aA
Artėjant karantino pabaigai vairuotojai sparčiai grįžta į gatves: už vairo sėda ne tik esant būtiniems atvejams, bet ir kasdien automobiliu vyksta į darbą. Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad vairuojantys Lietuvos gyventojai labiausiai nori, jog kiti vairuotojai gatvėse važiuotų saugiu greičiu ir geranoriškai leistų persirikiuoti į kitą eismo juostą, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Vilnius skęsta spūstyse
Vilnius skęsta spūstyse
© DELFI / Josvydas Elinskas

Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „AC Nielsen Baltics“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.

Tyrimo duomenimis, didžiausias mūsų šalies vairuojančių žmonių lūkestis gatvėse kitiems vairuotojams yra saugus greitis. To iš kitų vairuotojų tikisi beveik trečdalis vairuojančių žmonių. Pastebėtina, kad kitų vairuotojų neviršijamas greitis moterims labiau rūpi nei vyrams. Poreikį, kad kiti vairuotojai rinktųsi saugų greitį išreiškė 32 proc. moterų ir 26 proc. vyrų.

„Padidėjęs eismo intensyvumas ir viršijamas leistinas greitis yra pagrindinės eismo nelaimių priežastys. Mūsų duomenys rodo, kad avaringiausi mėnesiai Lietuvoje – gegužė, rugpjūtis, rugsėjis ir gruodis. Tuo metu mūsų šalies žmonės intensyviausiai važinėja keliuose ir labiausiai skuba. Greičio viršijimas itin dažnai sukelia ir eismo nelaimes, ir avarines situacijas. Pasitaiko nemažai atvejų, kad dėl kito vairuotojo neatsakingo elgesio nukenčia nekalti eismo dalyviai. Taigi, tikėtina, kad Lietuvos vairuotojų lūkestis, jog kiti važinėtų leistinu greičiu, yra pagrįstas nemaloniomis asmeninėmis vairavimo patirtimis ir noru apsaugoti save bei kitus eismo dalyvius“, – kalbėjo draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Trūksta geranoriškumo persirikiuojant

Tyrimas parodė, kad 18 proc. vairuojančių žmonių svarbu, jog kiti vairuotojai kelyje jiems geranoriškai leistų persirikiuoti į kitą eismo juostą. „Šie skaičiai iliustruoja, kad rikiuojantis iš vienos eismo juostos į kitą mūsų šalies gatvėse vis dar trūksta geranoriškumo ir tolerancijos. Ypač pastebėtina apie piko valandas, kai didžioji dalis žmonių vyksta į darbą arba grįžta po jo į namus“, – sakė draudimo bendrovės specialistė.

Karantinas Vilniuje
Karantinas Vilniuje
© DELFI / Andrius Ufartas

15 proc. apklaustųjų tikisi, jog kiti vairuotojai važiuodami iš paskos paliks saugų atstumą.

„Situacijos, kai dėl staigaus stabdymo į transporto priemonės galą atsitrenkia paskui ją važiavęs automobilis, yra vieni dažnesnių eismo nelaimių scenarijų miesto gatvėse. Jei smūgis – stipresnis, automobilis, į kurio galą buvo įvažiuota, nuo smūgio neretai pasiekia ir prieš jį važiuojančią ar stovinčią transporto priemonę. Kad tokių situacijų būtų kuo mažiau, mieste rekomenduojamas 2 sekundžių važiavimo trukmės atstumas, t.y., toje vietoje, kurioje šiuo metu yra priekyje važiuojantis automobilis, jūs turėtumėte atsidurti po 2 sekundžių“, – patarė V. Katilienė.

Jos teigimu, užmiestyje reikėtų laikytis kitų atstumo rekomendacijų.

„Važiavimo greitį reiktų dalinti iš 2 dviejų ir paversti metrais. Kuomet važiuojate 70 km/val. greičiu, tuomet atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės turi būti ne mažesnis nei 35 metrai“, – sakė draudimo bendrovės atstovė.

Padėka svarbesnė vyrams

Lietuvos vairuotojams svarbus ir bendravimas su kitais eismo dalyviais. Tyrimo duomenimis, 14 proc. vairuojančių žmonių kelyje tikisi, kad jiems kiti vairuotojai padėkos paspausdami avarinį šviesos signalą. Toks bendravimas vyrams (18 proc.) kelyje svarbesnis nei moterimis (13 proc.). Tuo tarpu kitų eismo dalyvių interesai vairuotojams rūpi gerokai mažiau. Vos 4 proc. apklaustųjų tikisi, kad kiti vairuotojai saugiai sustos praleisti pėsčiųjų.

