aA
Istorines transporto priemones žymintys numeriai nuo šiol puikuojasi ant panevėžiečio verslininko Jono Muraškos „Cadillac de Ville“. Apie savo istorinę transporto priemonę ir jos vienetinius – rudos spalvos numerius „Panevėžio balsui“ papasakojo pats savininkas.
Cadillac de Ville (1974 m.)
Cadillac de Ville (1974 m.)
© Vida Press

Įspūdingas gražuolis

JAV į Panevėžį atkeliavęs baltos spalvos, įspūdingų matmenų ir formų 1974-ųjų „Cadillac de Ville“ – turbūt būtų daugelio vairuotojų svajonė.

„Šį automobilį varo 8,2 litro variklis, kuris pasiekia 172 kW galią, – savininkas J. Muraška neslepia pasididžiavimo 210 „arkliukų“ galinčiu išspausti klasikiniu amerikietišku „kadilaku“. – Be to, transporto priemonės dokumentuose nurodyta, kad tai šešiavietis automobilis.“

„Kiek šis „žvėris“ suvartoja degalų, dar neapskaičiavome, bet buvę automobilio šeimininkai sakė, kad apie 30–35 litrus šimtui kilometrų. Aš manau, kad mažiau tikrai nebus. Aišku, šis automobilis ne tam skirtas, kad važinėtum kiekvieną dieną“, – priduria verslininkas.

Pagal apibrėžimą, istorinis automobilis tai – prieš 30 metų ar dar anksčiau pagaminta transporto priemonė, kurios modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų. Suprantama, istorine transporto priemone automatiškai netaps kiekvienas anksčiau nei 1984 metais pagamintas automobilis. Tam numatyta speciali automobilio vertinimo procedūra, istorine motorine transporto priemone gali tapti tik techniškai tvarkingas originalus automobilis (ar motociklas). Ir šis „Cadillac de Ville“ yra kaip tik toks.

Norėjo „Chevrolet

J. Muraška prisipažįsta iš pradžių norėjęs pirkti visai ne „kadilaką“ – jam labiau patikusios nuo „Chevrolet“ konvejerių nuriedėjusios mašinos. Tačiau geras draugas įtikino, kad, įsigydamas „Cadillac“, jis įsigys aukštesnės klasės automobilį.

„Iš tikrųjų tai aš norėjau pirkti „Chevrolet“ markės automobilį, nes jie gražiau atrodė, tačiau draugas mane perkalbėjo. Jis žino, kad man patinka „Audi“ automobiliai, taigi pateikė paprastą pavyzdį, esą lyginti „ševrolė“ su „kadilaku“ – tai tas pats, kas lyginti „folksvageną“ ir „audi“. Man to ir pakako, kad įtikintų“, – pasirinkimą paaiškino pašnekovas.

Nepaprasto automobilio savininkas atskleidė, kad daug ką gyvenime mėgsta daryti ekspromtu, taigi „Cadillac de Ville“ įsigijimas netapo jokia išimtimi. Juo labiau kad J. Muraška jau turi minčių, kaip gali būti panaudota tokia išskirtinė transporto priemonė.

„Vieną dieną internete žiūrinėjau automobilių skelbimus ir netikėtai iššoko skelbimas apie parduodamą „Cadillac“ automobilį, – pasakoja jis. – Tada paskambinau draugui, pasakiau kainą, paklausiau, ką reikia pasižiūrėti prieš perkant. Su sūnumi ir giminaičiu sėdome į automobilį ir nuvažiavom, apžiūrėjom ir nupirkom iš Dzūkijos senovinės technikos klubo vadovo. Jie netgi filmavo, kai aš automobilį iš kiemo vežiausi – matyt, labai brangus jiems buvo!“

Automobilį verslininkas sako pirkęs sau, bet kartu su juo netikėtai atsirado ir naujas verslo planas.

„Mes dar turime vestuvinių suknelių saloną, kurio klientai pageidavo tokios paslaugos, tai gal šį automobilį panaudosime ir šioje srityje“, – atskleidė savo sumanymus J. Muraška.

Ypatingi numeriai

Istorinės transporto priemonės numeriai yra ne įprastos baltos spalvos ir ne geltonos, kaip taksi automobilių, ar juodos, kokiais ženklinamas kariškių transportas, o rudi. Valstybinį istorinės transporto priemonės registracijos numerį sudaro raidė H, du skaitmenys, nurodantys transporto priemonės gamybos metus (šiuo atveju – 74, nes automobilis pagamintas 1974-aisiais), ir trys skaitmenys, nurodantys eilės numerį (nuo 001 iki 999 didėjimo tvarka).

J. Muraška patikina, kad registruojant tokį retą automobilį ir išsiimant numerius jokių ypatingų procedūrų atlikti neteko.

