aA
Elektromobilių pardavimas auga ir žmonės vis dažniau svarsto įsigyti ekologišką transporto priemonę. Prieš penkerius metus elektromobilis buvo įsivaizduojamas tik kaip antras šeimos automobilis, dabartinės jų galimybės leidžia tapti pagrindine transporto priemone – daug šiuolaikinių modelių viena įkrova gali įveikti po 300–400 kilometrų, o talpa bei salono erdve nenusileidžia analogiškiems automobiliams su vidaus degimo varikliais, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Lietuvoje debiutavo naujas elektromobilis – "Peugeot e-208"
Lietuvoje debiutavo naujas elektromobilis – "Peugeot e-208"
© Vytautas Pilkauskas

Kaip išsirinkti geriausią elektromobilį iš parduodamų Lietuvoje? Lyginant – taip išryškėja vienų privalumai ir atsiskleidžia kitų minusai. Tad šiame straipsnyje pateikiamas dešimties Lietuvoje parduodamų naujų elektromobilių lyginimas pagal objektyvius techninius duomenis. Visų kaina – iki 40 tūkst. Eur ir visus galima įsigyti jau dabar arba bus galima artimiausiu metu.

Dešimtuke yra šie modeliai: „Honda e“, „Hyundai Ioniq“, „Hyundai Kona“, „MINI Electric“, „Nissan LEAF“, „Peugeot e-2008“, „Peugeot e-208“, „Renault Zoe“, „Volkswagen e-Up!“ ir „Volkswagen ID.3“. Kai kurie turi versijas su kelių tipų baterijomis ir varikliais, tačiau šiame palyginime yra patys pigiausi baziniai modeliai.

Greičiausias nebūtinai važiuoja toli

Greičiausias elektromobilis tarp kainuojančių iki 40 tūkst. Eur yra „Mini Electric“ – 100 km/val. greitį jis pasiekia vos per 7,3 sek. Šiek tiek atsilieka „Nissan LEAF“ (7,9), „Peugeot e-208“ (8,1) ir „Peugeot e-2008“ (8,5), o kiti įsibėgėja daugiau nei per 9,5 sekundės.

Vaidotas Žala startuos "Press Rally" su elektriniu "Mini"
Vaidotas Žala startuos "Press Rally" su elektriniu "Mini"
© Vytautas Dranginis

Galingiausius variklius turi taip pat MINI bei „Nissan“ modeliai (atitinkamai 184 ir 150 AG), o didžiausią sukimo momentą pasiekia „Hyundai Kona“ (395 Nm).

Vienas svarbiausių dalykų renkantis elektromobilį yra jo baterijos talpa ir nuvažiuojamas atstumas papildomai neįkrovus. Čia lyderiai yra prancūzų gamintojai: „Renault Zoe“ bei „Peugeot e-208“. Į panašaus dydžio miesto hečbekus montuojama atitinkamai 54,7 ir 50 kWh talpos baterija, o viena įkrova jie nuvažiuoja 395 ir 340 km. Nedaug nuo jų atsilieka ir „Volkswagen ID.3“, „Peugeot e-2008“ bei „Hyundai“ automobiliai.

Tačiau norint keliauti toli, svarbus kriterijus yra baterijos įkrovimo greitis. Ir čia nepralenkiami yra „Peugeot“ – abu šio gamintojo elektromobiliai gali būti įkraunami 100 kW galia, o antroje vietoje esantis „Honda e“ – vos 60 kW. Tai reiškia, kad kiekvienas sustojimas baterijai įkrauti su „Peugeot“ elektromobiliu truks beveik dukart trumpiau nei su „Honda“.

