aA
Dar balandžio mėnesį vyriausybė patvirtino nacionalinį taršos mažinimo planą ir pritarė, jog mažinti taršą šalyje – privalu. Siekdama kovoti su normas viršijančia oro tarša Aplinkos ministerija pateikė siūlymus įvairiomis priemonėmis mažinti automobilių sukeliamą taršą bei riboti jų judėjimą miestų centruose.

Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyr. specialistas Paulius Žvirblis teigė, jog numatytos priemonės, kuriomis bus siekiama sumažinti taršą, yra įvairios. Anot specialisto, pirmiausia žmonės bus skatinami taršius automobilius pakeisti netaršiais, o taip pat iš taršių automobilių persėsti į viešąjį transportą.

„Miestų gyventojams bus skiriama parama įsigyti netaršų automobilį, taip pat žmonės bus skatinami naudotis ir viešuoju transportu, tam taip pat bus skiriama parama“, – sakė P. Žvirblis.

Savivaldybės imsis priemonių

Tiesa, parama tai nėra vienintelė priemonė, kuria bus siekiama sumažinti automobilių keliama oro tarša. Didžiųjų miestų savivaldybės įvertinusios situaciją numatys priemones, kuriomis būtų galima pasiekti iškeltus tikslus.

„Yra numatyta suteikti paramą toms savivaldybėms, kurios įgyvendindamos darnaus judumo planus ryšis apriboti dyzelinu varomų transporto priemonių įvažiavimą į jų teritorijas, tam tikras zonas ir panašiai“, – aiškino Aplinkos ministerijos atstovas.

Paulius Žvirblis
Paulius Žvirblis
© DELFI / Karolina Pansevič

Vilniaus miesto savivaldybės „Vilniaus plano“ laikinasis Analizės ir modeliavimo poskyrio vadovas Alvydas Karalius pasakojo, kad jau yra numatyta apie solidus skaičius priemonių, kuriomis būtų mažinama automobilių taršą. A. Karalius atskleidė, jog viena tokių priemonių yra kilpinio įvažiavimo senamiesčio branduolyje diegimas.

„Tai reiškia, kad senamiestyje, visų pirma, istorinėse miesto ribose turėtų būti ženkliai sumažinama ne tik tarša, bet ir automobilių srautas. Dabar skaičiuojame, kad šioje miesto vietoje oro tarša turėtų būti sumažinta apie 3-4 kartus. Norime, kad nebebūtų tranzitinio eismo ir senamiestyje judėtų tik ten gyvenančių ar dirbančių žmonių transportas, taip nebeliktų trumpesnį kelią bandančių surasti automobilių taršos“, – teigė A. Karalius.

Bus ribojamas ir eismas

Vilniaus miesto savivaldybės specialistas taip pat paaiškino, jog antras numatytas žingsnis vardan švaresnio oro – automobilių įvažiavimo į senamiestį ribojimas. A. Karalius sakė, jog būtų įdiegti atitinkami matuokliai ne tik nuskaitantys automobilio valstybinį numerį, bet ir nustatantys taršą, pagal kurią būtų taikomi atitinkami mokesčiai.

Alvydas Karalius
Alvydas Karalius
© DELFI / Karolina Pansevič

A. Karalius įvardijo, kad šiuo metu taršiausios sostinės vietos yra šalia Geležinio vilko gatvės, o didžiausia oro tarša nustatyta šalia šioje gatvėje esančio tunelio.

Tiesa, A. Karalius teigė, jog įgyvendinus tokį planą būtų plečiamos ir viešojo transporto judėjimo trasos. Vilniaus miesto savivaldybės atstovas patikino, kad jau yra mąstoma, kaip būtų galima apjungti Vilniaus miesto viešąjį transportą su Trakais ir kitais labiau nuo Vilniaus nutolusiais taškais.

Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir oro politikos grupės patarėjas Vidmantas Pumputis patvirtino, jog tokia praktika jau yra pritaikyta kitose Europos vakarų valstybėse, kuriose taip pat yra ribojamas trašaus transporto judėjimas senamiestyje ir kitose centrinėse miesto dalyse.

Vidmantas Pumputis
Vidmantas Pumputis
© DELFI / Karolina Pansevič

Automobiliai – už miesto

Specialistai patikino, kad kai kuriuose miestuose bus siekiama apskritai mažinti taršaus transporto judėjimą, o tam priemiesčiuose bus įdiegiamos „Park and ride“ stovėjimo aikštelės, kuriose paliekę savo automobilius, miesto svečiai ir ne tik, kelionę galės tęsti viešuoju transportu ar kitais būdais.

