aA
Elektromobilių pardavimas auga ir žmonės vis dažniau svarsto įsigyti ekologišką transporto priemonę. Prieš penkerius metus elektromobilis buvo įsivaizduojamas tik kaip antras šeimos automobilis, dabartinės jų galimybės leidžia tapti pagrindine transporto priemone – daug šiuolaikinių modelių viena įkrova gali įveikti po 300–400 kilometrų, o talpa bei salono erdve nenusileidžia analogiškiems automobiliams su vidaus degimo varikliais, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Lietuvoje debiutavo naujas elektromobilis – "Peugeot e-208"
Lietuvoje debiutavo naujas elektromobilis – "Peugeot e-208"
© Vytautas Pilkauskas

Kaip išsirinkti geriausią elektromobilį iš parduodamų Lietuvoje? Lyginant – taip išryškėja vienų privalumai ir atsiskleidžia kitų minusai. Tad šiame straipsnyje pateikiamas dešimties Lietuvoje parduodamų naujų elektromobilių lyginimas pagal objektyvius techninius duomenis. Visų kaina – iki 40 tūkst. Eur ir visus galima įsigyti jau dabar arba bus galima artimiausiu metu.

Dešimtuke yra šie modeliai: „Honda e“, „Hyundai Ioniq“, „Hyundai Kona“, „MINI Electric“, „Nissan LEAF“, „Peugeot e-2008“, „Peugeot e-208“, „Renault Zoe“, „Volkswagen e-Up!“ ir „Volkswagen ID.3“. Kai kurie turi versijas su kelių tipų baterijomis ir varikliais, tačiau šiame palyginime yra patys pigiausi baziniai modeliai.

Greičiausias nebūtinai važiuoja toli

Greičiausias elektromobilis tarp kainuojančių iki 40 tūkst. Eur yra „Mini Electric“ – 100 km/val. greitį jis pasiekia vos per 7,3 sek. Šiek tiek atsilieka „Nissan LEAF“ (7,9), „Peugeot e-208“ (8,1) ir „Peugeot e-2008“ (8,5), o kiti įsibėgėja daugiau nei per 9,5 sekundės.

Vaidotas Žala startuos "Press Rally" su elektriniu "Mini"
Vaidotas Žala startuos "Press Rally" su elektriniu "Mini"
© Vytautas Dranginis

Galingiausius variklius turi taip pat MINI bei „Nissan“ modeliai (atitinkamai 184 ir 150 AG), o didžiausią sukimo momentą pasiekia „Hyundai Kona“ (395 Nm).

Vienas svarbiausių dalykų renkantis elektromobilį yra jo baterijos talpa ir nuvažiuojamas atstumas papildomai neįkrovus. Čia lyderiai yra prancūzų gamintojai: „Renault Zoe“ bei „Peugeot e-208“. Į panašaus dydžio miesto hečbekus montuojama atitinkamai 54,7 ir 50 kWh talpos baterija, o viena įkrova jie nuvažiuoja 395 ir 340 km. Nedaug nuo jų atsilieka ir „Volkswagen ID.3“, „Peugeot e-2008“ bei „Hyundai“ automobiliai.

Tačiau norint keliauti toli, svarbus kriterijus yra baterijos įkrovimo greitis. Ir čia nepralenkiami yra „Peugeot“ – abu šio gamintojo elektromobiliai gali būti įkraunami 100 kW galia, o antroje vietoje esantis „Honda e“ – vos 60 kW. Tai reiškia, kad kiekvienas sustojimas baterijai įkrauti su „Peugeot“ elektromobiliu truks beveik dukart trumpiau nei su „Honda“.

Elektromobilių efektyvumas vertinamas kilovatvalandėmis, kurių reikia šimtui kilometrų įveikti. Tai yra panašus rodiklis kaip įprastų modelių degalų sąnaudos, tik skirtumai tarp elektrinių transporto priemonių nėra tokie dideli. Pavyzdžiui, pats galingiausias „Mini Electric“ (184 AG) šimtui kilometrų įveikti sunaudos 18 kWh energijos, o mažiausiai galingas „Volkswagen e-Up!“ (83 AG) – 16,2 kWh. Patys efektyviausi šio sąrašo elektromobiliai, vidutiniškai suvartojantys mažiau nei 16 kWh energijos šimtui kilometrų įveikti, yra abu „Hyundai“ modeliai bei „Peugeot e-208“. Efektyvumo duomenys naudoti iš elektromobilių palyginimo duomenų bazės ev-database.org.

Honda e
Honda e
© Gamintojo archyvas

Svarbiausias kriterijus – kaina

Daugelio elektromobilių kainas jau skelbia patys gamintojų atstovai, tačiau vieno modelio skaičiuota orientacinė kaina Vokietijos rinkoje – tai „Volkswagen ID.3“. Galutinė jo kaina Lietuvoje neturėtų itin skirtis nuo vokiškosios.

Vertinant pagal kainą geriausiųjų trejetukas atrodo taip: „Volkswagen e-Up!“ (23 390 Eur), „Peugeot e-208“ (29 800 Eur), „Volkswagen ID.3“ (30 000 Eur). Tačiau ką už tą kainą gauna klientas?

Pigiausias elektromobilis yra trečias nuo sąrašo pabaigos ir pagal nuvažiuojamą atstumą. Tačiau „Volkswagen ID.3“ yra trečias nuo jo pradžios, o „Peugeot e-208“ – netgi antras. Vertinant jų praktiškumą – bagažinės talpą – nežiba nė vienas, o lyderių pozicijose įsitaisę didesnis hečbekas „Nissan LEAF“ bei miesto krosoveris „Peugeot e-2008“.

