aA
Artėjant karantino pabaigai vairuotojai sparčiai grįžta į gatves: už vairo sėda ne tik esant būtiniems atvejams, bet ir kasdien automobiliu vyksta į darbą. Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad vairuojantys Lietuvos gyventojai labiausiai nori, jog kiti vairuotojai gatvėse važiuotų saugiu greičiu ir geranoriškai leistų persirikiuoti į kitą eismo juostą, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Vilnius skęsta spūstyse
Vilnius skęsta spūstyse
© DELFI / Josvydas Elinskas

Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „AC Nielsen Baltics“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.

Tyrimo duomenimis, didžiausias mūsų šalies vairuojančių žmonių lūkestis gatvėse kitiems vairuotojams yra saugus greitis. To iš kitų vairuotojų tikisi beveik trečdalis vairuojančių žmonių. Pastebėtina, kad kitų vairuotojų neviršijamas greitis moterims labiau rūpi nei vyrams. Poreikį, kad kiti vairuotojai rinktųsi saugų greitį išreiškė 32 proc. moterų ir 26 proc. vyrų.

„Padidėjęs eismo intensyvumas ir viršijamas leistinas greitis yra pagrindinės eismo nelaimių priežastys. Mūsų duomenys rodo, kad avaringiausi mėnesiai Lietuvoje – gegužė, rugpjūtis, rugsėjis ir gruodis. Tuo metu mūsų šalies žmonės intensyviausiai važinėja keliuose ir labiausiai skuba. Greičio viršijimas itin dažnai sukelia ir eismo nelaimes, ir avarines situacijas. Pasitaiko nemažai atvejų, kad dėl kito vairuotojo neatsakingo elgesio nukenčia nekalti eismo dalyviai. Taigi, tikėtina, kad Lietuvos vairuotojų lūkestis, jog kiti važinėtų leistinu greičiu, yra pagrįstas nemaloniomis asmeninėmis vairavimo patirtimis ir noru apsaugoti save bei kitus eismo dalyvius“, – kalbėjo draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Trūksta geranoriškumo persirikiuojant

Tyrimas parodė, kad 18 proc. vairuojančių žmonių svarbu, jog kiti vairuotojai kelyje jiems geranoriškai leistų persirikiuoti į kitą eismo juostą. „Šie skaičiai iliustruoja, kad rikiuojantis iš vienos eismo juostos į kitą mūsų šalies gatvėse vis dar trūksta geranoriškumo ir tolerancijos. Ypač pastebėtina apie piko valandas, kai didžioji dalis žmonių vyksta į darbą arba grįžta po jo į namus“, – sakė draudimo bendrovės specialistė.

Karantinas Vilniuje
Karantinas Vilniuje
© DELFI / Andrius Ufartas

15 proc. apklaustųjų tikisi, jog kiti vairuotojai važiuodami iš paskos paliks saugų atstumą.

„Situacijos, kai dėl staigaus stabdymo į transporto priemonės galą atsitrenkia paskui ją važiavęs automobilis, yra vieni dažnesnių eismo nelaimių scenarijų miesto gatvėse. Jei smūgis – stipresnis, automobilis, į kurio galą buvo įvažiuota, nuo smūgio neretai pasiekia ir prieš jį važiuojančią ar stovinčią transporto priemonę. Kad tokių situacijų būtų kuo mažiau, mieste rekomenduojamas 2 sekundžių važiavimo trukmės atstumas, t.y., toje vietoje, kurioje šiuo metu yra priekyje važiuojantis automobilis, jūs turėtumėte atsidurti po 2 sekundžių“, – patarė V. Katilienė.

Jos teigimu, užmiestyje reikėtų laikytis kitų atstumo rekomendacijų.

„Važiavimo greitį reiktų dalinti iš 2 dviejų ir paversti metrais. Kuomet važiuojate 70 km/val. greičiu, tuomet atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės turi būti ne mažesnis nei 35 metrai“, – sakė draudimo bendrovės atstovė.

Padėka svarbesnė vyrams

Lietuvos vairuotojams svarbus ir bendravimas su kitais eismo dalyviais. Tyrimo duomenimis, 14 proc. vairuojančių žmonių kelyje tikisi, kad jiems kiti vairuotojai padėkos paspausdami avarinį šviesos signalą. Toks bendravimas vyrams (18 proc.) kelyje svarbesnis nei moterimis (13 proc.). Tuo tarpu kitų eismo dalyvių interesai vairuotojams rūpi gerokai mažiau. Vos 4 proc. apklaustųjų tikisi, kad kiti vairuotojai saugiai sustos praleisti pėsčiųjų.

