aA
Dar balandžio mėnesį vyriausybė patvirtino nacionalinį taršos mažinimo planą ir pritarė, jog mažinti taršą šalyje – privalu. Siekdama kovoti su normas viršijančia oro tarša Aplinkos ministerija pateikė siūlymus įvairiomis priemonėmis mažinti automobilių sukeliamą taršą bei riboti jų judėjimą miestų centruose.

Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyr. specialistas Paulius Žvirblis teigė, jog numatytos priemonės, kuriomis bus siekiama sumažinti taršą, yra įvairios. Anot specialisto, pirmiausia žmonės bus skatinami taršius automobilius pakeisti netaršiais, o taip pat iš taršių automobilių persėsti į viešąjį transportą.

„Miestų gyventojams bus skiriama parama įsigyti netaršų automobilį, taip pat žmonės bus skatinami naudotis ir viešuoju transportu, tam taip pat bus skiriama parama“, – sakė P. Žvirblis.

Savivaldybės imsis priemonių

Tiesa, parama tai nėra vienintelė priemonė, kuria bus siekiama sumažinti automobilių keliama oro tarša. Didžiųjų miestų savivaldybės įvertinusios situaciją numatys priemones, kuriomis būtų galima pasiekti iškeltus tikslus.

„Yra numatyta suteikti paramą toms savivaldybėms, kurios įgyvendindamos darnaus judumo planus ryšis apriboti dyzelinu varomų transporto priemonių įvažiavimą į jų teritorijas, tam tikras zonas ir panašiai“, – aiškino Aplinkos ministerijos atstovas.

Paulius Žvirblis
Paulius Žvirblis
© DELFI / Karolina Pansevič

Vilniaus miesto savivaldybės „Vilniaus plano“ laikinasis Analizės ir modeliavimo poskyrio vadovas Alvydas Karalius pasakojo, kad jau yra numatyta apie solidus skaičius priemonių, kuriomis būtų mažinama automobilių taršą. A. Karalius atskleidė, jog viena tokių priemonių yra kilpinio įvažiavimo senamiesčio branduolyje diegimas.

„Tai reiškia, kad senamiestyje, visų pirma, istorinėse miesto ribose turėtų būti ženkliai sumažinama ne tik tarša, bet ir automobilių srautas. Dabar skaičiuojame, kad šioje miesto vietoje oro tarša turėtų būti sumažinta apie 3-4 kartus. Norime, kad nebebūtų tranzitinio eismo ir senamiestyje judėtų tik ten gyvenančių ar dirbančių žmonių transportas, taip nebeliktų trumpesnį kelią bandančių surasti automobilių taršos“, – teigė A. Karalius.

Bus ribojamas ir eismas

Vilniaus miesto savivaldybės specialistas taip pat paaiškino, jog antras numatytas žingsnis vardan švaresnio oro – automobilių įvažiavimo į senamiestį ribojimas. A. Karalius sakė, jog būtų įdiegti atitinkami matuokliai ne tik nuskaitantys automobilio valstybinį numerį, bet ir nustatantys taršą, pagal kurią būtų taikomi atitinkami mokesčiai.

Alvydas Karalius
Alvydas Karalius
© DELFI / Karolina Pansevič

A. Karalius įvardijo, kad šiuo metu taršiausios sostinės vietos yra šalia Geležinio vilko gatvės, o didžiausia oro tarša nustatyta šalia šioje gatvėje esančio tunelio.

Tiesa, A. Karalius teigė, jog įgyvendinus tokį planą būtų plečiamos ir viešojo transporto judėjimo trasos. Vilniaus miesto savivaldybės atstovas patikino, kad jau yra mąstoma, kaip būtų galima apjungti Vilniaus miesto viešąjį transportą su Trakais ir kitais labiau nuo Vilniaus nutolusiais taškais.

Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir oro politikos grupės patarėjas Vidmantas Pumputis patvirtino, jog tokia praktika jau yra pritaikyta kitose Europos vakarų valstybėse, kuriose taip pat yra ribojamas trašaus transporto judėjimas senamiestyje ir kitose centrinėse miesto dalyse.

Vidmantas Pumputis
Vidmantas Pumputis
© DELFI / Karolina Pansevič

Automobiliai – už miesto

Specialistai patikino, kad kai kuriuose miestuose bus siekiama apskritai mažinti taršaus transporto judėjimą, o tam priemiesčiuose bus įdiegiamos „Park and ride“ stovėjimo aikštelės, kuriose paliekę savo automobilius, miesto svečiai ir ne tik, kelionę galės tęsti viešuoju transportu ar kitais būdais.

