aA
Vokiečių automobilių koncernai, kurie jau seniai atsargiai žiūri į būtinybę dalintis su „Google“ informacija apie klientų judėjimą, skeptiškai vertina interneto giganto šansus savarankiškai gaminti transporto priemones.
© AP/Scanpix

Tai patvirtino kompanijos „Daimler AG“ prezidentas Dieteris Zetsche duodamas interviu naujienų agentūrai „Reuters“.

Jo teigimu, „Google“ ir panašios kompanijos demonstruoja norą dalyvauti automobiliams skirtų autonominio važiavimo sistemų kūrimo srityje, tačiau jos vargu ar pradės bepiločius automobilius gaminti savarankiškai ir dar serijiniu būdu.

Dieteris Zetsche
Dieteris Zetsche
© AFP/Scanpix

„Google“ stengiasi išstudijuoti žmogaus elgesį namuose, biure ir automobilyje, ir tai yra tik įprastų žmogui aplinkų pavyzdžiai. „Daimler AG“ vadovas mano, jog technologijų kompanijos ir automobilių gamintojai turės pasiskirstyti rolėmis ir nuspręsti, kiek kiekviena iš šalių bus įsitraukusi į automatinių valdymo sistemų kūrimo procesą.

Mercedes-Benz“ automobilių gamintoją trikdo tas faktas, kad „Google“ siekia gauti kuo daugiau informacijos apie automobilių savininkus ir vairuotojus. Vokiečių kompanijos vadovo manymu, informacinis saugumas yra tokia pat svarbi rūpinimosi klientu dalis, kaip ir saugumas kelyje.

Tikėtina, kad „Daimler AG“ vadovybei susirūpinimą dėl vairuotojų informacinio saugumo sukėlė istorijos apie „Google“, kuri ne kartą buvo kaltinama privačių vartotojų duomenų perdavimu JAV specialiosioms tarnyboms, kurios pasiklausydavo Vokietijos kanclerės Angelos Merkel pokalbių. Vokietijos automobilių koncerno tokie faktai, matyt, neįkvepia bendradarbiavimui su amerikiečių kompanija.

Autopilotų nauda ir perspektyvos

Mičigano universiteto transporto tyrimų laboratorijos ekspertų pateikta prognozė patvirtina tai, ką anksčiau kalbėjo vienas iš „Google“ įkūrėjų: kuo daugiau automobilių turės automatinę valdymo sistemą, tuo mažiau bus eksploatuojama individualių transporto priemonių.

Tokia prognozė bus aktuali bent jau Jungtinių Valstijų rinkai: dabar čia vienam namų ūkiui tenka 2,1 automobilio. Kai jie turės autonomines valdymo sistemas, galima bus apsieiti 1,2 automobilio.

Automobiliais bus galima daug efektyviau naudotis, net jei jais nesidalinsime su pašaliniais žmonėmis. Viena ir ta pati transporto priemonė galės išvežioti šeimos narius ir grįžti namo, o ne užimti vietą stovėjimo aikštelėse ar prie biuro. Žinoma, jei visa tai atitiks taupaus degalų ar baterijos naudojimo reikalavimus.

Iš kitos pusės, bepiločių automobilių atsiradimas atskirais atvejais padidins jų eksploatavimo intensyvumą – žmonės galės naudotis transporto priemonėmis ir be vairuotojų pagalbos. Per metus įveikiami atstumai vidutiniškai padidės, o tai reiškia, kad nauji automobiliai bus perkami ir remontuojami dažniau.

Gamintojams ir servisams tai bus tik į naudą, kadangi kitokiu atveju poreikio automobiliui sumažėjimas galėtų kardinaliai sumažinti jų pajamas.
Žinoma, amerikiečių atliktas tyrimas aktualus būtent tam regionui. Kitose šalyse (taip pat ir Lietuvoje) automobilis neretai tampa fetišu, kadangi jo įsigijimas dažnai negali būti paaiškinamas jokiais racionaliais motyvais: nuosava transporto priemonė neretai yra svarbiau nei vaikai ar senatvė.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sostinėje atidarė galingiausią plovyklą – per minutę nuplauna 4 automobilius (2)

Automobilių plovyklų tinklą valdanti UAB „ Švaros broliai “ atidarė dar vieną tunelinę...

Paaiškino, kuris automobilis aplinką teršia mažiau: naujas ar 10 metų senumo? (27)

Lietuvos automobilių parkas yra labai senas ir negražus. Tai yra tiesa. Iš naujų automobilių...

Už moralinę žalą galės priteisti milijonus, bet draudimas brangs visiems be išimties (199)

Seimas patvirtino įstatymų pataisas, susijusias su civilinės atsakomybės draudimu . Jos lemia,...

Keli eismo įvykiai sustingdė Vilnių: važiuojantiems namo teks apsišarvuoti kantrybe (3)

Trečiadienio vakaras sostinės vairuotojams tapo kantrybės išbandymu. Keli eismo įvykiai sugebėjo...

Dėl remontuojamoje gatvėje sproginėjančių padangų kaltina pačius vairuotojus (36)

Neseniai prasidėjęs Laisvės prospekto atkarpos nuo Architektų g. viaduko iki Oslo gatvės...

Top naujienos

Širinskienė: norime galų gale išsiaiškinti, kas įvyko Seimo pirmininko kabinete (6)

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto (TTK) pirmininkė „valstietė“ Agnė Širinskienė sako,...

Gruževskis: 1000 eurų į rankas – būtinos pajamos lietuviui (120)

Tikras paradoksas – lietuviai ypač nepatenkinti savo darbo užmokesčiu, tačiau darbo keisti dėl...

Su kūdikiu į polikliniką atvykęs tėvas vos pateko pas gydytoją: tokios patirties dar neturėjau (102)

Neįgaliųjų integracija ir aplinkos pritaikymas jaunoms šeimoms – kol kas tik gražiai...

Vilniaus oro uoste atnaujinta „Duty Free“ zona pranoko lūkesčius: dabar tikrai negėda prieš užsieniečius

Vilniaus oro uostas nuo šiol savo klientus pasitinka atsinaujinęs – trečiadienį oficialiai...

Atamanas „Žalgirio“ pergalę sutalpino į kėlinį, atvykstantis Obradovičius Kaunui skyrė galingą epitetą (4)

„Žalgirio“ trečiadienio vakarą Stambule įveiktos „Anadolu Efes“ komandos vyriausiasis...

Ką ir už kiek siūlo lietuviškos mados išpardavime: drabužius iš čia neša glėbiais (2)

Kiek kartų esate burnoję, jog lietuviška mada dėl savo kainos yra prieinama tik daliai šalies...

Priminė taisyklę, kurią pamiršta vairuotojai: kas rodo, kad jau reikia keisti padangas (3)

Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne...

Siurprizas dirbantiesiems savarankiškai: mokesčiai didės (717)

Vyriausybės pateiktame „ Sodros “ biudžeto projekte – paslėptas siurprizas. Kartu su juo...

Nepatogi tiesa: kodėl mamos miega kartu su vaikais kada to daryti nereikėtų (14)

Gimęs kūdikis įneša daug naujovių į jauną šeimą. Daugelis tėvų dar prieš gimdymą įrengia...

Netikėtas pastiprinimas: „Žalgiris“ gynėjų grandį pildo pernai NBA rungtyniavusiu įžaidėju (42)

Sezonui įgavus pagreitį Kauno „Žalgiris“ nusprendė dar labiau sustiprinti gynėjų grandį ir...