Apibendrinant techninę informaciją kiekvieno kriterijaus lyderiai buvo vertinami balais – už pirmą vietą skiriami 3, už antrą – 2, už trečią – 1. Pavyzdžiui, vertinant bazinę kainą 3 balus gavo „e-Up!“, du – e-208, o vieną – ID.3. Vertinant galingumą tris balus gavo „MINI Electric“, du – „Nissan LEAF“, o vienas balas buvo padalintas net penkiems elektromobiliams.

Palygino Lietuvoje parduodamus elektromobilius: kurių geriausias kainos ir kokybės santykis?
© Gamintojo archyvas

Susumavus visų devynių kriterijų rezultatus (įsibėgėjimo, nuvažiuojamo atstumo, galios, sukimo momento, kainos, įkrovimo galios, baterijos talpos, efektyvumo, bagažinės talpos), daugiausia balų surinko „Peugeot e-208“ – pagal du kriterijus jis liko trečias, dar du – antras ir po kartą dalijosi pirmą, antrą ir trečią vietas. Antrą vietą užėmė „Nissan LEAF“, o trečią ir ketvirtą pasidalijo krosoveriai „Hyundai Kona“ bei „Peugeot e-2008“.

Panašius rezultatus atspindi ir praėjusį savaitgalį vykusios elektromobilių varžybos „Ignitis ON: pažink Lietuvą“. Jose nugalėjo „Peugeot e-208“, o kiti panašaus dydžio bateriją bei kainodarą turintys modeliai nežymiai atsiliko.

Visas elektromobilių dešimtukas pagal surinktus balus:

1. „Peugeot e-208“: 10,2
2. „Nissan LEAF“: 9
3–4. „Hyundai Kona“ ir „Peugeot e-2008“: po 6,2
5–6. „MINI Electric“ ir „Renault Zoe“: 6
7. „Hyundai Ioniq“: 3,2
8. „Volkswagen e-Up!“: 3
9. „Honda e“: 2,2
10. „Volkswagen ID.3“: 2

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
3.6667

„Audi“ ateities planas aiškus: nuo 2026 visi nauji modeliai bus tik elektriniai, 2033 vidaus degimo variklių nebegamins pristatė elektrinį „Q4 e-tron“ (8)

Trečiadienio rytą Vokietijos „ Audi “ Vilniuje, senamiestyje, pristatė dar vieną naują gamos...

Nidoje duris atvėrė pirmasis unikalios koncepcijos „Porsche NOW“ centras (2)

Kuršių marių fone, Nidoje, duris atvėrė Lietuvoje analogų neturintis „žaliasis” sportinių...

„Daimler“ ketina iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių

Vokietijos automobilių gamintoja „ Daimler “ paskelbė investuosianti 40 mlrd. eurų į...

Užsimojo: Lietuvoje neliks kelių, siauresnių nei 5 metrai (11)

Lietuvos automobilių kelių direkcija ( LAKD ) pradeda tvarkyti valstybinės reikšmės krašto...

„Daimler“ apkarpė pardavimų planus, bet finansinių rodiklių prognozės nepakeitė

Vokietijos automobilių gamybos milžinė „ Daimler AG “ patvirtino anksčiau skelbtą savo...

Top naujienos

Mitalas: dabar yra migrantai, ateityje gali būti ir pavojingesni dalykai (42)

Laisvės partijos narys, Seimo vicepirmininkas Vytautas Mitalas sako, kad Lietuva, susidūrusi su...

Aistė Žebrauskienė | D+

Vilnietis sužinojo įspūdingą savo buto vertės šuolį: pavyzdžiai, kaip per metus pakito kainos

Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) kainoms išaugus bene labiausiai Europoje, prieš metus butus...

Galingai finišavęs Griškonis pateko į finalą ir kovos dėl olimpinio medalio – jaučiasi džiugiai specialiai Delfi iš Tokijo (3)

Jūros miško keliu pavadintame Tokijo olimpiniame irklavimo kanale vienintelis iš lietuvių likęs...

Už rekordinę sumą parduodamas Stasio Povilaičio namas Palangoje: jį įsigijusiems dirbti daugiau niekada nebereikės (28)

Vaikštinėjant Palangoje visai netoli Basanavičiaus gatvės, ne vienam poilsiautojui į akis krenta...

Arūnas Spraunius | D+

Po Šaltojo karo stojusi pauzė baigėsi: pasaulis stebi Putino neadekvatumą ir ginkluojasi

Rusijos prezidentas „tiesioginėje linijoje“ su Rusijos liaudimi birželio 30-ąją pareiškė,...

Gydytoja įspėjo: jeigu trūksta šios maistinės medžiagos, susirgus gresia sunkesnė COVID-19 eiga (5)

Nėra jokios stebuklingos dietos, kuri padėtų apsisaugoti ar išgyti nuo COVID-19 infekcijos....

Pasai barams, privalomi skiepai: Europa stiprina kovą su „Covid“ ko ėmėsi skirtingos šalys (14)

„Covid-19“ skiepijimo rodikliai visoje Europoje gerėja, vėl atidaromi restoranai ir barai,...

Atsibodo gaminti tuos pačius patiekalus? Dietistė Indrė Trusovė patarė, kaip paįvairinti savo meniu

Pandemija įnešė pokyčių į kiekvieną gyvenimo sferą, virtuvė – ne išimtis. 3 iš 5...

Ekologijos fanatams – augalai, kurie baido kenkėjus

Esate tikras ekologijos fanatikas ir nenorite į savo daržą įsileisti jokių chemijos pramonės...