Vokiečių automobilių koncernai, kurie jau seniai atsargiai žiūri į būtinybę dalintis su „Google“ informacija apie klientų judėjimą, skeptiškai vertina interneto giganto šansus savarankiškai gaminti transporto priemones.
© AP/Scanpix

Tai patvirtino kompanijos „Daimler AG“ prezidentas Dieteris Zetsche duodamas interviu naujienų agentūrai „Reuters“.

Jo teigimu, „Google“ ir panašios kompanijos demonstruoja norą dalyvauti automobiliams skirtų autonominio važiavimo sistemų kūrimo srityje, tačiau jos vargu ar pradės bepiločius automobilius gaminti savarankiškai ir dar serijiniu būdu.

Dieteris Zetsche
Dieteris Zetsche
© AFP/Scanpix

„Google“ stengiasi išstudijuoti žmogaus elgesį namuose, biure ir automobilyje, ir tai yra tik įprastų žmogui aplinkų pavyzdžiai. „Daimler AG“ vadovas mano, jog technologijų kompanijos ir automobilių gamintojai turės pasiskirstyti rolėmis ir nuspręsti, kiek kiekviena iš šalių bus įsitraukusi į automatinių valdymo sistemų kūrimo procesą.

Mercedes-Benz“ automobilių gamintoją trikdo tas faktas, kad „Google“ siekia gauti kuo daugiau informacijos apie automobilių savininkus ir vairuotojus. Vokiečių kompanijos vadovo manymu, informacinis saugumas yra tokia pat svarbi rūpinimosi klientu dalis, kaip ir saugumas kelyje.

Tikėtina, kad „Daimler AG“ vadovybei susirūpinimą dėl vairuotojų informacinio saugumo sukėlė istorijos apie „Google“, kuri ne kartą buvo kaltinama privačių vartotojų duomenų perdavimu JAV specialiosioms tarnyboms, kurios pasiklausydavo Vokietijos kanclerės Angelos Merkel pokalbių. Vokietijos automobilių koncerno tokie faktai, matyt, neįkvepia bendradarbiavimui su amerikiečių kompanija.

Autopilotų nauda ir perspektyvos

Mičigano universiteto transporto tyrimų laboratorijos ekspertų pateikta prognozė patvirtina tai, ką anksčiau kalbėjo vienas iš „Google“ įkūrėjų: kuo daugiau automobilių turės automatinę valdymo sistemą, tuo mažiau bus eksploatuojama individualių transporto priemonių.

Tokia prognozė bus aktuali bent jau Jungtinių Valstijų rinkai: dabar čia vienam namų ūkiui tenka 2,1 automobilio. Kai jie turės autonomines valdymo sistemas, galima bus apsieiti 1,2 automobilio.

Automobiliais bus galima daug efektyviau naudotis, net jei jais nesidalinsime su pašaliniais žmonėmis. Viena ir ta pati transporto priemonė galės išvežioti šeimos narius ir grįžti namo, o ne užimti vietą stovėjimo aikštelėse ar prie biuro. Žinoma, jei visa tai atitiks taupaus degalų ar baterijos naudojimo reikalavimus.

Iš kitos pusės, bepiločių automobilių atsiradimas atskirais atvejais padidins jų eksploatavimo intensyvumą – žmonės galės naudotis transporto priemonėmis ir be vairuotojų pagalbos. Per metus įveikiami atstumai vidutiniškai padidės, o tai reiškia, kad nauji automobiliai bus perkami ir remontuojami dažniau.

Gamintojams ir servisams tai bus tik į naudą, kadangi kitokiu atveju poreikio automobiliui sumažėjimas galėtų kardinaliai sumažinti jų pajamas.
Žinoma, amerikiečių atliktas tyrimas aktualus būtent tam regionui. Kitose šalyse (taip pat ir Lietuvoje) automobilis neretai tampa fetišu, kadangi jo įsigijimas dažnai negali būti paaiškinamas jokiais racionaliais motyvais: nuosava transporto priemonė neretai yra svarbiau nei vaikai ar senatvė.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvis įsigijo greičiausią kada nors pagamintą „Porsche 911“ (52)

Lietuvos gatves jau greitai papuoš išskirtinis automobilis – sportinis raudonos spalvos „...

„Peugeot“ Vilniuje pristatė du naujus modelius ir paskelbė kainas (15)

Ketvirtadienį „Peugeot“ automobilių importuotojas Baltijos šalyse pristatė naujus modelius,...

Tyrimas: Lietuvoje mėgstamiausios „Audi“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ automobilių markės (22)

Prieš dešimt metų, dar ekonominės krizės išvakarėse, didžioji dalis automobilį turinčių...

Atnaujintas populiariausias „Jeep“ Lietuvoje pasirodys metų gale (4)

Išskirtinė „ Jeep Renegade “ išvaizda bei pravažumas nedideliame kėbule – vis dar unikalus...

Ragina nelaukti ir skubiau uždrausti vidaus degimo variklius (241)

Londono meras Sadiqas Khanas ir kitų Didžiosios Britanijos miestų lyderiai ragina valdžią...

Top naujienos

Sandra Vilimaitė. Muša, reiškia – myli (112)

Po praeitos mano apžvalgos „Moteriškumas – blogas įprotis, kurio reikia atsikratyti“ kilo...

Vakarą praleidau ligoninės priimamajame: prakaito, alkoholio, šlapimo kvapai ir ilgas laukimas (281)

Niekas nenorėtų ten patekti. Nei kaip pacientas, nei kaip lydintysis. Bet kartais ne pačioje...

Mokesčių inspekcija paskaičiavo: jei 12 eurų mokate už kepsnį – turėtų atnešti du kilogramus mėsos (382)

Palangos verslininkų noras per vasarą užsidirbti visiems metams padarė meškos paslaugą visos...

Nakvynė pajūryje už 5 eurus: poilsiautojai iškenčia vos 2-3 dienas (98)

„Šalta, žmonių nėra, vasara – š*****“, – piktai rėžia namelius poilsiautojams...

Lietuvą palikdama Eurika Masytė sunkiai tramdė ašaras: ir šiandien dar jaučiuosi nepritapusi (92)

Minint valstybines šventes vis dar skamba legendinė daina „Laisvė“ ir turbūt nėra žmogaus...

Įspūdingas pirkinys nepasiekė Liudviko Andriulio – naujos „Audi“ teks laukti ilgai (152)

Vokietijoje praūžusi smarki audra sugadino ne vieną naują „ Audi “ automobilį. Tarp...

Automobilius statantiems ant žolės ir šaligatvių pareigūnai siunčia žinutę (14)

Vilniuje, Žirmūnuose esančioje Apkasų gatvėje, ant žolės ir šaligatvio – neleistinose...

Bendrauti su Adomaičiu vengęs Brazys nesitiki stebuklų iš sugrįžtančių rinktinės veteranų (16)

Pirmąjį sezoną Vilniaus „Lietuvos ryto“ trenerių štabe pabaigęs Mindaugas Brazys poilsio...

Teisiamųjų suole atsidūrusio Liberalų sąjūdžio reitingai smuko rekordiškai (100)

Jei rinkimai į Seimą vyktų dabar, Liberalų sąjūdis nepatektų į Seimą, nes neperžengtų...

Sinoptikas: šįvakar oras nebus toks blogas, kaip gali pasirodyti dieną

Nors šeštadienis bus apniukęs ir lietingas, vakare nuo 21 valandos lietaus debesys turėtų gerokai...