Visus dažnai vairuotojų aptariamus mitus išnagrinėjo ir į kylančius klausimus atsakė BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

1 mitas: „Elektromobiliai yra brangesni nei tradiciniai modeliai“

Jeigu trumpai: kuo daugiau elektromobiliu nuvažiuojate, tuo ekonomiškai efektyvesnis jis jums tampa. Naujausi BMW skaičiavimai rodo, kad elektromobilis tampa finansiškai pranašesnis už vidaus degimo varikliu varomą automobilį pasiekus nuo 96 iki 160 tūkst. km ridą, priklausomai nuo konkretaus modelio.

Šie skaičiavimai apima ir įsigijimą, techninę priežiūrą ir eksploatavimą. Ateityje 96 tūkst. km riba dar žemės, nes augant elektromobilių gamybai mažės jos kaštai. Štai BMW planuoja iki 2023 m. pasiūlyti mažiausiai 13 naujų visiškai elektrinių transporto priemonių.

Svarbus aspektas, kad elektromobilio priežiūros išlaidos taip pat yra žymiai mažesnės nei dyzelinio ar benzininio automobilio. Nereikia keisti alyvos, tikrinti specifinių pavaros mazgų ar paskirstymo diržų – laikui bėgant santaupos tikrai padidėja.

BMW i3

Elektrinis variklis turi mažiau judančių dalių nei vidaus degimo variklis, todėl ir jo susidėvėjimas yra mažesnis. Dėl energijos regeneracinio stabdymo, vienintelis dalykas, į kurį tikrai reikia atkreipti dėmesį kalbant apie elektromobilių stabdžius, yra tai, kad jie nerūdija.

Be to, elektra yra pigesnė nei benzinas ar dyzelinas, todėl elektromobilio įkrovimo išlaidos yra visuomet mažesnės nei degalų pylimo.

2 mitas: „Elektromobiliai yra pavojingi“

Žmonės linkę skeptiškai sutikti kiekvieną naują technologiją baimindamiesi, kad ji gali būti nesaugi, tačiau vaizdai, kuriuose elektromobiliai užsidega ir sprogsta po avarijos, yra veiksmo filmų žanras. Realiame gyvenime elektromobiliai nėra pavojingi. Arba, kaip sako M. Daujotas, „elektromobiliai yra tokie pat saugūs, kaip transporto priemonės su vidaus degimo varikliais“. Priešingu atveju gamintojams nebūtų leista jų pardavinėti, o vairuotojams – jais leistis į kelią.

Elektromobilių saugumui užtikrinti įdiegta nemažai sistemų. Pavyzdžiui, įvykus avarijai, akumuliatoriaus srovė nedelsiant išjungiama, kad keleiviams ar avarinėms tarnyboms nekiltų elektros smūgio pavojaus. Greitosios pagalbos darbuotojai yra net išmokyti dirbti su šiomis naujomis technologijomis, kad žinotų, ką daryti.

BMW iX3 ir BMW iNext

Kasdieniniame gyvenime elektromobiliai yra tylesni nei automobiliai su vidaus degimo varikliais, kai važiuojama nedideliais greičiais. Tai labai sumažina triukšmo taršą miestuose. Siekdami užtikrinti, kad pėstieji girdėtų elektrinius automobilius, jie skleidžia dirbtinį garsą, kai greitis yra mažas, o automobiliui įsibėgėjant tas garsas išnyksta. Kai elektromobiliai važiuoja didesniu greičiu, padangų keliamas triukšmas jau yra pakankamai garsus, kad pėstieji išgirstų.

3 mitas: „Elektromobiliai pernelyg apkrauna elektros tinklus“

Vienas iš gajausių mitų teigia, kad dabartiniai elektros tinklai nėra pajėgūs aprūpinti energija visų elektromobilių. Vis dėlto tai nebus problema dėl paprastos priežasties – visi transporto priemonių naudotojai nepersės į elektromobilius vienu metu. Elektros energijos poreikis visame pasaulyje pamažu auga ir be elektromobilių indėlio, todėl jos tiekėjai prie šių pokyčių nuolat prisitaiko.

Be to, elektromobiliuose sukauptą energiją prireikus galima grąžinti į tinklą. Tad visi įkrovimo klausimai iš esmės susiję su laiko optimizavimu. Jeigu turite galimybę elektromobilį įkrauti lėtai dienos eigoje, galima efektyviau išnaudoti saulės energiją, o naktį – vėjo elektrinių. Augant elektromobilių infrastruktūrai, tinklus galima atnaujinti, juos geriau pritaikant ateities energijos poreikiams ir atsinaujinančių resursų energijos integravimui.

4 mitas: „Elektromobiliai tėra laikinas sprendimas“

Automobilių su vidaus degimo varikliais era neišvengiamai pasieks pabaigą, ir ne tik dėl baigtinių naftos išteklių. Alternatyvios mobilumo technologijos yra vienintelė galimybė apsaugoti mūsų aplinką ir klimatą.

Šiuo metu neįmanoma tiksliai pasakyti, ar rinkoje įsitvirtins akumuliatoriniai elektromobiliai, ar kuro elementais varomi automobiliai. Neabejotina tai, kad visiškai elektrinės transporto priemonės ateityje vaidins svarbiausią vaidmenį. Tai yra vienintelis būdas pasiekti ambicingus CO2 dujų išmetimo tikslus. Tikėtina, kad ateityje rinkoje bus įvairių pavarų tipų derinys.

Elektromobiliai geriausiai tinkami kasdienio mobilumo poreikiams. Įdomi alternatyva jiems yra kuro elementų technologijos automobiliai, tačiau jų infrastruktūra dar neišvystyta. Hibridiniai elektriniai automobiliai jau ištobulinti geriausiai patenkinti įvairius vairuotojų poreikius. Tad nepriklausomai nuo formos, ateities transportas bus elektrinis.

5 mitas: „Elektromobilius vairuoti nuobodu“

Ar elektromobilius smagu vairuoti? Taip! Užtenka vieną kartą žvaliai paspausti akceleratorių, kad tai suprastumėte. Niekas neprilygsta tam tylaus, sklandaus ir greito įsibėgėjimo jausmui, atrodo, kad tam nereikia jokių pastangų.

Skirtingai nuo automobilių su vidaus degimo varikliais, kurių jėgai išvystyti reikia pasiekti tam tikrą sūkių skaičių, elektromobiliai didžiausią sukimo momentą pasiekia akimirksniu.

Posūkių įveikimas taip pat daug smagesnis sėdint elektriniuose automobiliuose, nes jų baterijos paprastai montuojamos grindyse, taip užtikrinant žemesnį transporto priemonės svorio centrą ir suteikiant geresnes valdymo savybes. Kaip sako M. Daujotas, elektrinis BMW automobilis niekada nebus kompromisinis, kai kalbame apie važiavimo malonumą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (39)