Elektromobilių efektyvumas vertinamas kilovatvalandėmis, kurių reikia šimtui kilometrų įveikti. Tai yra panašus rodiklis kaip įprastų modelių degalų sąnaudos, tik skirtumai tarp elektrinių transporto priemonių nėra tokie dideli. Pavyzdžiui, pats galingiausias „Mini Electric“ (184 AG) šimtui kilometrų įveikti sunaudos 18 kWh energijos, o mažiausiai galingas „Volkswagen e-Up!“ (83 AG) – 16,2 kWh. Patys efektyviausi šio sąrašo elektromobiliai, vidutiniškai suvartojantys mažiau nei 16 kWh energijos šimtui kilometrų įveikti, yra abu „Hyundai“ modeliai bei „Peugeot e-208“. Efektyvumo duomenys naudoti iš elektromobilių palyginimo duomenų bazės ev-database.org.

Honda e
Honda e
© Gamintojo archyvas

Svarbiausias kriterijus – kaina

Daugelio elektromobilių kainas jau skelbia patys gamintojų atstovai, tačiau vieno modelio skaičiuota orientacinė kaina Vokietijos rinkoje – tai „Volkswagen ID.3“. Galutinė jo kaina Lietuvoje neturėtų itin skirtis nuo vokiškosios.

Vertinant pagal kainą geriausiųjų trejetukas atrodo taip: „Volkswagen e-Up!“ (23 390 Eur), „Peugeot e-208“ (29 800 Eur), „Volkswagen ID.3“ (30 000 Eur). Tačiau ką už tą kainą gauna klientas?

Pigiausias elektromobilis yra trečias nuo sąrašo pabaigos ir pagal nuvažiuojamą atstumą. Tačiau „Volkswagen ID.3“ yra trečias nuo jo pradžios, o „Peugeot e-208“ – netgi antras. Vertinant jų praktiškumą – bagažinės talpą – nežiba nė vienas, o lyderių pozicijose įsitaisę didesnis hečbekas „Nissan LEAF“ bei miesto krosoveris „Peugeot e-2008“.

Apibendrinant techninę informaciją kiekvieno kriterijaus lyderiai buvo vertinami balais – už pirmą vietą skiriami 3, už antrą – 2, už trečią – 1. Pavyzdžiui, vertinant bazinę kainą 3 balus gavo „e-Up!“, du – e-208, o vieną – ID.3. Vertinant galingumą tris balus gavo „MINI Electric“, du – „Nissan LEAF“, o vienas balas buvo padalintas net penkiems elektromobiliams.

Palygino Lietuvoje parduodamus elektromobilius: kurių geriausias kainos ir kokybės santykis?
© Gamintojo archyvas

Susumavus visų devynių kriterijų rezultatus (įsibėgėjimo, nuvažiuojamo atstumo, galios, sukimo momento, kainos, įkrovimo galios, baterijos talpos, efektyvumo, bagažinės talpos), daugiausia balų surinko „Peugeot e-208“ – pagal du kriterijus jis liko trečias, dar du – antras ir po kartą dalijosi pirmą, antrą ir trečią vietas. Antrą vietą užėmė „Nissan LEAF“, o trečią ir ketvirtą pasidalijo krosoveriai „Hyundai Kona“ bei „Peugeot e-2008“.

Panašius rezultatus atspindi ir praėjusį savaitgalį vykusios elektromobilių varžybos „Ignitis ON: pažink Lietuvą“. Jose nugalėjo „Peugeot e-208“, o kiti panašaus dydžio bateriją bei kainodarą turintys modeliai nežymiai atsiliko.

Visas elektromobilių dešimtukas pagal surinktus balus:

1. „Peugeot e-208“: 10,2
2. „Nissan LEAF“: 9
3–4. „Hyundai Kona“ ir „Peugeot e-2008“: po 6,2
5–6. „MINI Electric“ ir „Renault Zoe“: 6
7. „Hyundai Ioniq“: 3,2
8. „Volkswagen e-Up!“: 3
9. „Honda e“: 2,2
10. „Volkswagen ID.3“: 2

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
3.6667

Lengvatos elektromobiliams: ką siūlo rinka, valstybė ir miestai?

