aA
Artėjant karantino pabaigai vairuotojai sparčiai grįžta į gatves: už vairo sėda ne tik esant būtiniems atvejams, bet ir kasdien automobiliu vyksta į darbą. Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad vairuojantys Lietuvos gyventojai labiausiai nori, jog kiti vairuotojai gatvėse važiuotų saugiu greičiu ir geranoriškai leistų persirikiuoti į kitą eismo juostą, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Vilnius skęsta spūstyse
Vilnius skęsta spūstyse
© DELFI / Josvydas Elinskas

Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „AC Nielsen Baltics“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.

Tyrimo duomenimis, didžiausias mūsų šalies vairuojančių žmonių lūkestis gatvėse kitiems vairuotojams yra saugus greitis. To iš kitų vairuotojų tikisi beveik trečdalis vairuojančių žmonių. Pastebėtina, kad kitų vairuotojų neviršijamas greitis moterims labiau rūpi nei vyrams. Poreikį, kad kiti vairuotojai rinktųsi saugų greitį išreiškė 32 proc. moterų ir 26 proc. vyrų.

„Padidėjęs eismo intensyvumas ir viršijamas leistinas greitis yra pagrindinės eismo nelaimių priežastys. Mūsų duomenys rodo, kad avaringiausi mėnesiai Lietuvoje – gegužė, rugpjūtis, rugsėjis ir gruodis. Tuo metu mūsų šalies žmonės intensyviausiai važinėja keliuose ir labiausiai skuba. Greičio viršijimas itin dažnai sukelia ir eismo nelaimes, ir avarines situacijas. Pasitaiko nemažai atvejų, kad dėl kito vairuotojo neatsakingo elgesio nukenčia nekalti eismo dalyviai. Taigi, tikėtina, kad Lietuvos vairuotojų lūkestis, jog kiti važinėtų leistinu greičiu, yra pagrįstas nemaloniomis asmeninėmis vairavimo patirtimis ir noru apsaugoti save bei kitus eismo dalyvius“, – kalbėjo draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Trūksta geranoriškumo persirikiuojant

Tyrimas parodė, kad 18 proc. vairuojančių žmonių svarbu, jog kiti vairuotojai kelyje jiems geranoriškai leistų persirikiuoti į kitą eismo juostą. „Šie skaičiai iliustruoja, kad rikiuojantis iš vienos eismo juostos į kitą mūsų šalies gatvėse vis dar trūksta geranoriškumo ir tolerancijos. Ypač pastebėtina apie piko valandas, kai didžioji dalis žmonių vyksta į darbą arba grįžta po jo į namus“, – sakė draudimo bendrovės specialistė.

Karantinas Vilniuje
Karantinas Vilniuje
© DELFI / Andrius Ufartas

15 proc. apklaustųjų tikisi, jog kiti vairuotojai važiuodami iš paskos paliks saugų atstumą.

„Situacijos, kai dėl staigaus stabdymo į transporto priemonės galą atsitrenkia paskui ją važiavęs automobilis, yra vieni dažnesnių eismo nelaimių scenarijų miesto gatvėse. Jei smūgis – stipresnis, automobilis, į kurio galą buvo įvažiuota, nuo smūgio neretai pasiekia ir prieš jį važiuojančią ar stovinčią transporto priemonę. Kad tokių situacijų būtų kuo mažiau, mieste rekomenduojamas 2 sekundžių važiavimo trukmės atstumas, t.y., toje vietoje, kurioje šiuo metu yra priekyje važiuojantis automobilis, jūs turėtumėte atsidurti po 2 sekundžių“, – patarė V. Katilienė.

Jos teigimu, užmiestyje reikėtų laikytis kitų atstumo rekomendacijų.

„Važiavimo greitį reiktų dalinti iš 2 dviejų ir paversti metrais. Kuomet važiuojate 70 km/val. greičiu, tuomet atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės turi būti ne mažesnis nei 35 metrai“, – sakė draudimo bendrovės atstovė.

Padėka svarbesnė vyrams

Lietuvos vairuotojams svarbus ir bendravimas su kitais eismo dalyviais. Tyrimo duomenimis, 14 proc. vairuojančių žmonių kelyje tikisi, kad jiems kiti vairuotojai padėkos paspausdami avarinį šviesos signalą. Toks bendravimas vyrams (18 proc.) kelyje svarbesnis nei moterimis (13 proc.). Tuo tarpu kitų eismo dalyvių interesai vairuotojams rūpi gerokai mažiau. Vos 4 proc. apklaustųjų tikisi, kad kiti vairuotojai saugiai sustos praleisti pėsčiųjų.

