aA
Automobilių pramonės specialistai kalba apie elektromobilių proveržį, bet nemaža dalis vairuotojų vis žiūri dar į juos skeptiškai dėl visuomenėje įsišaknijusių stereotipų. Kai kurios visuomenėje gajos teorijos yra visiškai neatitinkančios realybės, tad kaip nepasimesti, kas yra tiesa, rašoma pranešime žiniasklaidai.
BMW i3
BMW i3
© Gamintojo archyvas

Visus dažnai vairuotojų aptariamus mitus išnagrinėjo ir į kylančius klausimus atsakė BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

1 mitas: „Elektromobiliai yra brangesni nei tradiciniai modeliai“

Jeigu trumpai: kuo daugiau elektromobiliu nuvažiuojate, tuo ekonomiškai efektyvesnis jis jums tampa. Naujausi BMW skaičiavimai rodo, kad elektromobilis tampa finansiškai pranašesnis už vidaus degimo varikliu varomą automobilį pasiekus nuo 96 iki 160 tūkst. km ridą, priklausomai nuo konkretaus modelio.

Šie skaičiavimai apima ir įsigijimą, techninę priežiūrą ir eksploatavimą. Ateityje 96 tūkst. km riba dar žemės, nes augant elektromobilių gamybai mažės jos kaštai. Štai BMW planuoja iki 2023 m. pasiūlyti mažiausiai 13 naujų visiškai elektrinių transporto priemonių.

Svarbus aspektas, kad elektromobilio priežiūros išlaidos taip pat yra žymiai mažesnės nei dyzelinio ar benzininio automobilio. Nereikia keisti alyvos, tikrinti specifinių pavaros mazgų ar paskirstymo diržų – laikui bėgant santaupos tikrai padidėja.

BMW i3
BMW i3
© Gamintojo archyvas

Elektrinis variklis turi mažiau judančių dalių nei vidaus degimo variklis, todėl ir jo susidėvėjimas yra mažesnis. Dėl energijos regeneracinio stabdymo, vienintelis dalykas, į kurį tikrai reikia atkreipti dėmesį kalbant apie elektromobilių stabdžius, yra tai, kad jie nerūdija.

Be to, elektra yra pigesnė nei benzinas ar dyzelinas, todėl elektromobilio įkrovimo išlaidos yra visuomet mažesnės nei degalų pylimo.

2 mitas: „Elektromobiliai yra pavojingi“

Žmonės linkę skeptiškai sutikti kiekvieną naują technologiją baimindamiesi, kad ji gali būti nesaugi, tačiau vaizdai, kuriuose elektromobiliai užsidega ir sprogsta po avarijos, yra veiksmo filmų žanras. Realiame gyvenime elektromobiliai nėra pavojingi. Arba, kaip sako M. Daujotas, „elektromobiliai yra tokie pat saugūs, kaip transporto priemonės su vidaus degimo varikliais“. Priešingu atveju gamintojams nebūtų leista jų pardavinėti, o vairuotojams – jais leistis į kelią.

Elektromobilių saugumui užtikrinti įdiegta nemažai sistemų. Pavyzdžiui, įvykus avarijai, akumuliatoriaus srovė nedelsiant išjungiama, kad keleiviams ar avarinėms tarnyboms nekiltų elektros smūgio pavojaus. Greitosios pagalbos darbuotojai yra net išmokyti dirbti su šiomis naujomis technologijomis, kad žinotų, ką daryti.

BMW iX3 ir BMW iNext
BMW iX3 ir BMW iNext
© Gamintojo archyvas

Kasdieniniame gyvenime elektromobiliai yra tylesni nei automobiliai su vidaus degimo varikliais, kai važiuojama nedideliais greičiais. Tai labai sumažina triukšmo taršą miestuose. Siekdami užtikrinti, kad pėstieji girdėtų elektrinius automobilius, jie skleidžia dirbtinį garsą, kai greitis yra mažas, o automobiliui įsibėgėjant tas garsas išnyksta. Kai elektromobiliai važiuoja didesniu greičiu, padangų keliamas triukšmas jau yra pakankamai garsus, kad pėstieji išgirstų.

3 mitas: „Elektromobiliai pernelyg apkrauna elektros tinklus“

Vienas iš gajausių mitų teigia, kad dabartiniai elektros tinklai nėra pajėgūs aprūpinti energija visų elektromobilių. Vis dėlto tai nebus problema dėl paprastos priežasties – visi transporto priemonių naudotojai nepersės į elektromobilius vienu metu. Elektros energijos poreikis visame pasaulyje pamažu auga ir be elektromobilių indėlio, todėl jos tiekėjai prie šių pokyčių nuolat prisitaiko.

Be to, elektromobiliuose sukauptą energiją prireikus galima grąžinti į tinklą. Tad visi įkrovimo klausimai iš esmės susiję su laiko optimizavimu. Jeigu turite galimybę elektromobilį įkrauti lėtai dienos eigoje, galima efektyviau išnaudoti saulės energiją, o naktį – vėjo elektrinių. Augant elektromobilių infrastruktūrai, tinklus galima atnaujinti, juos geriau pritaikant ateities energijos poreikiams ir atsinaujinančių resursų energijos integravimui.

4 mitas: „Elektromobiliai tėra laikinas sprendimas“

Automobilių su vidaus degimo varikliais era neišvengiamai pasieks pabaigą, ir ne tik dėl baigtinių naftos išteklių. Alternatyvios mobilumo technologijos yra vienintelė galimybė apsaugoti mūsų aplinką ir klimatą.