P. Žvirblis taip pat apibrėžė, kas bus laikoma taršiu transportu. Anot jo, taršus automobilis yra toks, kurio CO2 viršija 130 g/km ribą. Specialistas patikslino, kad netaršiais būtų laikomi Euro 5 arba Euro 6 standartą atitinkantys ne dyzeliniai automobiliai.

Savivaldybės taršos mažinimo planą turėtų pradėti vykdyti nuo 2021 m., tačiau jau šių metų rugpjūčio mėnesį savivaldybės tikisi imtis pirmųjų veiksmų ir pradėti viešinti informaciją apie taršaus transporto apmokestinimą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(120 žmonių įvertino)
2.1167

Naktį eismo sąlygas sunkins snygis ir plikledis

Naktį iš pirmadienio į antradienį eismo sąlygas sunkins snygis ir plikledis, įspėja Lietuvos...

2022-ųjų „Toyota Corolla“: naujos technologijos ir išvaizdos pokyčiai (1)

Daugiau nei 50 mln. pasaulyje parduotų „ Toyota Corolla “ modelių liudija, kad šis automobilis...

„Nissan“ sieks, kad iki 2030 metų 50 proc. pardavimų sudarytų elektromobiliai (7)

Japonijos automobilių gamintoja „ Nissan “ pirmadienį paskelbė sieksianti, kad iki 2030 metų...

Eismo sąlygas sunkina mišrūs krituliai, dieną snigs ir pustys

Pirmadienio rytą eismo sąlygas Lietuvoje sunkina mišrūs krituliai, praneša Lietuvos automobilių...

Eismo sąlygos naktį: snygis, šlapdriba, plikledis, rūkas

Sekmadienio naktį eismo sąlygas Lietuvoje sunkins snygis , šlapdriba ir plikledis , pranešė...

Top naujienos

Duomenų mokslininkas – apie reakciją į omikron: kol nebus atsakyta į tris klausimus, tenka imtis kontroliuojamos panikos (43)

Kol pasaulio mokslininkai skuba tirti, kiek pavojinga naujoji koronaviruso omikron atmaina, duomenų...

50 minučių Dulkio klausęs Sysas neteko kantrybės: atsakykite bent Vandai iš Eišiškių (109)

Rengiama sveikatos apsaugos sistemos pertvarka sukėlė daug klausimų politikams ir savivaldos...

Prezidentės eglutės nuotrauka užbūrė internautų širdis: kviečia pasipuošti ir džiaugtis (80)

Pamažu įsibėgėjant miestų eglių įžiebimams, eglutės nušvinta ir dažno gyventojo kieme....

Lukašenka žeria kaltinimus Lietuvai: migrantai atvežami prie Baltarusijos sienos „negyvi, o gal pusgyviai“ (72)

Baltarusijos autoritarinis lyderis Aliaksandras Lukašenka pirmadienį apkaltino Lietuvą migrantų...

Lietuvos miškus saugantis „Labanoro vilkas“: žmogus yra per daug įsijautęs į gamtos išnaudojimą

Naujausioje laidos „Išpakuota“ serijoje svečiuojamės Labanoro girios glūdumoje. Čia...

Baltosios mišrainės paslaptys: ekspertė patarė, kaip patobulinti tradicinį receptą (2)

Šventėms artėjant vis dažniau susimąstome apie kalėdinį meniu . Tačiau yra tokių...

Neseniai susituokusi Indrė Burlinskaitė-Vaisieta su vyru medų kopinėjo Mauricijuje: tai pirmoji tokia mūsų kelionė (41)

Rugsėjo mėnesį aukso žiedus Druskininkuose sumainę sporto trenerė Indrė Burlinskaitė ir...

Prancūzijoje – netikėtas raginimas aukščiausiu lygiu: skubiai skiepytis ne tik nuo koronaviruso (91)

Prancūzijoje šiuo laikotarpiu, kai visi kalba apie kovidą, – netikėtas priminimas aukščiausiu...

Lenkų pasieniečių miškuose sugautas migrantas: mielai pasilikčiau čia (9)

Migrantas iš Irako Salih Remidh Lenkijos pasieniečių buvo sulaikytas miškuose netoliese Lenkijos...