Paklausė, ko Lietuvos vairuotojai labiausiai norėtų gatvėse: atsakymai stebina
© DELFI / Andrius Ufartas

Tyrimo duomenimis, beveik dešimtadaliui vairuotojų svarbu, kad kiti vairuojantys žmonės kelyje rodytų posūkio signalą.

„Iš anksto įjungtas šis signalas kitiems eismo dalyviams parodo vairuotojo ketinimus. Todėl laiku parodytas posūkis sumažina avarinių situacijų ir eismo nelaimių riziką“, – pasakojo V. Katilienė.

Mažiausiai vairuotojų – vos 5 proc. – išreiškė lūkestį, kad kiti vairuotojai neišvažiuotų į sankryžos vidurį, suprasdami, jog nespės jos pervažiuoti iki užsidegs draudžiantis važiuoti šviesoforo signalas ir liks stovėti sankryžoje.

„Ši eismo problema opi didmiesčiuose piko valandomis, tačiau atsiradęs specialus sankryžų „korinis“ žymėjimas prisideda prie efektyvesnio šios problemos sprendimo“, – tvirtino draudimo bendrovės atstovė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
2.5714

„Renault“ pasidyrė: birželio mėnesį užfiksuotas rekordinis: „Zoe“ užsakymų skaičius (3)

Gegužės mėn. „ Renault “ įmonių grupė atnaujino komercinę veiklą daugelyje Europos šalių...

Automobilių mokestis išjudino rinką: birželį naujas mašinas registravo visi, kas tik galėjo (11)

Šių metų gegužės pabaigoje Lietuvos naudotų automobilių rinkoje buvo fiksuojamas padidėjęs...

Judrioje sostinės gatvėje apribojus eismą pasipylė skundai: ženklai įrengti – kelio darbai nevyksta (33)

Nors vasarą eismo srautai didžiuosiuose šalies miestuose sumažėja, sostinėje gyvenantys...

„Bentley“ pristato naująjį „Bentayga“: norintiems dar daugiau prabangos siūlo naujas galimybes (4)

Legendinių britiškų automobilių gamintojas „ Bentley “ atskleidžia detales apie naująjį...

„Toyota“ skelbia automobilių „atšaukimo“ kampaniją, tačiau į tai reaguoja ne visi

„ Toyota “ pradeda automobilių atšaukimo kampaniją, siekdama paskatinti jų savininkus...

Top naujienos

Vilniaus ponia, kuri daugybę metų gyveno iš svetimų pinigų: dėl to jūs esate patys kalti (66)

Įtakinga verslininkė, turinti pažinčių įvairiuose visuomenės sluoksniuose, ir galinti padėti...

Lietuvos kurortuose – užsienio turistų štilis: kaip kurortai gyvena be išlaidžiausių svečių iš Rusijos ir Baltarusijos? (32)

Karantinas itin skaudžiai paveikė Lietuvos kurortus, kurie gyvena iš turistų srautų,...

Atvanga nuo lietaus – tik šeštadienis (2)

Šiandien Lietuvos orus lems aukštesnio slėgio juosta. Didesnėje šalies teritorijos dalyje vyraus...

Lietuvos turtuoliai spjovė į šalies kurortus ir keliauja į Jūrmalą: čia daugiau privatumo ir prabangos (248)

Kaimyninės Latvijos kurortą – Jūrmalą – itin pamėgo ne tik Rusijos žvaigždės, bet ir...

„Pergalę“ švenčiančiam Putinui – akibrokštas iš atokaus regiono (840)

Vladimirui Putinui apžvelgiant savo didžiulę „pergalę“ šią savaitę įvykusiame...

Atmestame ir vėliau pradingusiame Juleso Verne`o romane – neįtikėtinai tikslios prognozės apie šiuolaikinį pasaulį (41)

Beveik prieš 150 metų Julesas Verne`as parašė romaną, kuriame buvo neįtikėtinai tikslių...

Mergaites žaginęs seksualinis maniakas vėl ruošiasi į laisvę: anksčiau laiko paleistas, sustoti neketino (195)

Kitąmet į laisvę turėtų būti paleistas maniakas, 1994-aisiais siautėjęs Klaipėdoje ir jos...

Vairuotojų, kurie naršo telefone, laukia labai griežtos sankcijos: galite likti ir be teisių (181)

Remiantis statistika, per birželį keliuose žuvo keturi motociklininkai. Kas dėl to kaltas ir...

Abiturientus palaužusį matematikos egzaminą peržiūrėjo profesionalai: norėtųsi matyti gerokai sudėtingesnių užduočių (264)

Penktadienį Lietuvos abiturientai laikė valstybinį matematikos egzaminą: vieniems jis sukėlė...

TOP 10 madingiausių interjero tendencijų šią vasarą

Vienos namų dekoravimo mados keičia kitas, tačiau kai kurie elementai niekada nepasensta. Norėdami...

|Maža didelių žinių kaina