Į Švediją vykome „Goodyear“ kompanijos kvietimu, kur galėjome išbandyti naujausias šios kompanijos žiemines padangas, kurios rinkoje pasirodys artėjant kitam žiemos sezonui, bei palyginti jas su konkurentų gaminiais.

Prie posūkio privažiavau atsipalaidavęs, nerūpestingai ir neplanuodamas, kas vyks po vienos ar dviejų sekundžių. Staiga automobilis ėmė slysti šonu, aš, kaip gana patyręs vairuotojas (bent jau taip man iki to momento atrodė), vairą suktelėjau į slydimo pusę, tada į priešingą, tačiau ant ledo judesiai rankomis visgi pasirodė pernelyg staigūs, per mažai subtilūs... Bum, smūgis, tyla...

Štai tokia mano patirtis, važiuojant automobiliu Švedijoje netoli Are žiemos kurortinio miestelio. Laimei, visa tai vyko specialiai parengtoje trasoje, kurioje bandėme „Goodyear“ gamintojo naujausius žieminius padangų modelius – dygliuotąsias „UltraGrip Ice Arctic SUV“ ir nedygliuotas „UltraGrip Ice 2“.

Trasoje atsipirkau nedideliu išgąsčiu, šiek tiek paminta savigarba ir supratimu, kad ant ledo, o ir šiaip prie vairo atsipalaiduoti gyvybiškai pavojinga. Padangų testuose buvo ne tik naujausia „Goodyear“ produkcija, bet ir jų pagrindinių konkurentų – „Continental“, „Michelin“ ir „Nokian“ gaminiai.

Prisipažinsiu, sutirštinau spalvas – tiesiog ant užšalusio ežero įrengtoje trasoje (būtent taip – ekologija besirūpinančios Skandinavijos kraštuose padangų bandymai vyksta ant ledais sukaustytų ežerų – tai idealaus paviršiaus bandymų poligonas) šonu iščiuožiau toliau, nei tikėjausi, ir grybštelėjau trasos krašte esanti purų sniegą, bei, praradęs sekundę, nurūkau toliau. Kitiems bandytojams sekėsi ne taip gerai – pagalbos automobiliu ne vieną teko traukti iš pusnies.

Žinoma, realiomis sąlygomis kelyje tai būtų pasibaigę kur kas liūdnesnėmis pasekmėmis. Metras išslydimo iš numatytos trajektorijos geriausiu atveju būtų reiškę pakelės griovio gylio testą, o blogiausiu – priešais važiuojančios mašinos kliudymą su kur kas liūdnesnėmis pasekmėmis.

Padangos bandomos ant užšalusio ežero

Pirmoji „Goodyear“ naujiena – nedygliuotos, švelniai Europinei žiemai pritaikytos „Goodyear UltraGrip Ice 2“, pakeitusios pripažintas, ne vieną apdovanojimą pelniusiais „Ice Plus“ padangas. Aišku, pardavėjams teks paplušėti aiškinant, kad tai žinomų ir gerai užsirekomendavusių padangų nauja karta, pakeitusi pavadinimą.

Minkšto mišinio protektorius su „Active Grip“ technologija yra dviejų sluoksnių. Palyginti su pirmtakėmis, viršutinio minkšto protektoriaus sluoksnio sudėtis nuo šiol yra ne dalinai, o pilnai silicio, antrasis sluoksnis savo sudėtyje turi 50 proc. silicio.

Palyginti su senuoju padangų modeliu, buvo pastebimai pagerintas valdymas ant sauso ir šlapio asfalto, taip pat ant sniego. Centrinėje padangos dalyje esantys aktyvūs blokai užtikrina išilginį stabilumą, o plokščias protektoriaus reljefas suteikia tolygų slėgį padangos kontakto taške. Platus, išilginis griovelis ir atviri protektoriaus kraštai skirti maksimaliai efektyviai iš po padangos pašalinti vandenį.

Bent taip rašoma gamintojo paruoštuose bukletuose. O įrodymui buvo pateikti nepriklausomų ekspertų atliktų bandymų rezultatai. Iš jų paaiškėjo, kad visose testų kategorijose padanga yra daugiau ar mažiau viename lygyje su konkurentais, tačiau vienareikšmiškai geresnė priešinantis akvaplanavimui – važiuojant pažliugusiais keliais tai itin svarbu.

Dyglių neatstoja kitos technologijos

Tačiau kaip pripažįsta ir patys gamintojai, dyglių neatstos jokios technologijos, tik dar tobulesni dygliai. Prieš dvejus metus „Goodyear“ išleido „IceGrip Arctic“ dygliuotąsias padangas su ypatingais dygliais, kurių kryptinių dyglių plokščia priekinė dalis padeda įsibėgėti, o plati užpakalinė briauna – stabdyti.

Po 2 metų pasirodė ir itin sparčiai augančios SUV rinkos automobiliams skirtos „IceGrip Arctic“ skirtos padangos. Pasak „Goodyear“ produkto vadovo Fabieno Desarconio, dar prieš penkerius metus jie net nebūtų svajoję apie konkurenciją su geriausiais dygliuotų padangų gamintojais, tačiau šiandien šios padangos yra lygiavertės, o su kai kuriomis užduotimis susitvarko net geriau, nei pagrindiniai konkurentai.

Naujos, SUV automobiliams skirtos padangos turi sustiprintą karkasą ir daugiau protektoriaus sluoksnių, tuos pačius efektyvius kryptinius dyglius, V formos įpjovos surenka daugiau sniego ir užtikrina geresnį sukibimą su sniegu ir ledu, o skersinės įpjovos efektyviai pašalina vandenį.

Vėlgi tenka remtis pateiktais testų duomenimis, iš kurių matyti, kad daugumoje kategorijų padangos yra apylygės su stipriausiais konkurentais, tačiau pasiekė geriausius rezultatus stabdymo ant ledo ir sukibimo ant sniego bandymuose.

O mūsų bandomuosiuose automobiliuose buvo sumontuota ir laiko, ir stabdymo kelio matavimo įranga. Vadovaujantis gautais rezultatais galima buvo įvertinti, kiek užtrunka įveikti tą pačią atkarpą vienomis ar kitomis padangomis, taip pat koks yra stabdymo kelio skirtumas. Žinoma, tokiomis sąlygomis objektyviai įvertinti rezultatų neįmanoma, tačiau galiu drąsiai užtikrinti tik tiek, kad lyginant padangas su stipriausiais konkurentais jos ne tik kad nenusileido, bet kai kur buvo ir pranašesnės.

Taigi, kokias padangas pasirinkti? Nedygliuotomis padangomis ant ledo gerų rezultatų tikrai nėra ko tikėtis, tad tokios padangos labiausiai tinkamos Europinei žiemai, kur dažniausiai važinėjama nuvalytais keliais, o oro temperatūra nėra labai žema. Na, o jeigu neplanuojate važiuoti Vakarų Europos kryptimi (Lenkijoje dygliai yra uždrausti), dažnai keliaujate į Rytus ar važinėjate nevalytais, nebarstomais keliais, tuomet verta rinktis dygliuotas padangas. Ir svarbu niekada nepamiršti, kad geriausias sargas nuo netikėtumų kelyje – protingas ir racionalus, saugus važiavimas, kurio neatstos net naujausios padangos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (48)