P. Žvirblis taip pat apibrėžė, kas bus laikoma taršiu transportu. Anot jo, taršus automobilis yra toks, kurio CO2 viršija 130 g/km ribą. Specialistas patikslino, kad netaršiais būtų laikomi Euro 5 arba Euro 6 standartą atitinkantys ne dyzeliniai automobiliai.

Savivaldybės taršos mažinimo planą turėtų pradėti vykdyti nuo 2021 m., tačiau jau šių metų rugpjūčio mėnesį savivaldybės tikisi imtis pirmųjų veiksmų ir pradėti viešinti informaciją apie taršaus transporto apmokestinimą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(120 žmonių įvertino)
2.1167

Eismo sąlygas sunkina plikledis (2)

Rytų, pietryčių ir vakarų Lietuvoje, taip pat Naujosios Akmenės , Radviliškio, Joniškio ir...

Paskelbta, kas tapo Lietuvos metų automobiliu: finalo akibrokšto nesitikėjo niekas (61)

Penktadienio vakarą Taujėnų dvare vykusios tiesioginės transliacijos metu iškilmingai paskelbta,...

Elektromobilių entuziastams pasiūlė stogines su saulės elektrinėmis (5)

Saulės energetika vis giliau skverbiasi į Lietuvos vartotojų kasdienybę. Rinkoje daugėjant...

Paaiškino, kuo benzingalvius turėtų žavėti Lietuvoje debiutavęs naujas automobilių ženklas (4)

Vos per trejus egzistavimo metus sportiškų automobilių gamintojas CUPRA įgauna pagreitį visomis...

Eismo sąlygos: keliuose yra slidžių ruožų

Auštant ketvirtadieniui, Tauragės, Alytaus ir Kaišiadorių rajonuose eismo sąlygas sunkina...

Top naujienos

Siunčia viltingą žinią: pirmasis miestas Europoje įgijo bandos imunitetą? (100)

Kovo mėnesį pasaulį apskriejo vaizdai iš šiaurės Italijos: kariniai sunkvežimiai, prikrauti...

Kova dėl elektros vartotojų: du nauji tiekėjai ir siūlomų kainų palyginimas (87)

Lapkritį nepriklausomų elektros tiekėjų būrys pasipildė dviem naujais vardais, o Valstybinė...

Orai: pamažu mėgins įsitvirtinti žiema (13)

Šiandien Lietuvos orus lems nelabai aktyvaus ciklono vakarinė dalis.

Gydytojas Morozovas pasakė, kaip seksas veikia organizmą (184)

Jo trūkumas pasireiškia mažesniu atsparumu infekcijai, dažnesnėmis onkologinėmis ligomis, prasta...

Įsitikinimas, kad moteris turi patenkinti vyrą, slepia kur kas baisesnę tiesą: tik reta išdrįsta apie tai prabilti (417)

Europoje dar 2014 m. vykdytos apklausos parodė, kad Europos Sąjungoje (ES) viena iš dešimties...

Šio verslo gamyklos Lietuvoje išbando išskirtines inovacijas: štai kaip viskas atrodo iš vidaus (6)

Skirtingose pramonės šakose įdiegiama vis daugiau aplinką tausojančių sprendimų, ne išimtis ir...

Vilniaus ir Kauno eglės – tikros gražuolės: kuri jums patiko labiau? balsavimas (538)

Šiemet kalėdinių eglių įžiebimo šventes sekame nebe miestų aikštėse, o namuose. Vilniaus ir...

Pagaliau: sostinėje įžiebta įspūdinga Kalėdų eglė, kuria žavėsis visa Europa susirinko minia žmonių; papildyta nuotraukų galerija (714)

Vilniaus Katedros aikštėje šeštadienį vakare įžiebta pagrindinė šalies Kalėdų eglė....

Lietuvos valdovė, kuri tapo „blogiete“: net Žygimantas Augustas manė, kad ji kalta dėl Barboros mirties (54)

Žygimanto Augusto ir Barboros Radvilaitės romanas pavergė lietuvių širdis. Tragiškai...

18 taškų pranašumą iššvaistę ispanai pralaimėjo Izraeliui estai neprilygo rusams (16)

FIBA atrankos į Europos krepšinio čempionatą staigmenos nesibaigia. Šeštadienio vakarą...

|Maža didelių žinių kaina