduodamas į salone esančius ekranus. Taip didinamas saugumas – kameros stiklas yra apsaugotas nuo lietaus ir purvo, tad „veidrodėlio“ vaizdas nuolat matomas ir yra ryškus. „Range Rover Evoque“ turi dugne įtaisytą kamerą – ji rodo kelio paviršių, kuris yra po automobiliu. Tokia funkcija nelabai aktuali kasdieną, tačiau net ir nedidelėje bekelėje ji – nepamainoma. Praeis ne vieneri metai, kol tokios modernios sistemos atsidurs ir daugeliui prieinamuose serijiniuose automobiliuose.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Paaiškino, kodėl kuriant padangas elektromobiliams inžinieriams parūpo, kaip vaikšto katės

Lyginant vidaus degimo variklius turinčius automobilius su elektromobiliais – skirtumų begalės....

Kelininkai perspėja: ant daugelio šalies kelių susiformavo plikledis

Lietuvos automobilių kelių direkcija praneša, kad didžiojoje šalies dalyje valstybinės...

Pasaulį išvydo pirmasis pilnai elektra varomas „Abarth 500e“

Italijos legendinių sportinių „ Abarth “ automobilių gamintojas žengė pirmąjį žingsnį į...

Apie autonominius automobilius kol kas galime tik svajoti: bus, bet tikrai ne tuoj

Prieš kelerius metus įveikęs tūkstančius kilometrų su „Google“ priklausiusios bendrovės...

Vakarų ir Šiaurės Lietuvoje eismo sąlygas sunkina lijundra ir plikledis

Sudėtingos eismo sąlygos dėl lijundros ir plikledžio Vakarų ir Šiaurės Lietuvoje , ypatingai...

Top naujienos

Vakarų planas: jeigu Putinas nepasiduoda, reikia veikti kitaip (45)

Rusijos autokratas Vladimiras Putinas galutinai susitapatino su nacistinės Vokietijos lyderiu...

Viešnagė 5 žvaigždučių viešbutyje galėjo tapti fantastiška patirtimi, bet kvapai rietė nosį (4)

Šiandien ne tik apžvelgsiu dar vieną viešbutį – eilėje „ Radisson Blu Astorija Vilnius“...

Sniego pilys

Byla, kuri SSRS driokstelėjo kaip perkūnas iš giedro dangaus: dėl majorą nužudžiusių milicininkų susikovė KGB ir VRM

1980 metų gruodžio 27-osios rytą Maskvos srityje, netoli kelio į Bykovo oro uostą, rastas be...

Sinoptikai žada atokvėpį ir nuo lijundros, ir nuo šalčių: jis truks vos kelias dienas

Šiandien Lietuvos orus lems cikloninis sūkurys. Šis žemo atmosferos slėgio sūkurys jau naktį...

Šveicarai – nokaute: Ronaldo sėdint ant suolo pirmąjį čempionato „hat-tricką“ pelnė Ramosas aiškios visos ketvirtfinalio poros

Antradienį Katare paaiškėjo paskutinė FIFA pasaulio čempionato ketvirtfinalio pora. Su staigmeną...

Santykių ekspertas patarė, kaip susirasti antrąją pusę: moterys dažnai daro vieną ir tą pačią klaidą (4)

Susirasti antrąją pusę išties nėra lengva. Pažinties su žmogumi, su kuriuo norėtum praleisti...

Alano ir Valdos Chošnau šeimoje – skaudi netektis: pora skyrė už širdies griebiančius žodžius (7)

Antradienį Lietuvą apskriejo liūdna žinia – mirė buvęs premjeras Adolfas Šleževičius ....

Šimonytė tapo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų nare (9)

Premjerė Ingrida Šimonytė antradienį tapo ją delegavusios Tėvynės sąjungos-Lietuvos...

Vilniuje neregėtas „Bolt“ vairuotojo išpuolis – sužaloti 3 pareigūnai (21)

Pavežėjas smogė policininkei į veidą ir nuvažiavo. Po gaudynių, važiuodamas atbulas, taranavo...

Karas Ukrainoje. Rusijoje – didelis gaisras: dronas atakavo Kursko aerodromą Zelenskis atvyko į Donbasą

Rusijoje tęsiasi mįslingos atakos prieš aerodromus, kuriuose bazuojasi lėktuvai, bombarduojantys...