„Registruojant automobilį jokių problemų neiškilo, nes jis jau buvo registruotas Lietuvoje. Tik išsiimant numerius reikėjo specialios pažymos – istorinės (originalios/autentiškos) motorinės transporto priemonės vertinimo akto. Šį aktą man išdavė Dzūkijos senovinės technikos klubas, turintis teisę atlikti šią ekspertizę ir išduoti pažymą, kurios „Regitrai“ visiškai pakanka specialiems numeriams išduoti“, – registravimo subtilybes aiškino istorinės transporto priemonės savininkas.

Aišku, skirtingose šalyse ši tvarka gali skirtis. Štai Vokietijoje senoviniai automobiliai taip pat žymimi numeriu su raide H, o jų savininkai turi lengvatų statyti mašinas senamiesčiuose. Lenkijoje istoriniai automobiliai pažymėti geltonos spalvos numeriais su stilizuotu automobiliuku, jų savininkams taikomos mokesčių lengvatos.

J. Muraška šypsosi kol kas nežinantis, ar istoriniai jo „Cadillac de Ville“ numeriai suteiks kokių nors pranašumų. „Tai pirmasis automobilis Panevėžyje, gavęs tokius numerius, tačiau koks jų privalumas, aš nelabai žinau, – reikės žiūrėti internete, – juokavo verslininkas. – Jie galioja dešimt metų. Lyg ir techninė apžiūra bus atliekama šiek tiek kitaip... Kažkokių ypatingų privalumų nėra, išskyrus tai, kad turi kitokius numerius, ne kaip visų, ir tie numeriai tamsoje labai įdomiai spindi vyšnine spalva.“

„Panevėžio balsas“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlo išbandyti naujovę: elektrinį autobusą (5)

Siekiant sėkmingai įgyvendinti Vilniaus viešojo transporto strategiją, sostinės viešasis...

Naujasis kompaktiškas SUV „Mercedes-Benz EQA“ atvyko į Lietuvą (2)

„ Mercedes-Benz “ elektrifikuotų ir visiškai elektrinių modelių gamą papildė prieš kelis...

Lietuvą pasiekė šeštoji klasės lyderio – „Subaru Outback“ – karta (34)

Oficialią „Subaru“ atstovybę „JMA centras“ jau pasiekė šeštosios kartos „ Subaru...

Pradeda trečios kartos „Nissan Qashqai“ modelio prekybą: prabangi versija nekainuos nė 30 tūkst. eurų (14)

Visą savaitę „Fakto Auto“ salone Vilniuje stovėjęs trečiosios kartos „ Nissan Qashqai “...

Lietuviai pristatė pirmuosius pačių sukurtus elektrinius autobusus: testuodami nuvažiavo 4 mln. kilometrų (7)

Autobusų gamintojas „ Altas Auto“ ir elektros pavarų gamintojas „ Elinta Motors “ pristatė...

Top naujienos

Gydytojas infektologas įvertino vakcinų efektyvumą: vienu aspektu „Astra Zeneca“ tikrai išsiskiria (63)

Lietuvoje netyla diskusijos, ar nereikėtų ilginti intervalo tarp dviejų vakcinos nuo koronaviruso...

Aistė Žebrauskienė | D+

Neramina vis labiau vėluojantys įmonių tarpusavio atsiskaitymai: ekonomistai įspėja apie didesnes problemas

2021-ųjų pradžia Lietuvos ekonomikai buvo geresnė, nei tikėtasi, – šalies BVP augo 1 proc....

Lietingas pavasaris artėja prie pabaigos: šeštadienį sulauksime paskutinės nedidelio lietaus porcijos (2)

Šeštadienio rytą beveik visoje Lietuvoje bus sausa, drėgnesni debesys sukiosis ties vakariniais...

Buvęs imtynininkas gailisi dėl savo poelgio „Metelicoje“: jis mane „kabino“, manė, kad aš – gėjus (200)

Po incidento prie populiaraus Vilniaus naktinio klubo „ Metelica “ buvęs imtynininkas ne tik buvo...

Sukrečianti istorija apie motiną, kuri tapo žudike maniake ir kankino savo pačios šeimos narius (37)

Be to, kad smurtaudavo prieš savo podukras ir jas žemindavo, Shelly Knotek kviesdavosi į namus...

Žiniasklaida: po galimų mainų – antrasis Westermanno sugrįžimas į Kauną (67)

„Barcelona“ ir Kauno „Žalgiris“ veda derybas dėl galimo gynėjų apsikeitimo: ispanų „El...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Apipjaustymas – populiarėjanti mada ar naudinga procedūra? Urologo nuomonė nustebins

JAV, Kanada, Pietų Afrikos Respublika, Naujoji Zelandija, Jungtinėje Karalystė, Pietų Korėja –...

Kol lietuviai stovi eilėse prie vakcinų, rusai savo „Sputniku“ skiepytis nenori net už pinigus (1017)

„Milijonas prizų“ – tokią programą nusprendė įgyvendinti Maskva, norėdama prisivilioti...

Lietuvių noras dirbti Anglijoje blėsta: nebetraukia sezoninis darbas, keičiasi kryptys (180)

Darbą užsienyje siūlančios Lietuvos kompanijos pastebi, kad nuo šių metų Europos rinkoje vyksta...