Šiuo metu neįmanoma tiksliai pasakyti, ar rinkoje įsitvirtins akumuliatoriniai elektromobiliai, ar kuro elementais varomi automobiliai. Neabejotina tai, kad visiškai elektrinės transporto priemonės ateityje vaidins svarbiausią vaidmenį. Tai yra vienintelis būdas pasiekti ambicingus CO2 dujų išmetimo tikslus. Tikėtina, kad ateityje rinkoje bus įvairių pavarų tipų derinys.

Elektromobiliai geriausiai tinkami kasdienio mobilumo poreikiams. Įdomi alternatyva jiems yra kuro elementų technologijos automobiliai, tačiau jų infrastruktūra dar neišvystyta. Hibridiniai elektriniai automobiliai jau ištobulinti geriausiai patenkinti įvairius vairuotojų poreikius. Tad nepriklausomai nuo formos, ateities transportas bus elektrinis.

5 mitas: „Elektromobilius vairuoti nuobodu“

Ar elektromobilius smagu vairuoti? Taip! Užtenka vieną kartą žvaliai paspausti akceleratorių, kad tai suprastumėte. Niekas neprilygsta tam tylaus, sklandaus ir greito įsibėgėjimo jausmui, atrodo, kad tam nereikia jokių pastangų.

Skirtingai nuo automobilių su vidaus degimo varikliais, kurių jėgai išvystyti reikia pasiekti tam tikrą sūkių skaičių, elektromobiliai didžiausią sukimo momentą pasiekia akimirksniu.

Posūkių įveikimas taip pat daug smagesnis sėdint elektriniuose automobiliuose, nes jų baterijos paprastai montuojamos grindyse, taip užtikrinant žemesnį transporto priemonės svorio centrą ir suteikiant geresnes valdymo savybes. Kaip sako M. Daujotas, elektrinis BMW automobilis niekada nebus kompromisinis, kai kalbame apie važiavimo malonumą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(31 žmogus įvertino)
2.5806

„Peugeot“ dizainas įvertintas dviem prestižiniais „Red Dot“ apdovanojimais

Naujieji „ Peugeot 208 “ ir 2008 gavo „Red Dot“ apdovanojimą už produkto dizainą (angl....

Kovą Lietuvos naujų automobilių rinka stojo – susitraukė 41 proc. (2)

Bendrovė „Autotyrimai“, išanalizavusi „Regitros“ pateiktus duomenis, skelbia, kad šių...

Pritarta minčiai žiemines dygliuotas padangas keisti po karantino – skyrė dvi savaites (11)

Vyriausybė trečiadienio posėdyje pritarė siūlymui karantino laikotarpiu ir 14 dienų po jo...

Policija nebaus tų, kuriems pasibaigė vairuotojo pažymėjimo galiojimas – pasikeisti reikės po karantino (4)

Vyriausybė pritarė Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymui pratęsti žieminių padangų keitimo...

Papasakojo, kaip perkami nauji automobiliai, kai Lietuvoje įvestas karantinas (7)

Karantinas apribojo daugelio Lietuvoje veikiančių įmonių pajėgumus, dalis jų visiškai sustabdė...

Top naujienos

Lukašenka atkirto Nausėdai: tegu užsiima savo virusu (432)

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka ketvirtadienį pareiškė, kad jo šalies patirtis...

Skvernelis: priėmėme sprendimą didinti medikų atlyginimus (6)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis feisbuke pranešė, kad Vyriausybė nusprendė didinti...

Įspėjo dirbančiuosius: atlyginimai už kovą gali vėluoti (37)

Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacijos vadovė Daiva Čibirienė sako, kad dėl to, jog...

Ragina užsienyje dirbančius lietuvius negrįžti švęsti Velykų (1)

Visuomenės informavimo grupės vadovas Giedrius Surplys ragina užsienyje dirbančius Lietuvos...

Policija pradėjo tyrimą dėl COVID-19 sergančios moters: rado lauke vedžiojančią šunį (232)

Klaipėdos apskrities policija ketvirtadienį pranešė, jog pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl...

Mirčių nuo koronaviruso – jau 9 (311)

Mirusiųjų nuo koronaviruso skaičius - 9, iš jų 6 iš Ukmergės. Visi mirusieji ukmergiškiai...

Skvernelis: tiems, kuriems prašymai ir raginimai nė motais, turėtų padėti baudos (97)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis po ketvirtadienį Vyriausybėje įvykusio COVID – 19...

JV fondo vadovė – apie tylų Jono rūpestį ir karantino teigiamas puses (1)

„Likite namuose“, – su Memfio „Grizzlies“ marškinėliais Jonas Valančiūnas rankose...

Policija greičio matuoklį pastatė ant Vilniaus aplinkkelio viaduko: rezultatai tokie, kad statys dažniau (19)

Vilniaus policijos pareigūnus vairuotojai trečiadienį pastebėjo neįprastoje vietoje: ant vieno...

Investuotojas Variakojis siūlo planą Lietuvai: mažinti PVM, pamiršti biurokratiją ir gyventojams išdalyti vienkartines išmokas (31)

„Naikinkime visas biurokratines užkardas ir, tebūnie, su rizika verslui ir žmonėms dalinkime...

|Maža didelių žinių kaina