Paklausė, ko Lietuvos vairuotojai labiausiai norėtų gatvėse: atsakymai stebina
© DELFI / Andrius Ufartas

Tyrimo duomenimis, beveik dešimtadaliui vairuotojų svarbu, kad kiti vairuojantys žmonės kelyje rodytų posūkio signalą.

„Iš anksto įjungtas šis signalas kitiems eismo dalyviams parodo vairuotojo ketinimus. Todėl laiku parodytas posūkis sumažina avarinių situacijų ir eismo nelaimių riziką“, – pasakojo V. Katilienė.

Mažiausiai vairuotojų – vos 5 proc. – išreiškė lūkestį, kad kiti vairuotojai neišvažiuotų į sankryžos vidurį, suprasdami, jog nespės jos pervažiuoti iki užsidegs draudžiantis važiuoti šviesoforo signalas ir liks stovėti sankryžoje.

„Ši eismo problema opi didmiesčiuose piko valandomis, tačiau atsiradęs specialus sankryžų „korinis“ žymėjimas prisideda prie efektyvesnio šios problemos sprendimo“, – tvirtino draudimo bendrovės atstovė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
2.5714

Startuoja pasaulinė „Jaguar Land Rover“ programa: kurs ir diegs naujos kartos technologijas

„ Jaguar Land Rover “ paskelbė naują „Open Innovation“ strategiją, kuria bus siekiama...

Jau nuo rytojaus – svarbus pokytis vilniečiams: plečiamos mokamo automobilių stovėjimo zonos, kai kur teks mokėti brangiau (8)

Jau nuo liepos 1 d. Vilniuje keičiasi kai kurios automobilių parkingo zonos, taip pat įtraukiamos...

„Citroën“ pristatė naują hečbekų ir visureigių alternatyvą populiariame segmente

„ Citroën “ trečiadienį pristatė du naujus automobilius: C4 X ir visiškai elektrinę jo...

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (Kelių direkcija) paslaugų teikėjus kviečia dalyvauti...

Moderniu elektromobiliu kelionę iš Vilniaus iki pajūrio ir atgal žinomas žurnalistas įveikė be sustojimų

Ilgąjį Joninių savaitgalį leidinio „ Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas...

Top naujienos

Elektros tiekėją pasirinkęs vyras pasijuto apgautas: pasirašęs sutartį gavo žinią apie pakeistą kainą (14)

Atsakingų institucijų patarimai, kaip pasirinkti elektros tiekėją, nebūtinai apsaugo vartotojus...

Italijos policija nepraleido haubicų, gabentų į Ukrainą

Neapolio policija nepraleido ir grąžino į Persano di Salerno karinę bazę tris vilkikus, kurie...

Delfi PliusVaidas Mikaitis

Lietuvis aplankė kraštą, kur gamta primena rojų, o sąlygos – pragarą: Rusijos pralaimėjimas čia sukeltų dar didesnį nestabilumą

Manau, nieko nestebina, jog žmonės pastaruoju metu yra neramūs ir sudirgę arba, kaip prieš...

Byra rusų komerciniai lėktuvai: dėl dalių trūkumo gali tekti civilius skraidinti kariniais orlaiviais (1)

Dėl Vakarų sankcijų, kurios draudžia tiekti Rusijai svarbias lėktuvų remonto dalis, karą...

Delfi Pliusparengė Nerijus Povilaitis

Rusijai prognozuoja tikrą vidinę katastrofą: iki šių metų pabaigos kai kurie regionai tiesiog „numirs“ (25)

Istorikas ir publicistas Kamilis Galejevas teigia, jog šiuo metu Rusijoje vyksta įdomūs procesai...

Jau ruošiasi rudens bangai: naujas tyrimas padės apsispręsti, ką toliau darysime su vakcinomis (1)

Nuo rugpjūčio mėnesio – ketvirta vakcinos nuo COVID–19 doze planuojama leisti skiepyti...

Delfi PliusMisha Savic; ELTA

Vienoje Europos šalyje – visiškai kitokios nuotaikos: net po invazijos Putiną palaiko labiau nei ES (10)

Dauguma serbų nepritartų narystei Europos Sąjungoje, rodo apklausa, atskleidžianti...

Karas Ukrainoje. Rusija atakuoja Lysyčanską, JAV sako, kad užimti Chersono rusams nepavyks

Savo naktinėje kalboje Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis sakė, kad Rusijos bombardavimas...

6 patarimai, kaip pasigaminti burnoje tirpstantį mėsainį

Tobulai iškeptam mėsainiui atsispirti gali nedaugelis. Tam, kad mėsainis tiesiog tirptų burnoje,...