Paklausė, ko Lietuvos vairuotojai labiausiai norėtų gatvėse: atsakymai stebina
© DELFI / Andrius Ufartas

Tyrimo duomenimis, beveik dešimtadaliui vairuotojų svarbu, kad kiti vairuojantys žmonės kelyje rodytų posūkio signalą.

„Iš anksto įjungtas šis signalas kitiems eismo dalyviams parodo vairuotojo ketinimus. Todėl laiku parodytas posūkis sumažina avarinių situacijų ir eismo nelaimių riziką“, – pasakojo V. Katilienė.

Mažiausiai vairuotojų – vos 5 proc. – išreiškė lūkestį, kad kiti vairuotojai neišvažiuotų į sankryžos vidurį, suprasdami, jog nespės jos pervažiuoti iki užsidegs draudžiantis važiuoti šviesoforo signalas ir liks stovėti sankryžoje.

„Ši eismo problema opi didmiesčiuose piko valandomis, tačiau atsiradęs specialus sankryžų „korinis“ žymėjimas prisideda prie efektyvesnio šios problemos sprendimo“, – tvirtino draudimo bendrovės atstovė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
2.5714

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Neseniai Lietuvoje demonstruotas „ Jaguar XE SV Project 8“ – vienas iš viso labo trijų...

Rudenį pasirodys naujasis „BMW 4 Gran Coupe“

Prieš 7 metus pristatytas pirmasis BMW 4 serijos „ Gran Coupe “ modelis išplėtė BMW modelių...

Į startuolį „Deals On Wheels“ investuoja Laimonas Belickas

Laimonas Belickas , bendrovės „Orion Leasing“ generalinis direktorius ir bendrasavininkis, tapo...

BMW atnaujino X3 ir X4 modelius – debiutuos rudenį (1)

Vokietijos koncernas BMW atskleidė, kokių patobulinimų turės rudenį pasirodysiantys atnaujinti...

„Volkswagen“ pristatė naująjį „Multivan T7“ (5)

„ Volkswagen Commercial Vehicles “ pristatė naujos kartos savo bestselerį „Multivan“,...

Top naujienos

Po kruvinos egzekucijos su mačete – šokiruojantis žudiko prisipažinimas: dūriau broliui į širdį, kad nesikankintų (46)

Nuolatiniai garbaus amžiaus brolių konfliktai galiausiai baigėsi kruvina egzekucija. Kėdainiškis...

Vaidas Mikaitis | D+

Kūniškos meilės paieškos Ukrainoje lietuviams baigėsi visišku fiasko: mes čia mokame pinigus, o jos dar daužosi

Neseniai internetuose skaičiau, kad netrukus bus atnaujinti skrydžiai į Lvovą. Tiesa,...

Antrosios G7 lyderių pusės pakerėjo moterišku grakštumu: tik pažiūrėkite, kaip pasipuošė pasaulio galingųjų valstybių ponios dominavo ryškios spalvos (67)

Savaitgalį Kornvalyje įvyko Didžiojo septyneto ( G7 ) šalių lyderių susitikimas, kuriame...

UEFA Euro 2020 gigantų mūšis: Vokietija – Prancūzija gyvai (43)

Europos futbolo čempionate prie pabaigos priartėjo pirmasis grupių varžybų turas. Paskutinėse...

Profesorė Žvirblienė įspėjo, kas grėstų, jeigu į Lietuvą atklystų jau Europoje plintanti COVID-19 atmaina (299)

Po Europą pradėjusi plisti indiškoji delta koronaviruso atmaina , dar žinoma kaip B.1.617.2,...

Pilname Budapešto stadione Ronaldo tapo Europos čempionatų rezultatyvumo karaliumi (149)

Europos futbolo čempionate startavo „mirtininkų“ pakrikštytos F grupės kovos. Antradienį...

Putinas apie Lukašenkos pareiškimus dėl „Ryanair“ lėktuvo: o kodėl man juo netikėti? (74)

Rusijos vadovas Vladimiras Putinas pareiškė, kad neturi pagrindo netikėti autoritarinio...

Baltarusių žurnalistė per „interviu“ su Pratasevičiumi atviru tekstu pasakė: netikiu nė vienu žodžiu (148)

Pirmadienį Baltarusijos valdžios surengtoje spaudos konferencijoje netikėtai pasirodė ir...

Kaip išvengti sukčiavimo atliekant mokėjimus internetu? (1)

Nuotolinis darbas ir populiarėjančios darbostogos leidžia darbo vietą perkelti ne tik į sodybas...