Persėdusieji prie elektromobilio vairo atgal į vidaus degimo variklių varomą transportą įprastai...

Tauta pasirinko: Lietuvos metų tautos automobiliu tituluota naujoji „Alfa Romeo Tonale“

Visą lapkričio mėnesį kompetentinga dešimties žurnalistų komisija testavo ir rinko geriausius...

„Metų automobiliu“ išrinktas „Citroen“: paaiškino, kuo pralenkė kitus dalyvius

Daugiau nei mėnesį trukęs baigėsi „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkursas. 27 automobilius...

Oro kokybė salone: kodėl vieni automobiliai užtikrina malonesnį aromatą nei kiti?

Išvyka į užmiestį atpalaiduojamai veikia iki tos akimirkos, kai įveikiant kaimo vietovę...

Keliuose esama slidžių ruožų, naktį eismo sąlygas sunkins plikledis ir rūkas

Šeštadienio vakarą keliuose esama slidžių ruožų, naktį eismo sąlygas sunkins plikledis ir...

Top naujienos

Danijoje gyvenusiai lietuvių šeimai iš šalies teko bėgti su trimis mažamečiais: tarnybos įspėjo, kad vaikai bus atimti (1)

Dramatiška lietuvių šeimos istorija – su trimis mažamečiais vaikais teko bėgti iš Danijos,...

Žiniasklaida: Putinas 2021-aisiais ruošėsi pulti kitą šalį (27)

Rusija 2021-ųjų vasarą rengėsi užpulti Japoniją, bet vėliau Maskva persigalvojo ir surengė...

Karybos ekspertas neabejoja: Baltarusijos užsienio reikalų ministras likviduotas Kremliaus nurodymu analitikai: reali pasikėsinimo į Lukašenką grėsmė (13)

Netikėtai miręs Baltarusijos užsienio reikalų ministras Vladimiras Makėjus buvo vienintelė...

Petruškevičius įvertino Vilniaus ir Kauno egles: nežinau, ar mes čia dėl dronų puošiamės, ar dėl žmonių pasakė, kurio miesto žaliaskarė šiemet patiko labiau (1)

Šį savaitgalį sužibo didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus ir Kauno – eglės, iškilmingai...

Verslas PliusJulija Leimonė

Darbuotojai – ne šventieji: išgirdus, apie ką jie meluoja savo vadovams, tiesiog atima žadą skaitytojų istorijos ir patarimai vadovams

Kartą važiuodama automobiliu klausiau vienos radijo stoties, kur tuo metu kaip tik vyko diskusija....

Dalis lietuvių rado, kur mažinti šeimos išlaidas: ekspertai įspėja nepersistengti

Lietuvos gyventojai skirtingai vertina kainų šuolius. Vieni jų atsisako kelionių ar kitų...

Vietoje gynybos – palaida bala: svaiginančių posūkių rungtynėse pergalės neatnešė net 3 įvarčiai

Iš pradžių pirmavo vieni, paskui – jau kiti, galiausiai nelaimėjo niekas. Pasaulio futbolo...

Po skandalo suskaičiavo, kaip dėl Ukrainos balsuoja Uspaskichas: savo požiūrio net neslepia (53)

Rusijos teroristine valstybe nenorėjo pripažinti du Lietuvos europarlamentarai – Stasys...

Lobodos koncertai įvyks: URM teko pripažinti, kad neįsileisti dainininkės negalime (7)

Praėjusią savaitę Užsienio reikalų ministerija ( URM ) pranešė planuojanti į nepageidaujamų...

Karališkasis biografas įvardijo galimą karalienės Elžbietos II mirties priežastį: tikėtina, kad monarchė sirgo sunkia liga (1)

Karališkasis biografas Gilesas Brandretas įvardijo tikėtiną Elžbietos II mirties priežastį....