aA
Istorines transporto priemones žymintys numeriai nuo šiol puikuojasi ant panevėžiečio verslininko Jono Muraškos „Cadillac de Ville“. Apie savo istorinę transporto priemonę ir jos vienetinius – rudos spalvos numerius „Panevėžio balsui“ papasakojo pats savininkas.
Cadillac de Ville (1974 m.)
© Vida Press

Įspūdingas gražuolis

JAV į Panevėžį atkeliavęs baltos spalvos, įspūdingų matmenų ir formų 1974-ųjų „Cadillac de Ville“ – turbūt būtų daugelio vairuotojų svajonė.

„Šį automobilį varo 8,2 litro variklis, kuris pasiekia 172 kW galią, – savininkas J. Muraška neslepia pasididžiavimo 210 „arkliukų“ galinčiu išspausti klasikiniu amerikietišku „kadilaku“. – Be to, transporto priemonės dokumentuose nurodyta, kad tai šešiavietis automobilis.“

„Kiek šis „žvėris“ suvartoja degalų, dar neapskaičiavome, bet buvę automobilio šeimininkai sakė, kad apie 30–35 litrus šimtui kilometrų. Aš manau, kad mažiau tikrai nebus. Aišku, šis automobilis ne tam skirtas, kad važinėtum kiekvieną dieną“, – priduria verslininkas.

Pagal apibrėžimą, istorinis automobilis tai – prieš 30 metų ar dar anksčiau pagaminta transporto priemonė, kurios modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų. Suprantama, istorine transporto priemone automatiškai netaps kiekvienas anksčiau nei 1984 metais pagamintas automobilis. Tam numatyta speciali automobilio vertinimo procedūra, istorine motorine transporto priemone gali tapti tik techniškai tvarkingas originalus automobilis (ar motociklas). Ir šis „Cadillac de Ville“ yra kaip tik toks.

Norėjo „Chevrolet

J. Muraška prisipažįsta iš pradžių norėjęs pirkti visai ne „kadilaką“ – jam labiau patikusios nuo „Chevrolet“ konvejerių nuriedėjusios mašinos. Tačiau geras draugas įtikino, kad, įsigydamas „Cadillac“, jis įsigys aukštesnės klasės automobilį.

„Iš tikrųjų tai aš norėjau pirkti „Chevrolet“ markės automobilį, nes jie gražiau atrodė, tačiau draugas mane perkalbėjo. Jis žino, kad man patinka „Audi“ automobiliai, taigi pateikė paprastą pavyzdį, esą lyginti „ševrolė“ su „kadilaku“ – tai tas pats, kas lyginti „folksvageną“ ir „audi“. Man to ir pakako, kad įtikintų“, – pasirinkimą paaiškino pašnekovas.

Nepaprasto automobilio savininkas atskleidė, kad daug ką gyvenime mėgsta daryti ekspromtu, taigi „Cadillac de Ville“ įsigijimas netapo jokia išimtimi. Juo labiau kad J. Muraška jau turi minčių, kaip gali būti panaudota tokia išskirtinė transporto priemonė.

„Vieną dieną internete žiūrinėjau automobilių skelbimus ir netikėtai iššoko skelbimas apie parduodamą „Cadillac“ automobilį, – pasakoja jis. – Tada paskambinau draugui, pasakiau kainą, paklausiau, ką reikia pasižiūrėti prieš perkant. Su sūnumi ir giminaičiu sėdome į automobilį ir nuvažiavom, apžiūrėjom ir nupirkom iš Dzūkijos senovinės technikos klubo vadovo. Jie netgi filmavo, kai aš automobilį iš kiemo vežiausi – matyt, labai brangus jiems buvo!“

Automobilį verslininkas sako pirkęs sau, bet kartu su juo netikėtai atsirado ir naujas verslo planas.

„Mes dar turime vestuvinių suknelių saloną, kurio klientai pageidavo tokios paslaugos, tai gal šį automobilį panaudosime ir šioje srityje“, – atskleidė savo sumanymus J. Muraška.

Ypatingi numeriai

Istorinės transporto priemonės numeriai yra ne įprastos baltos spalvos ir ne geltonos, kaip taksi automobilių, ar juodos, kokiais ženklinamas kariškių transportas, o rudi. Valstybinį istorinės transporto priemonės registracijos numerį sudaro raidė H, du skaitmenys, nurodantys transporto priemonės gamybos metus (šiuo atveju – 74, nes automobilis pagamintas 1974-aisiais), ir trys skaitmenys, nurodantys eilės numerį (nuo 001 iki 999 didėjimo tvarka).

J. Muraška patikina, kad registruojant tokį retą automobilį ir išsiimant numerius jokių ypatingų procedūrų atlikti neteko.

„Registruojant automobilį jokių problemų neiškilo, nes jis jau buvo registruotas Lietuvoje. Tik išsiimant numerius reikėjo specialios pažymos – istorinės (originalios/autentiškos) motorinės transporto priemonės vertinimo akto. Šį aktą man išdavė Dzūkijos senovinės technikos klubas, turintis teisę atlikti šią ekspertizę ir išduoti pažymą, kurios „Regitrai“ visiškai pakanka specialiems numeriams išduoti“, – registravimo subtilybes aiškino istorinės transporto priemonės savininkas.

Aišku, skirtingose šalyse ši tvarka gali skirtis. Štai Vokietijoje senoviniai automobiliai taip pat žymimi numeriu su raide H, o jų savininkai turi lengvatų statyti mašinas senamiesčiuose. Lenkijoje istoriniai automobiliai pažymėti geltonos spalvos numeriais su stilizuotu automobiliuku, jų savininkams taikomos mokesčių lengvatos.

J. Muraška šypsosi kol kas nežinantis, ar istoriniai jo „Cadillac de Ville“ numeriai suteiks kokių nors pranašumų. „Tai pirmasis automobilis Panevėžyje, gavęs tokius numerius, tačiau koks jų privalumas, aš nelabai žinau, – reikės žiūrėti internete, – juokavo verslininkas. – Jie galioja dešimt metų. Lyg ir techninė apžiūra bus atliekama šiek tiek kitaip... Kažkokių ypatingų privalumų nėra, išskyrus tai, kad turi kitokius numerius, ne kaip visų, ir tie numeriai tamsoje labai įdomiai spindi vyšnine spalva.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (8)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Stovėjimo aikštelės dūsta nuo nenaudojamų automobilių: gresia ir baudos, ir konfiskavimas (94)

Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia...

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: vairuotojai nemato net šviesoforų (47)

Sostinę ketvirtadienio vakara užklupo tirštas rūkas : staiga atvėsus oro temperatūrai...

Aplinkos ministerijos užmojis: per ateinančius ketverius metus – penkis kartus daugiau elektromobilių (13)

Per kelerius metus elektromobilių skaičius Lietuvoje turėtų išaugti penkis kartus, o...

„Lietuvos metų automobilio“ konkurse ieškota sportiškiausių: pergalę lėmė ne arklio galios (3)

Lietuvių vairuotojų tarpe gajus įsitikinimas, kad sportiškas automobilis turi būti galingas, turi...

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (188)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (71)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (2)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (85)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (8)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (47)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (110)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (79)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (66)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (251)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...